Mainos

Mannerheimista leffa?

• 29 870
  • 187

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tolkullinen Mannerheim-elokuva ansaitsee tarvittaessa kolehtinsa.

Tolkullinen elokuva ja Renny Harlin samassa kontekstissa? Fatal error...

Kyllä Selinille raha kelpaa, kun pistää lähettäen. Itse voin investoida elokuvaan jos tuottoprosentti saadaan kohdalleen. Ilmaiseksi en rahaa jakele yrityksille, joiden tarkoitus on tehdä voittoa.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tolkullinen elokuva ja Renny Harlin samassa kontekstissa? Fatal error...

Kyllä Selinille raha kelpaa, kun pistää lähettäen. Itse voin investoida elokuvaan jos tuottoprosentti saadaan kohdalleen. Ilmaiseksi en rahaa jakele yrityksille, joiden tarkoitus on tehdä voittoa.
Tolkullinen elokuva, Renny ja sen leffan rahoittaminen helvetti soikoon jollain kansalaiskeräyksellä kuulostaa kyllä niin käsittämättömältä, että ei mitään rajaa. Ropoakaan en tuollaiseen laittaisi. Mutta hei kyllähän Solar Films-tyyliin marski voisi vetää siinä leffassa näkyvästi vaikka koffia ja campingia...

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ensi-ilta ensi vuoden syksyllä, lupailee tuottaja Markus Selin.

Aika ripeä aikataulu, ottaen huomioon että rahoituskuviot ovat ainakin osittain vielä avoinna. Kymmenen miljoonaa meinaavat kuitenkin saada kasaan, jotta saadaan Marski valkokankaalle 2010. Kuvaukset alkaa vasta tulevana kesänä.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Hannu Takkula on nyt sitä mieltä, että valtion tulisi tukea lama-aikana tällaisia kansaa yhdistäviä hankkeita erikoistuin.

Lähde: Hannu Takkula: Mannerheim-elokuva ansaitsisi erikoistukea

Huutonaurut tälle! Voi sitä yhdistynyttä oloa, kun M. Selinille pumpataan lisää rahaa!

Mulla olis kans pari kansakuntaa yhdistävää hanketta takataskussa. Miljoona tai pari tarvittais näin alkuun...

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Hannu Takkula on nyt sitä mieltä, että valtion tulisi tukea lama-aikana tällaisia kansaa yhdistäviä hankkeita erikoistuin.

Huutonaurut tälle! Voi sitä yhdistynyttä oloa, kun M. Selinille pumpataan lisää rahaa!
Miksei tietysti noinkin jos valtiolle tulisi sitten vastaava prosentuaalinen osuus voitoista minkä elokuvan tekoon sijoittaisi (prosentuaalisesti).

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko

Mulla olis kans pari kansakuntaa yhdistävää hanketta takataskussa. Miljoona tai pari tarvittais näin alkuun...

Jotenkin tässä vähän pelottaa että kun Selin ja Harlin päästetään tekemään elokuvaa jokseenkin kiistanalaisesta henkilöstä kuten Mannerheim niin vaikutuksesta tulee enemmänkin kansaa erottava kuin yhdistävä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No voihan helvetin perssuti. Luulisi, että herroilla Harlin & Selin on sen verran omaisuutta omasta takaa, että voi elokuvaansa satsata, eikä tarvitse suomalaisilta itkunsekaisesti kerjätä. On sen Harlininkin elämä nyt tosi pilalla kun ei saa tehdä muiden kustannuksella jotain leffaa. Nauratti oikein kun lööpissä mainostettiin, että ukkeli viettää viiskymppisiään surun murtamana tai jotain muuta höpöä. =D

Kyyneleet kuivaksi Renny ja pistä lisää sitä omaa rahaa peliin vaan. Ei varmana ole mikään köyhätasku se herra. Jos tuo elokuva on nyt kerran noin tärkeä henkireikä, niin ne rahat löytyy omasta takaa varmasti. Tässä taitaa vaan olla taustalla se, että halutaan päästä tekemään mammuttielokuvaa mahdollisimman paljon siten, että ei tarvitse omastaan antaa juuri muuta kuin "taiteellisen" näkemyksen. Voitot toki kelpaa kyllä sitten ajastaan. Selin nyt on taas ihan omaa luokkaansa oleva rötösherra, kuten kaikki tietävät.

Itsehän en tuohon sijoita edes 50 centtiä, saati sitten euroa. Pitäkää tunkkinne siinä tapauksessa.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan mahtava juttu, että projekti saatiin taas käyntiin. Unibetista tuli siis elokuvan sponsori. Saavatpahan taas kaiken maailman "mönkäreet" ja "ahteet" pitkän nenän. En ostanut 50€ etukäteislippua, mutta harkinnassa oli kyllä sen ostaminen.

Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Mielenkiintoista nytten sitten nähdä, että mitä kaikkea tämä yhteistyö pitää sisällään. Yleensähän on tapana, että mikäli tulee joku yritys tukemaan elokuvaa isolla rahalla niin silloin yleensä tuote/tuotemerkki vilahtaa itse elokuvassa. Eli ilmeisesti nyt sitten ainakin nähdään kohtaus jossa Mannerhein pelaa piilopirtissään pokeria mahorkka huulessa. Vuorosanojen mennessä jotenkin "Olisi se sitten mukava, mikäli ei aina tarvitsisi itse pelailla. Ja saisi peli seuraa minne vaan".

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Asia, joka avautui minulle:

Mannerheimista aiotaan tehdä jälleen kerran elokuva, on itse asiassa aiottu jo parin vuoden ajan. Asialla on elokuvaohjaaja Lauri Törhönen, jolta ilmestyy romaani Mannerheimin kuokkavieras tänä keväänä. Romaani kertoo Adolf Hitlerin ja Marskin tapaamisesta jatkosodan aikaan, ja se pohjautuu elokuvakäsikirjoitukseen. Törhösen mukaan leffasuunnitelmat ovat jo pitkällä, ja kiinnostuneita löytyy vaikkapa Venäjältä.

Olisihan se hienoa, jos tämä elokuva toteutuisi. Mannerheim kuuluu historiamme merkittävimpiin henkilöihin, eikä hänestä ole vielä kunnollista elokuvaa tehty (ei, en kokenut elokuvia Uralin perhonen ja Suomen marsalkka loukkaavina, ne vaan olivat mielestäni huonoja elokuvia). Ehkä Törhönen saisi edes jotain aikaan, ettei käy niin kuin Selinin produktiolle kävi.

http://yle.fi/uutiset/3-9427484 (Linkki Ylen uutiseen Törhösen projektista)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy