Makasiinit liekeissä

• 29 268
  • 274

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Mahdollissille sytyttäjille ei löydy ymmärrystä, oli kysessä sitten minkälainen pikku pyromaani tahansa. Mutta sanonta "if you gotta go, go with a bang" sopii tähän tilanteeseen mainiosti. Jos ne oli kerran tarkoitus purkaa, niin onhan tää hitonmoinen tapa kadota katukuvasta. Ei noissa puskutraktoreissa ole sitten mitään särmää.

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Speedye kirjoitti:
Poliisin väkivaltarikosten johtaja pitää paloja mahdollisena tuhopolttona.. Eli Suomeksi.. Kyseessä on luultavasti tuhopoltto. Eivät nämä preka-aktivistit paljoa ajattele mitä seurauksia tuollaisesta on ja voisi olla. Roviolle palamaan tuon sytyttäjät.
Vituttaako toveri Turkulaista noin paljon kun ei omassa kaupungissa ole nähty suurta roihua lähihistoriassa, vai miksi jonkun tietyn atteen omaavia pitäisi polttaa ilman minkäänlaista käsitystä mahdollisten pyromaanien atteellisuudesta.

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
puna-hundi kirjoitti:
Vituttaako toveri Turkulaista noin paljon kun ei omassa kaupungissa ole nähty suurta roihua lähihistoriassa, vai miksi jonkun tietyn atteen omaavia pitäisi polttaa ilman minkäänlaista käsitystä mahdollisten pyromaanien atteellisuudesta.

Itse en ole sinua kohtaan mennyt henkilökohtaisuuksiin.. Joten sen kun vaan näytät oman lapsellisuutesi. Tosiasia on, että minua vituttaa kyseinen tapahtuma ja paljon. Tuo on todella tyhmää ja vaarallista touhua jos et ole sitä vielä tajunnut? Ja vielä, en ole Turkulainen. Anteeksi Stadin herra.

EDIT: Jos ei palamaan niin ainakin elinkautinen, ketä sitten ovatkaan tuon sytyttäjät.

Viimeksi muokattu:

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Speedye kirjoitti:
Itse en ole sinua kohtaan mennyt henkilökohtaisuuksiin.. Joten sen kun vaan näytät oman lapsellisuutesi. Tosiasia on, että minua vituttaa kyseinen tapahtuma ja paljon. Tuo on todella tyhmää ja vaarallista touhua jos et ole sitä vielä tajunnut? Ja vielä, en ole Turkulainen. Anteeksi Stadin herra.
Ei mitään. Mutta en ymmärrä miksi toivot kenenkään poltettavan. Ja jep. Onhan toi vaarallista toki.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Roviolle palamaan tuon sytyttäjät.
Joo, aloitetaan noitavainot ja tapetaan kaikki, jotka ajattelee eri lailla, näyttää erilaiselta ja tuntuu erilaiselta. Hei, näitkö, tuolla meni pitkätukka! Varmaan joku hippi, tapetaan se, ennen kuin koti palaa!

Uskomatonta porukkaa täällä Jatkoajassakin... huhhuh. Ei millään pahalla.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Speedye kirjoitti:
Poliisin väkivaltarikosten johtaja pitää paloja mahdollisena tuhopolttona.. Eli Suomeksi.. Kyseessä on luultavasti tuhopoltto. Eivät nämä preka-aktivistit paljoa ajattele mitä seurauksia tuollaisesta on ja voisi olla. Roviolle palamaan tuon sytyttäjät.

Jos nyt kuitenkin tutkitaan ennenkuin hutkitaan.

Tietty se on inhimillistä, että ensimmäisenä syyttävä sormi kohdistuu heihin jotka olivat vapun tapahtumien takana mutta toisaalta tällainen episodi voi hyvin pian saada aikaan jäljittelijöitä tai kerätä muulla tapaa asiaan vihkiytyneitä pyromaaneja liikkeelle - houkutteleva kohde ja mahdollisuudet jäädä kiinni voivat olla jopa olemattomat koska poliisin resurssit kohdistunevat pääosin vapun tapahtumiin ja poliisissakin voi olla halukkuutta niputtaa tapahtumat yhteen jolloin homma saadaan nopeasti pois päiväjärjestyksestä, näin siis tämä tuhopolttaja voi ajatella mikäli hän on muuta kuin tätä prekariaatti-porukkaa.

Jos tilannetta todella ajattelee niin tällä hetkellä makasiinit olivat todella oivallinen kohde jäljittelijöille - mahdollisuus jäädä kiinni pienentynyt olennaisesti vapun tapahtumien jälkeen, toisaalta yhtä hyvin taustalta voi löytyä preka-aktivisteja mutta tuossakin tapauksessa on parempi tutkia ja tuomita kuin ryhtyä julkisiin lynkkauksiin. Tosin jos taustalta löytyy preka-aktiiveja niin olisi ehkäpä liikkeen itsensä kannalta järkevää, että teko tuomittaisi vaikka tämä tuomitseminen tuskin enää tässä vaiheessa liikkeen uskottavuutta kovinkaan monen silmissä palauttaa vähäisimmällekään tasolle.

Jottei kukaan nyt seuraavassa hetkessä ala naputella naama punaisena vastinetta minulle niin totean vaan etten edelleenkään hyväksy tällaista tapaa hakea huomiota asialleen, jos siis taustalla olivat preka-aktiivit, vaan asialleen voi hakea huomiota rauhanomaisin mielenosoituksin tai muulla kansalaisaktiivityöllä.

vlad.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ted Raikas kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa täällä Jatkoajassakin... huhhuh. Ei millään pahalla.

Noh, täällä tunteet kiehuu ja yleistetään kyllä urakalla. Olen saman huomannut. Luonnollistahan se on, että ihmisten syyttävä sormi noihin prekariaatteihin heti ensimmäiseksi kohdistuu, kun muutama päivä sitten samaa jo yritettiin. Kuten sanoit - tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan. Niin sanoin jo aliluutnantti hukkapätkä Hartikainen mulle jo intissä.

Suhtaudut kuitenkin itsekin aikamoiselle kiihkolla ja takerrut tuohon hippi-sanaan. Taidat itse muistuttaa ihmisten mielissä olevasta stereotypia hipistä?

Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
vlad kirjoitti:
mutta toisaalta tällainen episodi voi hyvin pian saada aikaan jäljittelijöitä tai kerätä muulla tapaa asiaan vihkiytyneitä pyromaaneja liikkeelle - .

Pidän erittäin todennäköisenä jäljittelijää tms. "normipyromaania".

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Helmut Steiger kirjoitti:
Pidän erittäin todennäköisenä jäljittelijää tms. "normipyromaania".

Niin.. toinen vaihtoehto ovat nämä tuon mellakan päätekijät joita ei poliisin mukaan oltu vielä saatu kiinni. Nämä vangitut olivat ilmeisesti olleet jotain pienempiä pahoja. Veikkaan, että sytyttäjiä on ollut useampia ja palopesäkkeitäkin on ollut monta. Ei tuollainen helvetin iso rakennus nyt samaan aikaan kaikkialta liekkeihin leimahda.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
jupster kirjoitti:
Suhtaudut kuitenkin itsekin aikamoiselle kiihkolla ja takerrut tuohon hippi-sanaan. Taidat itse muistuttaa ihmisten mielissä olevasta stereotypia hipistä?
Minulle on aivan sama minkälainen mielikuva ihmisille muodostuu minusta. Harva minut tuntee kunnolla, että voi mennä sanomaan, mikä olen.

Kiihkoilijoita täällä on Jatkoaika täys, milloin minkäkin asian puolesta. Turhaa osoitella ketään erityisesti. Puolustan tälläistä täällä yleisesti halveksuttia väestöryhmää siksi, että tunnen paljon ihmisiä, joita kenties luokiteltaisiin hipeiksi. Koska tunnen tälläisiä ihmisiä ja tiedän, miten hyväsydämisiä ja reiluja heppuja ja heputtaria voivat olla ja miten viisaita ajatuksia, niin totta kai näen hieman punaista, jos on aistittavissa kokonaiseen väestöryhmään kohdistuvaa antipatiaa ja yleistämistä lähes terroristeiksi luokiteltaviin ihmisiin. On toki totta, että osa näistä on aktivisteja ja voivat toimia törkeällä tavalla, tuomitsen itse kaiken tuollaisen.

Mitä minuun vielä tulee, niin en ole millään lailla mukana missään aktivistitoiminnassa tai ryhmissä muutenkaan. Ei ole minun juttuni. Jos se tekee minusta stereotypiahipin ihmisten mielessä, niin voivoi, väärässä ovat. Toivon ainoastaan rauhanomaisuutta ja oikeudenmukaista toimintaa eri ryhmien välillä. Kaikki omankädenoikeudella toimiminen on ehdottoman tuomittavaa.

Kuka tai ketkä tahansa tämän hiton tulipalon sytyttivät, ovat täysiä idiootteja ja toivon mukaan jäävät kiinni ja joutuvat vastuuseen teoistaan.

Sillä selvä.

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
purettais se kuitenkin

En ymmärrä tätä kohua ja yritystä tehdä tästä joku iso juttu. Jokuhan tuon paikan on valellut jollain sytytysaineella ja tuikannut tuleen, mutta paikkahan olisi joka tapauksessa purettu maanantaista lähtien.

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
"Viiden ja kuuden välillä kävelimme tyttöystäväni kanssa makasiinien ohi. Näimme kuinka joku kasasi makasiinien ulkopuolelle kaikkea puurojua. Vitsailimme, että taitavat tehdä toista kokkoa. Vitsistä tulikin totta. Tiedä sitten oliko romua kasaavilla jokin yhteys tapahtuneeseen. "
- Suvi ja Tuomas

Tuossa on suora lainaus YLE:n sivuilta. Eli joku on tosiaankin ilmeisesti nähnyt vaivaa tuon polttamisen eteen. YLE:n ja muidenkin sivuilla silminnäkijäpalsta kyseisestä tapahtumasta.

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuke kirjoitti:
En ymmärrä tätä kohua ja yritystä tehdä tästä joku iso juttu. Jokuhan tuon paikan on valellut jollain sytytysaineella ja tuikannut tuleen, mutta paikkahan olisi joka tapauksessa purettu maanantaista lähtien.
Noin suuren rakennuksen polttaminen keskellä Helsinkiä ei ole "fiksua".

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Tuke kirjoitti:
mutta paikkahan olisi joka tapauksessa purettu maanantaista lähtien.

Niin olisi, turvallisesti. Etkö ymmärrä mitä riskejä tuollaiseen paloon liittyy? Se kuitenkin sijaitsee keskellä suurinta kaupunkiamme.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Supon tiedustelu taisi pettää taas...

Tuleekohan tässä kohta uutisia Supon määrärahojen lisäämisestä?

Tuke kirjoitti:

Et taida tietää tulipaloista yhtään mitään.

Lyhyesti sanottuna - tulipalossa on helvetin paljon muutakin vaarallista kuin se näkyvä liekki, varsinkin kun puhutaan keskellä Helsinkiä olevasta tulipalosta.

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Epäilen Hesarin tai Ilta-Pulun kuvaajia, ei tarvinut kovin kauaksi tuolista nousta materiaalin hankkimiseksi.... (hymiö)

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Taito-Ojanen kirjoitti:
Tuleekohan tässä kohta uutisia Supon määrärahojen lisäämisestä?
Vitut. Kenkää kaikille ja ValPo takaisin.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ted Raikas kirjoitti:
Minulle on aivan sama minkälainen mielikuva ihmisille muodostuu minusta. Harva minut tuntee kunnolla, että voi mennä sanomaan, mikä olen.

Niin, sitä tarkoitin että ehkä olet itse kuullut joskus itseäsi nimiteltävän hipiksi. Tarkoitinkin juuri sitä, että ihmiset eivät tunne sinua, mutta esimerkiksi ulkoisen olemuksesi tms. takia "haukkuneet" hipiksi. Selvensit kuitenkin, että kyse oli kavereistasi.

JA:ssa on suhteellisen homogeenista porukkaa, eli samankaltaisesti ajattelevia on kerääntynyt paljon. Opin itse olla puuttumatta tiettyihin stereotypioihin (kuten "kaikki somalit, kaikki ählämit jne) koska niillä ihmiset toimivat. Usein ei kokemusta tietystä ryhmästä ole ollenkaan. Tietyillä stereotypioilla toimin myös itse.

Mielestäni on vain hyvä asia, että täältä löytyy myös kaltaisiasi ihmisiä, joilla on kokemusta "hipeistä".

EDIT. Korjattu sana heterogeeninen -> homogeeniseksi, kun oikein yv:llä huomautettiin.

Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
"Kävelin kello 18 aikaan Mannerheimintietä pohjoiseen ja kiinnitin huomiotani kahteen kaveriin jotka hiippailivat siellä makasiinialueella. Aluehan oli aidattu ja suljettu. Silti nämä kaksi nuorta hiippailivat nimenomaan eteläisen makasiinin reunaa pitkin makasiinien sisäpihalla."
- Kirsi

Lainaus YLE:n silminnäkijäpalstalta. Eli ilmeisesti tekijöitä on ollut useampia, tai jos ei tekijöitä niin ainakin henkilöitä jotka tietävät palosta jotain. JOS, ja Huom. JOS tämä liittyy jotenkin vappuun niin huhheijjaa. Kovat sanktiot käyttöön vaan.

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuke kirjoitti:

Vähän ontuu tämä selitys, onko ihan sama sytyttää vitullinen tulipalo Helsingin keskustaan? Yhtä lailla minut voi sitten keikata hetken kuluttua kadulla kirkkain mielin... sillähän olisi ne fyrkat menny baariin kuitenkin. Jos joku on toisen omaa niin siihen ei ilman lupaa kosketa, ei tää pitäisi olla niin vaikeaa. Joillakin ihmisillä on hiukan keskitasoa paremmin tienaavista ihmisistä vähän samanlainen käsitys, se saa maksaa koska sillä on rahaa sen jälkeenkin, luuleeko ne että huviksensa töissä käydään ja koitetaan hankkia ostovoimaa jolla voi sitten parantaa omaa henkilökohtaista elämää sen verran kun rahalla voi. Itse en ole rikas mutta ihan ok rahatilanteessa ja kaikki tähän mennessä ovat itseni hankkimia, siksi juuri vituttaa tälläisten ajattelemattomien toiminta, yhteiskunta maksaa...

Yhteiskunta, missä pelaa? Sehän on juuri se joukko joka omalla työllänsä pyörittää näidenkin pässinpäiden toimintaa.

Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Ei helvetti, mitä meininkiä. Kunnon kakkua tuollaisille hipeille ja tähän liittyvät ryhmittymät kuuluu kitkeä heti.

BTW. Harmi, etten nähnyt Ylen ajankohtaisohjelmaa, jossa haastateltiin näihin "vappurientoihin" kuuluvia henkilöitä. Olivat kuulemma täysin ihmeissään siitä, että nuorille kuuluisi oikeuksien ohella myös velvollisuuksia. Lisäksi ehdottivat 700 euron kansalaispalkkaa. Siis 700 euroa siitä ettei tee töitä, jos ei nappaa. Ei saatana.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsotaan nyt mitä ilmenee. Jos sama porukka on takana, niin kovapanoksilla päin koko paskasakkia. Ihminen voi erehtyä kerran, mutta mokan uusiminen on jo piittaamattomuutta.

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On tämän teon takana sitten ketkä tahansa, niin toivottavasti saavat mahdollisimman pitkän kakun. Muutama vuosi globalisaatiosta tai vaikkapa tuhopoltoista keskustellessa lupsakoiden seksuaali- ja väkivaltarikollisten seurassa voisi tehdä näillekin tyypeille hyvää.

Ei vaan voi ymmärtää, ei sitten millään.

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bobby_halkidis kirjoitti:
Ei helvetti, mitä meininkiä. Kunnon kakkua tuollaisille hipeille ja tähän liittyvät ryhmittymät kuuluu kitkeä heti.

BTW. Harmi, etten nähnyt Ylen ajankohtaisohjelmaa, jossa haastateltiin näihin "vappurientoihin" kuuluvia henkilöitä. Olivat kuulemma täysin ihmeissään siitä, että nuorille kuuluisi oikeuksien ohella myös velvollisuuksia. Lisäksi ehdottivat 700 euron kansalaispalkkaa. Siis 700 euroa siitä ettei tee töitä, jos ei nappaa. Ei saatana.

Katsellaan just kyseistä ohjelmaa, täältä löytyy (A-talk):
http://www.yle.fi/yle24/videosali/index.php?a=11&t=1&q=3

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy