Majoittaisitko turvapaikanhakijan kotiisi?

  • 6 640
  • 64

Majoittaisitko turvapaikanhakijan kotiisi?

  • Kyllä

    Ääniä: 18 9,3%
  • En

    Ääniä: 162 83,5%
  • EOS

    Ääniä: 14 7,2%

  • Äänestäjiä
    194

oxymoron

Jäsen
Ymmärrykseni mukaan olen 28 vuoden aikana maksanut veroja siinä määrin että aika monta vapaamatkustajaa, suomalaista tai ulkolaista, niillä on leivän syrjässä kiinni pidetty. Harvoja julkisin varoin kustannettuja asioita joita itse tarvitsen ovat tiet joita pitkin kuljen töihin, joten veroista vapautettuna ja rahallisen tai muun korvauksen ansaitsemalla voisin osallistua, mutta koska näin ei tule tapahtumaan, vastaus on jyrkkä EI!
Tähän oli pakko tarttua.
Oma verokuitti maksamistasi veroista -palvelun (linkki verokuitti-palveluun) mukaan 2000€/kk tienaavan vuosittaisista veroista 5,32€ menee maahanmuuttoon. 28 vuodessa se tekee 148,69€. Mikäli tienaat 4000€/kk niin vastaavat luvut ovat 13,70€/vuosi ja yhteensä 383,6€.
Tuossa palvelussa kun nyt sattuu olemaan noita esimerkkejä, niin esim Nalle Wahlroos on viimeisimmän tulotiedon (?) pohjalta maksanut reilu kolme tonttua (3137,34€) maahanmuutolle pelkästään kyseisenä vuonna kyseisenä vuonna. Kyllä siinä aika monta perustuloista saa pistää samaan koriin ennen kuin päästään samoihin lukuihin.

Jokainen työtä tekevä on osallistunut pakostakin talkoisiin, joten jaan kyllä näkemyksen siitä että työtä tekemällä olen jo heitä auttanut. Toivottavasti työtä tekemällä tulevat maksamaan sen takaisin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onhan se tässä oltava rehellinen eli vastasin en ole. En tahtoisi jakaa pientä kaksiota kenenkään kanssa. Sitten voisin jopa harkita, jos minulla olisi niin iso asunto, että olisi selvästi erilliset tilat ja siitä saisi vieläpä rahallisen korvauksen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...Eli ei, en ole koko maailmaa syleilevä kukkamekkoinen hätää kärsivien pelastaja, mutta toivottavasti niitäkin sitten löytyy kun tarve vaatii.

Hoh!
Minä ajattelin laskea oman kuusivuotiaan tyttäreni ulos perunakellarista vasta 34 –vuotiaana. Miltähän hemmetiltä me suojelemme lapsiamme? Itseltämme, nuoruudelta, omilta vahingoilta, tulivuorien laavalta, sopulien vaellukselta?
Onko ylisuojeleva mentaliteetti heijastuma omasta rumasta ja ilkeästä pettymyksiä täynnä olevasta lapsuudesta?
Silloin kun, ”Sandra Rusina Perhonen” on maakuopassa kynttilän valossa kirjoittanut toisen tohtorinpipansa, niin onko hän siltikään valmis? Milloin lopetan olemasta yliholhoava isä?

Onko vika muuttuvassa rakenteessa, isovanhemmissa, puutteellisista dokumenteista, Espanjan sisällissodasta, syömättömistä mielialapillereistä, Bonanza –sarjafilmeistä, maksamattomista pysäköintisakoista?
Koonti lapsille ja lapsenlapsille saattaa olla kunnalliskodin kiikkustuolissa mielenkiintoinen.
 

Fremont

Jäsen
Mikäli siis 28:lla vuodella viittaat työurasi pituuteen etkä ikääsi, niin saatat kuuluakin siihen varsin harvalukuiseen joukkoon joka maksaa palveluista enemmän kuin käyttää.
Juuri näin, tosin olen käynyt töissä ja maksanut veroja 15-vuotiaasta asti, sekä suorittanut kaikki tutkintoni melko vanhana samalla töitä tehden. Omasta tilipussista maksettu asuminen ja eläminen myös tuolta asti, apuja ei ole muilta tullut, omat vanhemmat mukaan lukien.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hoh!
Minä ajattelin laskea oman kuusivuotiaan tyttäreni ulos perunakellarista vasta 34 –vuotiaana. Miltähän hemmetiltä me suojelemme lapsiamme? Itseltämme, nuoruudelta, omilta vahingoilta, tulivuorien laavalta, sopulien vaellukselta?
Onko ylisuojeleva mentaliteetti heijastuma omasta rumasta ja ilkeästä pettymyksiä täynnä olevasta lapsuudesta?
Silloin kun, ”Sandra Rusina Perhonen” on maakuopassa kynttilän valossa kirjoittanut toisen tohtorinpipansa, niin onko hän siltikään valmis? Milloin lopetan olemasta yliholhoava isä?

Onko vika muuttuvassa rakenteessa, isovanhemmissa, puutteellisista dokumenteista, Espanjan sisällissodasta, syömättömistä mielialapillereistä, Bonanza –sarjafilmeistä, maksamattomista pysäköintisakoista?
Koonti lapsille ja lapsenlapsille saattaa olla kunnalliskodin kiikkustuolissa mielenkiintoinen.

Ei elämänpäivä, älä nyt jaksa jauhaa paskaa siellä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei tähän palettiin, eikä tähän vuokrayksiöön. Muutenkin katselen koko hommaa hieman hämmentyneenä, niin asiasta syntyneitä kovia äänenpainoja kuin myös suoranaista suvaitsevaiston hysteriaa. Ruumiskuvia Syyriasta ja kyllä, myös sitä hukkunutta pikkupoikaa tykitetään omaan fb-feediini jatkuvalla syötöllä. Tämä siis vain esimerkkinä, en tarkkaile maailmaa somen kautta.

En oikeasti osaa ottaa kantaa tähän, ennen kuin hahmotan että mitä täällä Euroopassa nyt on tapahtumassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En oikeasti osaa ottaa kantaa tähän, ennen kuin hahmotan että mitä täällä Euroopassa nyt on tapahtumassa.
Siinäpä sitä onkin tekemistä; vihapuhesensuroidun median tiedotus keskittyy tällä hetkellä ohjeistuksiin, miten "kaikki voivat seurata pääministerin esimerkkiä" ja majoittaa taustoiltaan täysin tuntemattomia, paperittomia siirtolaisia koteihinsa. Toistaiseksi vapaaehtoisesti.

#meilläonperustuslaki
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Äänestin ensin "ei", mutta tarkemmin ajatellen vastasin "en osaa sanoa" eli ehkä. Kyllähän talooni yksittäinen turvapaikanhakija mahtuisi, mutta tällöin olisi hyväksyttävä talon säännöt ilman ehtoja. Esimerkki: taloudessani on koiria ja ne eivät ole menossa minnekään.

Koeaika puolin ja toisin olisi myös tarpeen - samankin kulttuurin sisällä ihmiset eivät vain tule keskenään toimeen, eikä erimielisyyksiin tarvita siksi rasismia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä.

Itse asiassa eilen mietin tätä asiaa. Vahinko vain, ettei meille nyt mahdu, edelliseen asuntoon olisi mahtunut. Olisi ollut sellainen oma tila 1-3 ihmiselle, nyt ei ole.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En(-mme) majoittaisi!
Ei siitä lopultakaan mitään tulisi, kun lopputuloksena olisi kuitenkin erittäin epätyydyttävä olotila molemmilla osapuolilla. Harva näistä sosiaaliturva-shoppailijoista kuitenkaan sopeutuisi tämän talon elämänmenoon ja sääntöihin, joiden tinkimätön noudattaminen olisi ehdoton edellytys tänne majoitukselle - tilaa kyllä itse asiassa olisi. Lisäksi, kuka korvaisi näiden majoitettujen vahingonteon, joko epähuomiossa tai tahallaan aiheutettuna. Suomalaisissa omakotitaloissa kun on ihan yleisesti pikkuisen liian paljon varastettavaa ja särjettävää joidenkin kamelikuskin jälkeläisten itsehillinnälle, joten eiköhän ole parempi, kun sellaiset majoittavat, joilla on siihen ihan omat tyhjät talonsa ja rahaa kuin roskaa maksella jäljet (= Sipilä).

PS. Ihan älytöntä, suorastaan piittaamatonta puhetta Sipilältä kehoittaa kaikkia suomalaisia ottamaan näitä shoppareita nurkkiinsa loisimaan. Ei voi ymmärtää muuta kuin henk. koht. kilvenkiilloitus temppuna - irtopisteet kotiin kuleksimasta ja silleen...
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sieltä kuulemma paetaan Eurooppaan koska Istanbulin hammaslääkärit sotivat keskenään. En ole hammaslääkäri, eli en ottaisi. Pääministerillä toivottavasti on edes suuhygienistin tutkinto.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Kyllä minä voisin jonkun hehkeän neitosen hätätilassa tänne majoittaa, ihan kokonaan toinen juttu on sitten suostuisiko tulemaan.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Olenko ainoa, jonka mielestä pääministeri Sipilän ilmoitus majoittaa asunnossaan joukoittain paperittomia siirtolaisia, joiden taustat eivät ole kenenkään tiedossa, ja kehotus kaikkien suomalaisten ryhtymisestä samaan, on täysin absurdi, käsittämätön, pelottava, järkyttävä ja tyrmistyttävä?

Et ole ainoa, moni jo ilmoittikin olevansa samaa mieltä kanssasi ja minä myös!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös