Maraton ennätyksesi

  • 4 205
  • 29

Maraton ennätyksesi?


  • Äänestäjiä
    84

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Joskus muistaakseni teki ehkä vähän mieli, mutta sitten esitin itselleni kysymyksen tähän kuvaan liittyen. Sen jälkeen vähensin hölköttelyä ja lisäsin terävämpiä suorituksia.

Kyllä, oikeanpuoleinen juoksija on doupattu, mutta tajunnette idean.
 
Suosikkijoukkue
Taistelijat
Joskus muistaakseni teki ehkä vähän mieli, mutta sitten esitin itselleni kysymyksen tähän kuvaan liittyen. Sen jälkeen vähensin hölköttelyä ja lisäsin terävämpiä suorituksia.

Kyllä, oikeanpuoleinen juoksija on doupattu, mutta tajunnette idean.

Olen kamppailuillut vähän saman probleeman kanssa, mutta silti tähtään tosissaan ekalla maratonille sprintterin kropalla. En halua näyttää maratoonarilta, vaikka teen kovasti aerobista treeniä, joka polttaa rasvaa ja myös lihasta. Maraton tai useampikin on tähtäimessä loppukesästä. Puolikas meni nyt 1.31. Uskallan toivoa noin kolmen ja puolen tunnin aikaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olen ollut Maraton ja kohta 32 vuotta. Yhden Martin kyllä tunnen mutten omista

Ja asiaan. Joskus nuorena vähän treenattiinkin. Looginen järjestys olisi ollut 10 a-> puolikas -> koko paska. Sitten meni polvet ja selkä. Puolikkaan ehdin juosta. Pitää kaivaa jostai Suvi-illan tulokset tuolta vuodelta ja palata asiaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
.. Myös tuo asteikko on kummallinen. Puoli tuntia on ihan näppärä väli jossain neljän tunnin ajoissa, mutta kun pyöritään kolmen paikkeilla niin jokainen 10 minuuttia on saamarin tiukassa... Siinä missä 3.10 juoksija taivaltaa vielä leppoisasti niin nuo kaksi kovempaa menevät kuin arojänikset.

Samaa mieltä Schollin kanssa, ihan omakohtaisen kokemuksen pohjalta! Oma ennätykseni maratonilla (olen juossut matkan vajaa kymmenen kertaa) on juurikin 3:10 paikkeilla, tämä toki jo vuosien takaa. Itse pääsin tuohon aikaan varsin maltillisella treenimäärällä (3 kertaa viikossa juoksutreenit). Sen päälle toki kaikenlaista liikuntaa (lähinnä tennis, maastopyöräily, uinti, kuntisali, hiihto..) tuli tuolloinkin harrastettua viikottain vuodenajasta riippuen.

Tuossa juoksukunnossa vielä ollessani haaveilin (ja kerran puolitosissani kokeilin), että olisin saanut rikottua kolmen tunnin haamurajan, mutta sen rikkominen olisi vaatinut aivan hemmetin paljon enemmän juoksutreenausta ja muunkin treenauksen muuttamista enemmän juoksua tukemaan, johon puolestaan en ollut silloin(kaan) valmis. Ainakin omalla kohdalla kolmen tunnin rajan ylitys oli niin lähellä, mutta käytännössä aivan hemmetin kaukana.

Tätänykyä olen tyytyväinen kuntooni silloin, jos tällä lihasmassalla pääsen 3:30 tavoiteaikaan. Tällä hetkellä en pääse!
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juokseminen on maailman tylsin urheilumuoto. Ymmärrän juoksemisen terveydelliset hyödyt, mutta lenkkipolulle minua ei helpolla saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös