pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Australia ilmoittaa havainneensa viidennen pingin ja etsintäalue pienenee. Toivottavasti ei lopu alue kesken ilman tuloksia.
Australia ilmoittaa havainneensa viidennen pingin ja etsintäalue pienenee. Toivottavasti ei lopu alue kesken ilman tuloksia.
Jos liikutaan jo noinkin pienellä alueella, ja käytettävissä on kymmeniä laivoja sekä lentokoneita, niin on se nyt kumma että päiväkausia edelleen vaan jahdataan jotain mystisiä pingejä jotka löytyvät hetkellisesti ja sitten niitä ei enää löydykään.
Kelluvat kappaleet on ajelehtineet pois tai hirmumyrsky on ne upottanut, loput hylystä on yli 4 km syvyydessä...mitä tarkentavaa olisit kaivannut?ja sitten ei kuitenkaan saada mitään tarkentavia löytöjä.
Kelluvat kappaleet on ajelehtineet pois tai hirmumyrsky on ne upottanut, loput hylystä on yli 4 km syvyydessä...mitä tarkentavaa olisit kaivannut?
Itseäni hivenen hämmästyttää, että mitään kelluvaa ei ole löydetty, vaikka siinä pari viikkoa menikin ennen kuin löydettiin tod.näk. oikea alue.
Sama. Luulisi että edes jokunen turvaohje-kortti olisi löytynyt joltain rannalta jostain, kuitenkin jo kuukausi mennyt.
Minä taasen en ymmärrä, mistä niitä turvaohjekortteja pintaan tulisi, jos kone on kokonaisena mulahtanut pinnan alle, kuten kaikesta päätellen on käynyt.
Alueella on ollut dippaamisen aikaan tiettävästi n. 2-4 metriä korkea aallokko, jolloin on fyysisesti mahdotonta saada konetta alas täysin yhtenä kappaleena. Törmäysnopeus on nätisti sakatessakin vähintään joku 150km/h, ja moisessa aallokossa pysähdys on kuin seinään.
Eipä sillä, on tuo B777 todistetusti aika vahvaa tekoa, niin siinä BA:n Heathrown kuin Asianan SFO rysäyksessäkin koneen runko jäi yhdeksi kappaleeksi.
Harppauskerrokset tekee pingien kuuntelusta haasteellista.No vaikka niitä pingejä.
Merenpohja tuskin on ihan tasainen
Kovasti alkaa kyllä ihmetyttää tämä pingien "löytyminen", etsintäalueen pieneneminen, ja sitten ei kuitenkaan saada mitään tarkentavia löytöjä. Mitähän tekevät juu sitten kun alue pienenee pienenemistään, ja lopulta viimeinen nurkkaan rajattu neliö onkin tyhjä? Kuka kehtaa sanoa että "ööö... me ei oikeen tiedetä..."
Ei kai tuo sen vaikeampaa voi olla, kuin laskeutuminen yhtenä kappaleena Hudsonjokeen :)
Vitsivitsi, vähän tällasta rankempaa huumoria tähän...
Hudsonjokeen laskeutui ihan erityyppinen kone kuin tuplaseiska. Sopii vaan itse lennellä tuollaista hemmetinmoista peltipurkkia. Katotaan, onko se helppoa se laskeutuminen.
Hudsonjokeen laskeutui ihan erityyppinen kone kuin tuplaseiska.
Hudsonjokeen laskeutui ihan erityyppinen kone kuin tuplaseiska. Sopii vaan itse lennellä tuollaista hemmetinmoista peltipurkkia. Katotaan, onko se helppoa se laskeutuminen.
Tutka-asiasta. Onhan tuolla CNN:llä ollut jo monta päivää juttua siitä, että kone vältti Indonesian tutkia. Tämä tutkakontaktin välttäminen viittaa kyllä lentäjän tahallisuuteen - eli itsemurhaan. Mutta löydetään ne mustat laatikot ensin, niin hutkitaan sitten.
Mitenkäs se Hudson-joen kone oli ihan erityyppinen kuin tämä otsikon mukainen? Pienempihän se oli ja eri valmistajan, mutta äkkiseltään ei tule mitään muuta mieleen.
Niin no, pelkästään MAS:n triplan RR Trent 800 -moottorin leveys ([FONT=ARIAL, Helvetica, Geneva]279cm)[/FONT] on samaa luokkaa kuin tuon Hudsoniin menneen A320:n rungon halkaisija (395cm). Ja muutenkin kyseessä on kaksi lähes täysin vertailukelvotonta asiaa johtuen olosuhteista, säästä, painosta tms.
Luulisi, että tuo seiskaseiskaseiska olisi näkynyt ns. passiivitutkassa (jolla USA voi valvoa kaikkia siviili-/sotilaskoneita kautta maailman) - ei näköjään.
Perämies yritti soittaa lennon aikana?
Uutisointi ja kaikki käänteet ovat varsin omituisia, joten varauksella tähänkin hieman hämmentävään uutiseen suhtautuu.
Details for Registration N105GT
GA Telesis LLC - 777-2H6ER
Serial 28416
Line Number 155
First Flight 25.07.98
Model 777-2H6ER
Status Stored
Comments r21.10.13 frd Lourdes-Tel Aviv 04.11.13,
Registration History:
Reg Airline Delivered Status
9M-MRI Malaysia Airlines 20.10.98 Left Fleet
N105GT GA Telesis LLC 04.10.13 Stored