Manchester United FC 2021–2022 – it’s time to win trophies

  • 315 850
  • 3 029

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka @mikko600 ei normaalisti pystykään neutraaliin kommentointiin Unitedin osalta, niin tässä Ole-asiassa alan kyllä kääntyä hänen linjoilleen. Kyllä odotusarvon pitäisi jo olla vakuuttavimmissa esityksissä. Alkaa jo vähän tuntumaan, että eväät ei riitä taktisesti vahvaan koko kauden mittaiseen periodiin, kun vastustajien taso ja tyyli vaihtelee illasta ja viikosta toiseen. Näitä Villa-tappioita ei vain voi tuolla rosterilla tulla kotona enää tässä kohdassa projektia. Tai toki niitä kaikille joskus tulee, mutta niiden pitäisi olla lähinnä jättiyllätyksiä. Tämä ei ollut.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei muuten sen kummempaa. Mutta mä en ymmärrä tätä että ”tuloksista puhutaan liikaa”. Kolme vuotta ManUn peräsimessä, satoja miljoonia uusiin pelaajiin ja nyt kaiken tämän jälkeen vieläkin mietitään pelitapaa ja ei saisi katsoa vaan tuloksia.
Tämä on sulta pieni väärinkäsitys. Nyt on puhuttu, että yksittäiset tulokset peleissä tai yksittäiset pelit ylipäätään ohjaavat liikaa keskustelun suuntaa. Jos puhutaan laajemmassa näkökulmassa, esim. koko kauden mittakaavassa, niin totta kai tulokset ovat se keskeisin asia. (Ja se ei tarkoita välttämättä pyttyjen määrää, sillä yksi karambolakuppi tms. ei todellisuudessa muuta mitään jos suunta on väärä).

OGS is just Steve Bruce in disguise.
Tähän en saatana perkele tartu, en tartu, en tartu, en tartu, en tartu! Mutta vittu!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämä on täyttä totta tämän kauden osalta, eikä kenelläkään ole varmaan sen kummempaa nokan koputtamista tällaiseen väitteeseen. Chelsea, City ja Pool ovat valmiita paketteja, United ei. Tämä on yksiselitteistä.
Se onkin se mun suuri kysymys, eli miten esim Chelsea voi olla valmis paketti, mutta United ei? Chelsea lähti tähän kauteen käytännössä samalta viivalta kuin Ole kaudella 19-20, eli kaksi vuotta sitten. Kuinka kauan tässä paketointi kestää kun nyt kahden kauden aikana ei mielestäni ole mitään selkeää pelitapaa löytynyt? Bruno jaksoi kantaa joukkuetta reppuselässään n. kauden verran, jonka jälkeen väsähti eikä ole vielä päässyt samalle tasolle takaisin, jossa pystyi yksin, illasta toiseen ratkaisemaan otteluita. Pogba nousee välillä esiin ja ratkaisee otteluita yksin. Ronaldo haistaa hyvin maalipaikat, mutta nykyinen pelin taso ei riitä tuottamaan edes niitä.

En itse keksi enää yhtään puolusteltavaa asiaa Olen suuntaan, miksi esim Chelsea voi olla valmiimpi kuin me nyt.

edit: Ja siis kyllä mä toivon että Ole onnistuisi löytämään sellaisen pelitavan jolla me aletaan pelaamaan illasta toiseen voittavaa futista, mutta ei me nyt yhden vuonna 1999 tehdyn maalin takia voida katsella vierestä kun aivan saatanan kova rosteri alisuorittaa illasta toiseen ilman mitään peli-identiteettiä. Muutenkin alkaa jo vituttamaan glory days -muistelointi, koko touhusta tulee mieleen Pool ajalta ennen Kloppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Se onkin se mun suuri kysymys, eli miten esim Chelsea voi olla valmis paketti, mutta United ei?
Koska Tuchel on parempi valmentaja. Sitten voi myös kysyä löytyykö tällä hetkellä maailmasta kuinka montaa valmentajaa, joka olisi pystynyt Chelseassa samaan kuin Tuchel. Sanoisin että on todella harvinaista että tuon tason pelaamista pystytään luomaan noin nopeasti tällä tasolla.

Ylipäätään en usko, että kukaan on tyytyväinen tällä hetkellä pelin tasoon, usea täällä vielä vaan uskoo että peli tulee paranemaan. Keväällä sovitellaan sitten aasinhattua päähän ja arvotaan kuka oli eniten pihalla. Itse täytyy sanoa, että pelkään tämän olevan Solskjaerin viimeinen kausi mutta olisin mielelläni väärässä.

Itse olen eniten huolissani siitä, että viime kauden meidän yksi tärkeimpiä pelaajia hyökkäyssuuntaan eli Shaw on ollut aika varjoissa ja nyt loukkaantuneena.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se onkin se mun suuri kysymys, eli miten esim Chelsea voi olla valmis paketti, mutta United ei? Chelsea lähti tähän kauteen käytännössä samalta viivalta kuin Ole kaudella 19-20, eli kaksi vuotta sitten
No ei todellakaan lähtenyt, mitä helvettiä :D Chelsealla on maailmanluokan laatua jokaiselle pelipaikalle niin, että penkkikin notkuu. United oli tuolle mainitsemallesi kaudelle lähdettäessä vielä sekaisin kuin seinäkello Pereiroineen päivineen. Daniel James pelasi debyyttikaudellaan 26 peliä ja Young kuului vakioavaukseen ennen siirtoaan. Chelsea laittoi toissa kesänä paketin kerralla kasaan, eikä sillä ollut ennen sitäkään muuta ongelmaa kuin lyhyehkö siirtokielto. Nyt ostettiin Milanosta iso belgialainen kirsikka aika helkkarin hienon kakun päälle.

Ja kyllä, Tuchel on tehnyt tuolla parempaa työtä kuin Ole, mutta toisaalta Tuchel on tehnyt samalla parempaa työtä kuin kaikki muutkin valmentajat koko maailmassa, joten se nyt ei riitä vielä selittämään yksin kaikkea.
 

Jeffrey

Jäsen
Omaan silmään on vähän erikoista nostaa tässä keskustelussa Chelsea jotenkin merkittävästi Unitedin yläpuolelle. Siellä on muutaman viime vuoden aikana laitettu lähemmäs puolimiljardia hyökkäyspään pelaajiin ja tästä huolimatta kotiottelussa Cityä vastaan laittoivat bussin parkkiin ja olivat täysin alisteisessa asemassa. Toki Tuchel on saanut hyviäkin asioita ja varsinkin tuloksia aikaan, mutta mikäli tuota tasoa todella pidetään meille hyvänä mittarina niin sitten vaan José takaisin puikkoihin ja sen jälkeen huutamaan kuorossa "United needs to Attack Attack, and Attack". Jumbojengejä vastaan penkin takana voi sitten olla vaikka Nicky Butt.

Se on iha totta, että Unitedin tekemisessä on paljon petrattavaa. Esimerkiksi keskikentän balanssi oli viime viikonloppuna täysin hukassa, ja tullee sitä myös olemaan niin kauan kunnes siihen on kaksi selkeää avaajaa - tällä hetkellä ei ole yhtäkään.

Alkukaudesta surullisen tekee se, että ihan jo pienoisella petraamisella se olisi ollut tasoa todella hyvä, ainakin tuloksellisesti. Nyt muutama pieni stiplu myöhemmin ollaan ihan erilailla paineisessa tilanteessa. Tosin uskoisin, että paine olisi vielä kovempi jos oltaisiin alistuttu Citylle kotiottelussa pallonhallinnalla 40-60. Eikä olisi kyetty oikeastaan minkäänlaiseen hyökkäyspeliin sen jälkeen kun kaikki omat pojat painettu kokoonpanosta pihalle ja hankittu miljoonamiehiä ympäri maailman.

Edelleen kuitenkin isoin ongelma on ne kaksi pelipaikkaa. Niiden pitäisi olla niitä joiden nimet vedetään kokoonpanoon ensimmäisenä - nyt yhtä nimeä yritetty siirtää laidalle joskos se siellä ja yhtä exkumppanin hankkimaa huonekalua pidetty puoliväkisin mukana kun se nyt sentään sopii muuhun sisustukseen.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Itse olen eniten huolissani siitä, että viime kauden meidän yksi tärkeimpiä pelaajia hyökkäyssuuntaan eli Shaw on ollut aika varjoissa ja nyt loukkaantuneena.

En ole tästä erityisen huolissani. Shawilla taisi olla ensimmäistä kertaa ainakin aikuisurallaan tällainen, tilanne että kesä venyi todella pitkälle EM-kisojen takia. Tulee varmasti nousemaan omalle tasolleen. Huonosti se nähdäkseni pelasi Aston Villaa vastaan kunnes loukkaantui. Taisi olla lihasvamma?

Ja koko joukkueella on ihan sama tilanne. Kesä on ollut lyhyt ja harjoiteltu on vähän. Ja tämä on näkynyt vähän jokaisella kärkijoukkueella peliotteissa. Uskon, että peli tulee paljonkin kehittymään kauden edetessä. Samanlainen tilanne oli viime kauden alussa.

OGS:n yksi parhaimmista puolista on se, että lähes aina tappion jälkeen kentällä on nähty paremmin pelaava joukkue ja taktisista kömmähdyksistä on useimmiten otettu opiksi.

Tänään on sanomattakin selvää ihan erinomaisen tärkeä kotiottelu Mestarienliigassa. Vastassa kitkerää ja katkeraa jalkapalloa pelaava Unai Emeryn Villareal, joka ei ole hirveästi tällä kaudella voittanut, vaan raapinut sitäkin enemmän tasapelejä. Siinä on taas OGS:n paikka näyttää miten vastataan edelliseen huonoon kotipeliin. Uskon, että kentällä nähdään pirteästi pelaava kotijoukkue.

UEFA Super Cupin finaalissa tämä Emeryn Villareal pelasi muuten ihan samanlaisen tasapelin jatkoaikoineen Jumaloidun Tuchelin Chelsean kanssa kuin keväällä OGS:n Unitedin kanssa Eurooppaliigassa.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Mä myös näkisin pienenä ongelmana tässä ManUn seurakulttuurin. Se on hienoa että pidetään ja arvostetaan seuralegendoja jne. Mutta miten sillä pärjää nykypäivänä? OGS, Carrick jne. ovat saaneet aikaa ja rahaa pelin parantamiseen ja junnuja on tulossa lupaavia ja kivoja sanoja sanotaan seurakulttuurista… mutta olisiko sittenkin aika katsoa vähän ulospäin? LVG ja Mou juu olivat kokeilu tähän ja ei onnistunut, mutta ei OGSn aika tuloksellisesti ole ollut mitään juhlaa loppupeleissä.

Eli mitä sitten mun mielestä? Conte sisään parin vuoden sopparilla ja sitä oikeaa voittamisen raivoa miehistöön pari vuotta. Pokaali tai pari plakkariin, toi miehistö riittää siihen paremmin kuin hyvin, ja pari vuotta aikaa katsoa seuraavaa pitkän ajan valmentajaa kun on nostettu ManU takaisin terävimpään kärkeen ja voittamaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Eli mitä sitten mun mielestä? Conte sisään parin vuoden sopparilla ja sitä oikeaa voittamisen raivoa miehistöön pari vuotta. Pokaali tai pari plakkariin, toi miehistö riittää siihen paremmin kuin hyvin, ja pari vuotta aikaa katsoa seuraavaa pitkän ajan valmentajaa kun on nostettu ManU takaisin terävimpään kärkeen ja voittamaan.

Conte olisi aikalailla juuri sitä, mitä itse en missään nimessä haluaisi nähdä. Tässä toki varmasti se seurakulttuuri näkyy myös omalta osaltani.

Toimiva organismi tarvitsee vahvan ytimen, ja valitettavasti tällä hetkellä meidän ydin on kaikkea muuta kuin vahva. McT on joutunut ehkä vähän liiankin suuriin saappaisiin, Pogba väläyttelee ja Fred on parhaimmillaankin ihan hyvä.

Kyllähän tuo on se osio, jonka tekemiseen United kaatuu tai jonka mukana se elää. Se mahdollisesti menee OGS:n piikkiin, ettei Pogban napanuoraa ole leikattu, mahdollisesti sitä on yritetty leikata mutta hänen entourage haluaa maksimoida korvaukset ilmaisella siirrolla. Kauden ensimmäisen pelin jälkeen pyysin itse ranskalaiselta anteeksi kesän kurjia puheitani, mutta nyt täytynee tässä ottaa vähän takapakkia.

Ainakin vielä edelliseen vuodenvaihteeseen asti Unitedin recordi oli merkittävästi parempi mikäli Pogba ei avauksessa ollut. Olen edelleen itse sitä mieltä, että joukkue on vähintään riittävän hyvä ilman säkenöivää keskikenttää. Sen täytyisi kuitenkin olla riittävän hyvä ja etenkin riittävän luotettava. Vaikka sulla olisi maailman paras heittokäsi, niin ei se keihäs vaan lennä mikäli core-lihakset eivät riitä.

Se mistä olen valmis antamaan suoraan pyyhkeet OGS:lle, on se ettei pogbaongelmaa ole kyetty ratkaisemaan. Tosin lopulta me emme tiedä mitä tämän eteen on tehty, ja onko se jopa yritetty ratkaista. Toki Pogba voi jatkossakin olla luxury-pelaajana mukana kokoonpanossa, mutta hänen varaansa ei voida keskikenttää rakentaa. Valitettavasti ne keskikentän isot hankinnat joiden varaan alettiin keskikenttää rakentamaa tehtiin edellisen managerin aikana, ja ne ovat Pogba ja Fred (+Matic). Tämä jo puhuu aika paljon.
 

Barney

Jäsen
@JZZ olen täysin samaa mieltä siitä, että yhdelle keskikentän pohjapelaajalle annetaan ihan liikaa arvoa ja itse olen kirjoittanutkin siitä että kannattaa varautua siihen että kun tämä ”messias” hankintaan, esim. Rice niin epäilen että hetkessä kaikki pelilliset ongelmat tuskin katoaisivat.
Toisaalta tässä pitää kuitenkin huomioida, että tuo kutospaikan pelaaja on selvästi tärkein kenttäpelaaja, kun mietitään sitä, millä tavalla joukkueen kokonaisuus toimii. Unitedilla on hyviä puolustajia ja hyviä hyökkääjiä, mutta se linkki tuosta puolustuksen ja hyökkäyksen välistä puuttuu. Kyllä minä ainakin uskallan väittää, että Real Madridilla olisi pari UCL-pokaalia vähemmän ilman Casemiroa, Ranska ei olisi voittanut MM-kultaa ilman Kantea ja Citynkin menestys olisi ollut viime vuosina ihan erilaista, jos heillä ei olisi ollut ensin Fernandinhoa ja sen jälkeen Rodria. Tuo kutospaikka on kuitenkin ylivoimaisesti aliarvostetuin pelipaikka jalkapallossa ja sen roolia joukkueen menestyksen kannalta ei voida korostaa liikaa.

Unitedilla laadukkaan kutospaikan pelaajan puuttuminen on johtanut siihen, että joissain peleissä keskikenttää ei ole ollenkaan, kun keskikentän ja puolustuksen välinen etäisyys on liian iso tai vaihtoehtoisesti keskikentän pohjakaksikko on peruuttanut puolustuslinjan eteen, jolloin heidän etäisyytensä hyökkääviin pelaajiin on liian suuri. Esimerkiksi umpisurkeassa Wolves-matsissa Bruno pelasi käytännössä toisena kärkenä, jolloin muodostelma oli periaatteessa 4-4-2. Pogba ja Fred olivat toppareiden edessä, jolloin tuo etäisyys kärkipelaajien ja keskikenttäpelaajien välillä kasvoi aivan liian suureksi. Wolvesilla oli monessa tilanteessa käytännössä 3vs0 tilanne tuossa keskustassa, joten ei ihmekään, että he onnistuivat luomaan vaarallisia maalipaikkoja.

Frediähän Citykin mietti aikoinaan Fernandinhon korvaajaksi, mutta he saavat olla tyytyväisiä siitä, että he hankkivatkin Rodrin. Fred on Brasilian maajoukkueessa pelannut pohjalla ihan hyvin, mutta siellä hänellä on ollut vieressä Casemiro, jolloin Fred on saanut säntäillä siinä vieressä. Perkele kun meilläkin olisi tuossa viisi vuotta nuorempi Matic, niin joukkue olisi ihan timanttia. Tuossa pohjapelaajan roolissa sijoittuminen on kuitenkin se tärkein ominaisuus, mutta se ei kuulu Fredin eikä oikein McTominaynkaan vahvuuksiin. Carrickin ja Maticin pitäisi nyt vain kuitenkin jotenkin onnistua mentoroimaan McTominaysta laadukas pohjapelaaja, sillä hänellä on paljon hyviä ominaisuuksia siihen rooliin.

Tämä menee vähän toistoksi, mutta edelleen kaipaisin sitä 4-3-3 muodostelmaa. Etenkin Ronaldon tultua kärkeen tuonne ei tarvita mitään kymppipaikan pelaajaa, sillä Ronaldo liikkuu paljon myös tuolle kymppialueelle ja hän pystyy luomaan uhkaa kärjessä yksinkin. Lisäksi laiturit leikkaavat paljon keskelle ja keskikentältä myös Bruno ja Pogba voivat tehdä taustanousuja. Brunon tiputtaminen alemmas toisi enemmän tasapainoa tuonne kentälle ja sillä saataisiin paremmin linkattua tuo puolustus ja hyökkäys.

Pelissä on paljon parannettavaa, mutta siitä huolimatta tämä kauden alku on ollut paljon parempi kuin viime kaudella. Omiin on mennyt viisi maalia ja jos oikein muistan, niin kaksi noista on ollut todella epäonnekkaita pomppuja oman pelaajan kautta, yksi erikoistilannemaali ja yksi sellainen "kerran elämässä" -kaukolaukaus Aylingilta. Tämä siitä huolimatta, että toinen toppari Maguire on ollut sanalla sanoen surkea alkukauden aikana. Ihan hyvin se puolustus on siis kuitenkin loppujen lopuksi toiminut ja jos kaksikko Maguire-Shaw löytää vielä sen viime kauden tason, niin alkukauden perusteella tuo puolustus tulee olemaan todella laadukas. Varane-AWB ovat löytäneet nopeasti saman sävelen tuolla oikealla puolella ja he täydentävät hyvin toisiaan.

Olen todella pettynyt, jos Brunoa ei kohta kokeilla tuolla kasipaikalla, jota hän pelaa maajoukkueessakin. Ronaldo kärkeen, Pogba ja Bruno kasipaikalle, McTominay kutospaikalle ja laidoille noista monista vaihtoehdoista ne parhaassa vireessä olevat. Bruno on toki ollut tuossa kymppipaikalla erinomainen ja pudottaminen alemmas varmasti laskisi hänen henkilökohtaisia tehojaan, mutta joukkueen suorituksia se parantaisi lähes varmasti. Tuo keskikenttä saataisiin noilla kolmella pelaajalla ihan toisella tavalla haltuun ja se näkyisi varmasti myös sekä suorituksissa että tuloksissa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola

Tämä oli kyllä hyvä artikkeli tämän hetken pelillisistä ongelmista. Eniten pisti silmään Fredin tilastot verrattuna muiden kärkijoukkueiden 6-paikan pelaajiin, harmi kun ei ollut vielä samat numerot Declan Riceltä verrattaviksi. Sanchon alkukauden numerot olivat kanssa odotetun huonot.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar

Tämä oli kyllä hyvä artikkeli tämän hetken pelillisistä ongelmista. Eniten pisti silmään Fredin tilastot verrattuna muiden kärkijoukkueiden 6-paikan pelaajiin, harmi kun ei ollut vielä samat numerot Declan Riceltä verrattaviksi. Sanchon alkukauden numerot olivat kanssa odotetun huonot.

Declan Rice ja Kalvin Phillips Valioliigassa tällä kaudella ja tuossa järjestyksessä:

Passing accuracy: 94.4 ja 85.5
Unsuccesful touches: 0.3 ja 2.2
Challenge lost/dispossesed: 0.2 ja 0.8

Rice… on aika hyvä.

Edit: liitteenä vielä nuo statsit tuosta jutusta.
 

Liitteet

  • C6BBB0CC-C5A1-458A-B977-829F80102091.jpeg
    C6BBB0CC-C5A1-458A-B977-829F80102091.jpeg
    128,2 KB · kertaa luettu: 53
Viimeksi muokattu:

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Saas nähdä, kuin käy kun parhaasta mahdollisesta alakerrasta on 3/4 poissa. No nyt päästään ainakin näkemään, miten tuo Varane-Lindelöf toimii tosipaikassa. Muuten täytyy olla tyytyinen avaukseen, mutta kyllähän Jessen siellä pitäisi näillä näytöillä olla Sanchon sijaan. No toivotaan kuitenkin onnistumisia miehelle, jospa sieltä sitä kautta alkaisi pikku hiljaa kuoriutumaan se pelaaja, josta maksettiin about 5 kertaa koko Tiraspolin Sheriffien arvoinen summa.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Vartin pelin jälkeen on jo ikävä Frediä ja etenkin Wan-Bissakaa. Dalot ollut vietävänä 100-0 tänään jo useammin. Kaikki eivät vain voi hyökätä, jonkun pitäisi puolustaakin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vartin pelin jälkeen on jo ikävä Frediä ja etenkin Wan-Bissakaa. Dalot ollut vietävänä 100-0 tänään jo useammin. Kaikki eivät vain voi hyökätä, jonkun pitäisi puolustaakin.

Aika hirveennäköistä peliä kyllä. Kukaan ei pelaa vaistoilla, syötöt myöhässä tai ennenaikaisia. En sitten tiedä onko pelisysteemin syy vai vaan se, että pelaajat vasta opettelee toistensa liikkeitä?

Sancho ei kyllä lähes kaikki ottelut nähneenä ole lähellekään maksetun hinnan veroinen ainakaan vielä, eikä siis saa juuri mitään aikaan kentällä, ainakaan hyvässä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Dalotin ja Sanchon voi jättää kyllä penkin päähän pidemmäksikin aikaa. Lingard avaukseen. Vaistoilla pelaaminen alkaa vasta kun ollaan tappiolla ja jos jotain positiivista voi sanoa, niin tappioasemassa pelaaminen on hyvää.

GOAT ratkaisi jälleen, hänen peli alkaa yleensä siinä vaiheessa n. 60-70 minuutin kohdalla kun muut pelaajat alkavat vetelemään viimeisiään.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tärkeä 2-1 voitto etenkin henkisesti.

Unitedin peli parani koko ajan mitä pidemmälle mentiin ja lopulta se voitto saatiin kuin saatiinkin kaivettua tietenkin perinteisellä Fergietimella.

Laidat olivat tänään ihan paskoja eikä Pogba toimi keskikentän pohjalla. Antakaa nyt sille Lingardille oikeasti se avauspaikka.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vaikeaa on. Helvetin vaikeaa. Laitojen vuotoihin reagoitiin keskikenttäpelaajia liikuttamalla, mutta se avasi keskikenttää. Vastauksen on näitä aktiivisesti pelaavia joukkueita vastaan oltava Brunon pudottaminen alemmas. Tai sitten se McFred, mutta silloin Shaw'n ja AWB:n on oltava kentällä.

Tokalla puoliajalla Bruno putosi alemmas, melkein Pogban rinnalle, ja pelasi laidan kautta. Se muutti pelin täysin. Hyvä muutos siis. Pitää toivoa ja uskoa, että tällainen kasvattaa joukkuetta, liittää sitä yhteen ja auttaa sitä pelaamaan yhtenäisemmin. Kyllä tässä oli myös viestejä Olelle. Toivottavasti menee perille, sillä tuo eka puoliaika oli monella tapaa kamala.

Kuitenkin vika puolituntinen oli upeaa pelaamista sitä yhtä härdelliä lukuun ottamatta. Siitä pitää jatkaa!

Ps. Virkkuselle terkkuja, että haista uloste, paholaisen ureapää.
 

Fordél

Jäsen
Hyvä tulos ja tärkeä voitto, mutta pelillisesti heikko esitys ManU:lta tänään. Kuten monesti aiemmin, hyvät yksilöt käänsivät voiton lopulta ManU:lle. Ja kuten aiemmin totesin, sitkeä jengi.

Tällä pelillä ManU ei pötki pitkälle. ManU:n pakka oli aikalailla sekaisin, etenkin ekalla puolikkaalla. Keskikenttä oli kateissa, kun Pogba nousi hanakasti ja McT jäi yksin keskikentälle. Välit kasvoivat monesti niin, että oli vain hyökkäyslinja ja puolustuslinja. Kun vertasi Villarealiin, ero pakan tiiviydessä ja pelaajien välimatkoissa oli selvä. Joku Villarealia parempi jengi olisi hyödyntänyt nuo tilat ja ManU:n virheet tehokkaammin.

ManU:n hyökkäyspelikään ei vakuuttanut. Paljon pallon siirtelyä muodon ulkopuolella, mutta vähän murtautumisia maalipaikoille.

Jos jotain positiivista hakee niin olipahan huikea matsi De Gealta! Ihan uudesti syntynyt kaveri.
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Todella helpottava voitto. Jos Rolle ei olisi iskenyt tuota maalia, niin hyvin todennäköisesti oltaisiin jälleen kerran jääty lohkoon.

Parit ranskalaiset omien havaintojen mukaan:

- Virkkunen on aivan järkyttävän paska selostaja

- Rolle oli aivan unessa ja muutenkin surkea 94 minuuttia, mutta oli jälleen oikeassa paikassa oikeaan aikaan

- Nyt se Lingard sinne avaukseen Ole! Sancho voi viettää vaikka seuraavat pari kk Carringtonissa

- Dalot oli aivan väärässä paikassa tänään, hänen laitansa vuoti, kun Estonian keulaportti aikoinaan

- Cavanin mukaantulo piristi prässipeliä huomattavasti ja mies oli muutenkin todella terävä

- Tällä pelillä ei pitkässä juoksussa saavuteta mitään tuloksia. Alan olla todella huolissani siitä suunnasta, mihin joukkueen peli on lähtenyt rullaamaan

- @Asbury Park ja @V-G- pitää saada vaikka johonkin yhteiselle mökkiviikonlopulle, että saavat riidat sovittua ja ollaan kaikki jälleen kavereita
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Huomasitteko muuten kuka antoi sen mahtavan keskityksen laidalta, jonka Rolle pelasi seinänä Jessen kanssa ja pamautti verkkoon?

Kyllä, Fred laitapuolustajan tontilta
Noitahan ei haettu juuri lainkaan ekalla jaksolla mutta tokalla paljon. Erona puoliaikojen välillä siis se, että ekalla topparit heittelivät keskeltä pitkiä palloja pystyyn ja laidoilta yritettiin kuljettelemalla ja syöttelemällä, kun taas toisella puoliajalla topparit pelasivat lyhyttä keskikenttäpelaajille jotka yrittivät jatkaa syötellen ylöspäin keskeltä ja laidoilta taas keskitettiin enemmän.

Tuohon kun lisää toisen puoliajan muutokset puolustuspeliin, ei ole suoranainen ihme, että pelin luonne muuttui Unitedin eduksi. Ei silti, United oli tänään huono, eikä toinenkaan puoliaika kokonaisuutena mitään riemumarssia ollut, vaikka parhaimmillaan hienoa olikin.

Cavani pelasi hienon cameon. Sancholla on todella vaikeaa. Herättäisiköhän Rashford tämän?

Ole näkee luultavasti Jessessä itseään, siis tehokkaan supersubin joka voi tehdä juuri noita viimehetkien urotekoja. Itse kyllä laittaisin avaukseen jatkossa.

@Asbury Park ja @V-G- pitää saada vaikka johonkin yhteiselle mökkiviikonlopulle, että saavat riidat sovittua ja ollaan kaikki jälleen kavereita
Nääh, tunteet ja erimielisyydet kuuluvat peliin. Tällä kertaa mulla oli leppoisampi ilta ja AP:ta vitutti vähän enemmän. Joskus on tultua itsekin käytyä vähän kuumempana. Tuossakin oli varmaan enemmän kyse siitä, kumpi oli takaiskumaalissa paskempi, Dalot vai Telles. Ollaan siis terveellä pohjalla vielä. Peace!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
- Rolle oli aivan unessa ja muutenkin surkea 94 minuuttia, mutta oli jälleen oikeassa paikassa oikeaan aikaan

Olen kyllä täysin erimieltä. Ei toki mikään superpeli, mutta Ronaldon tehtävä on tehdä maaleja ja muiden toimittaa palloa hänelle, jotta maaleja voisi tehdä. Näitä toimituksia ei juurikaan näkynyt. Ronaldon sijoittuminen on jatkuvasti ihan mielettömän hienoa katsottavaa kun ymmärtää mikä hänen tehtävänsä tuolla kentällä tänä päivänä on ensisijaisesti.

Toisella puoliajalla Ronaldo 55-70 minuutin kohdalla pudottautuu alemmas ja alkaa johtaa peliä ja hakea palloa enemmän. Se on se kohta kun Ronaldo varsinkin tappio / tasapeli tilanteessa alkaa pelaamaan enemmän ja ottaa enemmän osaa peliin, hakee palloa, tekee peliä ja tämä siis tänään ja tulevaisuudessa. Ja tässäkin vaiheessa hänen tärkein päämäärä on tehdä maaleja, mutta ensisijaisesti myös voittaa.

Yleensä se kuitenkin tarkoittaa sitä, että hänen sitä maalia myös kannattaa koittaa tehdä kun on siinä ylivoimaisesti joukkueen paras, jopa maailman paras.

Tämän kun Patrik Lainekin tajuaisi omalla kohdallaan. Autat pelissä sillä osa-alueella jossa olet paras ja jotkut on parhaita maalintekijöitä, jotkut syöttäjiä, jotkut maalivahteja.

Mutta siis joo, pelityyliltään täysin eri pelaaja kuin vuosia sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös