Manchester United 2024–2025: Kolmas kerta toden sanoo

  • 87 123
  • 684
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mutta en mä näe tossa vieläkään mitään rakenteellisuutta.
Ten Hagin kohdalla se rakenteellisuus tulee aika pitkälti pelaajista ja sen takia peluuttaa mielellään samoja pelaajia.

Jos taas Zirkzee vaihtuu täysin erityyppiseen Höjlundiin niin rakenne katoaa täysin. Ymmärrän kyllä, että tuossa ei ole mitään järkeä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Barney

Jäsen
Pelihän meni perinteisellä kaavalla, eli mukavan näköistä pelaamista, voitetaan reilusti xG, maalipaikat ja niin edelleen.
Tosiaan tämä alkaa olemaan jo vähän turhan tuttu kaava myös aiemmilta kausilta. Ensimmäisellä puoliajalla on paikat tehdä useampi maali, mutta lopputuloksena on tuhnuilua. Toisella puoliajalla luonnollisesti lähdetään nostamaan riskitasoja, jotta voitettaisiin ottelu, mutta lopputuloksena on useammin vastustajan maaleihin johtavia virheitä kuin itse tehtyjä maaleja.

United on Valioliigan puolella tehnyt tällä kaudella umpisurkeat viisi maalia ja takana on ainoastaan Soton, Ipswich ja Palace. Luodussa maaliodottamassa United puolestaan on kuudentena edellään ainoastaan Pool, City, Villa, Spurs ja Bournemouth. Tehtyjä maaleja viisi ja maaliodottamaa luotu yli kymmenen maalin edestä. Ja kuten tuosta aiemmin laittamastasi videosta huomaa, niin laadukkaita paikkoja on tullut kyllä useammalle pelaajalle.

Eilenkin Rashford ja Amad pääsivät muutaman kerran laidalta hyvin murtautumaan boxiin ja sen jälkeen ratkaisuna oli vain syöttö silmät kiinni maalille. Itse olen huomannut, että harvoin nykyään enää sykkeet nousevat noissa tilanteissa, kun United pääsee pallon kanssa boxin sisälle. Jos vastustaja puolestaan pääsee Unitedin boxiin, niin sydän meinaa aina psyähtyä, kun odottaa milloin siellä joku vastustajan pelaaja pääsee puttamaan pallon täysin vapaasti pilkun kohdalta sisään.
 

Jeffrey

Jäsen
Kaava on tuttu ja turhauttava. Kuitenkin lopulta voitaneen huomioida se, että eilinen oli aikalailla täysin kontrollissa muutama minuuttia lukuunottamatta. Toki tuon muutaman minuutin aikana 2 pistettä matkasta tippui pitälti yhden henkilökohtaisen virheen takia. Kovassa pelirytmissä tämä tuntui olevan sopiva ei niin kovan temmon lähestyminen otteluun. Ongelma toki se, että pisteitä tippui.

Rassen otteet eiliseltä lopulta se iloisin asia, mutta toisaalta sitten Brunon syväjää tuntuu haittaavan joukkuetta päivä päivältä enemmän. Melkein laittaisin portugalilaisen kahden viikon pakkolomalle ja antaisin vapaalipun Reeperbahnille. Joskos solmut aukeiaisivat köydenpunojankadulla. Myös Ugarte oli eilen haasteissa, vaikka vastapainoksi tuli sitten myös hienoja ratkaisuja.

Itseluottamus tuntuu kuitenkin joukkueessa lisääntyvän. Rashfordin ja Garnan haastot ja Zirkzeen kikat niistä ehkä näkyvimpiä esimerkkejä. Keskikaistan kautta pelin tekeminen tuntuu kuitenkin todelliselta tervalta tällä hetkellä ja kyllähän siinä katseet kiinnittyy kapteeniin. Harmillisesti seuraavat liigapelit ovat sellaisia joissa kapteenia tuskin uskalletaan lepuuttaa. Alkaisi kuitenkin olla aika kokeilla Mountia tai Amadia tuossa roolissa ja antaa lusitaanille hetki helppoa.

Toki itse luulen EtHn ajattelevan, että Brunon haasteet lähtevät purkautumaan onnistumisten eikä levon kautta, ja olen taipuvainen uskomaan samaan suuntaan. Itseluottamuksen lisääntyminen taas yksi niistä keskeisimmistä avaimista jos tällä kaudella halutaan jossain määrin onnistua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itse olen huomannut, että harvoin nykyään enää sykkeet nousevat noissa tilanteissa, kun United pääsee pallon kanssa boxin sisälle. Jos vastustaja puolestaan pääsee Unitedin boxiin, niin sydän meinaa aina psyähtyä, kun odottaa milloin siellä joku vastustajan pelaaja pääsee puttamaan pallon täysin vapaasti pilkun kohdalta sisään.
Mietin juuri eilen peliä katsoessani ihan samaa. Miksi United on boksissa niin surkea, ja vastustajat aina vaarallisia?
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mietin juuri eilen peliä katsoessani ihan samaa. Miksi United on boksissa niin surkea, ja vastustajat aina vaarallisia?
Tässä tullaan lopulta vähän sen xG-ajattelun ytimeen, että jos vaan pystytään luomaan jatkuvasti tilanteita niin oletus on, että pitkällä aikavälillä tuollainen tulee kääntymään eduksi. Viime kauden loppupuoliskoon kun vertaa, niin ei siinä mikään näyttänyt, että homma tulee kääntymään. On tässä minusta kuitenkin selkeä ero siihen.

Esim. Zirkzeellä on ollut hyviä paikkoja ja oli eilenkin mutta ei tehnyt. En mä silti lähtisi hänen tekemisessään muuttamaan mitään. Lisäksi hän tuntuu toimivan Rashfordin henkiin herättämisessä vähintään yhtä hyvin kuin defibrilaattori Erikseniin.
 

Jeffrey

Jäsen
Viime kaudella United nakutteli aikalailla xG:n verran maaleja. xG:tä kertyi 1,6 per peli ja maaleja tehtiin 1,5. Tällä kaudella xG:tä on tehty karvan reilu 2 ottelua kohden ja maaleja taas tehty 1.

Ei xG itsessään tietenkään onnea tuo, mutta se tilastoi sitä mitä itsekin näkee - eli että maalipaikkoja kyetään luomaan. Itseasiassa jos tällä kaudella kyettäisiin pelaamaan alkukauden xG:n osoittamalla tehokkuudella niin meidän pitäisi aikalailla olla tuolla neljän joukossa - sillä 76 tehdyllä maalilla.

Joskus muinoin valmentajat pyrkivät ratkaisemaan seurasta ensin yhden ongelman ja sitten seuraavan. Joku Jose setä laittoi ensin puolustuksen kuntoon ja mietti vasta sen jälkeen hyökkäystä. Klopp taas painotti ensin hyökkäystä ja sen jälkeen puolustusta. EtH:n tyyli tuntuu olla säätää vähän kaikkea samaan aikaan jolloin muutos tuntuu tuskaisen hitaalta, mutta ehkä ne kasvukivut ovat lopulta hieman pienempiä?

Kaikki kuitenkin palaa siihen ydinasiaan, että henki tästä seurasta on puuttunut jo pitkään. Tämä on johtanut siihen, että tehtyyn maaliin on vaadittu turkasen paljon työtä ja toisaalta maaleja päästetty aivan liian helpolla. Nyt tätä ongelmaa on pyritty seurajohtoa myöten uudistamaan ja voidaan todeta, että ollaan jo aika lähellä. Toki se perälauta edelleen vuotaa, välillä on airot hukassa eikä se parikymppinen Terhi tunnu heräävän käyntiin vaikka kuinka yrittäisi. Täkyjä kuitenkin saadaan kiitettävään tahtiin, joten joskos se uistinta vaihtamalla alkaisi vene pisteillä täyttymään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Omar Berrada sanoi, että tavoite on voittaa Valioliiga 2028.

Tämä on kyllä minusta hienoa kannattajien huomiointia, että nyt nämä ”fanit”, jotka julistavat että pelit ei enää kiinnosta pystyvät merkkaamaan kalenteriin milloin voi hypätä takaisin kelkkaan.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Omar Berrada sanoi, että tavoite on voittaa Valioliiga 2028.

Tämä on kyllä minusta hienoa kannattajien huomiointia, että nyt nämä ”fanit”, jotka julistavat että pelit ei enää kiinnosta pystyvät merkkaamaan kalenteriin milloin voi hypätä takaisin kelkkaan.
No, eihän mikään estä sitä, että aiemminkin voi voittaa kuin tuona juhlavuonna.

Mutta kyllä totuus on, että tällä hetkellä ei olla lähelläkään mestaruutta ja kyllä muutama vuosi menee. Tai ainakin niin kauan kuin ETH on puikoissa, niin ei kannata haaveilla. Ja kyllä pelaajistossakin edelleen aika pahoja puutteita on.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämä on kyllä minusta hienoa kannattajien huomiointia, että nyt nämä ”fanit”, jotka julistavat että pelit ei enää kiinnosta pystyvät merkkaamaan kalenteriin milloin voi hypätä takaisin kelkkaan.

Toisaalta ei me edes taideta olla niin mestaruuksien perään. Omien muistikuvien aikaan esimerkiksi tämän yhteisön kulta-aika osui johonkin OGSn kauteen?

20 vuotta tällä palstalla tullut notkuttua ja joskus täällä Muun Urheilun puolella oli jopa niin hiljaista, että nitkuissani yritin futisforumia. Onneksi se on jäänyt elämäni suurimmaksi virheeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös