Boyntonin itsensä mukaan kuuli Jake Dowellilta, joka taas ei "muistanut" kertoneensa tai tienneensä asiasta. Tämä siis ennen tätä raporttia Boyntonin ja Sopelin tultua julkisuuteen. En halua heittää ketään pelaajaa ns. bussin alle, mutta kyllä itse näen tässä suuren mahdollisuuden, että monilla näistä pelaajista ei ole ollut munaa tunnustaa tienneensä ja väittävät etteivät muista yrittäen päästä samalla itse pälkähästä. Aika vakavia syytöksiä ja eipä tuollainen käytös hämmästyttäisi, etenkin, kun siellä on jopa pukukopin sisällä pilkattu uhria.Tuon raportin kun luin kokonaan, niin siinä ei löydetty ainakaan todisteita Sopelin ja Boyntonin väitteille, että "kaikki pelaajistossa tiesivät" siitä jo tuolloin 2010 pudotuspelien aikana. Toki oli haastateltu vain jotain 14/25 pelaajaa tuolloisesta Blackhawksista ja jotain 9 Rockfordin pelaajaa. Blackhawksin pelaajistosta haastatelluista jotain puolet myönsi kuulleensa huhuja (jotkin jostain pelaajasta ja toiset, että nimenomaan John Doe) sitten vasta seuraavan kauden aikana ja yhdistivät sen Aldrichin eroamiseen. Boynton tosin vissiin oli ainakin yksi, joka varmuudella tiesi jo tuolloin 2010 ja tiettävästi välitti eteenpäin luisteluvalmentajalle, joka lupasi viedä asian eteenpäin. En nyt muista enää mitä kautta sai selville.
Carcillo toki väitti myös vastustajapuolen tienneen finaalien aikaan, mutta jättäisin tämän omaan arvoonsa, kun Carcillo on itse avoimesti kertonut muistinsa prakaavan ja Flyersin puolelta muita ei ole asian kanssa julkisuuteen tullut. Boyntonille ja Sopelille iso hattu päästä. En edelleenkään keksi yhtään syytä, miksi tuo kaksikko valehtelisi muidenkin pelaajien tienneen asiasta, sen sijaan keksin kyllä syitä, miksi muut pelaajat valehtelisivat asiasta.