Valioliigan pitäisi julkaista ensi kauden otteluohjelma ensi viikon perjantaina, mutta he aukaisivat eilen Premier League Fantasyn, jossa ilmeisesti vahingossa näkyi jokaisen joukkueen kauden ensimmäisen ottelun vastustaja. Jos nuo tuolla näkyneet ottelut olivat oikein, niin United tulee aloittamaan kauden kotiottelulla Arsenalia vastaan. Tämän illan ottelu tulee myös määrittämään sen, että missä vaiheessa Unitedin kausi alkaa. Tappio tänään, niin United aloittaa kauden ihan normaalisti, mutta jos tänään tulee voitto, niin joukkueelle annettavan tauon takia tuo ensimmäisen kierroksen ottelu pelattaisiin vasta myöhemmin. Eli jos United voittaa tänään, niin tuo ensimmäisen kierroksen ottelu (Arsenalia vastaan?) jäisi rästipeliksi ja se pelattaisiin myöhemmin kauden aikana.
Ensi kautta silmällä pitäen tappio tänään olisi varmaan parempi tulos, mutta toivottavasti jätkät hoitavat voiton Sevillasta ja marssivat mestaruuteen asti. Eihän tuo UEL:n voitto saavutuksena mikään hirveän erikoinen ole tämän kokoluokan seuralle, mutta pokaali on aina pokaali ja tuolle joukkueelle tekisi varmasti hyvää saada yhteisiä kokemuksia voittamisesta. Tuo viime aikojen vire on ollut vain ikävä kyllä melko heikko ja tänään vastustaja on selvästi kovempi kuin edellisessä ottelussa. Toivotaan, että peli paranee reilusti, mutta jotenkin väsyneeltä tuo touhu vaikutti edellisessä(kin) ottelussa.
Itse olen myös sitä mieltä, että Romero jatkaa maalissa. Olisihan se hienoa, jos Romero saisi päättää United-uransa torjumalla seuralle pokaalin. Muuten avauskokoonpanossa tuskin on mitään yllätyksiä. Williams avaa Shaw'n loukkaantumisen myötä, AWB on oikealla ja toppariparina on tuttu ja turvallinen Maguire-Lindelöf. Keskikentällä Matic on varmaan ainut, jonka pelipaikka voi olla uhattuna ja hyökkäykseen ei ikävä kyllä ole tuon nuoren kolmikon lisäksi oikein muita vaihtoehtoja. Itse toivoisin, että McTominay avaisi Maticin paikalla, mutta OGS varmaan luottaa kokemukseen enemmän tässä ottelussa.