Vähän kyllä haiskahtaa tosiaan ”ei me sitä haluttukaan” selittelyltä.
Kyllähän tuo siirto olisi saatu maaliin kesällä tai jo tämän syksyn aikana valmiiksi tammikuulle, jos se olisi haluttu. Pelaaja on kuitenkin ihan suoraan myöntänyt, että olisi halunnut siirtyä Unitediin ja aika vaikea on keksiä motiiveja sille, miksi PSV ei olisi suostunut myymään Unitedille, mutta suostui myymään Poolille.
Itse olisin halunnut Gakpon Unitediin ja uskon hänen olevan erittäin hyvä hankinta Poolille, vaikkakaan hän ei ollut se hankinta, jonka Pool olisi nyt tammikuussa ehdottomasti tarvinnut (keskikenttäpelaaja). Jostain syystä ten Hag halusi kesällä huomattavasti kalliimman Antonyn ja jostain syystä siirto ei mennyt maaliin tälläkään kertaa. Itse luotan edelleen hollantilaisen arvostelukykyyn ja en jaksa olla tästä Gakpon Pool-siirrosta kovinkaan harmissani, vaikka itse toivoinkin miestä Unitediin.
Ten Hagin Ajaxhan pelasi sekä ilman kunnollista ysipaikan pelaajaa että puhtaalla target-hyökkääjällä, joten voi olla, että Unitediin ten Hag kaipaa nyt nimenomaan selkeää ysiä ja sellainen joukkueesta puuttuu. Jossain systeemeissä Rashford ja Gakpo olisivat hyviä ysipaikan pelaajia, mutta jos ten Hag näkee molemmat enemmän laitureina, niin aika ahdasta siellä olisi ollut Gakpon hankinnan jälkeen. Sancholla on ollut vaikea alkukausi, mutta en luovuttaisi vielä hänen suhteensa. Rashford, Antony, Sancho ja Garnacho on kuitenkin ihan hyvä laiturinelikko.
En itsekään pitänyt Gakpoa missään kohtaa minään pakkohankintana, vaan lähinnä sellaisena laatupelaajana, joka oli mahdollista saada nyt tammikuussa. En usko kuitenkaan, että riittävän laadukasta ysipaikan pelaajaa United pystyy hankkimaan ennen kesää ja loppukaudeksi tarvitaan kuitenkin lisää laatua hyökkäykseen, kun Martial ei kestä kasassa. Itse löisin rahani Osimheniin, mutta hän on varmasti saatavilla vasta kesällä, kun Napoli on kovasti kiinni Serie A:n mestaruudessa tällä hetkellä.
Jos Gakpo olisi hankittu, niin todennäköisesti kesällä uuden ysipaikan pelaajan hankinnan jälkeen oltaisiin oltu tilanteessa, jossa joku (Sancho?) olisi pitänyt myydä, mikä ei myöskään olisi ollut hyvä vaihtoehto. Mielenkiinnolla odottelen, että millä tavalla tämä kevään hyökkääjätilanne ratkaistaan. Toivon, että hyökkääjähankinnan kanssa odotetaan kesään, mikäli oikeasti hyviä vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Jos Felix on saatavilla loppukauden lainalle, niin en pitäisi sitä kovinkaan huonona vaihtoehtona. Se tosin tarkottaisi sitä, että Rashford pelaisi vielä tällä kaudella melko paljon kärjessä.