Manchester United FC 2021–2022 – it’s time to win trophies

  • 317 735
  • 3 029

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kolme vuotta, 400+ miljoonaa pelaajiin…

Solskjaer: “At the moment we are far off the top teams. The demands on me and the players are going to be high and we have to get back to what we started to look like. We have the players to do that”.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kolme vuotta, 400+ miljoonaa pelaajiin…

Solskjaer: “At the moment we are far off the top teams. The demands on me and the players are going to be high and we have to get back to what we started to look like. We have the players to do that”.
Mun mielestäni tuossa on pelkästään oikeita asioita sanottuna. Sääli vain, että esim. yksi 80 miljoonan pelaaja ei ole yksi noista pelaajista, joista Ole puhuu, enkä usko Olen hyväksyvän tätä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mun mielestäni tuossa on pelkästään oikeita asioita sanottuna. Sääli vain, että esim. yksi 80 miljoonan pelaaja ei ole yksi noista pelaajista, joista Ole puhuu, enkä usko Olen hyväksyvän tätä.

ManUlla on tasan yksi syy, miksi se ei ole noussut lähellekään Chelseaa, Poolia ja Cityä vaikka aikaa on ollut kolme vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Itse olin valmis antamaan OGS:lle aikaa joulukuulle asti ja katsomaan nämä harkäviikot. Pelin taso on ollut kuitenkin niin heikkoa ja ailahtelevaa, että mulla on mennyt viimeinenkin usko OGS:ään.
Isoin ongelma on mielestäni se, että Ole itse hylkäsi omat periaatteensa Liverpool tappion jälkeen eli sen kaiken pelillisen puolen mitä on yrittänyt kehittää ja ”ratkaisu” on sitten totaalinen passiivisuus?

Basti tiivistää aika hyvin.
 

Liitteet

  • 9B514490-7A40-46F3-959F-148D10FD8953.jpeg
    9B514490-7A40-46F3-959F-148D10FD8953.jpeg
    139,4 KB · kertaa luettu: 184

Fordél

Jäsen
Isoin ongelma on mielestäni se, että Ole itse hylkäsi omat periaatteensa Liverpool tappion jälkeen eli sen kaiken pelillisen puolen mitä on yrittänyt kehittää ja ”ratkaisu” on sitten totaalinen passiivisuus?

Basti tiivistää aika hyvin.

Kyllä, ihan samaa mieltä. Juuri tätä paluuta juurille ja siihen alkuperäiseen OGS:n ajamaan pelitapaan itsekin peräänkuulutin. Joku tuolla hyvin sanoikin, että tämä tänään nähty totalinen passiivisuus oli tuulahdus Mourinhon aikakaudelta, josta nimenomaan OGS lähti pyrkimään pois ja paikoin on onnistunutkin siinä hyvin, mutta ei tänään.
 

Fordél

Jäsen
ManUlla on tasan yksi syy, miksi se ei ole noussut lähellekään Chelseaa, Poolia ja Cityä vaikka aikaa on ollut kolme vuotta.

Jos asiat olisivat huippu-urheilussa näin yksinkertaisia ja mustavalkoisia, mm. ManU olisi noussut jo aikoja sitten taistelemaan Valjun mestaruudesta. Ilman muuta valmennus on yksi merkittävimpiä tekijöitä, mutta onhan siellä hyvin paljon muutakin. OGS on tehnyt hyvää työtä vaikeista lähtökohdista, mutta hän ei näytä olevan se valmentaja, joka nosta ManU:n taistelemaan isoista pytyistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jos asiat olisivat huippu-urheilussa näin yksinkertaisia ja mustavalkoisia, mm. ManU olisi noussut jo aikoja sitten taistelemaan Valjun mestaruudesta. Ilman muuta valmennus on yksi merkittävimpiä tekijöitä, mutta onhan siellä hyvin paljon muutakin. OGS on tehnyt hyvää työtä vaikeista lähtökohdista, mutta hän ei näytä olevan se valmentaja, joka nosta ManU:n taistelemaan isoista pytyistä.
Juuri tältä se nyt näyttää. Tuo Mikon mainitsema tasan yksi asia voisi olla totta, jos sillä tarkoitettaisiin seurajohtoa. United antaa sillä saralla tasoitusta kaikille kilpakumppaneilleen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Juuri tältä se nyt näyttää. Tuo Mikon mainitsema tasan yksi asia voisi olla totta, jos sillä tarkoitettaisiin seurajohtoa. United antaa sillä saralla tasoitusta kaikille kilpakumppaneilleen.

Seurajohtoon mä viittaasinkin. Se on valinnut OGSn. Antoi liian pitkän sopparin ja jatkosopparin keskinkertaisilla näytöillä. Kyllä Ole antaa kaikkensa, mutta se vaan ei ole tarpeeksi ManUssa. Tai pitäisi olla, nyt se on riittänyt.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Huonon vaiheen jälkeen OGS on aina saanut pelin hyvin rullaamaan ja joukkueen uuteen liittoon.

Eikös nyt ole edessä maajoukkuetauko ja hyvä paikka hieman hengähtää ja unohtaa synkkä jakso.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Seurajohtoon mä viittaasinkin. Se on valinnut OGSn. Antoi liian pitkän sopparin ja jatkosopparin keskinkertaisilla näytöillä. Kyllä Ole antaa kaikkensa, mutta se vaan ei ole tarpeeksi ManUssa. Tai pitäisi olla, nyt se on riittänyt.
Ja jo ennen OGS:ia on poikkoultu managerien valinnassa aivan sinne tänne ilman mitään suunnitelmallisuutta. SAF, Moyes, van Gaal, Mourinho ja OGS ovat kaikki keskenään aivan eri lajia ja niin ovat heidän tarvitsemansa pelaajatkin. Vain Fergien ja Solskjaerin tyylin voidaan katsoa sopineen Unitediin, jos kohta myös Moyes olisi voinut sellainen olla jos muut asiat olisivat loksahtaneet.
 

Fordél

Jäsen
Seurajohtoon mä viittaasinkin. Se on valinnut OGSn. Antoi liian pitkän sopparin ja jatkosopparin keskinkertaisilla näytöillä. Kyllä Ole antaa kaikkensa, mutta se vaan ei ole tarpeeksi ManUssa. Tai pitäisi olla, nyt se on riittänyt.

ManU:lla on ollut jo pidempään haasteita niin seurajohdossa, valmennuksessa kuin pelaajamateriaalissa. Seurajohto on toki aina se lopullinen osoite, johon syyttävä sormi osoittaa. Silti, menestyvän seuran rakentaminen on hyvin monimutkainen palapeli eikä se ole yhdestä tekijästä kiinni. ManU ei ole noussut takaisin huipulle, koska mikään nöistä ei ole ollut vielä riittävällä tasolla.

Nyt kuitenkin pelaajamateriaali alkaa olla vuosien hyvän rakennustyön myötä kunnossa, joten enää tarvittaisiin osaava valmentaja. Sen valitsemiseen tarvitaan sitä osaavaa seurajohtoa, jotta seuraava valmentaja on jatkumo OGS:n ajamalle hyökkäävälle pelitavalle ja sopii tälle materiaalille. Nyt ei pidä sössiä tätä hyvin rakennettua hommaa taas millään Mourinho-tyylisellä valinnalla ja poukkoilla taas ihan toiseen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Huonon vaiheen jälkeen OGS on aina saanut pelin hyvin rullaamaan ja joukkueen uuteen liittoon.

Eikös nyt ole edessä maajoukkuetauko ja hyvä paikka hieman hengähtää ja unohtaa synkkä jakso.

Niin kun on saanut olla kohta kolme vuotta pestissä niin väkisinkin siihen on mahtunut heikompia ajanjaksoja ja niistä on noustu. Tuo ei ole kuitenkaan enää olennaista vaan se, että onko projektin pitkän ajan käyrän suunta vakaasti ylöspäin. Tämä alkukausi on näyttänyt, että ei ole.

Sulla tuntuu olevan täysin horjumaton luotto Solskjaeriin. Kerrotko meille epäileville, että mitkä syyt puoltavat sitä, että OGS on viemässä ManU:n mestaruustaistoon?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sulla tuntuu olevan täysin horjumaton luotto Solskjaeriin. Kerrotko meille epäileville, että mitkä syyt puoltavat sitä, että OGS on viemässä ManU:n mestaruustaistoon?

Kerron sen sinä päivänä kun ManUn voiton jälkeen liikut tässä ketjussa yhtä isolla volyymilla kuin tappioiden jälkeen.
 

Fordél

Jäsen
Kerron sen sinä päivänä kun ManUn voiton jälkeen liikut tässä ketjussa yhtä isolla volyymilla kuin tappioiden jälkeen.

Olen antanut täällä positiivista palautetta kun on ollut sen paikka ja negaa, kun siihen on ollut aihetta. Jos sun mielestä 0-7 lukemat kahta kärkijengiä vastaan eivät anna aihetta kyseenalaistaa valmennuksen asemaa niin en tiedä mitä siihen vaaditaan.

Mutta tulkitsen tämän vastauksen niin, että mitään kunnon perusteluita ei ole, koska muuten heittäisit hyvät vasta-argumentit täällä käytyyn asialliseen keskusteluun. On vain sokea luotto Solskjaeriin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ralf Rangnick on joidenkin huhujen mukaan edelleen kiinnostunut tulemaan Unitediin. Olisi varmaan tässä tilanteessa se paras mahdollinen ja realistisesti saatavissa oleva manageri.

Klopp on siis ottanut häneltä paljon taktista oppia ja on luonut tuota Leipzigin menestystä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Roy Keanen kommentit pelin jälkeen, boldattu kohta oli ihan huippua:

"When you are the manager, and he's come into this game this morning, speaking about the players being in a good mood, but I've been a manager and if you are going to a match and you are looking over your shoulder on the bus and you see Luke Shaw, Harry Maguire and Fred, and your job depends on these guys, then you are in trouble.

"They are international players. Shaw, Maguire, Bailly, the midfield and Fred. Fred is playing for Manchester United. Anyone who tells me Fred is good enough for United is living in cuckoo land, and that is an important part of the football pitch.

"You are looking at these players and you don't know what you are going to get. You don't know what you are going to get with Manchester United."
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Keanolla on sinänsä pointti, että Frediä parempia pohjapelaajia on ainakin yhdeksällä Valioliiga-joukkueella.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Nykyään pakko laittaa somekanavat kiinni kun united pelaa. Hävettää niin paljon ja ihmiset v*ttuilee tappioista.

Noh annetaan sille koutsille nyt vielä aikaa..on kuitenkin hyviä aihioita..ja paljon hyvää..
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Keanolla on sinänsä pointti, että Frediä parempia pohjapelaajia on ainakin yhdeksällä Valioliiga-joukkueella.
On ja Unitedin penkiltä löytyy varmaan kolme mutta ei niitä hyödynnetä.

Fred on kaikesta huolimatta arvokas pelaaja ja vahvuudet on katkomisessa, eilenkin Fred oli prässäämässä välillä ylimpänä ja näistä tilanteista on aiemmissa peleissä on saatu hyviä vastahyökkäyksiä, kun Fred katkoo vastustajan puoliskolla.

Ei kai kukaan Fredia peliä rytmittävänä pelaajana pidäkään? Matic on tässä Unitedin ehdottomasti paras pelaaja mutta istuu penkillä. Donnysta nyt ei varmaan tarvitse edes sanoa.

Mua käy itseasiassa Fred sääliksi koska vieressä McTominay on tällä kaudella ollut todella vaisu mutta omana kasvattina tuntuu olevan kaiken kritiikin yläpuolella samalla kuin Frediä poljetaan maanrakoon jos ei ole Pogbaa jota haukkua.

McTominay on tasainen pelaaja ja myös minulle nykyjoukkueen yksi suosikeista mutta ei hän tämän kauden esityksellä mielestäni ansaitse kausaria avaukseen. Nimenomaan se pallollinen peli on tällä hetkellä aika olematonta ja viime kausina tutuksi tullut hyvä hyökkäysten tukeminen ja nousut boksiin ovat loistaneet poissaolollaan.

Yritin keksiä jotain hyvää eilisestä, koska pyrin pitämään kirjoittelun pääosin positiivisena mutta en ole vielä keksinyt mitään… No de Gean pelaaminen ja se että tuntuu olevan yhtä turhautunut kuin minä lohduttaa.
 

Fordél

Jäsen
Fred on kaikesta huolimatta arvokas pelaaja ja vahvuudet on katkomisessa, eilenkin Fred oli prässäämässä välillä ylimpänä ja näistä tilanteista on aiemmissa peleissä on saatu hyviä vastahyökkäyksiä, kun Fred katkoo vastustajan puoliskolla.

Toisaalta onko sekään kokonaisuutena positiivinen asia, että Fred säntäilee ja on välillä prässäämässä ylimpänä? Hajoittaa vain pakkaa ja kun se prässi puretaan, keskikentälle jää Fredin mentävä aukko, koska hyökkääjät eivät ManU:lla tunnetusti paljoa tee duunia alaspäin ja paikkaile. Eli sanoisin tämänkin 'positiivisen seikan' kääntyvän negan puolelle ja olevan vain seuraus prässin toimimattomuudesta. Fredille kuitenkin propsit asenteesta ja työnteosta. Ne yleensä kohdillaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Toisaalta onko sekään kokonaisuutena positiivinen asia, että Fred säntäilee ja on välillä prässäämässä ylimpänä? Hajoittaa vain pakkaa ja kun se prässi puretaan, keskikentälle jää Fredin mentävä aukko, koska hyökkääjät eivät ManU:lla tunnetusti paljoa tee duunia alaspäin ja paikkaile. Eli sanoisin tämänkin 'positiivisen seikan' kääntyvän negan puolelle
Se on siinä mielessä posi, että on parempi antaa Fredin säntäillä kuin Brunon, Fred sentään juoksee alas. Aiemmissa peleissä Bruno on johtanut välillä prässiä mutta Pool tappion jälkeen ollut selkeästi alempana, jolloin keskikentällä on sentään kolme pelaajaa.

Ongelma ei ole Fred vaan eilisen osalta löntystelevä Greenwood ja sitten Fred joutuu paikkaamaan sitä. Jos Ronaldo on kentällä niin Cavanin on melkein pakko olla siinä vieressä jos meinataan prässätä.

Kollektiivinen prässäyshetken tunnistaminen on monella pelaajalle iso ongelma. Citya vastaan juuri jos prässätään yksin, niin City nauttii tästä ja vain väsyttää pelaajaa.

(siitä olen kyllä täysin samaa mieltä että ei puolustavan kk:n pitäisi olla prässin ylimpänä… kertoo paljon Unitedin pelin sekavuudesta)

Cavani ja Lingard ovat niitä pelaajia, jotka tähän pystyvät mutta joo…
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös