Tumpe kirjoitti:
Näin on. Kyllä Markuksesta on ihan loistomaalivahdiksikin, jos vain puolustus on roolitettu oikein. Harmi että Raumalla ei tullut onnistumista.
Lukko lähti 5.10. Tampereelle Ilvestä vastaan kauden yhdeksänteen peliin kahden ottelun voittoputkessa. Markus Korhonen oli pelannut noissa voittopeleissä ja oli maalissa Tampereellakin. Lukko teki nopean avausmaalin ja sen jälkeen Korhonen piti maalinsa puhtaana "jatkuvassa" alivoimassa. Kuitenkin ajassa 59.16 Ilves onnistui tekemään tasoituksen Viitakosken perseen kautta. Ja kuvaan kuuluu, että Ilves vielä voitti jatkoajalla.
Korhonen olisi ansainnut tuosta pelistä nollapelinsä ja Lukko kolme pistettä.
Seuraavat neljä peliä Lukko hävisi. Kaksi niistä yhdellä maalilla ja yhden rankkareilla. Sitten oli vuorossa HPK-Lukko, jonka Lukko voitti rankkareilla, sankarinaan Korhonen.
Korhonen oli vakiinnuttanut ykkösvahdin paikkansa ja hän oli luonnollinen valinta seuraavaan otteluun, kotona Turun Palloseuraa vastaan. Olin itse Äijänsuolla hämmästelemässä sitä, että ennakkotiedoista poiketen maaliin luistelikin Pasi Häkkinen ja luukkua avasi Atte Engren. Korhonen oli loukannut nivusensa ja jäi useamman viikon huilille. Tästä lähti sitten Lukon maalivahtirumba. Jo seuraavassa pelissä pelasi Myllyniemi jne...
Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo Ilves-peli oli jonkinlainen kohtalon hetki Korhosen Lukko-uralla. Mitä olisi tapahtunut, jos nolla olisi pitänyt?
Hyvä juttu, että Karhu löysi pelipaikan. Ja toivotaan, että epäonni jäi Suomen puolelle.