TJ MACKEY kirjoitti:Ja onneksi myös kerhon johto havaitsi tilanteen ja alkoi panikoimaan, kitisemään ja itkemään veskarin perään. Saatiin Oksa, päästiin voittojen tielle ja nyt myös Wiikman on kunnossa. Ilman turhaa panikointia tilanne ei välttämättä olisi tällä hetkellä näin hyvä maalivahtiosastolla. Itse luulen että Väre ei olisi riittänyt edes meidän muuten niin ylivertaiselle Kerholle.
Tiedä sitten miten todenmukaista tuo on. Maailman tappiin asti saadan voidaan spekuloida olisiko Oksaa sainattu suoraan koko kauden mittaisella sopparilla mikäli Väre olisi pysynyt terveenä. Tietysti siinä vaiheessa kun Eerolle kävi heikot, ja Ahlqvistin pesti loppui, oltiin tilanteessa jossa jonkun sinne maaliin oli mentävä. Siinä mielessä tietenkin pienestä paniikista voidaan ehkä puhua.
Toisaalta itselle paniikkitilanne tarkoittaa että tehdään hätiköityjä ratkaisuja joilla on hyvin pieni mahdollisuus olla oikeita. HPK-johto kuitenkin vuokrasi Aleksin, ja näin rauhoitti tilannetta. Kun IFK kutsui miehen takaisin, hommasi HPK miehen joka kuitenkin oli pyörinyt keskusteluissa jo viikkoja(ainakin täällä, ja muistaakseni neuvotteluja tosiaan oltiin käyty) ja jolla kuitenkin oli selkeä SM-liiga status. Jos ei varmana ykkösenä, niin kuitenkin perusvarmana, kokeneena kassarina. Ei minun korvaani vaikuta miltään panikoinnilta.
Tietysti Oksa olisi voinut flopata ja pahastikin. Mutta lähtökohtaisesti, ja varsinkin alkuperäistä roolia ajatellen oli tuo kaveri sen verran tasokas, että (lähes) jokainen liigaseura ottaisi Mikan kakkosekseen, jos paikka ja mies olisivat vapaana.