Eh? Saa mitä? Ainakin Kerho tilasi jäähyn Kaaneille ja sai sen, kuten myös yhden ylimääräisen sarjapisteen. Vai ruvetaanko nyt mittauttamaan kaikkien kerholaisten varusteita joka matsissa? Onko siitäkin tehty herrasmiessopimus? Vai tuleeko pahin mahdollinen rangaistus: katsojat alkavat huudella ja keskustelupalstoilla kuittaillaan ikävästi?Viestin lähetti M@rko77
No, HPK tulee saamaan sitä, mitä on tilannutkin..
Viestin lähetti fiftyeight
Eli tarkoitatko sitä, että jos valmentajat ovat sopineet että pitkiä kiekkoja ei vihelletä, tai että naapurivalmentaja saa vetää nuuskaa liigan kielloista huolimatta, tai valmentaja saa olla humalassa jne. niin keskinäisellä sopimuksella sääntöjä voidaan kiertää?
Miltä vuosikymmeneltä tuo tieto on, vai onko kyseessä edes tieto? Puhummeko edelleen SM-liigasta? Minun arvaukseni on, että mailat tulevat sellaisinaan tehtaalta eikä lavoille tehdä jälkikäteen kuin teippaus ja korkeintaan pientä hiomista.Viestin lähetti ace
Mailat sen sijaan pelaajat itse käyristävät, ja näin tietentahtoen rikkovat sääntöjä.
Viestin lähetti Flonaldo
Ja Latvalaa oli ensin varoitettu asiasta ja sittemmin kerrottu aivan suoraan, että maila tullaan mittauttamaan. Tämäkin mittauspäätös oli selvä jo kolme viikkoa sitten, nyt vaan tuli se tilanne, jossa se toteutettiin.
Viestin lähetti Ossi
Miltä vuosikymmeneltä tuo tieto on, vai onko kyseessä edes tieto? Puhummeko edelleen SM-liigasta? Minun arvaukseni on, että mailat tulevat sellaisinaan tehtaalta eikä lavoille tehdä jälkikäteen kuin teippaus ja korkeintaan pientä hiomista.
Viestin lähetti Flonaldo
Äänestin tuota kakkosvaihtoehtoa. Eli ei, mutta ymmärrän miksi näin tapahtui tällä kertaa. Temppua en hyväksy, mutta kyllä sille tällä kertaa harvinaisen hyvä logiikka takana oli.
Viestin lähetti Flonaldo
Herrasmiessopimus on sopimus ja sitä tulisi kunnioittaa. Mutta sellaisessakin on rajansa. Kun mailoja ei kerran mitata, niin se samalla velvoittaa pelaajia. Ihan millä tahansa venkulalla ei saa pelata, kun on tiedossa, että mailoja ei mitata. Latvalan maila on liigassa vertaansa vailla. Erittäin monella on ko. säännön vastainen maila, mutta kukaan muu ei ole samalla tasollakaan kuin Jan.
Tuo ehdotus saa kannatusta täältäpäin. Toinen mokoma vaihtoehto voisi olla sellainen, että mittaus voitaisiin tehdä pelissä ja sääntöjenvastainen varuste johtaisi vain kieltoon käyttää kyseistä varustetta, mutta jäähyjä ei jaeltaisi. Käytännössä tämä tosin johtaisi siihen, että erien alussa joukkueet seisoisivat rivissä omalla siniviivalla tuomarien mittaillessa mailojen lapoja...Viestin lähetti Senior
Systeemi pitäisi luoda sellaiseksi, että mahdolliset mittailut suoritettaisiin muualla ja muulloin, kuin itse pelissä, jossa episodi on aina lähinnä naurettava. Riippumatta joukkueesta, kuka mittauttaa.
Viestin lähetti Ghost
Minkä helvetin takia tehdään minkäännäköisiä herrasmiessopimuksia, jotka ovat ristiriidassa lajin sääntöjen kanssa?
Outoa, jos näin on. Luulisi saavan tehtaalta mieleisensä lavan, ettei tarvitse itse ährätä. Ja en tietenkään kuvittele, että mailatehdas päättää lavan mallin, tollo.Viestin lähetti ace
Kyllä varmasti osa pelaajista vieläkin itse taivuttelee lapoja mieleisekseen. Olen kuullut että ainakin Bluesissa Calounilla (vai olikohan Stapleton) on se tapana. Ja vaikka lavat tulevatkin valmiiksi käyristettyinä tehtaalta, niin eiköhän pelaaja itse kuitenkin ole määrännyt minkälainen käyristys niissä on. Vai meinaatko että tehtaalla työntekijät päättävät kuinka paljon käyristetään???
Niin, taannoinen tappio varmasti vitutti. Se nyt kuitenkaan ollut se tärkein pointti. Yksi niistä taisi olla, että kaveri ei reagoinut varoituksiin muuten kuin naureskelemalla. Ja toinen oli se, että ilman mittautusta tilanne olisi ollut täsmälleen sama kuin aiemmin; Latvala olisi paukuttanut ongenkoukullaan Kerholle tappion kotiyleisön edessä 5-3-ylivoimalla.Viestin lähetti jerry
Vai harvinaisen hyvä logiikka takana?
Siis Jalosta vi***ti vieläkin se Latvalan tekemä jatkoaikamaali edellisessä HML:n kohtaamisessa niin paljon, että piti sitten kostaa se näin.
Olet siis määritellyt omat toleranssisi sille, kuinka käyrä se lapa saa olla. Kerro vielä se meille muillekin. Vaikuttaa siltä, että tiedät myös muiden pelaajien käyttämien mailojen käyristykset, ne voit pitää minun puolestani omana tietonasi. Minäkin tiedän että niitä liian käyriä on paljon, ja joka joukkueessa.
Viestin lähetti Flonaldo
Niin, taannoinen tappio varmasti vitutti. Se nyt kuitenkaan ollut se tärkein pointti. Yksi niistä taisi olla, että kaveri ei reagoinut varoituksiin muuten kuin naureskelemalla. Ja toinen oli se, että ilman mittautusta tilanne olisi ollut täsmälleen sama kuin aiemmin; Latvala olisi paukuttanut ongenkoukullaan Kerholle tappion kotiyleisön edessä 5-3-ylivoimalla.
Juuri Latvalalle tämä sattui koska juuri Latvalan maila on vähintääkin puolet käyrempi kuin kenenkään muun eilen jäällä olleen pelurin, molemmat joukkueet mukaan lukien.Viestin lähetti jerry
Itse en keksi mitään muuta syytä kuin se edellisen pelin ja.maali sille, että juuri Latvalalle piti ruveta asiasta huomauttelemaan, eli siis henkilökohtaista vittuilua. Kuten itsekin tiedät, siellä pelaa varmaan kolmannes porukasta ns. väärillä varusteilla.
Viestin lähetti Afan
Niiltä, joiden mielestä on älytön tehdä sääntöjen kanssa ristiriidassa olevia herrasmiessopimuksia kysyisin, että haluatteko te tosiaan nähdä parin vuoden päästä 15 tshekkiä per joukkue?