Mainos

Mailojen mittauttaminen vs. herrasmiessopimus

• 7 615
  • 93

Toimiko Jalonen oikein?

• Ei missään nimessä, herrasmiessopimuksen rikkominen on suorastaan häpeällistä!

Ääniä: 111 48,7%
  • Ei, mutta ymmärrän miksi näin tehtiin

Ääniä: 32 14,0%
  • Varovainen kyllä, nykyisessä kylmässä bisnesliigassa kaikki keinot ovat sallittuja

Ääniä: 18 7,9%
  • Totta kai, säännöt sanovat selkeästi että maila ei saa olla liian käyrä, herrasmiessopimuksista viis

Ääniä: 67 29,4%

• Äänestäjiä
    228

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Olen enemmistön kannalla, eli ko.sopimuksia ei rikota. Ymmärrän, että olympia- ja mm-kiekossa vehkeitä mitataan, mutta kyläkaukaloissa niitä on turha tehdä. No, HPK tulee saamaan sitä, mitä on tilannutkin..

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti M@rko77
No, HPK tulee saamaan sitä, mitä on tilannutkin..
Eh? Saa mitä? Ainakin Kerho tilasi jäähyn Kaaneille ja sai sen, kuten myös yhden ylimääräisen sarjapisteen. Vai ruvetaanko nyt mittauttamaan kaikkien kerholaisten varusteita joka matsissa? Onko siitäkin tehty herrasmiessopimus? Vai tuleeko pahin mahdollinen rangaistus: katsojat alkavat huudella ja keskustelupalstoilla kuittaillaan ikävästi?

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Onkohan Jalosen lausunto "kaikki keinot sallittuja" tulkittava niin, että jatkossa voimme odottaa HPK:lta lisää mailojen mittausta, filmausta ja 10 ulkomaalaispelaajan peluuttamista? Joka tapauksessa typerää pelleilyä minun mielestäni.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minkä helvetin takia tehdään minkäännäköisiä herrasmiessopimuksia, jotka ovat ristiriidassa lajin sääntöjen kanssa? Seuraavaksi varmaan sovitaan herrasmiessopimuksella, että koska maalivahdin on niin vaikea pistää kiekko suoraan laidan yli, jättää ylivoiman saanut joukkue yhden pelaajan vaihtoaitioon, jotta ei saa kohtuutonta etua tästä säännöstä.

Ainoa järkevä herrasmiessopimus on ulkomaalaiskiintiö. Sitä ei pysty pelin aikana rikkomaan, koska kokoonpano määritetään ennen peliä. Pelin aikana pitää mennä niillä säännöillä, jotka määritellään sääntökirjassa, eikä missään sopimuksissa.

ace

Jäsen
Veskareiden syndit ovat kaikilla liian leveät jo tehtaalta tullessa, joten vaikka tilanne todella älytön onkin on siihen mielestäni turha puuttua.

Mailat sen sijaan pelaajat itse käyristävät, ja näin tietentahtoen rikkovat sääntöjä. Valmentajalta osoittaa vain hyvää pelinlukutaitoa ja voittamisen tahtoa keinolla millä hyvänsä jos ratkaisevilla hetkillä mittauttaa vastustajan mailan.

NHL:ssä mittausta harrastetaan käsittääkseni yleisemminkin, mutta Suomessa siitä on tehty joku käsittämätön tabu. Hyvä esimerkki oli vuoden -93 Stanley Cupin toinen finaali. Canadiens oli hävinnyt ekan pelin, ja toista peliä se oli häviöllä kun Jacques Demers mittautti Marty McSorleyn mailan. Seuranneen jäähyn aikana Canadiens tasoitti pelin ja meni sen jälkeen menojaan aina Stanley Cupin voittoon asti.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti fiftyeight
Eli tarkoitatko sitä, että jos valmentajat ovat sopineet että pitkiä kiekkoja ei vihelletä, tai että naapurivalmentaja saa vetää nuuskaa liigan kielloista huolimatta, tai valmentaja saa olla humalassa jne. niin keskinäisellä sopimuksella sääntöjä voidaan kiertää?

Niinkuin jo edellisessä kirjoitin, niin minun mielestäni nuo kaikki herrasmiessopimukset ovat turhia, sillä säännöthän ovat kaikille selvät. Sääntöjen rikkomisesta rangaistaan, kuten eilen Pelicansin Jan Latvalaa. Jukka Jalosta ei eilisen pelin toiminnasta voi mistään syyttää tai rangaista, hän toimi vastoin herrasmiessopimusta mutta sääntöjen mukaan. En itse tekisi niin, mutta ymmärrän Jalosen taktiikan.

Samalla tavalla liigassa noudatetaan viiden ulkomaalaispelaajan käytantöä, joka sekin on herrasmiessopimus. Ei sitäkään (vielä) kukaan ole rikkonut. Niinikään nuo edelle kirjoittamasi säännöt ovat sellaisia asioita, että jos niiden kiertämisestä tehtäisiin joku vastaava herrasmiessopimus, että niitä ei noudateta, niin minun mielestäni sitä kättä päälle-sopimusta pitää kunnioittaa, olkoon se vaikka kuinka hullulta tuntuva sopimus.

Vähän hölmöä ajattelutapaa varmaan, mutta niin minä tuon herrasmiessopimuksen tulkitsen, ja itse sitä noudattaisin jos olisin valmentaja. Onneksi en ole, enkä näiden asioiden kanssa joudu painimaan.

F

Flonaldo

Äänestin tuota kakkosvaihtoehtoa. Eli ei, mutta ymmärrän miksi näin tapahtui tällä kertaa. Temppua en hyväksy, mutta kyllä sille tällä kertaa harvinaisen hyvä logiikka takana oli.

Herrasmiessopimus on sopimus ja sitä tulisi kunnioittaa. Mutta sellaisessakin on rajansa. Kun mailoja ei kerran mitata, niin se samalla velvoittaa pelaajia. Ihan millä tahansa venkulalla ei saa pelata, kun on tiedossa, että mailoja ei mitata. Latvalan maila on liigassa vertaansa vailla. Erittäin monella on ko. säännön vastainen maila, mutta kukaan muu ei ole samalla tasollakaan kuin Jan.

Siinä vaiheessa kun tuota sopimusta käytetään hyväksi sen alkuperäisen diilin hengen vastaisesti, niin ehkä näpäytys on paikallaan. Ja Latvalaa oli ensin varoitettu asiasta ja sittemmin kerrottu aivan suoraan, että maila tullaan mittauttamaan. Tämäkin mittauspäätös oli selvä jo kolme viikkoa sitten, nyt vaan tuli se tilanne, jossa se toteutettiin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti ace
Mailat sen sijaan pelaajat itse käyristävät, ja näin tietentahtoen rikkovat sääntöjä.
Miltä vuosikymmeneltä tuo tieto on, vai onko kyseessä edes tieto? Puhummeko edelleen SM-liigasta? Minun arvaukseni on, että mailat tulevat sellaisinaan tehtaalta eikä lavoille tehdä jälkikäteen kuin teippaus ja korkeintaan pientä hiomista.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Flonaldo
Ja Latvalaa oli ensin varoitettu asiasta ja sittemmin kerrottu aivan suoraan, että maila tullaan mittauttamaan. Tämäkin mittauspäätös oli selvä jo kolme viikkoa sitten, nyt vaan tuli se tilanne, jossa se toteutettiin.

Jotain tällaista arvelin takana olevankin. Osin se selittää tapahtunutta, vaikka olenkin sitä mieltä, että mittauttamiset ovat aivan perseestä. Systeemi pitäisi luoda sellaiseksi, että mahdolliset mittailut suoritettaisiin muualla ja muulloin, kuin itse pelissä, jossa episodi on aina lähinnä naurettava. Riippumatta joukkueesta, kuka mittauttaa.

ace

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
Miltä vuosikymmeneltä tuo tieto on, vai onko kyseessä edes tieto? Puhummeko edelleen SM-liigasta? Minun arvaukseni on, että mailat tulevat sellaisinaan tehtaalta eikä lavoille tehdä jälkikäteen kuin teippaus ja korkeintaan pientä hiomista.

Kyllä varmasti osa pelaajista vieläkin itse taivuttelee lapoja mieleisekseen. Olen kuullut että ainakin Bluesissa Calounilla (vai olikohan Stapleton) on se tapana. Ja vaikka lavat tulevatkin valmiiksi käyristettyinä tehtaalta, niin eiköhän pelaaja itse kuitenkin ole määrännyt minkälainen käyristys niissä on. Vai meinaatko että tehtaalla työntekijät päättävät kuinka paljon käyristetään???

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
herrasmiesblabla

ns. Herrasmiessopimukset ovat ollutta ja mennyttä monessakin suhteessa. Joskus on puhuttu maalivahdin koskemattomuudesta, vastustajan kunnioittamisesta ja oikeilla varusteilla pelaamisesta. Kaikista näistä on luistettu viime kausina oikein urakalla ja siksi ne tulisi haudata. Predator tiivisti tämän ketjun aiheen todella hyvin.

Ei muuta kun kaksi eri mallin mailaa joka miehelle mukaan joka matsiin, niin voi jatkaa sitten matsia penaltin jälkeen.

Muistaakseni Brett Hullin kynä mitä play offseissa olisiko ollut St.Louis aikoina Detroitia vastaan. On se Scotty Bowman kyllä ämmä! Voisi tilata vaikka lahdesta hamekangasta.

jerry

Jäsen
Viestin lähetti Flonaldo
Äänestin tuota kakkosvaihtoehtoa. Eli ei, mutta ymmärrän miksi näin tapahtui tällä kertaa. Temppua en hyväksy, mutta kyllä sille tällä kertaa harvinaisen hyvä logiikka takana oli.

Vai harvinaisen hyvä logiikka takana?
Siis Jalosta vi***ti vieläkin se Latvalan tekemä jatkoaikamaali edellisessä HML:n kohtaamisessa niin paljon, että piti sitten kostaa se näin.

Viestin lähetti Flonaldo
Herrasmiessopimus on sopimus ja sitä tulisi kunnioittaa. Mutta sellaisessakin on rajansa. Kun mailoja ei kerran mitata, niin se samalla velvoittaa pelaajia. Ihan millä tahansa venkulalla ei saa pelata, kun on tiedossa, että mailoja ei mitata. Latvalan maila on liigassa vertaansa vailla. Erittäin monella on ko. säännön vastainen maila, mutta kukaan muu ei ole samalla tasollakaan kuin Jan.

Olet siis määritellyt omat toleranssisi sille, kuinka käyrä se lapa saa olla. Kerro vielä se meille muillekin. Vaikuttaa siltä, että tiedät myös muiden pelaajien käyttämien mailojen käyristykset, ne voit pitää minun puolestani omana tietonasi. Minäkin tiedän että niitä liian käyriä on paljon, ja joka joukkueessa.

Latvala kertoikin jo ettei aio vaihtaa mailojaan, jollaisilla on pelannut 11-12 vuotta, tämän takia. Jalonen puolestaan lupasi, että Latvalan maila mitataan uudelleenkin, jos aihetta ilmenee.
Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa kohtaamista.

Ihan yhtä suurta inhoa aiheutti parin vuoden takainen Tammisen vaatima mailan mittaus, oliko Ilvestä vastaan, joten ei tämä vuodatus johdu pelkästään siitä, että nyt se tehtiin omaa joukkuetta vastaan.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Nämä on näitä

Äänestin kakkosvaihtoehtoa.

Vastustajan mailan mittaaminen on eräänlainen kiekkomaailman vastine oikeustieteen piirissä esitetylle oikeussosiologiselle klassikolle; ajatellaan, että olet ottanut vaikkapa 2500€ suuruisen rahalainan. Kaikki on tehty velkakirjoja myöten lain säädöksiä noudattaen, onpa maksupäiväksikin asetettu 23.12. Käykin niin, että velkojasi (joka on siis yksityishenkilö) saakin maksupäivää edeltävänä viikonloppuna lotossa päävoiton. Itsellesi on taas ilmaantunut ylimääräinen menoerä joulun muodossa, ja nöyrästi tiedustelet velkojaltasi, olisiko lainan takaisin maksu mahdollista siirtää nk. seuraavaan tiliin joulun jälkeen. Lain nojalla velkoja kuitenkin voi velvoittaa sinut maksamaan kyseisen lainan sovittuna eräpäivänä...

Tällä kaikella selostamiselle pyrin siis havainnollistamaan mielestäni sitä kaikkein olennaisinta pointtia: se mikä on laillista (eli jääkiekossa sääntöjen mukaista) jossakin tietyssä tilanteessa, ei kuitenkaan ole välttämättä OIKEIN. Eli tosimaailmassa on olemassa tilanteita, joissa laillisuus ja "oikeudenmukaisuus" eivät kohtaa.

Mielestäni tässä tilanteessa periaatteessa valmentajien solmima herrasmiessopimus painaa teoreettisia sääntöjä enemmän. Herrasmiessopimuksen sisältämä menettelytapa palvelee paremmin pelin ollennaista tarkoitusta. Toisaalta taas jokaisen valmentajan velvollisuus on pyrkiä voittoon keinolla millä hyvänsä.
Tämä on sarjassamme niitä kysymyksiä johon ei yksinkertaisesti ole olemassa yhtä oikeaa vastausta.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Senior
Systeemi pitäisi luoda sellaiseksi, että mahdolliset mittailut suoritettaisiin muualla ja muulloin, kuin itse pelissä, jossa episodi on aina lähinnä naurettava. Riippumatta joukkueesta, kuka mittauttaa.
Tuo ehdotus saa kannatusta täältäpäin. Toinen mokoma vaihtoehto voisi olla sellainen, että mittaus voitaisiin tehdä pelissä ja sääntöjenvastainen varuste johtaisi vain kieltoon käyttää kyseistä varustetta, mutta jäähyjä ei jaeltaisi. Käytännössä tämä tosin johtaisi siihen, että erien alussa joukkueet seisoisivat rivissä omalla siniviivalla tuomarien mittaillessa mailojen lapoja...

Annoin ääneni kakkosvaihtoehdolle tässä hienossa ja sangen yllättävän tahon toimesta avatussa äänestyksessä.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Ghost
Minkä helvetin takia tehdään minkäännäköisiä herrasmiessopimuksia, jotka ovat ristiriidassa lajin sääntöjen kanssa?

Täsmälleen näin. Koko asia on älytön.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eihän siinä tietenkään mitään, jos pitää jotain asiaa "älyttömänä" eikä mene mukaan koko sopimukseen, aivan ok, totta kai, mutta jos ensin sitoutuu olemaan tekemättä jotain ja sitten rikkoo lupauksensa oman edun takia, niin eikö ole syytä edes vähän ihmetellä? Yksityiselämässä näin aivan varmasti tapahtuisi ja syystä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti ace
Kyllä varmasti osa pelaajista vieläkin itse taivuttelee lapoja mieleisekseen. Olen kuullut että ainakin Bluesissa Calounilla (vai olikohan Stapleton) on se tapana. Ja vaikka lavat tulevatkin valmiiksi käyristettyinä tehtaalta, niin eiköhän pelaaja itse kuitenkin ole määrännyt minkälainen käyristys niissä on. Vai meinaatko että tehtaalla työntekijät päättävät kuinka paljon käyristetään???
Outoa, jos näin on. Luulisi saavan tehtaalta mieleisensä lavan, ettei tarvitse itse ährätä. Ja en tietenkään kuvittele, että mailatehdas päättää lavan mallin, tollo.

F

Flonaldo

Viestin lähetti jerry
Vai harvinaisen hyvä logiikka takana?
Siis Jalosta vi***ti vieläkin se Latvalan tekemä jatkoaikamaali edellisessä HML:n kohtaamisessa niin paljon, että piti sitten kostaa se näin.

Olet siis määritellyt omat toleranssisi sille, kuinka käyrä se lapa saa olla. Kerro vielä se meille muillekin. Vaikuttaa siltä, että tiedät myös muiden pelaajien käyttämien mailojen käyristykset, ne voit pitää minun puolestani omana tietonasi. Minäkin tiedän että niitä liian käyriä on paljon, ja joka joukkueessa.
Niin, taannoinen tappio varmasti vitutti. Se nyt kuitenkaan ollut se tärkein pointti. Yksi niistä taisi olla, että kaveri ei reagoinut varoituksiin muuten kuin naureskelemalla. Ja toinen oli se, että ilman mittautusta tilanne olisi ollut täsmälleen sama kuin aiemmin; Latvala olisi paukuttanut ongenkoukullaan Kerholle tappion kotiyleisön edessä 5-3-ylivoimalla.

En minä mitään toleransseja määritä, tässä tapauksessa määrittäjänä oli Kerhon valmennusjohto. Määritys oli ns. joku-roti-sentään. Eiköhän tuon herrasmiessopimuksen henki ole ollut se, että pelaajien ei tarvitse huolehtia jokaisesta millistä - ei se, että pelaaja saisi pelata aivan millaisella vekottimella tahansa.

---

Ja mitä sitten täällä puhutaan sitoutumisista, pettämisistä ym., niin eiväthän liigakoutsit tosiaankaan ole ennen kauden alkua pitäneet palaveria, jossa olisi sovittu, että mailoja ei mittailla. Se vaan on aina ollut niin. Joskus menneisyydessä asiasta ollaan varmasti keskusteltukin, mutta kukaan nykykoutseista ei ole tainnut silloin vielä olla mukana. Käytäntö on periytynyt eteenpäin vuosien saatossa. JJalonen ei varmastikaan ole sitoutunut valmentajakollegojensa valvovan silmän alla mihinkään verivalalla... mutta herrasmiessopimus on silti sopimus, sen olemassaoloahan ei kukaan kiistä.

jerry

Jäsen
Viestin lähetti Flonaldo
Niin, taannoinen tappio varmasti vitutti. Se nyt kuitenkaan ollut se tärkein pointti. Yksi niistä taisi olla, että kaveri ei reagoinut varoituksiin muuten kuin naureskelemalla. Ja toinen oli se, että ilman mittautusta tilanne olisi ollut täsmälleen sama kuin aiemmin; Latvala olisi paukuttanut ongenkoukullaan Kerholle tappion kotiyleisön edessä 5-3-ylivoimalla.

Itse en keksi mitään muuta syytä kuin se edellisen pelin ja.maali sille, että juuri Latvalalle piti ruveta asiasta huomauttelemaan, eli siis henkilökohtaista vittuilua. Kuten itsekin tiedät, siellä pelaa varmaan kolmannes porukasta ns. väärillä varusteilla.

Tuossa viimeisessä lauseessasi on varmasti osa ihan pelkkää arvailua. Ei se välttämättä olisi ihan noinkaan mennyt.

F

Flonaldo

Viestin lähetti jerry
Itse en keksi mitään muuta syytä kuin se edellisen pelin ja.maali sille, että juuri Latvalalle piti ruveta asiasta huomauttelemaan, eli siis henkilökohtaista vittuilua. Kuten itsekin tiedät, siellä pelaa varmaan kolmannes porukasta ns. väärillä varusteilla.
Juuri Latvalalle tämä sattui koska juuri Latvalan maila on vähintääkin puolet käyrempi kuin kenenkään muun eilen jäällä olleen pelurin, molemmat joukkueet mukaan lukien.

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Äänestin kakkosvaihtoehtoa.

Jos sääntö on kerran olemassa, sitä pitäisi noudattaa - mutta jos kerran tälläinen herrasmiessopimus on olemassa niin yhtä hyvä kysymys on pitäisikö kyseinen sääntö muuttaa tai jopa poistaa?!!

Turhat taktikoinnit pitäisi saada lajista pois ja pelit ratkaista pelaamalla. Vai haluaako joku todellakin tälläisiä jäähyjä? Nykyinen jatkoaikasääntö on mahdollistanut tämän porsaanreiän käytön - ja jos asiaan ei puututa nopeasti niin loppukaudella näitä tullaan näkemään vielä lisää.

Pituussuuntainen käyristys on joka tapauksessa kompromissin hakua. Pääasia ettei salibandyviritykset, eli kuppisysteemit, pesiydy lajiin.

Afan

Jäsen
Sillä, mitä mieltä on yleisesti ottaen herrasmiessopimuksista, on aika vähän tekemistä tämän tapauksen kanssa. Jos Jukka Jalonen ei halua noudattaa sopimusta, hänellä olisi ollut triljoona mahdollisuutta vetäytyä sopimuksesta ja etukäteen ilmoittaa, ettei hän aio sitä noudattaa. Mutta mitä vielä, silloinhan siitä livettiin, kun tahdottiin omalle joukkueelle hyötyä saada - periaatteista viis.

Jos tarkoitus oli näpäyttää Latvalaa liian käyrällä mailalla pelaamisesta, olisi ollut varsinaisella peliajalla noin 60 minuuttia aikaa pyytää mailan mittausta. Mutta ei puhettakaan. Silloinhan se maila mitattiin, kun oma hyöty oli suurin - periaatteista viis.

Niiltä, joiden mielestä on älytön tehdä sääntöjen kanssa ristiriidassa olevia herrasmiessopimuksia kysyisin, että haluatteko te tosiaan nähdä parin vuoden päästä 15 tshekkiä per joukkue?

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Niin, HPK aukaisi nyt Pandoran lippaan ja nähtäväksi jää, mitä tuleman pitää..Tämä tapaus tulee puhuttamaan jääkiekkopiirejä läpi kevään ja viimeistään pleijareissa katsotaan, mitkä tapahtuman seuraukset ovat..

Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Afan
Niiltä, joiden mielestä on älytön tehdä sääntöjen kanssa ristiriidassa olevia herrasmiessopimuksia kysyisin, että haluatteko te tosiaan nähdä parin vuoden päästä 15 tshekkiä per joukkue?

Pidetään jääkiekon ja SM-liigan säännöt erikseen. Mailan käyryydestä jääkiekon sääntökirja antaa tietyt määräykset. Ulkomaalaiskiintiö on liigakohtainen (ei lajikohtainen) (herrasmies)sopimus. Mistään kohtaa jääkiekon sääntökirjaa, jota SM-liigassakin kai koitetaan noudattaa, ei tietääkseni mainita että liigojen pitää määrätä ulkomaalaispelaajien määrälle katto. Ulkomaalaisten kohdalla kyseessä on siis sopimus, joka ei ole millään lailla ristiriidassa jääkiekon sääntöjen kanssa (koska sääntökirjassa ei ulkomaalaisten määrästä mitään mainita) toisin kuin mailan käyryyden mittaaminen.

Jos sääntökirja käskee tapauksessa A toimia tavalla B, niin minä en ymmärrä, että minkä takia kenellekään juolahtaa edes mieleen ehdottaa sopimusta, että tapauksessa A toimittaisiinkin tavalla C.

Ja jos vielä vastausta kaipaat, niin en toivo enkä niin ole mielestäni missään vaiheessa väittänytkään.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Äänestin aamulla kait ykköstä. Nyt saattaisin kallistua kakkosen suuntaan, luettuani tätä ja sitä toista ketjua.

Herrasmiessopimus on sopimus. Se joka sitä rikkoo, ei siis ole sanansa mittainen mies. Selkeää sinällään. Se sopimushan on olemassa ihan sen takia ettei peli mene ihan pelleilyksi. Jos mailoja ruvettaisiin ihan tosissaan mittaamaan, ei peleissä pelattaisi minuuttiakaan täysillä kentillä. Sinänsä järkevää että tälläinen sopimus on tehty.

Tosin taas Latvala olisi voinut kuunnella (väitettyjä) varoituksia, ja vaihtaa vähän suorempaan lapaan. Nyt kävi näin, ja Kerho voitti tämän "taktisen" tempun ansiosta.

Toivottavasti tästä ei ala mitään mailanmittaustalkoita, se pilaisi koko lajin Suomessa. Mielestäni koko sääntöpykälä on turha, ja mahdollistaa sinällään epäoikeudenmukaiset jäähyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy