Turboteippi
Jäsen
Voisihan tuota ottelua spekuloida enemmänkin. Giantsin neljännessä sisävuorossa Denard Span sai vapaataipaleen ykköselle ja yritti pesävarastusta kakkoselle Brandon Beltin lyöntivuoron aikana. Tilanteesta tuomittiin palo jonka Giants haastoi mutta tuomiota ei muutettu. Vaikka itsekin katselin hidastuksia Mets-lasien läpi niin minusta näytti siltä että Span ehti, osui jalallaan pesälautaan ennenkuin Jose Reyes pystyi koskettamaan häntä pallo räpylässä.
Itse olin kyllä varma, että tilanne tuomitaan toisin päin, mutta niin vain alkuperäinen tuomio pysyi. Minun mielestä Span kerkesi ennen Reyesin kosketusta, mutta hän liukui pesään todella kovalla vauhdilla ja etummainen jalka irtosi hetkeksi pesästä. Reyesin räpylä oli - ainakin tuomareiden mukaan - tässä vaiheessa kiinni Spanin kropassa ja palo tuomittiin sen takia. Näin ainakin itse ymmärsin tuon tilanteen.
Ja edelleen jossittelen Joe Panikin lyöntivuoroa yhdeksännessä vuoroparissa. Jos Familia olisi saanut poltettua hänet, tilanne olisi ollut ihan erilanen kuin miksi se muodostui. Familia ja Rivera olisivat kävelyttäneet Gillaspien ykköselle ja kahden palon tilanteessa juoksijoiden ollessa etupesillä lyömään olisi tullut Bumgarner, joka Bruce Bochyn olisi käytännössä ollut pakko ottaa pois ja laittaa lyömään pinch hitter. Olisihan Giantsilla ollut laittaa yhdeksänteen vuoropariin Sergio Romo, kenties muitakin vaihtoehtoja olisi ollut mutta kaikki niistä helpompia kuin MadBum. Familia pääsi 2-2 tilanteeseen Panikia vastaan mutta Panik katsoi kaksi seuraavaa syöttöä jotka olivat vääriä mutta minusta ei niin pahasti vääriä etteikö Panik olisi voinut erehtyä lyömään jompaankumpaan niistä. Panikilla oli suuri rooli otteluvoittajaa ratkaistaessa. Panikin polttaminen ei minusta olisi ollut kohtuuton vaatimus Familialle mutta hän ei siinä onnistunut.
Ainahan sitä hävityn pelin jälkeen pitää hieman jossitella. Ja kyllähän tuo Panikin lyöntivuoro oli erittäin ratkaiseva asia, niin kuin edellä kuvaat. Tällä kertaa kävi kuitenkin näin ja Familia saa - jälleen kerran - lokaa niskaan hävityn playoff pelin jälkeen, joka tällä kertaa päätti Metsin kauden. Basebaalissa syöttäjän rooli on välillä hyvinkin raaka.