Maraton ennätyksesi

  • 4 192
  • 29

Maraton ennätyksesi?


  • Äänestäjiä
    84

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Olisi mielenkiintosta tietää kuinka moni jatkoaikalainen on juossut maratonin ja minkälaiseen aikaan. Itse juoksin ensimmäisen kerran viime syksynä ja aika oli n. 3:47
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
2,5 v sitten juoksin ensimmäisen maratonini aikaan 3.13. Sen jälkeen yksi hellemaratoni, mutta aika jäi kauas ennätysajasta.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
2 vuotta sitten ensimmäinen 3.58. Sen jälkeen ei ole tullut juostua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joskus poikasena tuli juostua ihan huvin vuoksi maraton kavereiden kanssa - kesti kaikkiaan vähän yli neljä tuntia, kun sen päätepisteestä piti vielä juosta kotiin n. viiden kilsan ylimääräinen pätkä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
About 4.40 viime vuonna. Tänä vuonna tavoite alle 4.30 eräässä Suomen ulkopuolella olevassa tapahtumassa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Äänestys kannattaisi tehdä niin, että sitä voi vaihtaa, jos haluaa julkisena pukata - ennätykset kun voivat parantua.

Oma ennätys alkaa nelosella, mutta saa nähdä, muuttuisiko muutaman viikon päästä alkunumero kolmoseen. Riippuu lähinnä tähtien asennosta.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Äänestys kannattaisi tehdä niin, että sitä voi vaihtaa, jos haluaa julkisena pukata - ennätykset kun voivat parantua.

Pystyykö ketjun avaaja muuttamaan tuota mitenkään vai onko modesedät ainouta jotka siihen pystyy? Olishan se tosiaan hyvä, että on mahdollisuus päivittää tulosta jos sitä onnistuu parantamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla on vanhan lukioni ennätys Cooperissa, 20 metriä. Huonommin jos joku juoksee, olen luvannut tarjota tuopin. Ei ole ollut kyselijöitä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisko noita nelisen kappaletta tullut muutaman viime vuoden aikana juostua ja paras noteeraus on muutaman minuutin alle 3.30:n. Huonoimmillaan on juostu 3.36 ja rapiat.

Puolimaratonilla paras noteeraus on 1.32 ja risat, minkä ajan perusteella maratoninkin pitäisi periaatteessa taittua jonkun verran nopeamminkin, mutta kun ei saatana meinaa jaksaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Köyliön Ässälle pitää nostaa hattua, ajallaan oltiin viime vuonna Suomen rankingissa top 7:ssa. Ja vielä kun muistaa että tyyppi on nuori opiskelija ja ainakin vajaat pari vuotta sitten vielä ylipainoinenkin (kirjoitustensa perusteella).
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Köyliön Ässälle pitää nostaa hattua, ajallaan oltiin viime vuonna Suomen rankingissa top 7:ssa. Ja vielä kun muistaa että tyyppi on nuori opiskelija ja ainakin vajaat pari vuotta sitten vielä ylipainoinenkin (kirjoitustensa perusteella).

Ehkä hän tarkoitti, että on jaksanut juosta 2 tuntia... tai sitten kyseessä on toisenlainen Maraton.

Ise en voi vastata, koska ollaan kiikun kaakun tuon en aio koskaan juosta/aion juosta. Kondis ei oo nyt kovin hyvä, mutta joskus sitä jaksaa lenkkeillä ja oon kuitenkin jaksanut vetää paskassa kunnossa tommosia 10-12 kilsan lenkkejä. Joo aika kaukana siinä Maratonista ollaan, mutta tiedän kumminkin sellaisia tapauksia jotka ovat olleet ihan rapakunnossa ja vuoden valmistautumisella vetänyt Maratonin.

Nuorena juoksin tosi paljon, mutta helvetin harvoin siihen flow-vaiheeseen pääsi. Sitten kyllä juoksu maistuu.
 

scholl

Jäsen
Pitäisi kyllä tosiaan saada vaihtaa enkkaa sitten kun se päivittyy. Myös tuo asteikko on kummallinen. Puoli tuntia on ihan näppärä väli jossain neljän tunnin ajoissa, mutta kun pyöritään kolmen paikkeilla niin jokainen 10 minuuttia on saamarin tiukassa. Jokainen voi laskea esim. paljonko km-vauhdeissa on eroa vaikkapa 2.50, 3.00 ja 3.10 juoksijoilla ja käydä kokeilemassa juosta niitä vauhteja. Siinä missä 3.10 juoksija taivaltaa vielä leppoisasti niin nuo kaksi kovempaa menevät kuin arojänikset.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Kyllähän tuo on totta, että varsinkin tekijämiehien kohdalla tuo puoli tuntia on turhan iso väli. Täytyy myöntää, että tällä kertaa ketjun avaamisessa idea oli parempi kuin toteutus. Voisi olla melkein parempi tehdä kokonaan uusi äänestys tiheämmillä aikaväleillä ja tuloksen muuttamis mahdollisuudella. Jos jollakin on aikaa ja intoa moiseen, niin olkaa hyvä vaan. Voin itsekkin yrittää tehdä paramman jos halukkaita ei löydy
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mulla on vanhan lukioni ennätys Cooperissa, 20 metriä. Huonommin jos joku juoksee, olen luvannut tarjota tuopin. Ei ole ollut kyselijöitä.

Rikoin ennätyksesi äsken. Aloin ottaa aikaa kello 16.47. Nyt on mennyt jo 14 minuuttia, ja istun edelleen paikallani. Myös 12 minuutin kohdalla olin paikallani. Oot velekaa tuopin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rikoin ennätyksesi äsken. Aloin ottaa aikaa kello 16.47. Nyt on mennyt jo 14 minuuttia, ja istun edelleen paikallani. Myös 12 minuutin kohdalla olin paikallani. Oot velekaa tuopin.
Jos olet vanhan kouluni kirjoilla, ja ennätyksesi syntyi liikuntatunnilla ja juoksuradalla niin tuoppisi saat.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos olet vanhan kouluni kirjoilla, ja ennätyksesi syntyi liikuntatunnilla ja juoksuradalla niin tuoppisi saat.

Et maininnut, että tulee rikkoa vanhan lukiosi ennätys, vaan lupasit tarjota tuopin, jos joku juoksee huonommin. Ja minä se vasta huonosti juoksin, kun kerran vain nostin kummatkin jalat yhtä aikaa ilmaan, mikä täyttää juoksun määritelmän. Kysy vaikka Sari Essayahilta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Okei, tunnin päästä Wanhassa Jokelassa. Ellet ehdi, ei voi mitään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Rapiat 35 vuotta vedetty tätä samaa "maratonia", eikä maalia vain näy. Tuskallista aina välillä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Okei, tunnin päästä Wanhassa Jokelassa. Ellet ehdi, ei voi mitään.

Katsokin, että olet sitten siellä, jos vaikka ehtisinkin. Muuten kyllä pahoitan mieleni. Tällä hetkellä olen Oulussa vielä.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
On se hauskaa kun aina nää kalsarikänniketjuilijat tulee alta aika yksikön heittelemään mukahassuttelujaan oli ketju sitten mikä tahansa. Ei millään pahalla tietenkään. Jatkakaa samaan malliin kun juttu luistaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On se hauskaa kun aina nää kalsarikänniketjuilijat tulee alta aika yksikön heittelemään mukahassuttelujaan oli ketju sitten mikä tahansa. Ei millään pahalla tietenkään. Jatkakaa samaan malliin kun juttu luistaa.

Pöh, en ainakaan minä ole edes kännissä. Mutta tuohon ketjun kysymykseen vastasin, että en ole juossut mutta aion juosta. Minulla on ollut tämä päähänpinttymä jo puoli tuntia. Olisihan se niin perin tervettä kyetä mainitsemaan olevansa maratoonari. Ja terveys on parempi kuin sairaus.
 

M10

Jäsen
Jonain päivänä haluaisin täyspitkän marathonin kokea. Se vaatisi sellaisen 1-2 vuoden valmistautumisen, 4:00 - 4:10 voisi olla hyvä tavoite.

Taktiikka? Ekat 400m niin kovaa mitä miehestä lähtee, sitten kilppari!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei kai uskottavan kalsarikänniketjulaisenkaan tarvii ihan koko aikaa kännissä olla? Muistaakseni teikäläinen on kyseiseen ketjuun muutaman viestin vuosien mittaan kirjoittanut? Itse en uskalla kalsarikebabeja hurjempaa toimintaa harrastaa

On sinne tullut suolletuksi näemmä 795 viestiä. Tahti vain on viime aikoina harventunut rakkaan ja ihanan KKK:n kanssa, koska noudatan tarkoin sen hiottuja etikettisääntöjä, joiden mukaan sinne kirjoittaakseen on oltava ehdottomasti kännissä ja kämpillä. Tai ainakin valehdeltava olevansa. Olen vähentänyt huomattavasti kämpillä ja kännissä olemista, enkä koskaan valehtele. En koskaan. Sen maratonin jälkeen voisin taas ryhtyä ryyppäämään, mutta on ilmiselvää, että kuta vähemmän KKK:ssa, sitä enemmän kykyä maratonin suorittamiseen elävänä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mieli tekisi joskus tällainen urotyö suorittaa mutta oman luonteeni tuntien ei tule tapahtumaan. Nostan hattua kaikille, jotka maratonin ovat juosseet. Oma kunto ei tule koskaan nousemaan sille tasolle ja varsinkin tuo juokseminen on yhtä helvettiä näiden räpylöiden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös