Mailavertailut

  • 78 352
  • 100

Neitikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Warrior Covert qr5 paskaksi. Kuulu jotain nitinää, otin erkat pois niin lapa oli halki. Mahtavaa.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Warrior Covert qr5 paskaksi. Kuulu jotain nitinää, otin erkat pois niin lapa oli halki. Mahtavaa.
Ei kai tuo niin paha voi olla, halpa perusmaila. Toisaalta olen sikäli kateellinen, että kun on siirtynyt kalleimpiin lippulaivamalleihin niin huonompi ei enää millään kelpaa. Minulta hajosi nilkasta Nexus N1 lauantaina, ja nyt odotellaan saanko takuusta uutta mailaa.Vaikka Bauerin mailat ovat ylivertaisia, niin valitettavan heikkoja ne ovat juurikin nilkan kohdalta. Kevyempiä mailoja ja vastaavaa tatsia ei muilta valmistajilta sitten löydy, ja ero laukauksessa on minulla ainakin huomattava. Ostin mailan 22.2 joten en tiedä antavatko uutta mailaa, ainakin asia laitettiin eteenpäin Bauerille. Jos mailaa ei korvata niin uusi täytyy ostaa, ja sitten syödäänkin hernekeittoa muutama viikko. Opiskelijalla on tässä vaiheessa vuotta rahat lopussa ja työt alkavat toukokuun alussa, eli ensimmäiseen tiliin on aikaa.
 

F#21

Jäsen
Ei kai tuo niin paha voi olla, halpa perusmaila. Toisaalta olen sikäli kateellinen, että kun on siirtynyt kalleimpiin lippulaivamalleihin niin huonompi ei enää millään kelpaa. Minulta hajosi nilkasta Nexus N1 lauantaina, ja nyt odotellaan saanko takuusta uutta mailaa.Vaikka Bauerin mailat ovat ylivertaisia, niin valitettavan heikkoja ne ovat juurikin nilkan kohdalta. Kevyempiä mailoja ja vastaavaa tatsia ei muilta valmistajilta sitten löydy, ja ero laukauksessa on minulla ainakin huomattava. Ostin mailan 22.2 joten en tiedä antavatko uutta mailaa, ainakin asia laitettiin eteenpäin Bauerille. Jos mailaa ei korvata niin uusi täytyy ostaa, ja sitten syödäänkin hernekeittoa muutama viikko. Opiskelijalla on tässä vaiheessa vuotta rahat lopussa ja työt alkavat toukokuun alussa, eli ensimmäiseen tiliin on aikaa.

Jos vain vielä mahdollista, niin yritä sanoa heille, että olet käyttänyt mailaa vain x-määrän. Mä ostin pari vuotta taaksepäin kaksi stagaa ja toisen juuri varamailaksi, molemmat hajosi parin kuukauden jälkeen ja toisen sain takuun kautta uuden kun en sitä ollut käyttänyt kuin vain vajaa viisi kertaa.

Tuli myös samalla vaihdettua Bauerista CCM mailoihin juuri tuon kestävyyden takia. No, Superfastit, vai mitkä punaset tikut olivatkaan, hajosivat melko nopeasti. Nyt olen kuitenkin löytänyt Ribcorin mallistosta itselle juuri sopivat stagat. Aivan varmasti ostan uudemmat Ribcorit kun nykyiset hajoaa. Suosittelen myös muille!
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Jos vain vielä mahdollista, niin yritä sanoa heille, että olet käyttänyt mailaa vain x-määrän. Mä ostin pari vuotta taaksepäin kaksi stagaa ja toisen juuri varamailaksi, molemmat hajosi parin kuukauden jälkeen ja toisen sain takuun kautta uuden kun en sitä ollut käyttänyt kuin vain vajaa viisi kertaa.

Tuli myös samalla vaihdettua Bauerista CCM mailoihin juuri tuon kestävyyden takia. No, Superfastit, vai mitkä punaset tikut olivatkaan, hajosivat melko nopeasti. Nyt olen kuitenkin löytänyt Ribcorin mallistosta itselle juuri sopivat stagat. Aivan varmasti ostan uudemmat Ribcorit kun nykyiset hajoaa. Suosittelen myös muille!
Joo minulla itseasiassa oli nilkassa jännetupintulehdus jonka takia en pelannut maaliskuussa kertaakaan, joten mailaa oli käytetty vain muutaman kerran. Siitä mainitsin ja maila näyttää vähän käytetyltä, joten olen suhteellisen optimistisena liikenteessä.
 

Neitikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kelläkään Infoa mistä saisi halvalla mailoja esim jostain alesta?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kelläkään Infoa mistä saisi halvalla mailoja esim jostain alesta?
Budget Sportissa on ainakin halvalla ollut mailoja sillon tällön, kesällä ostin jonku RBZ:n sieltä kolmella kympillä. Toki on junnumaila ja siksi vähän halvempi, mutta sopii omiin tarpeisiin. Nyt näyttäs alta 50 €:n olevan jotain CCM:ää ihan seniorina.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kelläkään Infoa mistä saisi halvalla mailoja esim jostain alesta?
Kiakkobussista saa käytettyjä liigapelaajienkin huippumailoja halvalla. En tosin tiedä kuinka onnistuu netissä, vai pitääkö mennä paikan päälle Tampereelle.

Edit. Tarjolla on muitakin mailoja halvalla, esim jos kuorma on kaatunut ja mailoja ei ole sen takia kelpuutettu myyntiin vaikkei niissä vikoja näkyisi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiakkobussista saa käytettyjä liigapelaajienkin huippumailoja halvalla..

Onko näistä kokemuksia, että missä kunnossa ovat ja miten ovat kestäneet sen jälkeen?

Olen nyt pari kautta pelannut Bauer Nexuksella ja kesto on ollut hyvä. Mulla ilmeisesti aloituksissa tulevista osumista alkaa lavan pää hajoamaan mutta tässä ei sitä ole tapahtunut ja sitä myöten kestänyt lapa ehjänä. Aiemmissa mailoissa alkoi aina lavan kärki murenemaan ja sitten koko lapa lopulta hajosi ja menetti jäykkyyden kun halkeamat alkaa leviämään kohti kantaa.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Onko näistä kokemuksia, että missä kunnossa ovat ja miten ovat kestäneet sen jälkeen?

Olen nyt pari kautta pelannut Bauer Nexuksella ja kesto on ollut hyvä. Mulla ilmeisesti aloituksissa tulevista osumista alkaa lavan pää hajoamaan mutta tässä ei sitä ole tapahtunut ja sitä myöten kestänyt lapa ehjänä. Aiemmissa mailoissa alkoi aina lavan kärki murenemaan ja sitten koko lapa lopulta hajosi ja menetti jäykkyyden kun halkeamat alkaa leviämään kohti kantaa.
Ei henkilökohtaisia kokemuksia. Pelikavereilta tullut kyllä hyvää palautetta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onkos tosta Vaporin uudemmasta 1X mallista kokemuksia? Päätin tuollaisen 77 flexisen Girouxn P28 lavalla tilata.

Aiemmin käytössä ollut lähinnä vähän halvempaa RBZ:aa ja Supreme S160.
 

F#21

Jäsen
Onkos tosta Vaporin uudemmasta 1X mallista kokemuksia? Päätin tuollaisen 77 flexisen Girouxn P28 lavalla tilata.

Aiemmin käytössä ollut lähinnä vähän halvempaa RBZ:aa ja Supreme S160.
Ensimmäinen maila kesti kaksi kuukautta 1-2krt viikossa pelailua ja toisella pelattu nyt saman verran mutta tuntuu olevan paremmassa kunnossa. Muuten ollut kyllä yksi parhaimpia mailoja, jota käyttänyt viimeisen viiden vuoden aikana. Kiekonkäsittely ja laukaukset tuntuivat toimivan todella hyvin. Varsinkin rannelaukaus lähti todella vaivattomasti.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ensimmäinen maila kesti kaksi kuukautta 1-2krt viikossa pelailua ja toisella pelattu nyt saman verran mutta tuntuu olevan paremmassa kunnossa. Muuten ollut kyllä yksi parhaimpia mailoja, jota käyttänyt viimeisen viiden vuoden aikana. Kiekonkäsittely ja laukaukset tuntuivat toimivan todella hyvin. Varsinkin rannelaukaus lähti todella vaivattomasti.
Okei. Hassua sikäli kun tuon pitäisi olla yksi Bauerin kestävimmistä tikuista. Toki jokainen tikku hajoaa aikanaan ja toiset ottavat enemmän kolhua kuin toiset.

Juuri rannelaukauksia varten päätinkin ottaa vielä tuon löysemmän 77 flexin mallin. Omassa höntsäsarjassa kun ei saa lämäreitä viritellä. Mietin vain voiko tuo olla liian löysä, kun on tottunut painamaan tikkua ihan kunnolla jäähän 87 flexisen kanssa ja painoakin liki 100 kiloa.. No tuskimpa, kun ammattilaisetkin vetävät alta 80 flexeillä.
 

HokiHero

Jäsen
Juuri rannelaukauksia varten päätinkin ottaa vielä tuon löysemmän 77 flexin mallin. Omassa höntsäsarjassa kun ei saa lämäreitä viritellä. Mietin vain voiko tuo olla liian löysä, kun on tottunut painamaan tikkua ihan kunnolla jäähän 87 flexisen kanssa ja painoakin liki 100 kiloa.. No tuskimpa, kun ammattilaisetkin vetävät alta 80 flexeillä.

Omasta kokemuksesta noissa pro-luokan mailoissa löysyys ei haittaa lainkaan koska maila on niin kiertojäykkä ettei kierry alta vaikka joutuisi laukomaan kovemmastakin poikittaissyötöstä. Päinvastoin on siisti fiilis kun skode lähtee hyvin ja tarkasti paljon pienemmällä vaivalla.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Omasta kokemuksesta noissa pro-luokan mailoissa löysyys ei haittaa lainkaan koska maila on niin kiertojäykkä ettei kierry alta vaikka joutuisi laukomaan kovemmastakin poikittaissyötöstä. Päinvastoin on siisti fiilis kun skode lähtee hyvin ja tarkasti paljon pienemmällä vaivalla.
Niin, mitäs mä tiedän kun en oo pahemmin näillä pro-mailoilla pelannut.. Oon aina ajatellut, ettei se ero niin massiivinen voi olla. Mulla ei oo muuten hirveesti mailoja (ihme kyllä) hajonnut, muuta kuin lavasta jokainen kun aikansa päähän on tullut.

Muistan pelanneeni ja tännekin kirjoittelin joskus yhdestä RBZ:n 65 flex tikusta. Sillä oli kiva vedellä ranteita kun lähti aika napakasti joustaen, mutta lämärit.. Tikkukin oli vielä junnumallia silloin, joten pituuttakin jäi vähän uupumaan. Joten tuosta 87:sta ei ihan mielellään hirveästi tiputtaisi, mutta eiköhän tuo 77flex pro-luokan varrella toimi ihan hyvin.
 

passenger

Jäsen
Onkos tosta Vaporin uudemmasta 1X mallista kokemuksia? Päätin tuollaisen 77 flexisen Girouxn P28 lavalla tilata.

Aiemmin käytössä ollut lähinnä vähän halvempaa RBZ:aa ja Supreme S160.

Miltäs on tuntunut? Pitikin jo aikaisemmin tulla hehkuttamaan, että paras maila millä minä olen pelannut. Tosin mulla jäykkyys 112 ja P91 lavalla omat. On ollut monia eri top end -luokan mailoja, mutta itselleni tuo on kyllä sopinut ylivoimaisesti parhaiten. Todella hyvä tuntuma ja varsinkin semmoset "snap shotit" lähtee todella kevyesti. On kyllä seuraava satsi melko varmasti samaa mallia, vaikea on laittaa paremmaksi.

Paman mailoja on tullut myös testattua useampaan otteeseen, mutta valitettavasti ei vielä ole tuolla P91 lavalla saatavila. Tosin tykkään itse jäykästä mailasta ja Pamallahan kiertojäykkyys on aivan omaa luokkaansa ja koko ajatus on pois jäykästä varresta. Jäykän mailan tuoma etu aloituksissa ja muissa vääntötilanteissa on kuitenkin myös tärkeää. Ja eihän sellaisella jouskarilla annettu poikkarikaan tunnu miltään :D
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Miltäs on tuntunut? Pitikin jo aikaisemmin tulla hehkuttamaan, että paras maila millä minä olen pelannut. Tosin mulla jäykkyys 112 ja P91 lavalla omat. On ollut monia eri top end -luokan mailoja, mutta itselleni tuo on kyllä sopinut ylivoimaisesti parhaiten. Todella hyvä tuntuma ja varsinkin semmoset "snap shotit" lähtee todella kevyesti. On kyllä seuraava satsi melko varmasti samaa mallia, vaikea on laittaa paremmaksi.
Hyvältä on tuntunut vanerilta mitä olen ampunut. Snapshotit tosiaan lähtee kevyesti ja voimaa tulee mukaan kivasti. Kevyt kuin mikä. Lämäri ei tolla 77 flexisellä lähde kylläkään kovin ihmeellisesti, mutta ei sitä tarvitsekaan meidän höntsäsarjassa.

Nyt mursin käteni ja taitaa tulla parin kuukauden tauko peleihin, joten ei tule hetkeen pelailtua.
 

6sto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Onkos kellään hajua mistä nykyään hyvän mailan parhaaseen hintaan saisi? Tampereella ite asustelen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko kukaan tilannut mailoja Kiinasta esim. alibaban kautta? Nykyään melkein kaikki mailat näyttää olevan Made In China, joten jos pääsisi suoraan sylttytehtaalta ostamaan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onkos kellään hajua mistä nykyään hyvän mailan parhaaseen hintaan saisi? Tampereella ite asustelen.

Tuohan vähän riippuu minkälaista mailaa tavoittelet ja mikä on hintahaarukka?

Tampereeltahan löytyy kiekkobussi, josta löytyy vähän ja vähän enemmänkin käytettyä liigamailaakin suht edullisesti.
Ite tilasin Sloveniasta korjattuja huippumailoja, niitä tikkuja jotka maksavat sen 300€ halvimmillaan kaupassa, niin korjattuja saa 75-90 € hintaa, ja omat kokemukset ovat enemmän kuin hyvät. Maila taipuu myös liitoksen kohdasta, josta korjaus on tehty. lisäksi saa custom lapaisia mailoja, ja kun itse tykkään pelata täysin peilittömällä, mutta käyrällä lavalla, niin niitä ei suomen kaupoista löydy mistään, ellei jotain liigaseurojen noutamatta jättämiä yksittäiskappaleita ole eksynyt jonnekin budgetsportsiin. Omalla kahden mailan otannalla varaukseton suositus!

Hockey Repair Shop: Refurbished Composite Hockey Sticks | Shafts | Additional Equipment | Hockey Stick Repair - Hockey Repair Shop
 
Viimeksi muokattu:

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Tampereeltahan löytyy kiekkobussi, josta löytyy vähän ja vähän enemmänkin käytettyä liigamailaakin suht edullisesti.
Ite tilasin Sloveniasta korjattuja huippumailoja, niitä tikkuja jotka maksavat sen 300€ halvimmillaan kaupassa, niin korjattuja saa 75-90 € hintaa, ja omat kokemukset ovat enemmän kuin hyvät. Maila taipuu myös liitoksen kohdasta, josta korjaus on tehty. lisäksi saa custom lapaisia mailoja, ja kun itse tykkään pelata täysin peilittömällä, mutta käyrällä lavalla, niin niitä ei suomen kaupoista löydy mistään, ellei jotain liigaseurojen noutamatta jättämiä yksittäiskappaleita ole eksynyt jonnekin budgetsportsiin. Omalla kahden mailan otannalla varaukseton suositus!

Hockey Repair Shop: Refurbished Composite Hockey Sticks | Shafts | Additional Equipment | Hockey Stick Repair - Hockey Repair Shop
Jees, tuolta tulee kaikki mailat hommattua. Uusia mailoja on aivan tuhottomasti, ei tarvi käytettyä ostaa ellei pro:ta halua.

Toki liigamiesten mailoja on/oli aivan perhanasti. Helppo valita pituus, jäykkyys ja lavan muoto.
Nurmen Teemun maila on omassa käytössä nyt, pituus hyvä, vähän jäykähkö(85) kun olen 75 tottunut.

Lapa normaali, aika kaareva ja vähän peiliä kärjessä(Yakypov), tästä olen aiemmin täällä jo jauhanutkin..

Eilen tuli haettua uusi (käytetty) Kiekkobussilta, ja mikä se onkaan...no kallis mutta joka sentin arvoinen.

Pelattu muutama vuosi sitten viimeksi mutta edelleen huippukunnossa oleva Warrior Covert QR1, flex 85.

Hyvin pitkä, vähän alle 170cm.. Rightin maila ja reilusti kustomoitu. Low kickpoint eli varsi letkumpi lavan läheltä, muuten itse lapa taas erittäin vahva ja jäykkä, en tiedä onko uusissa tämä? Mulle ainakin aivan uutta.

Antaa varmasti vauhtia ranareihin, en tiedä kärsiikö kokeilla..tuskin?? Varsi mukavaa soft gripiä.

Lavassa vähän peiliä, lapakorkeus normia korkeampi ja selvästi customoitu pelaajalle.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hyvin pitkä, vähän alle 170cm...

Kuinka mittasit mailan pituuden? Pelkän varren pituus vai maila seisomaan seinää vasteen (lavan kärki maassa) ja mitta lattiasta mailan tupen yläreunan korkeudelle? Kun näkee vähän molempia käytettävän ja kumpaa tapaa kiekkobussi käyttää...
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Tämmöinen kysymys tuli mieleeni, että mihin olette vieneet noita vanhoja lätkämailan jämiä? Itselläkin on lojumassa varastossa kymmenkunta komposiittimailaa, joissa on lapaa, nilkkaa yms. muuta paskana. On siellä ulkoisesti ehjiäkin, mutta kuulee ja tuntee selvästi pelatessa ja ampuessa, että lavassa ei ole kaikki hyvin. Ei noita suoraan roskikseenkaan välttämättä haluaisi iskeä. Tai jos joku haluaa noita niin saa tulla hakemaan.
 

Umi84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko porukalla ollut käyössä ccm supertacks 2.0 mailaa ? Melkoinen pettymys oli että int koon 2.0 (flex65) painaa huomattavasti enemmän kuin vanhan mallin supertacks sr koossa(75flex). Aiemmin ihmettelin että miksi esim McDavid käyttää tuota vanhaa mallia.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tämmöinen kysymys tuli mieleeni, että mihin olette vieneet noita vanhoja lätkämailan jämiä? Itselläkin on lojumassa varastossa kymmenkunta komposiittimailaa, joissa on lapaa, nilkkaa yms. muuta paskana. On siellä ulkoisesti ehjiäkin, mutta kuulee ja tuntee selvästi pelatessa ja ampuessa, että lavassa ei ole kaikki hyvin. Ei noita suoraan roskikseenkaan välttämättä haluaisi iskeä. Tai jos joku haluaa noita niin saa tulla hakemaan.
Soita paikalliseen sosiaalitoimeen, että onko lähistöllä jotain nuorisokotia tai vastaavaa. Ne ottaa kyllä mielellään, että saa hunsvotit lämiä kiekkoa ja toisiaan.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös