Jonkinasteista ripulihuhua on, että Greenwood olisi nähty Carringtonissa. Tää on kyllä pläääh. Joka tapauksessa jos Greenwood vielä tulee takaisin, niin Martialin minuutit on aika tiukassa.
Viikon sisällä luulisi tulevan joku ratkaisu tämän suhteen. Jotain huhujahan on liikkunut siitä, että Greenwood jäisi Unitediin ja vähän ainakin itse luin rivien välistä ten Hagin kesällä antamista kommenteista, että tuo olisi myös päävalmentajan tahto.
Vähän vaikea on vielä kommentoida itse mitään, mutta sen verran pitkään on tuo seuran sisäinen tutkinta jatkunut, että eiköhän siellä ole ihan hyvä käsitys saatu tapahtumista. En myöskään jaksa uskoa, että ten Hag haluaisi ottaa sellaista pelaajaa mukaan joukkueeseen, jonka kohdalla hän olisi epävarma sopeutumisesta joukkueeseen tai vaikutuksesta joukkuehenkeen.
Sinänsä hyvin monimutkainen tilanne, kun on mahdotonta sanoa mitä Greenwood on tehnyt ja mikä olisi siitä oikea rangaistus. Jos asiaa pohtii puhtaasti länsimaisen oikeuskäsityksen pohjalta, niin mies on syyttömäksi todettu ja näin ollen oikeutettu jatkamaan elämäänsä normaalisti. Ja mikäli Greenwood olisi syyllinen kaikkeen mistä häntä syytettiin, niin länsimainen oikeusajattelu pyrkii yhä enemmän ja enemmän nykyään siihen, että rikoksen tekijä integroituisi mahdollisimman hyvin takaisin yhteiskuntaan eikä näin ollen toistaisi tekojaan. Siihen ei oikein istu sellainen ajattelu, että hän ei voisi jatkaa uraansa jalkapallon parissa.
Ei tässä voi tasajalkaa hyppiä, jos Greenwood palaa juuri nimenomaan Unitediin, mutta kyllä ainakin itse sen ratkaisun hyväksyn. Kaikesta huolimatta hänellä on oikeus jatkaa elämäänsä ja uraansa. Paluu takaisin yhteen asianomistajan kanssa kuitenkin antaa sellaisia viitteitä, että hän tuskin on ainakaan mitään niin pahaa tehnyt kuin ainakin itse aluksi pelkäsin.
Jos pr-joukkueeksi haukuttu United (ja etenkin ten Hag) näkee, että Greenwood voi palata Unitediin, niin uskon heillä olevan sen päätöksen tueksi vahvat perusteet. Pr-näkökulmastahan tuo tulisi olemaan suorastaan katastrofaalinen ratkaisu ja tuskin Greenwood myöskään urheilullisesti tulisi kovin paljon tarjoamaan Unitedille. Jos hän palaa Unitediin, niin se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että Unitedin sisäisessä tutkinnassa saatujen tietojen perusteella Greenwood on jo nyt kärsinyt vähintään riittävästi tehtyihin tekoihin nähden.
Jäädään odottamaan lopullista ratkaisua, mutta aika rohkea veto olisi sekä joukkueelta että pelaajalta itseltään, mikäli hän meinaa tehdä paluun Unitedin paidassa. Jossain Serie A:ssa pääsisi aika moninkertaisesti pienemmällä mediahuomiolla palaamaan pelikentille.