Ei sillä että epäilisin, mutta nyt on kyllä pakko ihan mielenkiinnosta kysyä, että mistä olet saanut selville nämä Matushkinin solujen fysiologiset rajoitteet vai pystytkö pelkästään havainnoimalla määrittämään yksittäisen ihmisen soluston ominaisuudet? Melko olennaista tietoa, mikäli tuo todella on tässä esteenä..?
Ihan yleisellä tasolla; vanhemmallakin iällä etenkin luistelunopeutta voi muutamassa kuukaudessa kasvattaa hyvinkin merkittävästi pelkästään ammattitaitoisella luisteluvalmennuksella ko. yksilön henk.koht. solunopeuksista tai muusta vastaavista riippumatta. Kokemuksista kannattaa kysyä vaikka Jesse Joensuulta.
Olen analysoinut Matushkinin ominaisuuksia katsomalla pelejä ja minusta hän vertautuu hyvin Kupariseen. Aikanaan kun Suhonen toi Hirvosen Poriin, Kuparinen sai parannettua liikettään selkeästi. Hirvonen muutti harjoittelua ja ulosmittasi Kuparisen kovista voimatasoista liikettä. Tämä toimii tiettyyn pisteeseen asti.
Joensuun harjoitteli pätkän NYI luisteluvalmentajan kanssa ja sai suoraluistelunsa kuntoon, menee lujaa. Kaarreluistelu ja käännökset eivät ole parantuneet ihmeemmin, näissä poisoppiminen väärästä tekniikasta on vaativampaa.
Matushkinin nopeus paranee varmasti näillä keinoilla, hyvä fyysinen harjoittelukesä, terävyyttä lisää harjoitteluun ja tekniikkaharjoittelua luisteluun. Rasvaprosentin pudottaminen on helpointa, mutta se tuskin on tässä kohtaa se ongelma. Luistelutekniikkaa pystytään parantamaan, mutta väärästä poisoppiminen on erittäin vaativa prosessi, pidän muutamien fanien esittämää skenaariota prosessin helppoudesta kohtuu optimistisen.
En tiedä onko tältä alalta kuinka paljon olemassa vaihtoehtoisien faktojen kirjallisuutta. Itse olen saanut käsityksen että nopeat ja hitaat lihassolut ovat perittyjä geeneistä tulevia ominaisuuksia, eikä nopea lihassolu muutu hitaaksi tai toisin päin. Harjoittelulla voidaan toki vaikuttaa siihen kummat solut kehittyvät enemmän, mutta eivät ne solut "puolta" vaihda.
Varmasti näin. Väitteeni perustuu vuosien takaiseen Harri Hakkaraisen Ässien junnuvalmentajille pitämään luentoon ja vuosien varrella kuulemaani "tietoon".