Majoittaisitko turvapaikanhakijan kotiisi?

  • 6 661
  • 64

Majoittaisitko turvapaikanhakijan kotiisi?

  • Kyllä

    Ääniä: 18 9,3%
  • En

    Ääniä: 162 83,5%
  • EOS

    Ääniä: 14 7,2%

  • Äänestäjiä
    194

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oma asunto on se paikka, jossa saa olla erossa muista ihmisistä, jossa voi pistää ovet ja ikkunat säppiin, puhelimen kiinni ja olla rauhassa. Ahdistaa ajatus sen tilan jakamisesta jonkun tuntemattoman kanssa.
Samaa mieltä Oxyn kanssa. Itsellenikin oma asunto on se paikka jossa saan olla rauhassa muulta pahalta maailmalta. Vaikka valtio tarjoisi tonnin kuussa jonkun miss Ukrainen (jolla on todella suuri munannälkä pitkän matkan jäljiltä) majoittamisesta omaan kotiisi, niin melko varmasti jättäisin silti tarttumatta tarjoukseen. Asiahan olisi aivan eri jos omistaisin jonkun ylimääräisen kämpän, mutta kun en omista. Muuten pyhitän oman kotini vain itselleni. Omia kavereitanikaan en kovin montaa yötä jaksaisi majoittaa putkeen, saati tuntemattomia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Oma asunto on se paikka, jossa saa olla erossa muista ihmisistä, jossa voi pistää ovet ja ikkunat säppiin, puhelimen kiinni ja olla rauhassa. Ahdistaa ajatus sen tilan jakamisesta jonkun tuntemattoman
Jos ja kun valtiovalta alkaa pakottaa yksityishenkilöitä majoittamaan maahantunkeutujia, se rikkoo perustuslakia (7 §, 10 § ja 22 §).
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tähän nykyiseen asuntoon ei kyllä lisäporukkaa mahtuisi. Kesämökille voisinkin majoittaa, tosin se ei ole talviasuttava joten kovin pitkäaikaisesta majoituksesta ei siinäkään olisi kyse.

Vastasin EOS
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lyhyesti ja ytimekkäästi en. Jos joku haluaa, niin good for them ja kiva ele hädänalaisia kohtaan. Mutta omaan kotiini ei tule. Edes paria kaakaopavun väristä nuorta naista, jotka haluaisivat osoittaa kiitollisuutensa mua kohtaan erinäisin luonnollisin tavoin.
 

Fremont

Jäsen
Pihalle telttaan kun hinnasta sovitaan eikä jengiin kuulu näitä parrakkaita lapsia.
Ymmärrykseni mukaan olen 28 vuoden aikana maksanut veroja siinä määrin että aika monta vapaamatkustajaa, suomalaista tai ulkolaista, niillä on leivän syrjässä kiinni pidetty. Harvoja julkisin varoin kustannettuja asioita joita itse tarvitsen ovat tiet joita pitkin kuljen töihin, joten veroista vapautettuna ja rahallisen tai muun korvauksen ansaitsemalla voisin osallistua, mutta koska näin ei tule tapahtumaan, vastaus on jyrkkä EI!
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
En todellakaan. Miksi majoittaisin?
 
Ymmärrykseni mukaan olen 28 vuoden aikana maksanut veroja siinä määrin että aika monta vapaamatkustajaa, suomalaista tai ulkolaista, niillä on leivän syrjässä kiinni pidetty. Harvoja julkisin varoin kustannettuja asioita joita itse tarvitsen ovat tiet joita pitkin kuljen töihin, joten veroista vapautettuna ja rahallisen tai muun korvauksen ansaitsemalla voisin osallistua, mutta koska näin ei tule tapahtumaan, vastaus on jyrkkä EI!
Erään puusilmäisen ex-nokialaisen mutta nykyisen yhteiskuntavaikuttajan mukaan keskimääräinen suomalainen kaksilapsinen 25-vuotiaana akateemisen loppututkinnon suorittanut maksaa ensimmäiset nettoveroeuronsa 42-vuotiaana. Jos tutkinto venyy 5 vuotta, niin kuittaus valtiolle venyy sinne 50. ikävuoden paikkeille. Mikäli siis 28:lla vuodella viittaat työurasi pituuteen etkä ikääsi, niin saatat kuuluakin siihen varsin harvalukuiseen joukkoon joka maksaa palveluista enemmän kuin käyttää.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kaksi tyhjää huonettahan tuossa kyllä olisi, mutta mutta..No, pari tonnia kuussa tililleni perhenk ja minun säännöilläni mentäisiin niin voisin edes harkita.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En todellakaan. Miksi hitossa mä omaan kaksiooni päästäisin yhtikäs ketään asumaan, lukuunottamatta ehkä jotain hädässä olevaa ystävää tai perheenjäsentä väliaikaisesti tai jotain kaveria joka on Tampereella esimerkiksi festareilla tai meikäläisen luona joku porukka kokoontumassa yön yli. Tätä tuli mietittyä itseasiassa tuossa joskus kk sitten, ehkä koskahan meidän suuressa aivokeskuksessamme päätetään ehdottaa, että joo hei lahjottakaas kotinnekin turvapaikanhakijoille. Jotain rajaa sentään, vaikka kärsiviä ihmisiä ovatkin. Mutta mikäli joku haluaa lahjoittaa, niin hyvä sitten. On vissiin parempi ihminen kuin minä, tai jotain.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
En majoittaisi. Asuntoni on sellaiseen liian ahdas. Myös mieleni on moiseen toimintaan liian ahdas. Ei millään pahalla oikeasti hädässä olevia kohtaan, mutta kyllä tämä yleinen negatiivisuuden ilmapiiri näitä kohtaan johtuu juurikin siitä, että A. Omassa maassamme on ilman heitäkin paljon omaa väkeä jotka ovat asunnottomia. Tuntuu ihan perseilyltä että nämä saavat edelleen paleltua siltojen ja veneiden alle hiljaisuudessa kun vierasmaalaisille pakolaisille järkätään huikealla vauhdilla olinpaikkoja ja apua. B. Näiden hätään joutuneiden yleisilme vaikuttaa 20-30 -vuotiailta miehiltä jotka ovat suht terveen oloisia. C. Näistä löytyy hiukan liikaa sitä ainesta joka aiheuttaa ongelmia Suomessa omalla toiminnallaan. D. Suomen taloustilanne on niin synkkä, ettei sitä rahaa nyt vaan löydy kaikkien auttamiseen vaikka hyvää tahtoa olisikin.

Edes joidenkin väläyttelemiä kauniita nuoria naisia en ottaisi, koska siinähän tavallaan syntyy kiusaus muuttua hyväntekijästä hyväksikäyttäjäksi. Se olisi vielä pahempaa.

Lopuksi vielä tulee mieleen teoreettinen ajatus, että mitäs jos Putin pistää joukkonsa marssimaan tänne Finlandiaan ja sota syttyisi? Mieluummin minä kuolisin sankarina maatani puolustamassa rintamalla kuin paskahousuna pelkurina jossain esim. Afrikan perukoilla paikallisen heimon soppakattilassa kiehumassa.
Tämä nyt oli äärikärjistetty teoreettinen heitto, mutta kertoo sen että jos pakenee johonkin ihan vieraaseen kulttuuriin niin perusoletus ei voi olla se että siellä olisi paratiisi (jollainen Suomi varmasti näille tänne tuleville on kaikesta kauhistuttavasta rasistisesta ajattelustamme huolimatta), vaan siellä "muualla" on sitten oltava maan tavalla vaatimatta liikoja ja/tai olettamatta liikoja.

Hienointa olisi jos löytyisi keinoja joilla saataisiin rauha koko maailmaan, mutta historia on osoittanut ihmisen toistavan omia virheitään niin kauan kuin lajina olemme olleet olemassa.

Vieraslajit eivät kasvi- tai eläinkunnassakaan toimi, vaan vahingot ja haitat ovat yleensä selvästi mahdollisia hyötyjä suuremmat.

Ruoka- ym apua mahdollisuuksien mukaan sinne missä se hätä on, eikä siis ongelman siirtelyä muualle.

Sipilä muuten ei minulta saa irtopisteitä ylimääräisen talonsa luovuttamisesta esimerkkinä muille. Hän ei siinä talossa itse asu. Kovin monella taviksella tuskin on ylimääräisiä taloja tai asuntoja jaettaviksi, mutta ihan jees tietysti sen kannalta joka sinne pääsee.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen majoittanut hifkiläisiä patjoille milloin keittiöön, joskus olohuoneeseen. Tuskin nuo pakolaiset hankalampia ovat.
Ryppyisen otsani kanssa olen katsellut nurkkiin piilotettuja banaaninkuoria ja inkontinenssisuojia.
Eli tervetuloa pakolaiset, kunhan hoidatte omat asianne pääsääntöisesti itse.

Tuo mikä on tapahtunut Saksassa ja jo aikaisemmin Ranskassa on sävyltään hieman negatiivinen. Maahanmuuttajat vaativat alkuperäisväestön ja sen kautta lainsäädännön muuttuvan heidän mukaisekseen.
Lauseella tarkoitan vaatimuksia, en pyyntöjä. Mikä on sovelias, korrektinen ero?!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sipilä muuten ei minulta saa irtopisteitä ylimääräisen talonsa luovuttamisesta esimerkkinä muille. Hän ei siinä talossa itse asu. Kovin monella taviksella tuskin on ylimääräisiä taloja tai asuntoja jaettaviksi, mutta ihan jees tietysti sen kannalta joka sinne pääsee.
Olenko ainoa, jonka mielestä pääministeri Sipilän ilmoitus majoittaa asunnossaan joukoittain paperittomia siirtolaisia, joiden taustat eivät ole kenenkään tiedossa, ja kehotus kaikkien suomalaisten ryhtymisestä samaan, on täysin absurdi, käsittämätön, pelottava, järkyttävä ja tyrmistyttävä?
 
Viimeksi muokattu:
Olenko ainoa, jonka mielestä pääministeri Sipilän ilmoitus majoittaa paperittomia siirtolaisia asunnossaan, ja kehotus kaikkien suomalaisten ryhtymisestä samaan, on lähinnä absurdi, populistinen, pelottava, järkyttävä ja tyrmistyttävä?

Mitäs sitten, jos joku isis sekopää suunnittelee ja valmistelee iskuja jonkun suomalaisen vuokrakämpässä? Vai miten hitossa paperittomien ihmisten taustat aiotaan tutkia?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En majoittaisi ketään tuntematonta ihmistä asuntooni. Enhän mä yleensä tykkää että täällä käy ketään kylässäkään. Tai jos käy, niin toivon että ymmärtää ainakin lähteä ajoissa poiskin.

Turvapaikanhakijoita ei mielellään myöskään ihan naapuriin. Jonkunlainen hajurako pitää olla.
 
Mutta mikäli joku haluaa lahjoittaa, niin hyvä sitten. On vissiin parempi ihminen kuin minä, tai jotain.
Jari Tervoa vapaasti siteeraten:

"Kysymyshän on perustavanlaatuisista ihmisoikeuksista. Ja kun näitä oikeuksia puolustaa, täytyy olla hirveän tarkkana ettei näitä oikeuksia vastustava ihminen vain saa päähänsä, että tämä oikeuksien puolustaja kuvittelisi olevansa jotain. Kuvittelisi olevansa parempi ihminen.

Minä voin vakuuttaa, että minä en ole hyvä ihminen. Olen täysin moraalisesti alamittainen. Mutta silti minä puolustan näitä ihmisoikeuksia."
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
En missään nimessä. Ketään tuntematonta en ottaisi asumaan kämppääni. Vielä vähemmän sellaisia, joiden kanssa ei voi kommunikoida.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...ehkä jos ihan pakko olisi niin pari nuorta tyttöä.

Jos minä kirjoittaisin tuon kommentin, niin olisinko: pedofiili, rasisti vai rasistinen pedofiili?
Muistan ne ensimmäiset Vietnamin pakolaiset vuosikymmenien takaa. Sopeutuminen oli aivan eri luokkaa kuin näillä roikkuperselippisväärinpäin raiskaajilla.
Vietnamilaistyttö kirjoitti vajaat kymmenen vuotta Suomessa oltuaan laudaturin suomenkielessä. Minä sain alkuperäisneekerinä rupisen Cumun, pärckele!

Seuraava kysymys: Tuleeko Suomeen ottaa vain älykkäitä, kauniita ja kansantaloudellisesti tuottavia pakolaisia?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Muutama Muhammetin mies mestoille. Sopeuttaminen aloitetaan heti ensimmäisenä aamuna kun laitamme miehissä pekonit käristymään, avaamme viinapullon ja mennään saunaan. Jos ei kelpaa, niin pyydän vieraita poistumaan, saattavat poistua ihan omin neuvoinkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos minä kirjoittaisin tuon kommentin, niin olisinko: pedofiili, rasisti vai rasistinen pedofiili?
Muistan ne ensimmäiset Vietnamin pakolaiset vuosikymmenien takaa. Sopeutuminen oli aivan eri luokkaa kuin näillä roikkuperselippisväärinpäin raiskaajilla.
Vietnamilaistyttö kirjoitti vajaat kymmenen vuotta Suomessa oltuaan laudaturin suomenkielessä. Minä sain alkuperäisneekerinä rupisen Cumun, pärckele!

Seuraava kysymys: Tuleeko Suomeen ottaa vain älykkäitä, kauniita ja kansantaloudellisesti tuottavia pakolaisia?

Öööh, en tiedä. Tai sitten olisit lapsiasi suojeleva isä. Kyllä koti on jokaiselle se paikka missä pitää saada olla turvassa. Ilmeisesti minäkin olen rasisti ja pedofiili jos en halua kotiini vieraita aikuisia mahdollisesti mieleltään järkkyneitä ihmisiä, varsinkaan miehiä? Pieniä orpolapsia ei taida olla turvapaikanhakijoina ja nuoret miehet ja pojat ehkä kokisin uhaksi 9v tyttärelleni. Joten "pienimmäksi pahaksi" vastasin nuoret tytöt. Jos pakko olisi. Eli ei, en ole koko maailmaa syleilevä kukkamekkoinen hätää kärsivien pelastaja, mutta toivottavasti niitäkin sitten löytyy kun tarve vaatii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös