Manchester United 2006-2007

  • 89 775
  • 717

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
hifk#27 kirjoitti:
Hei, tietäisikö kukaan missä lauantaina voisi katsoa Manun pelin Helsingissä, kun Sport agademy on remontissa ja chelssea baarissa vesivahinko. Joten löytyykö mitään hyvää sporttibaria, missä matsin voisi katsoa? Kiitos etukäteen tiedosta.

Sportin olessa remontissa United-kannattajat ovat kuulemma olleet Mikonkadun Amarillossa pelejä katsomassa. Luulen että siellä voi pelin katsoa. Mutta kun en asu lähelläkään Helsinkiä niin kannattaa vielä varmistaa kyseistä paikasta tai sitten kysyä joltain paikalliselta, joka sattuu asiasta tietämään.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis hetkinen, käykö joku ei-chelsea-fani tosiaan katsomassa pelejä Chelsea Sport Pubissa? Vai mikä hitto nyt nimeltään olikaan. Ei pysty ymmärtämään.
 

hifk#27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Kuvernööri kirjoitti:
Siis hetkinen, käykö joku ei-chelsea-fani tosiaan katsomassa pelejä Chelsea Sport Pubissa? Vai mikä hitto nyt nimeltään olikaan. Ei pysty ymmärtämään.

Olen siellä käynyt sielä katsomassa pelejä kaverini kanssa joka on chelsea kannattaja. Itse Manu-fani. Ja tällä 6 pisteen erolla on erittäin mukava hiljentää niitä chelsea-faneja(ja muitakin esim.liverpoolin). Jos et pysty ymmärtämään, ei mun moka. Ja sehän oli tossa mullakin se kakkosvaihtoehtona, sport academyn jälkeen, mutta kun sekin paikka on ollut, jo viimeset yhdeksän-kymmenen(!) kuukautta remontissa. Ja varmaan aukeaa juuri kun kausi loppuu. Joten hiphei! Mitä paikkaa itse ehdottaisit mennä katsomaan peliä?
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hifk#27 kirjoitti:
Mitä paikkaa itse ehdottaisit mennä katsomaan peliä?

Ainakin isolla roballa melkein kaikki bissepaikat näyttävät pelejä, mutta noissa tunnelmaa ei juurikaan ole ellei sitä järjestä itse. Näyttäisiköhän kampin Bruuverikin... Lähinnä nyt tässä peräänkuulutin kannattajakulttuuria, itselleni on täysin poissuljettua mennä katsomaan peliä toisen jengin nimeä kantavaan paikkaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Ainakin isolla roballa melkein kaikki bissepaikat näyttävät pelejä, mutta noissa tunnelmaa ei juurikaan ole ellei sitä järjestä itse. Näyttäisiköhän kampin Bruuverikin... Lähinnä nyt tässä peräänkuulutin kannattajakulttuuria, itselleni on täysin poissuljettua mennä katsomaan peliä toisen jengin nimeä kantavaan paikkaan.

Niin. Kyllähän Suomessa etenkin brittifutis kulttuuri on niin maassa, että itse en näe tuota hirveän suurena mokana mennä toisen jengin raflaan. Itse en tosin voisi kuvitella meneväni, mutta ymmärrän jos joku menee. Chelseassa olen futiksen mm-kisoja ja olympialais lätkää ollut katsomassa ja ehkä saattaisin mennä katsomaan myös Manun peliä, ainakin mielummin kuin jättäisin pelin kokonaan väliin. Kannattaa toki muistaa se, että jos tuolla jalkapallo maassa menee kilpailija jengin raflaan niin voi hyvin olla, että se ensimmäinen ihminen kenet siellä näet on myös viimeisesi.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Niin viittaako tuo Chelsea nimi juurikin Chelsea FC jalkapallojoukkueeseen, ilmeisesti mutta en ole kyllä ihan varma. Itse en ole siellä pelejä ollut katsomassa, mutta aika perusbaarilta vaikuttaa mitä sitä on nähnyt ulkopäin ja sisältäkin pikaisesti. Ei nyt mitenkään erityisesti mielestäni ole Chelsea afflikoitunut paikka sisustukseltaakaan edes.
 

Jeffrey

Jäsen
steepler kirjoitti:
Niin viittaako tuo Chelsea nimi juurikin Chelsea FC jalkapallojoukkueeseen, ilmeisesti mutta en ole kyllä ihan varma. Itse en ole siellä pelejä ollut katsomassa, mutta aika perusbaarilta vaikuttaa mitä sitä on nähnyt ulkopäin ja sisältäkin pikaisesti. Ei nyt mitenkään erityisesti mielestäni ole Chelsea afflikoitunut paikka sisustukseltaakaan edes.

Sisustuksesta en tiedä, mutta ainakin ennen CO. paikasta on saanut alennusta hanatuotteista aina silloin kun Chelsea tekee maalin tai voittaa ottelun. Kyllähän tuo Suomen oloihin on ihan Chelsean Fc:n pubi. Jos sisustus ei hirveästi Chelsea Fc:n liity niin uskoisin sen selittyvän ihan liiketoiminnalla. Suomessa kuitenkin tuo futispubismi on vain murto-osa vuotuisesta liikevaihdosta.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeffrey kirjoitti:
Sisustuksesta en tiedä, mutta ainakin ennen CO. paikasta on saanut alennusta hanatuotteista aina silloin kun Chelsea tekee maalin tai voittaa ottelun. Kyllähän tuo Suomen oloihin on ihan Chelsean Fc:n pubi. Jos sisustus ei hirveästi Chelsea Fc:n liity niin uskoisin sen selittyvän ihan liiketoiminnalla. Suomessa kuitenkin tuo futispubismi on vain murto-osa vuotuisesta liikevaihdosta.

Okei, tämä oli loistava tieto. Itse olen kävellyt kyseisen paikan ohi muutaman kerran ja toisinaan olen jopa saanut ehdotuksen mennä katsomaan fudista ko. mestaan. Hämmentävää sinänsä että joku viitsii perustaa Chelsea pubin, miksi joku haluaa suoraan työntää pois asiakkaita? Itse en ravintolayrittäjä ole, mutta jos olisin, yrittäisin varmasti maksimoida asiakasmäärän urheiluaiheiseen pubiin. Jos vaan stadista löytyy yhtään itseään kunnioittavaa valioliigajengin fania, ei varmasti ikinä kävele sisään tai kuluta yhtäkään senttiä ko. mestaan.
 

hifk#27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Kuvernööri kirjoitti:
Ainakin isolla roballa melkein kaikki bissepaikat näyttävät pelejä, mutta noissa tunnelmaa ei juurikaan ole ellei sitä järjestä itse. Näyttäisiköhän kampin Bruuverikin... Lähinnä nyt tässä peräänkuulutin kannattajakulttuuria, itselleni on täysin poissuljettua mennä katsomaan peliä toisen jengin nimeä kantavaan paikkaan.

No, ison-roban paikat ihan jees sinäänsä, jos vain tietäisi varmuudella että labyrinth näyttäisi ottelun. Ja black doorissa on varmasti mukava istua niiden 50+v. karvanaamojen kanssa jotka ovat nähneet selvänpäivän viimeksi vuonna-85. Ja näissäkin paikoissa olen käynyt katsomassa pelejä, mutta niissä ei ole tunnelmaa. Paitsi Suomen em-karsinta otteluissa, kun Suomi tekee maalin. No ei kyllä ollut viime sunnuntain Manu-Astonvilla pelissä juuri paljoa tunnelmaa Chelssea baarissakaan. Ja MISSÄ/MIKÄ on Suomessa kunnon kannatajakulttuuri juuri brittifutista kohtaan? Jos olet sitä jossain nähnyt tai kuullut niin laita viestiä. Koska jengi on erittäin hajallaan eripuolilla esim. Stadissa katsomassa pelejä, joten kunnen tunnelmaan/kannattajakulttuuria ei minun mielestäni ole ollut(ehkä hieman sport academyssä) eikä tule jolle asialle tehdä jotain. Ja tässä chelsea-baari on sinäänsä vienyt asiaa eteenpäin yrittämällä koota niitä chelsea kannatajia yhteen ja samaan paikkaan. No, oli miten oli toivottavasti Manchester United voittaa tänään. Ja Rooney voisi pari maaliakin tehdä.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Kauhean näköistä oli tänään peli Portsmouthia vastaan, mutta onneksi Wayne ratkaisi 2 osumallaan pelin meille. Saas nähdä kuka sieltä seuraavaksi vastaan porskuttaa FA Cupissa.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Maglor kirjoitti:
No mites toi Wayne Rooneyn toinen maali?

http://youtube.com/watch?v=5ITDRseDays

oho.

Jaaha...Teki sitten kauden hienoimman maalinsa juuri, kun kävin tekemässä jotain
muuta. No ei se mitään, pääasia että kaveri on taas löytänyt yleensäkin peli-ilonsa ja pystyy todellakin olemaan joukkueelleen kultaakin arvokkaampi, kun tilanne on tarvis.

Kiitos kuitenkin video pätkästä, laitetaan talteen.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Voi veljet, kun näyttää Manun peli hienolta tällä hetkellä Watfordia vastaan. Ronaldo liekittää taas ja pelaa muutenkin todella hyvin Rooneyn kanssa yhteen.

Henkke tuli kentälle äsken ja heitti jo repunkin. Kerrassaa loistava oli hankinta Alexilta. Ei yhtään haittaa jos ManU saisi Henkken jäämään vielä vähän pidemmäksikin aikaa toteuttamaan itseään.

Loistavalta näyttää kerrassaan! Odotan kyllä innolla UCL:än pelejä ManU:n osalta!
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olipa taas kerran vakuuttava esitys Unitedilta etukäteen vaikeana pidetyssä vieraspelissä Spursia vastaan. Aina voidaan jauhaa filmaamisista jne., mutta oli tuo 2. puoliajan näytös sitä luokkaa, ettei Tottenhamille jossiteltavaa jäänyt.

Van der Sar oli loistava maalillaan. Toivottavasti selvisi pienellä aivotärähdyksellä Keanen polvesta tullut tärsky näytti kyllä erittäin rajulta, mutta mielestäni varsin tahattomalta. O'Shea hoiti hommansa viime minuuteilla hienosti.

On se Vida kyllä äijä. Tänäänkin täysin virheetön peli ja kruununa maali 2. puoliajalla. Ferninand ei puolestaan ollut ihan omalla tasollaan, antoi mm. karmean syötön lopussa, josta Keane pääsi karkuun. Jo sitä aiemmin päästi hänelle epätavallisesti Berbatovin karkuun mutta Berba ei osannut filmata yhtä oikeaoppisesti kuin teini-idoli, joten pilkku jäi saamatta... ;)
Ja olkoon Ronaldo millainen filmaaja-kusipää tahansa, niin on se mahtava pelaaja. Siitä osoituksena esityö Scholesin maaliin. Saman tilanteen käynnisti Larsson upealla pallon haltuunotolla, josta iso plussa. Muuten Henke olikin vähän pimennossa.

Maaliero alkaa näyttää todella hyvältä: +43 maalia. Chelsealla on paljon kirittävää, jos aikovat mahdollisessa tasatilanteessa ottaa mestaruuden...
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olipahan hienoa tulitusta varsinkin toinen puoliaika. Spurs oli erittäin vahva alussa ja näyttikin ettei ManU helpolla saa maalipaikkoja. Onneksi rankkarista saatiin avausmaali.

Toisella jaksolla United oli mahtava. Kova näyte mestaruustaistelussa. O`Shea oli mahtava maalissa. Nyrkkeili kerran pallon "varmasti" pois alueelta ja torjui Keanen läpiajon mahtavasti. Tuomari oli tänään todella huono!

Tällä viikolla maalit 8-0 joten ei voi kovin huonoksi viikkoa väittää millään mittarilla.
 

Bo'er

Jäsen
massimo kirjoitti:
Onneksi rankkarista saatiin avausmaali.
Niin mahtavassa vireessä kuin C. Ronaldo tällä hetkellä onkin(maailman paras oikea laita) niin kyllä vituttaa noi kaverin kaatumiset. Tässäkin tilanteesa ei mitään kontaktia ja kaveri nurin. Arvostus kaveria kohtaan olisi pilvissä(taitojen ja nopeuden puolesta), mutta noi älyttömät kaatumiset vievät arvostuksen kaverilta täysin.

Pelistä; näin vain parhaat palat koosteena, mutta näytti, ettei spursilla(valitettavasti) ollut mitään lääkkeitä ManU:a vastaan. Muutama Berban paikaa lukuunottamatta, näytti ManU vievän peliä. Valitettava loukkaantuminen ManU:n molarille ja teki todella pahaa katsella kuvia Van Der Saar:sta kun kolvi oli ihan vihossa. Toivottavasti kaveri on asap pelikunnossa.

-spursin leiristä onnea voitosta
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Bo'er kirjoitti:
Niin mahtavassa vireessä kuin C. Ronaldo tällä hetkellä onkin(maailman paras oikea laita) niin kyllä vituttaa noi kaverin kaatumiset. Tässäkin tilanteesa ei mitään kontaktia ja kaveri nurin. Arvostus kaveria kohtaan olisi pilvissä(taitojen ja nopeuden puolesta), mutta noi älyttömät kaatumiset vievät arvostuksen kaverilta täysin.
No kun noita hidastuksia katsoo, niin Malbranque jostain kumman syystä tökkää jalkansa siihen Ronaldon eteen. Minusta siinä on näkyvissä rike, joka ilman filmausta olisi jäänyt viheltämättä. Nykypäivän futiksessa kaikki filmaa (mikä ei tietenkään ole hyväksyttävää), mutta rupeaa "hieman" vituttamaan kun kaikki huomaavat vain C. Ronaldon filmit kun samalla Ronaldinho tekee ihan samoja juttuja.
 
Filmaaminenkin on nykyään taitolaji: Ronaldo teki sen onnistuneesti - ja riskillä, sillä hänellähän oli väylä maalille auki ja pallo mukana, normaalisti noissa ei lähetä kalastelemaan, siksi vaikea tulkita filmaukseksi kun vielä Malbranquen jalka oli siellä Ronaldon jaloissa. Berbatov puolestaan näytti toisella jaksolla Rion ohitettuaan miten tehdään selkeä filmaus. Iso mies vetää molemmat polvet koukkuun ja kädet leveälle - ei kukaan kaadu niin.

Henkelle ei maalipaikkoja juuri tullut, mutta erittäin hyvin pelasi silti. Useita kertoja otti ykköspallon ja jakoi siitä eteenpäin.

Kaikinpuolin viihdyttävä peli, jossa oli koviakin otteita mukana ja sen myötä tunnetta. Toisella jaksolla Lillywhitesit eivät vain enää pysyneet mukana kun ManU löi vielä yhden vaihteen lisää.
 

Cube

Jäsen
Onhan tämä kyllä hauskaa, miten filmaaminen katsotaan suureksi synniksi ainoastaan vastustajan siihen syyllistyessä. Kaikilla kuitenkin ne omat filmarinsa on ja ManU-fanien on aika kornia valittaa filmaamisesta niin kauan kuin heillä on CRonaldo, Chelsea-fanien niin kauan kuin heillä on Drogba (josta itsekin tykkää ihan helvetisti) ja Pool-fanien niin kauan kuin heillä on Gerrard. Lisäksi aletaan pikku hiljaa olemaan tilanteessa, jossa Valioliiga-fanien kannattaisi vaieta Serie A:n ja La Ligan kaatuiluista, kun omakin pesä on aika likainen.

Ei nyt tähän ketjuun liity, mutta tulipahan mieleen. Lisäksi ärsyttää tuollainen "no joo, filmaahan se, mutta vittuku on hyvä pelaaja!!" -kommentointi. Eiväthän nuo asiat oikeastaan edes liity toisiinsa, eikä pelaajan taso sikäli vapauta mistään moraalisesta vastuusta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cube kirjoitti:
Kaikilla kuitenkin ne omat filmarinsa on ja ManU-fanien on aika kornia valittaa filmaamisesta niin kauan kuin heillä on CRonaldo, Chelsea-fanien niin kauan kuin heillä on Drogba (josta itsekin tykkää ihan helvetisti) ja Pool-fanien niin kauan kuin heillä on Gerrard.
Jälleen törmätään ajatusmalliin, joka on mielestäni aivan käsittämätön.

Minä en siis saa ManU-fanina kritisoida esim. Drogban, Inzaghin tai vaikka Eremenko Jr.n filmaamista niin kauan, kun C.Ronaldo pelaa ManU:ssa? Mitä jos olen sitä mieltä, että Ronaldon filmaaminen on yhtä tuomittavaa toimintaa kuin kaikkien muidenkin? Jos filmaaminen ottaa joukkueen fania tai vaikka pelaajaa kupoliin, niin saa kai asioida kommentoida oman mielensä mukaan vaikka itse filmijeesus pelaisi omassa suosikkijengissä tai jengikaverina.

Menee jälleen samaan kastiin kuin aina yhtä järkevän kuuloinen: "HIFK-fanina en paljon huumeidenkäytöstä puhuisi niin kauan kuin Jere Kamalahti on kokoonpanossa!"
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Filmaaminenkin on nykyään taitolaji: Ronaldo teki sen onnistuneesti - ja riskillä, sillä hänellähän oli väylä maalille auki ja pallo mukana, normaalisti noissa ei lähetä kalastelemaan, siksi vaikea tulkita filmaukseksi kun vielä Malbranquen jalka oli siellä Ronaldon jaloissa. Berbatov puolestaan näytti toisella jaksolla Rion ohitettuaan miten tehdään selkeä filmaus. Iso mies vetää molemmat polvet koukkuun ja kädet leveälle - ei kukaan kaadu niin.
Kyllä. Filmaaminen tuo yhden lisäkortin taitopelaajille käyttöön.
 
Filmaamista on tosiaan kaikkialla nykyisin, Englannissakin - eikä vähiten sen takia, että muualta tulleita pelaajia alkaa olla niin paljon. Vai mitä Wenger? ;)

Onhan se toki ikävää, että taitavat pelaajat kuten Robben ja Ronaldo jne, makaavat mieluummin maassa kuin taistelevat tilanteet loppuun. Mutta pelaajat luonnollisesti ottavat kaiken irti mitä mahdollista. Eli jos filmauksesta halutaan eroon, niin sen täytyy näkyä sanktioissa tai yleisesti reagoinnissa tilanteisiin (esim. jokainen kentälle makaavaan jäävä kannetaan välittömästi pois ja hoitaa saa vasta laidalla. Ja takaisin pääsee esim 10min päästä) - ehkä niin saataisiin sen filmaamisen houkuttelevuutta ja yleistä maassa makoilua vähemmälle.

Enivei, pikku off-topicin jälkeen totean kuitenkin, että eipä itseäni liiemmin haitannut kuitenkaan Ronaldon filmi Spursia vastaan. Jos taas vastaava tilanne olisi ollut toisessa päässä, niin varmaan olisin kironnut tuomaria loppuillan.
Edit: Mutta silloin ottaa Cristianon tempaukset pattiin, kun kaatuu tilanteessa, jossa olisi mahdollisuus vielä loppuun asti pelaamalla saada pallo ja maalintekotilanne.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Filmaamista on tosiaan kaikkialla nykyisin, Englannissakin - eikä vähiten sen takia, että muualta tulleita pelaajia alkaa olla niin paljon. Vai mitä Wenger? ;)

Van Der Sar, Evra, Heinze, Ronaldo, Saha, Park, Vidic, Larsson, Solskjaer, Silvestre jne...

Kyllä se SAF osaa myös hankkia Lädittömän joukkueen :D Oppinut Wengeriltä sentään jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös