Manchester United FC 2019–2020

  • 313 433
  • 2 307

Jeffrey

Jäsen
Niin, Bruno saatiin naarattua vain puoli vuotta myöhässä..

Brunosta ensimmäiset vahvemmat huhut taisi olla jo Josen aikana. Silloin ilmeisemmin pyynti oli kuitenkin lähempänä 80 miljoonaa kun lopulta maksettiin jotain 40-50 miljoonaa. Tämä siis ulkomuistista.

Eikä nyt tarkoitus ole varsinaisesti puolustella Woodwardia, mutta lopulta viime vuosien siirtostrategia on ollut oikein onnistunutta. Olkoonkin, että on siellä saattanut pelaajia mennä myös ohi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä vähän puolustelen Woodwardia:

1. Sanchezin sopparin hoitaminen pois oli aivan massiivinen teko. Myynti perinteisellä tavalla ei olisi koskaan ollut mahdollista, koska palkka oli niin suuri. Vaihtoehtoina oli myydä 15-20 miljoonalla ja pidättää seuralla palkanmaksua tai sitten tämä nyt toteutunut tapa, jossa pelaajan sopimus irtisanottiin erorahaa vastaan ja itse siirto tapahtui ilmaiseksi. Jälkimmäinen oli monta miljoonaa parempi ratkaisu, koska United säästää 5-10 miljoonan punnan erorahan maksamalla yli 50 miljoonaa (eli erotuksena 40 miljoonaa) palkkakuluja kahden seuraavan vuoden aikana. Erityisen hienoksi tämän suorituksen tekee se, että se toteutettiin täydellisessä pakkoraossa: korona vaatii säästöjä, pelaajia pitää ostaa ja Sanchez oli totaalifloppina pakko saada pois joukkueesta.

2. On ymmärrettävää, että menneiden vuosien surkean ja varsin kalliksi tulleen rekrytointipolitiikan jälkeen United (ja Woodward itse!) ei halua näyttäytyä hillotolppana pelaajiaan myyville seuroille. We're not going to be bossed around... No, todellisuudessa tämä tarkoittaa sitä, että mihinkään sisäisiin deadlineihin ei suostuta asettumaan ja maksujen osuuksia saadaan varmaan muokattua edullisemmiksi mutta muuten varmasti maksetaan se, mitä pyydetään, siis Sanchosta.

3. Woodward on luvannut OGS:lle täksi kesäksi riittävän budjetin ja näyttää siltä, että vihdoin myös myyntipuolella on laitettu neuvottelubootsit kunnolla jalkaan. Deadwood pitää muuttaa rahaksi tänä kesänä ja loputkin tammikuussa, jotta joukkueen tilanne selkiytyy ja jotta saadaa sitä kassaa. Sanchezin ulostus oli härkämäinen harppaus oikeaan suuntaan, samoin se, jos Sancho saadaan ostettua tyyliin 70+20+18m£. Tämä siis siksi, että OGS haluaa joukkueeseen tänä kesänä oikean laiturin lisäksi laatupelaajan keskikentälle (Grealish) ja jalkavan, vastahyökkäyksiä hyvin puolustavan topparin (Magalhaes). Tähän tarvitaan kassaa juuri nyt. Kuulemma keskushyökkääjätilannetta katsotaan tammikuuhun saakka ja siinä kohtaa lähdetään hakemaan Ighalolle korvaajaa jos tarvetta on.

4. Jos ja kun joukkueessa on ensi kaudella jokaisella keskeisellä paikalla ja jokaisessa roolissa vakavasti otettava tekijämies tai pari, rekrytointi helpottuu kummasti. Esimerkiksi Liverpoolin tarvitsee hommata ensi kaudeksi yksi profiilipelaaja ja sen päälle vain syvyyttä, joten heidän ei ole pakko maksaa mitä tahansa. (Cityn tilanteeseen ei auta verrata, koska mitään 300+ miljoonan kesiä tuskin nähdään). Tarkoitan, että sikäli kun Unitedin profiili/runkopelaajisto on ensi kaudella mallia Rasford, Martial, Greenwood, Sancho, Fernandes, Grealish, Pogba (jatkosopimus tulossa any day now, hymiö), Fred, McTominay, Matic, AWB, Lindelöf, Maguire, Magalhaes, Shaw, Williams, niin tuohon pystyy kyllä Unitedin suuruusluokan joukkue lisäämään laatua helpommin kuin vuosiin.

5. Kiitos sen, että managerina on seuralegenda, Woodward kuuntelee nyt joukkueen tarpeita. Suuri kiitos myös itse seuralegendalle siitä, miten hän toimintaa johtaa: tarpeet on analysoitu laadukkaasti ja esitetty eteenpäin ponnekkaasti ja jämäkästi. Asioita katsotaan pitkällä aikajänteellä eikä enää tyritä ja perseillä pikavoittoja toivoen.

6. Ehkä kaikkein tarkeimpänä, Woodward on tunnustanut (taas) ettei ole se paras tyyppi vetämään scouttausta ja urheilupuolen asioita ylipäätään. DoF:n haku on taas aktiivisesti päällä, mutta siinä ei haluta kiirehtiä. Sekin on ihan hyvä, kunhan ei kuhnita niin kauan että tulee ajankohtaiseksi katsoa, voisiko vaikka Maguiresta olla siihen tehtävään sitten peliuran jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei mennyt Gomes Barcelonaan vaan Lilleen ja laittoivat suoraan lainalle Boavistaan. Saa nähdä yltääkö Machedan tai Januzajin suorituksiin.

En tiedä katsoiko kukaan tuota peliä LASKia vastaan mutta siinä Chong oli pelannut vaspana vaihdosta ihan pirteästi. Hauska olisi nähdä uudelleen tuossa roolissa. Olisiko tuosta sitten Arsenalin Saka-tyyppiseksi pelaajaksi?

Chongia viedään kovasti lainalle ensi kaudeksi Bremeniin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Skyn joku insider ”tietää” kertoa että Sanchon siirto ei etene koska United on todennut, että ei maksa pyyntihintaa mutta eivät kerro paljonko sitten olisivat valmiita maksamaan.

Nyt Nakke herätys! Tarjousta pöytään.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Romero; Wan-Bissaka, Bailly, Maguire, Williams; Fred, Pogba, Fernandes; Rashford, Greenwood, Martial.

Tosissaan pelataan ja haetaan varmasti taas ykkösäijille pelituntumaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kokoonpano ilahduttaa meikäläistä! Fredin valinta kielii siitä, että nyt hyökätään eikä meinata. Laitoin pari kymppiä pitkävetoon yli kahden maalin voitolle.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Tuli mitä ansaittiin. Ei se paras ottelu, mutta olihan punaiset se parempi joukkue tänään. Parantaa pitää semifinaaliin Wolvesia/Sevillaa vastaan aikalailla kaikkien. Rashford oli ehkä kentän huonoin, toivottavasti parantaa seuraavaan matsiin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sunnuntaina saadaan sitten revanssi Sevillasta, jolle siis hävittiin kaksi vuotta sitten UCL:ssa. Muistaakseni Mourinho selitteli pelin jälkeen tuolloin, että eipä meillä ollut jakoja kun vastustajalla maailman paras kk Ever Banega.

Sevilla keräsi La Ligassa saman verran pisteitä kuin Atletico, joten mikään ripuliporukka ei ole tulossa vastaan.

Täytyy sanoa, että peli herättää ehkä jopa ripauksen kiimaa!

Toisessa välierässä vastakkain Inter ja Shaktar. Kai tuota draaman kaaren osalta moni toivoo finaalipariksi United-Interiä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ihan mielenkiintoiselta näyttää loppukauden ohjelma, jos vaan tosiaan Sevilla voitetaan ja saadaan Inter vastaan. Nostaa taas ainakin omaa kiinnostusta, ja onhan kannun voittaminen aina voitto. Vaikka sinänsä putoaminen Sevillalle ei harmittaisikaan, jotta saadaan avainpelaajille lepoa ennen ensi kautta.

Toivottavasti toimiston puolella on jo kuitenkin käännetty katseet vahvasti ensi kautta kohti. Sancho-hankinta olisi hyvä saada maaliin ja vähän pelottavaa, että muita varteenotettavia huhuja ei oikein sitten liikukaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Paljon saa ainakin pelin parantua maanantaista, että on Sevillaa vastaan jakoja. Tosin en epäile, että näin ei kävisi.
No mielestäni ekalla puoliajalla oltiin aika huonoja, mutta kyllä tuosta peli aika hienosti haltuun otettiin. Vastustajan puolustus pelasi hyvin ja maalivahdilla oli godmode-cheattikoodit syötettynä. Toki United avusti hienoja torjuntoja siinä, että laukausten laatu oli vain n. 80%, suuntautuen tolppiin ja vähän liian keskelle. Hiukan paremmalla viimeistelyllä ja hiukan huonommalla maalivahtipelillä olisi lukemat kuitenkin voineet olla jo normaalin peliajan jälkeen ihan selvät.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Toki, mutta kyllähän pelin pitää hallussa ollakin, kaikella kunnioituksella, Copenhagenin tasoisia joukkueita vastaan.
Ja kannattaa muistaa, että siinä oli ekalla puoliajalla Copenhagenilla muutamia tilanteita, joista joku kovempi jengi olisi voinut tehdä maalin, jolloin pelinkulku olisi voinut olla aika erilainen.
Olihan se ekan jakson peli surkeaa ja vähän ihmettelen, että tähän kukaan ei ole tarttunut, että miksi ei saatu Köpiksen puolustusta auki vaikka siellä oli Bruno ja Pogba ym.

Omaan silmään näytti enemmän asennepuolen ongelmalta ja juuri tuo lepsu asenne on sellainen, minkä kyllä laitan ihan yhtä lailla valmennuksen piikkiin kuin taktisen puolen.

Taisi siinä selostaja mainita, että Köpis ei yli yhtä maalia EL-peleissä ole tällä kaudella päästänyt eli vissiin se puolustus heillä on hyvin toiminut.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Chongin agentti jo todennut, että lähtee Bremeniin lainalle. Ja mehän ei laituria päästetä pois jos sieltä ei olisi uutta tulossa tilalle...?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Chongin agentti jo todennut, että lähtee Bremeniin lainalle. Ja mehän ei laituria päästetä pois jos sieltä ei olisi uutta tulossa tilalle...?
Kärkipelaaja voidaan päästää jos vain on belgialainen, mutta hollantilaisia laitureita ei päästetä ilman korvaajaa. Näin mä sen näen.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kärkipelaaja voidaan päästää jos vain on belgialainen, mutta hollantilaisia laitureita ei päästetä ilman korvaajaa. Näin mä sen näen.
Eikä myö edes Sanchoa tarvita.
 

Liitteet

  • C48E974E-BE83-4D45-8B44-0F01D74ABA55.jpeg
    C48E974E-BE83-4D45-8B44-0F01D74ABA55.jpeg
    114,9 KB · kertaa luettu: 138
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Älä pelottele, että Jesse olisi ensi kaudella jokin ratkaisu ;)
Tehokkaampihan tuo on ollut kuin Rashford korona-tauon jälkeen... Aika vähillä minuuteilla tehnyt kaksi maalia, joten annetaan Jessellekin kehuja kun on siihen paikka! (Ehkä myö silti se Sancho ihan mielellään otetaan.)
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Juu, ei sillä ettei olisi hienoa kun Jessekin onnistuu. Taso on vain laskenut viime vuosina huolestuttavasti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No jaa, onko se taso nyt niinkään laskenut viime vuosina. Aika samanlainen se on ollut pois lukien tuon "suonenvetokauden", 2017-18. Tämä kausi on ollut haastava siviilipuolella ja se on heijastunut myös kentälle.
Itse olen jo aikaisemmin ollut sitä mieltä ja olen edelleen, että Lingard on oiva pelaaja rotaatioon ja sellaiseksi hän on saanut käsittämättömän paljon kuraa niskaan.

Minähän en nyt OGSn suunnitelmasta ymmärrä mitään, mutta eiköhän ne hyökkäävän pelaajan tehot kahdelta viime Valioliigakaudelta (5+2) kerro että parempaa tarttis sinne rotaatioon.
 

Barney

Jäsen
Minähän en nyt OGSn suunnitelmasta ymmärrä mitään, mutta eiköhän ne hyökkäävän pelaajan tehot kahdelta viime Valioliigakaudelta (5+2) kerro että parempaa tarttis sinne rotaatioon.
No Lingard on pelipaikastaan huolimatta enemmän puolustava kuin hyökkäävä pelaaja. Itse näkisin myös Lingardille käyttöä vielä ensi kaudellakin. Lingard on johtoasemassa hyvä puolustava pelaaja niin laidalle kuin keskikentän keskustaankin. Pallollisessa pelaamisessa hänellä on paljon parannettavaa, etenkin nyt viime aikoina kun itseluottamus on ollut ihan pohjamudissa, mutta pallottomana Lingard on ihan maailmanluokan pelaaja. Hänellä on hyvä liike yhdistettynä hyvään kuntoon, sijoittumiseen ja työmoraaliin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minähän en nyt OGSn suunnitelmasta ymmärrä mitään, mutta eiköhän ne hyökkäävän pelaajan tehot kahdelta viime Valioliigakaudelta (5+2) kerro että parempaa tarttis sinne rotaatioon.
Mä olen kyllä samaa mieltä. Ja siis Lingard ei missään nimessä ole niin huono pelaaja kuin miltä tässä on viime kausina näyttänyt (ja eritoten saanut ulkopuolelta kuulla), vaan siellä on ihan oikea laatupelaaja olemassa kaikkien näiden pelillisten ja ulkopelillisten ongelmien takana. Hän on klassinen esimerkki pelaajasta, joka tarvitsee kipeästi maiseman vaihtoa. Jossain vähän pienemmässä seurassa tai toisessa maassa voisi onnistua hyvinkin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ja siis, vaikka kuinka paljon Lingardille (ihan syystäkin välillä) naureskellaan. Niin tuo @V-G-:n mainitsema maisemanvaihto olisi aika elintärkeää. Ihan hyvän tason avainpelaaja tuonne keskivälin/alemman keskitason joukkueille. Tai sitten vaan rohkeasti uraa uudelleenaloittamaan hiukan helpompaan Liigaan. Eli oikeastaan mihin tahansa muualle.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
@Barney tuossa jo hyvin vastasikin, mutta tilastoja lukemalla voi juuri päätyä kaltaiseesi lopputulemaan. Ja noita kahta kautta ennen yhdellä kaudella 8+5.
Ja tosiaan, Lingardin arvoa mitataan monella muullakin sektorilla kuin tehoilla.
Varmasti voi maisemanvaihto tehdä hyvää, jos haluaa pelata enemmän, mutta väitän, että parhaimmillaan Lingard on oiva pelaaja Unitedin rotaatioon.

Mä olen aika montakymmentä ManUn matsia nähnyt viime kausina, ja ihan kuule itse peliä katsoen olen samaa mieltä. Ei Lingardin taso riitä, tai ei pitäisi riittää joukkueelle joka haluaa kehittyä ja menestyä.

Lisäys: Jaahas. Joo mä en tolle tielle lähde.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tänään on tullut aika paljon lähtijä-huhuja. Chongin ja Garnerin lisäksi joku kolmaskin on lähdössä lainalle. Tästä kuullaan piakkoin lisää, per MEN. Lingard on lähdössä melkolailla varmasti ja nyt viimeisimpänä, että Pereirakaan ei jatka. Häntä tavoitellaan siellä täällä Manner-Eurooppaa. Jo kuukausia sitten tuli ilmi, että United haluaa tänä kesänä paitsi eroon pelaajista, joilla taso tai vire ei riitä, myöa kerätä myynneistä vähintään 60 miljoonaa puntaa. Sen osalta näyttää ihan hyvältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös