Re: Re: Re: Re: Re: Motivaationi
Viestin lähetti Isaksson
Ai niin, minä en vaihtaisi Stathosia Bäckströmia ja Nurmista lukuunottamatta yhteenkään liigavahtiin, en edes Thomasiin.
Ylipäänsä kysymys siitä, vaihtaisiko joku jonkun oman pelaajan vihollisen pelaajaan on absurdi. Minä en ainakaan vaihtaisi. Jos vastustajan pelaajat miellyttävät enemmän niin yksinkertaisin ratkaisu on vaihtaa vaan ratikan numeroa.
Veli Isakssonin punainen veri kuohahti, joka on tietty OK. Ei tässä kannata kuitenkaan mitään 'jos et ole mun puolella, niin olet mun vihollinen' asetelmaa rakentaa. Eiköhän pidetä edelleenkin se ratikan numero samana?
Maalivahdeista ja tilastoista: Vanha tilastotieteellinen totuushan kertoo, että kun sulla on pää pakastimessa ja perse kiukaalla, on sulla keskimäärin hyvä olla? Tarkoitan vain sanoa, ettei kaikkea voi tilastoista kuitenkaan lukea. Stathos on eittämättä keskitasoa parempi liigamolari, mutta ajoittainen ailahtelevaisuus/epävarmuus ja parin viime kauden pleikkari-romahdukset eivät synnytä yhtä vankkaa luottamusta, kuin mitä veli Isakssonilla on tai mitä tilastot kertovat. 'Pakolliset ' helpot maalit voi vielä antaa anteeksi runkosarjassa, mutta Play-offeissa niitä ei kestä päästää. Toinen tosiasia, minkä (punaista värikaipuuta sisällään salaa tunnustava) velipuoli Bozik mainitsikin on se, kuinka paljon maalivahdin pelaaminen ja ennen kaikkea tasaisuus vaikuttaa puolustuspelaamiseen. Hyvän maalivahdin edessä joukkue voi pelata vapautuneemmin, kuin että takaraivossa painaa 'tieto' siitä, että ajoittaisista huippuotteistaan huolimatta periatteessa 'mikä tahansa' veto voi myös upota. Tämä vaikuttaa omalla tasollaan ihan kaikkeen; kuinka 'ylikorostuneesti' suojellaan omaa maalia, kuinka puolestaan tämä vaikuttaa hyökkäyksiin lähtöön jne...
Tosiasia on myös se, että ligan ulkomaalaissäännöillä ja meidän miehityksellä tämäkin asia - ulkomaalaispaikka - painaa vaakakupissa Stathosin kohdalla.
Liiga-kollegoiden Thomasin ja Backströmin joukkoon nostaisin vielä Langkowin niistä molareista, jotka minulle hyvinkin kelpaisivat vastustajista, noin niinkuin teoriassa. En ole tsekannut Lankun prosentteja, mutta mulle on syntynyt hänen kohdallaan 'mielikuva' voittavasta maalivahdista, vaikka täällä kyseistä termiä vierastetaankin? Ja itse asiassa myös muutama muu, jos otataan tuo ulkomaalaisuus/kotimaisuus näkökulma nykyisessä tilanteessa huomioon, ajaisi vaihtoehtona Stathosin ohi/rinnalle, noin niinkuin teoriassa.
Käytännössä - vaikkakaan ei välttämättä realistisuudessaan - nauttisin suuresti ratkaisusta, jossa Lundell löytäisi itsensä uudesta paikasta ja uudeksi ykköseksi meille tulisi maalinsuulle suomalainen NHL-apu, esimerkiksi Toskalan muodossa. Toki tähän sisältyy pientä riskinottoa, myös muutoin kuin taloudellisesti, lakon kestosta riippuen, mutta Toskala kotimaisena huippumolarina olisi kokonaisuudessaan ihanteellinen ratkaisu. Jos NHL-lakon kestävyydestä olisi takeet, niin silloin saisi Stathos väistyä ennen Lundellia.