Neitikiekko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Warrior Covert qr5 paskaksi. Kuulu jotain nitinää, otin erkat pois niin lapa oli halki. Mahtavaa.
Ei kai tuo niin paha voi olla, halpa perusmaila. Toisaalta olen sikäli kateellinen, että kun on siirtynyt kalleimpiin lippulaivamalleihin niin huonompi ei enää millään kelpaa. Minulta hajosi nilkasta Nexus N1 lauantaina, ja nyt odotellaan saanko takuusta uutta mailaa.Vaikka Bauerin mailat ovat ylivertaisia, niin valitettavan heikkoja ne ovat juurikin nilkan kohdalta. Kevyempiä mailoja ja vastaavaa tatsia ei muilta valmistajilta sitten löydy, ja ero laukauksessa on minulla ainakin huomattava. Ostin mailan 22.2 joten en tiedä antavatko uutta mailaa, ainakin asia laitettiin eteenpäin Bauerille. Jos mailaa ei korvata niin uusi täytyy ostaa, ja sitten syödäänkin hernekeittoa muutama viikko. Opiskelijalla on tässä vaiheessa vuotta rahat lopussa ja työt alkavat toukokuun alussa, eli ensimmäiseen tiliin on aikaa.Warrior Covert qr5 paskaksi. Kuulu jotain nitinää, otin erkat pois niin lapa oli halki. Mahtavaa.
Ei kai tuo niin paha voi olla, halpa perusmaila. Toisaalta olen sikäli kateellinen, että kun on siirtynyt kalleimpiin lippulaivamalleihin niin huonompi ei enää millään kelpaa. Minulta hajosi nilkasta Nexus N1 lauantaina, ja nyt odotellaan saanko takuusta uutta mailaa.Vaikka Bauerin mailat ovat ylivertaisia, niin valitettavan heikkoja ne ovat juurikin nilkan kohdalta. Kevyempiä mailoja ja vastaavaa tatsia ei muilta valmistajilta sitten löydy, ja ero laukauksessa on minulla ainakin huomattava. Ostin mailan 22.2 joten en tiedä antavatko uutta mailaa, ainakin asia laitettiin eteenpäin Bauerille. Jos mailaa ei korvata niin uusi täytyy ostaa, ja sitten syödäänkin hernekeittoa muutama viikko. Opiskelijalla on tässä vaiheessa vuotta rahat lopussa ja työt alkavat toukokuun alussa, eli ensimmäiseen tiliin on aikaa.
Joo minulla itseasiassa oli nilkassa jännetupintulehdus jonka takia en pelannut maaliskuussa kertaakaan, joten mailaa oli käytetty vain muutaman kerran. Siitä mainitsin ja maila näyttää vähän käytetyltä, joten olen suhteellisen optimistisena liikenteessä.Jos vain vielä mahdollista, niin yritä sanoa heille, että olet käyttänyt mailaa vain x-määrän. Mä ostin pari vuotta taaksepäin kaksi stagaa ja toisen juuri varamailaksi, molemmat hajosi parin kuukauden jälkeen ja toisen sain takuun kautta uuden kun en sitä ollut käyttänyt kuin vain vajaa viisi kertaa.
Tuli myös samalla vaihdettua Bauerista CCM mailoihin juuri tuon kestävyyden takia. No, Superfastit, vai mitkä punaset tikut olivatkaan, hajosivat melko nopeasti. Nyt olen kuitenkin löytänyt Ribcorin mallistosta itselle juuri sopivat stagat. Aivan varmasti ostan uudemmat Ribcorit kun nykyiset hajoaa. Suosittelen myös muille!
Budget Sportissa on ainakin halvalla ollut mailoja sillon tällön, kesällä ostin jonku RBZ:n sieltä kolmella kympillä. Toki on junnumaila ja siksi vähän halvempi, mutta sopii omiin tarpeisiin. Nyt näyttäs alta 50 €:n olevan jotain CCM:ää ihan seniorina.Kelläkään Infoa mistä saisi halvalla mailoja esim jostain alesta?
Kiakkobussista saa käytettyjä liigapelaajienkin huippumailoja halvalla. En tosin tiedä kuinka onnistuu netissä, vai pitääkö mennä paikan päälle Tampereelle.Kelläkään Infoa mistä saisi halvalla mailoja esim jostain alesta?
Kiakkobussista saa käytettyjä liigapelaajienkin huippumailoja halvalla..
Ei henkilökohtaisia kokemuksia. Pelikavereilta tullut kyllä hyvää palautetta.Onko näistä kokemuksia, että missä kunnossa ovat ja miten ovat kestäneet sen jälkeen?
Olen nyt pari kautta pelannut Bauer Nexuksella ja kesto on ollut hyvä. Mulla ilmeisesti aloituksissa tulevista osumista alkaa lavan pää hajoamaan mutta tässä ei sitä ole tapahtunut ja sitä myöten kestänyt lapa ehjänä. Aiemmissa mailoissa alkoi aina lavan kärki murenemaan ja sitten koko lapa lopulta hajosi ja menetti jäykkyyden kun halkeamat alkaa leviämään kohti kantaa.
Ensimmäinen maila kesti kaksi kuukautta 1-2krt viikossa pelailua ja toisella pelattu nyt saman verran mutta tuntuu olevan paremmassa kunnossa. Muuten ollut kyllä yksi parhaimpia mailoja, jota käyttänyt viimeisen viiden vuoden aikana. Kiekonkäsittely ja laukaukset tuntuivat toimivan todella hyvin. Varsinkin rannelaukaus lähti todella vaivattomasti.Onkos tosta Vaporin uudemmasta 1X mallista kokemuksia? Päätin tuollaisen 77 flexisen Girouxn P28 lavalla tilata.
Aiemmin käytössä ollut lähinnä vähän halvempaa RBZ:aa ja Supreme S160.
Okei. Hassua sikäli kun tuon pitäisi olla yksi Bauerin kestävimmistä tikuista. Toki jokainen tikku hajoaa aikanaan ja toiset ottavat enemmän kolhua kuin toiset.Ensimmäinen maila kesti kaksi kuukautta 1-2krt viikossa pelailua ja toisella pelattu nyt saman verran mutta tuntuu olevan paremmassa kunnossa. Muuten ollut kyllä yksi parhaimpia mailoja, jota käyttänyt viimeisen viiden vuoden aikana. Kiekonkäsittely ja laukaukset tuntuivat toimivan todella hyvin. Varsinkin rannelaukaus lähti todella vaivattomasti.
Juuri rannelaukauksia varten päätinkin ottaa vielä tuon löysemmän 77 flexin mallin. Omassa höntsäsarjassa kun ei saa lämäreitä viritellä. Mietin vain voiko tuo olla liian löysä, kun on tottunut painamaan tikkua ihan kunnolla jäähän 87 flexisen kanssa ja painoakin liki 100 kiloa.. No tuskimpa, kun ammattilaisetkin vetävät alta 80 flexeillä.
Niin, mitäs mä tiedän kun en oo pahemmin näillä pro-mailoilla pelannut.. Oon aina ajatellut, ettei se ero niin massiivinen voi olla. Mulla ei oo muuten hirveesti mailoja (ihme kyllä) hajonnut, muuta kuin lavasta jokainen kun aikansa päähän on tullut.Omasta kokemuksesta noissa pro-luokan mailoissa löysyys ei haittaa lainkaan koska maila on niin kiertojäykkä ettei kierry alta vaikka joutuisi laukomaan kovemmastakin poikittaissyötöstä. Päinvastoin on siisti fiilis kun skode lähtee hyvin ja tarkasti paljon pienemmällä vaivalla.
Onkos tosta Vaporin uudemmasta 1X mallista kokemuksia? Päätin tuollaisen 77 flexisen Girouxn P28 lavalla tilata.
Aiemmin käytössä ollut lähinnä vähän halvempaa RBZ:aa ja Supreme S160.
Hyvältä on tuntunut vanerilta mitä olen ampunut. Snapshotit tosiaan lähtee kevyesti ja voimaa tulee mukaan kivasti. Kevyt kuin mikä. Lämäri ei tolla 77 flexisellä lähde kylläkään kovin ihmeellisesti, mutta ei sitä tarvitsekaan meidän höntsäsarjassa.Miltäs on tuntunut? Pitikin jo aikaisemmin tulla hehkuttamaan, että paras maila millä minä olen pelannut. Tosin mulla jäykkyys 112 ja P91 lavalla omat. On ollut monia eri top end -luokan mailoja, mutta itselleni tuo on kyllä sopinut ylivoimaisesti parhaiten. Todella hyvä tuntuma ja varsinkin semmoset "snap shotit" lähtee todella kevyesti. On kyllä seuraava satsi melko varmasti samaa mallia, vaikea on laittaa paremmaksi.
Tuohan vähän riippuu minkälaista mailaa tavoittelet ja mikä on hintahaarukka?Onkos kellään hajua mistä nykyään hyvän mailan parhaaseen hintaan saisi? Tampereella ite asustelen.
Onkos kellään hajua mistä nykyään hyvän mailan parhaaseen hintaan saisi? Tampereella ite asustelen.
Tuohan vähän riippuu minkälaista mailaa tavoittelet ja mikä on hintahaarukka?
Jees, tuolta tulee kaikki mailat hommattua. Uusia mailoja on aivan tuhottomasti, ei tarvi käytettyä ostaa ellei pro:ta halua.Tampereeltahan löytyy kiekkobussi, josta löytyy vähän ja vähän enemmänkin käytettyä liigamailaakin suht edullisesti.
Ite tilasin Sloveniasta korjattuja huippumailoja, niitä tikkuja jotka maksavat sen 300€ halvimmillaan kaupassa, niin korjattuja saa 75-90 € hintaa, ja omat kokemukset ovat enemmän kuin hyvät. Maila taipuu myös liitoksen kohdasta, josta korjaus on tehty. lisäksi saa custom lapaisia mailoja, ja kun itse tykkään pelata täysin peilittömällä, mutta käyrällä lavalla, niin niitä ei suomen kaupoista löydy mistään, ellei jotain liigaseurojen noutamatta jättämiä yksittäiskappaleita ole eksynyt jonnekin budgetsportsiin. Omalla kahden mailan otannalla varaukseton suositus!
Hockey Repair Shop: Refurbished Composite Hockey Sticks | Shafts | Additional Equipment | Hockey Stick Repair - Hockey Repair Shop
Hyvin pitkä, vähän alle 170cm...
Soita paikalliseen sosiaalitoimeen, että onko lähistöllä jotain nuorisokotia tai vastaavaa. Ne ottaa kyllä mielellään, että saa hunsvotit lämiä kiekkoa ja toisiaan.Tämmöinen kysymys tuli mieleeni, että mihin olette vieneet noita vanhoja lätkämailan jämiä? Itselläkin on lojumassa varastossa kymmenkunta komposiittimailaa, joissa on lapaa, nilkkaa yms. muuta paskana. On siellä ulkoisesti ehjiäkin, mutta kuulee ja tuntee selvästi pelatessa ja ampuessa, että lavassa ei ole kaikki hyvin. Ei noita suoraan roskikseenkaan välttämättä haluaisi iskeä. Tai jos joku haluaa noita niin saa tulla hakemaan.