Aloitin itse baseballin katsomisen vuonna 1997, kun olemassa oli vielä tv-kanava NBC Europe, josta alkoi äkkiä ja varoittamatta näkyä yksi peli suorana viikossa, aina perjantain ja lauantain välisenä yönä. No, MLB:n osalta kuten tiedämme, yksi peli viikossa ei ole käytännössä yhtään mitään, joten hieman pinnalliseksi seuraaminen silloin vielä jäi. Sen verran tuo kuitenkin iski, että perjantain yöottelusta tuli hetkellinen traditio. Maailma mullistui, kun kuulin pojilta Jatkoajan kiekko.tk -joukkueessa joskus 2000-luvun alussa, että on olemassa MLB.tv, josta näkee kaikki pelit. Olen ollut käytännössä tilaaja siitä asti, paitsi nyt pari viime vuotta olen mennyt Viaplaylla, koska yrityksistä huolimatta mitään suosikkijoukkuetta ei ole löytynyt.
Itselläni on sellainen vika, että en pysty katsomaan jälkilähetyksiä kuin pakotettuna. Käytännössä ainoastaan playoffeissa suostun seuraavana päivänä katsomaan, jos töiden tai muiden takia ei ole pystynyt valvomaan. Näin ollen painotus on päiväpeleissä, joita pyrin katsomaan suorana 3-5 viikossa. Itse olen myös aamuisin työmatkalla kuunnellut länsirannikon matseja radiosta, se on todella mukavaa puuhaa, etenkin kun minulla on työmatka 60 kilometriä.
Jo koronaa ennen aloin tehdä melko paljon etätöitä ja nyt olen ollut jo yli vuoden pelkästään etätöissä. Sehän on baseballin ja muunkin jenkkiurheilun seuraamiselle suorastaan lottovoitto. Jos työpäivän aloittaa vaikka klo 9 kotona, ei ole temppu eikä mikään herätä klo 5 katsomaan länsirannikon ottelu tai vastaavasti mennä nukkumaan vasta klo 1-2 ja katsoa myöhäisiltapäivän ottelu illan päätteeksi. Ja olenpa nyt etätyöaikana ottanut monena yönä myös tavaksi nukkua pätkissä. Nukkumaan klo 21, ylös klo 2 tai 3 katsomaan normi itärannikon iltaottelu ja sitten vielä esim. klo 5-9 neljä tuntia lisäunta. Toimii!