Maalivahtitilanne 06-07

  • 83 562
  • 370

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
TJ MACKEY kirjoitti:
Ja onneksi myös kerhon johto havaitsi tilanteen ja alkoi panikoimaan, kitisemään ja itkemään veskarin perään. Saatiin Oksa, päästiin voittojen tielle ja nyt myös Wiikman on kunnossa. Ilman turhaa panikointia tilanne ei välttämättä olisi tällä hetkellä näin hyvä maalivahtiosastolla. Itse luulen että Väre ei olisi riittänyt edes meidän muuten niin ylivertaiselle Kerholle.

Tiedä sitten miten todenmukaista tuo on. Maailman tappiin asti saadan voidaan spekuloida olisiko Oksaa sainattu suoraan koko kauden mittaisella sopparilla mikäli Väre olisi pysynyt terveenä. Tietysti siinä vaiheessa kun Eerolle kävi heikot, ja Ahlqvistin pesti loppui, oltiin tilanteessa jossa jonkun sinne maaliin oli mentävä. Siinä mielessä tietenkin pienestä paniikista voidaan ehkä puhua.

Toisaalta itselle paniikkitilanne tarkoittaa että tehdään hätiköityjä ratkaisuja joilla on hyvin pieni mahdollisuus olla oikeita. HPK-johto kuitenkin vuokrasi Aleksin, ja näin rauhoitti tilannetta. Kun IFK kutsui miehen takaisin, hommasi HPK miehen joka kuitenkin oli pyörinyt keskusteluissa jo viikkoja(ainakin täällä, ja muistaakseni neuvotteluja tosiaan oltiin käyty) ja jolla kuitenkin oli selkeä SM-liiga status. Jos ei varmana ykkösenä, niin kuitenkin perusvarmana, kokeneena kassarina. Ei minun korvaani vaikuta miltään panikoinnilta.

Tietysti Oksa olisi voinut flopata ja pahastikin. Mutta lähtökohtaisesti, ja varsinkin alkuperäistä roolia ajatellen oli tuo kaveri sen verran tasokas, että (lähes) jokainen liigaseura ottaisi Mikan kakkosekseen, jos paikka ja mies olisivat vapaana.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
TJ MACKEY kirjoitti:
Kaksi peliä, neljä vai kymmenen...? Mikäköhän se olisi ollut se sopiva määrä niitä näyttöpaikkoja. Miltei kaikki harkkapelit, ja pari liigapeliä ei riittäänyt näyttöjen antamiseen. Ja miten joku voi sanoa mukiinmeneväksi niitä kahta ekaa matsia. Ekassa viis maalia omiin (tietenkään yksikään niistä ei mennyt veskarin piikkiin) ja toisessa taisi olla 12 torjuntaa ja yksi helppo omiin.
No neljäkin peliä on aika vähän, mutta olisi jo saattanut näyttää, että onko Väreestä liigatasolle. Kahdessa ensimmäisessä matsissa näkyi sellaisia viitteitä, että saattaa ollakin.
TJ MACKEY kirjoitti:
Mikään ei viitannut siihen että Eero Väreestä olisi ollut liigatason veskariksi.
Mutta sinulla on varmasti ollut jotain muuta tietoa Väreen tasosta kun niin luottavainen kaverin kykyihin olit. Ja tottahan se on että parikymmentä liigapeliä on parempi mahdollisuus kykyjen esittämiseen kuin kaksi.
Kyllä toisensuuntaisia raporttejakin on tullut ihan asiantuntevilta tahoiltakin. Minä itse en ole kovinkaan paljoa Väreen pelaamista nähnyt ja ne mitä olin nähnyt ennen liiga-avausta oli kyllä aika heikkotasoista toimintaa. Ei sen tason näkemiseen kahtakymmentä matsia olisi tarvittu.
TJ MACKEY kirjoitti:
Vaikka meidän Kerho voi pelailla runkosarjan ihan miten vaan, ja muutamalla runkosarja höntsyilyllä ei ole mitään väliä (puhumattakaan harjoitupeleistä), ja aina tiedetään mitä tehdään, niin kyse on myös tulosurheilusta. Silloin ei ole varaa loputtomiin antaa Eero Väreen kaltaisille jannuille mahdollisuuksia.
Ensimmäinen lause ei oikein aukea minulle, mutta toisesta olen ihan samaa mieltä.
TJ MACKEY kirjoitti:
Ja onneksi myös kerhon johto havaitsi tilanteen ja alkoi panikoimaan, kitisemään ja itkemään veskarin perään.
Niin, johto alkoi tosissaan metsästää maalivahtia heti kun Väre loukkaantui. Muuten oltaisiin varmasti menty ja katsottu Värettä ja maalivahtilannetta ihan rauhassa. Toisaalta saattoi käydä onni onnettomuudessa, kun nyt ollaan tässä tilanteessa.
TJ MACKEY kirjoitti:
Itse luulen että Väre ei olisi riittänyt edes meidän muuten niin ylivertaiselle Kerholle.
Voi hyvinkin olla mahdollista.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
TJ MACKEY kirjoitti:
Ja onneksi myös kerhon johto havaitsi tilanteen ja alkoi panikoimaan, kitisemään ja itkemään veskarin perään. Saatiin Oksa, päästiin voittojen tielle ja nyt myös Wiikman on kunnossa. Ilman turhaa panikointia tilanne ei välttämättä olisi tällä hetkellä näin hyvä maalivahtiosastolla. Itse luulen että Väre ei olisi riittänyt edes meidän muuten niin ylivertaiselle Kerholle.
Sitähän voi luulla ihan mitä vaan, mutta ei tietää ennen kuin on nähnyt. Itse en nähnyt näistä kuin toisen, jossa Väre tosiaan pelasi ihan mukiinmenevästi, mutta Kerhon peli kaikenkaikkiaan oli sekaisin. Jyppipelistä näin sen maalin, ja se meni kyllä ihan jonkun muun kuin Väreen piikkiin.

Tilanne siinä vaiheessa, kun Oksa hankittiin, oli se että oltiin menty lainamaalivahdilla muutama peli, kun omista kolme ensimmäistä oli loukkaantuneena. Olen toki tyytyväinen, että Oksa tuli, osin siitäkin syystä, että nyt on kaksi valmista liigatason maalivahtia. Väreestähän ei tosiaan pysty sanomaan, olisiko hänestä sellainen tällä kaudella tullut. Mutta ei hän missään nimessä niin huonosti pelannut, ettei Väreelläkin olisi voitu mennä Wiikmanin parantumiseen saakka. Voi toki olla, että Väre olisi flopannutkin, mutta käsittääkseni Ahlqvistkaan ei mikään hasek ollut?
 

TJ MACKEY

Jäsen
Master God kirjoitti:
Väreestähän ei tosiaan pysty sanomaan, olisiko hänestä sellainen tällä kaudella tullut. Mutta ei hän missään nimessä niin huonosti pelannut, ettei Väreelläkin olisi voitu mennä Wiikmanin parantumiseen saakka.

Oletko tosissasi?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
TJ MACKEY kirjoitti:
Oletko tosissasi?

Vastaanpa minä tähän, että kyllä.

Ei Väre niin huonosti pelannut ettei hänellä olisi voinut odottaa Wiikmanin parantumista.

Nuo toisen puolen asiantuntijat kusivat hunajaa, kun A.A. saapui "pelastamaan" HPKta muutamaan peliin. Vaikkakin itse asiassa A.A. pelasi paskemmin kuin Väre. Mm. riparit, joista Värettä haukuttiin, Väre torjui nurkkiin, A.A. pisteli ne aina suoraan vastustajan lapaan vetopaikkaan.

Että silleen...
 

TJ MACKEY

Jäsen
Mielestäni on hyvä että enään kerhon maalin suulla ei seiso Ahlqvist saati sitten Väre. Ensin mainittu voi kasvaa joskus huippumaalivahdiksi, ja torstain matsi Bluesia vastaan oli todella hyvä näyttö Aleksiksen kyvyistä.

Mikäli Väreessä olisi suurta potentiaalia, olisi kaveri tod.näk. jo aikaisemmin ajettu sisään kerhon pelaavaan rosteriin. Mies kuitenkin roikkui mukana aika monta kautta. Ja roolina oli pelata A-junnuissa/mestiksessä. Jossain määrin kyseessä saattoi toki olla kokemuksen hankkiminen. Ja edelleen olen sitä mieltä että kyllä kaveri sai riittävästi mahdollisuuksia näyttää kyntensä.

Nyt Kerhon maalivahtitilanne on sellainen kuin sen pitääkin olla mestaruutta tavoittelevalla joukkueella. Kaksi kokenutta ja voittamaan pystyvää maalivahtia.

Eikös se mennyt Jalosen mukaan niin päin, että pelikin alkoi paranemaan kun maalivahtipeli parantui. Siis siinä vaihessa kun Oksa astui remmiin.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Sanokaas tuleeko Wiikmanille jatkossa paljon pelejä?
Onko hän ns. ykkösveska Hpk:ssa?
Tässä liigapörssi joukkue kasauksessa. :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Wrathchild kirjoitti:
Sanokaas tuleeko Wiikmanille jatkossa paljon pelejä?
Onko hän ns. ykkösveska Hpk:ssa?
Tässä liigapörssi joukkue kasauksessa. :)


Hmm...Eiköhän se enemmän pelaa kun Oksa. Paitsi näillä esityksillä niin voi mennä aika hyvin 50/50 noi pelit...


ps. Miks et Nikkilää sinne ota?
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Velho#39 kirjoitti:
Hmm...Eiköhän se enemmän pelaa kun Oksa. Paitsi näillä esityksillä niin voi mennä aika hyvin 50/50 noi pelit...


ps. Miks et Nikkilää sinne ota?
Ei oikein oo luottoa et Tappara ois niin voittoisa joukkue.
Maalintekiää huutaa, eikä toi Nikkilä tuu koko kautta hyvin vetään.
Wiikmanilla varmaan nousee tuo arvo kun pääsee vaan pelaamaan.
Mut joo se siitä tähän ketjuun, menee offtopic..
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Wiikmanista nr.1

Olen tässä jo hiukan pidempään miettinyt tätä meidän veskaritilannetta ja päätynyt sellaiseen lopputulokseen, että Miikan harteille olisi syytä alkaa kasata selvää ykköskassarin virkaa. Toivoisin että mies pelaisia loppukaudella liigassa sellaiset 3/4 peleistä.

Perusteluita:

1. Itse uskon, että oikea vaihtoehto on aina koittaa saada selvä ykkönen ja luotettava kakkonen. Toki viime kaudella vuorottelu toimi mitä parhaimmin, mutta pitää muistaa ettei Oksa ole Rämön veroinen kassari.
2. Miika on jo tasonsa näyttänyt ja erityisesti silloin kun panokset kasvaa.
3. Oksan ollessa maalissa on sivuunkirjoittaneella aina pieni pelko perseessä.
4. Miika pelaa useimmin huippupelejä kuin Oksa. Taas eilen kun vastus oli parasta A-luokkaa, oli Miika joukkueen parhaimpia ja antoi mahdollisuuden voittoon. Parhaat kopit tulivat mitä ilmeisemmin lisäksi niihin tärkeisiin paikkoihin.
5. Oksan kanssa mestariksi? En usko. Wiikmanijn kohdalla ei tarvitse enää arvailla.

Mitäs muut, onko vastaavaa kutinaa?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
sixtus kirjoitti:
2. Miika on jo tasonsa näyttänyt ja erityisesti silloin kun panokset kasvaa.
3. Oksan ollessa maalissa on sivuunkirjoittaneella aina pieni pelko perseessä.
4. Miika pelaa useimmin huippupelejä kuin Oksa. Taas eilen kun vastus oli parasta A-luokkaa, oli Miika joukkueen parhaimpia ja antoi mahdollisuuden voittoon. Parhaat kopit tulivat mitä ilmeisemmin lisäksi niihin tärkeisiin paikkoihin.
5. Oksan kanssa mestariksi? En usko. Wiikmanijn kohdalla ei tarvitse enää arvailla.

Mitäs muut, onko vastaavaa kutinaa?

Näistä täysin samaa mieltä ja eilen illalla heräs ihan samansuuntaisia ajtuksia että kun on "kova peli" niin Wiikman loistaa, ihme homma. Mutta juu, ykkösen viittaa voi sovitella Miikalle (eikös sen niin pitänytkin mennä?) mutta vielä toistaseks vaan sovitella...
 

M10

Jäsen
Onko Oksa saanut viikonloppuvapaan vai onko tullut joku loukkaantuminen? Eero Väre on takaisin kokoonpanossa. EERO VÄRE ON KOKOONPANOSSA.

Wiikman ottanut ykköskassarin paikan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En tän päivän KalPa-matsia nähnyt, mutta miten lienee Weakman onnistunut? Prosentit ainakin komeet...;-)
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Wiikman on pelannut huonosti Pietarin finaalista lähtien. Oksalla on siis rintalastassa murtuma ja on sivussa 4-6 viikkoa Hämeen Sanomien mukaan. Omasta mielestäni Wiikman ei riitä vaan nyt tarvitsee vielä sen puolustajan lisäksi hankkia parempi kakkonen kuin Väre.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Oksan loukkaantuminen tuli ikävään saumaan, kun Wiikmanin pelaaminen töksähtelee, vaikka harvoinhan nämä nyt hyvään paikkaan tulevat. Väre riittää edelleen kakkosmaalivahdiksi ihan hyvin, eikät tässä nyt varmaankaan veskariostoksille olla lähdössä. Vaikka mistäs minä sen tiedän.

Huonoista peleistä huolimatta luotto Wiikmaniin on kova. Luonnollisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Musta_Kyy jossain muussa ketjussa kirjoitti:
Kyllä täällä tietyt nimimerkit olivat täysin vakuuttuneita jouluun asti menosta, ainakin teksteissään.
Niin, pikaisesti tämän ketjun omat tuotokseni selailtuani, en ainakaan lue itseäni mainitsemaasi joukkoon. Enkä kyllä oikeastaan ketään muutakaan. Itse olin valmis antamaan Väreelle mahdollisuuden näyttää kykynsä ja sitä hän ei ehtinyt ennen loukkaantumistaan tehdä. Nimim. Flonaldo on kovin vakuuttunut Väreen kyvyttömyydestä ja luulenkin(tai oikeastaan olen varma), että siinä tapauksessa hän on perehtynyt ko. veskarin toimintaan paljon allekirjoittanutta enemmän.
 

M10

Jäsen
Väre ei riitä mestaruutta tavoittelevalla joukkueella edes kakkosena mihinkään, mutta onneksi ei tarvitsekaan. Wiikmanilla ja Oksalla mestaruus voidaan toistaa, mutta siihen kyllä kaivataan viisikkopuolustuksen paranemista; vastustajan maalipaikkojen vähenemistä. Kumpikaan noista (Mika/Miika) ei kuitenkaan ole karilehtosmainen torjuja, joka hoitaa homman itse himaan vaikka vetoja tulisi niistä pahoistakin paikosta.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Niin, pikaisesti tämän ketjun omat tuotokseni selailtuani, en ainakaan lue itseäni mainitsemaasi joukkoon. Enkä kyllä oikeastaan ketään muutakaan. Itse olin valmis antamaan Väreelle mahdollisuuden näyttää kykynsä ja sitä hän ei ehtinyt ennen loukkaantumistaan tehdä. Nimim. Flonaldo on kovin vakuuttunut Väreen kyvyttömyydestä ja luulenkin(tai oikeastaan olen varma), että siinä tapauksessa hän on perehtynyt ko. veskarin toimintaan paljon allekirjoittanutta enemmän.
Joo, pikaisesti minäkin. Ja osittain tosiaan koski Toivonen JR:kin. Ei sieltä nyt varsinaisesti mitään hyvää löydy, mutta seuraavaa ainakin ja otteluketjuja en herrantähden rupea katsomaan. Ja Flonaldo ei todellakaan liity minun tänään kirjoittamiini asioihin muuta kuin omalla viestillään. Ja pelin hengen tietää jokainen, joka tätä palstaa on vuosikaudet seurannut. Typeräksi tämä kyllä meni, myönnän. Tässä:
Rontti kirjoitti:
Niin, kyllähän Väreen itsensäkin luulisi ymmärtävän, että näytön paikka on juuri nyt eikä neljästoista ens kuuta. Voi olla tietenkin mahdollista, että hänelle annetaan vielä mahdollisuus pelata myös sarjapelejä, mutta niin pitäisi tehdä vasta sen jälkeen kun on nähty myös Toivoselta vähintään pari harjoitusmatsia.

Jos taas Toivonenkin osoittautuu vielä liian raakileeksi, niin sittenhän edessä on maalivahdin hankinta. Jotenkin luotan kyllä Toivonen jr:iin, mutta niin kyllä luotin Väreeseenkin.
Master God kirjoitti:
Niin, no tietysti saa käyttää järkeä, eli jos Eero tosiaan on taakka joukkueelle, niin eihän sitä sitten kannata päätä seinään hakata. Otteiden parantumista täytyy tietysti tapahtua, jotta jouluun saakka mentäisiin em. kaksikolla, mutta toisaalta Wiikman tuleekin oletettavasti parin viikon kuluessa kehiin.

Vasta esim. kymmenen pelatun pelin jälkeen joulutauolla on sopiva hetki miettiä, onko Väre riittävä mestarijoukkueen kakkosvahdiksi. Jos ei, kannattaa varmaan joku veroetuvahti hankkia. Mutta harjoituspelien ja yhden suht hyvin onnistuneen liigapelin perusteella ei voi vielä ketään tuomita luuseriksi.

Korostanpa minäkin, että tyydyn tietenkin seurajohdon ratkaisuun, mikä se sitten onkaan. Yllä mainittu on vain omaa spekulaatiotani, ja jos johto hankkii sen maalivahdin huomenna, uskon että se on oikea ratkaisu. On ne jätkät sen verran ammattitaitoisia aikaisempien näyttöjen perusteella, että voin jopa pitkin hampain tunnustaa ymmärtäväni karvan verran vähemmän jääkiekosta kuin he.
Master God kirjoitti:
Totta kai Norrena kelpaisi. Tosin jos huhun luotettavuus on samaa luokkaa kuin ketjun avaajan oikeinkirjoitustaito, niin Suomi voittaa Euroviisut ennen kuin Norrena tänne tulee.

Muuten, epäilevät Tuomaat ja muutkin voisivat antaa viiltävän analyysin Eero Väreen eilisestä pelistä. Oliko epävarma, oliko edes pahoja tilanteita?

Rontti kirjoitti:
Hivenen pientä suurempi pelko persuksissa kieltämättä ennen sarjan alkua oli, mutta kyllä Väre on hoitanut hommansa tähän asti ihan kelvollisesti. Näin ollen lienee maalivahtitilanne joukkueessa rauhoittunut, vaikka kannattajaosastolla näin ei olisikaan.

Tosi mittareita ja ratkaisevia otteluja nähdään ensimmäisen kerran tammikuun puolessa välissä Pietarissa, ja uskon että siihen mennessä ykköstorjujan viittaa kantaa Miika Wiikman.

Tällä hetkellä Väre näyttäisi siis sittenkin riittävän. Ja hyvä niin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
En nyt oikein tiedä, että mitä tuolla nyt haet ja jos nyt jotain tuosta irti yritän ottaa, niin sen viestin minkä olin postannut sen surkeaakin surkeamman Davos-matsin jälkimainingeissa. Liigan alettua Oulussa Väre pelasi ihan ok-tasolla ja samoin sen JYP-matsin ennen loukkaantumistaan. Samoin mielestäni tänään.

Mitä nää hait noilla lainauksilla?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
En nyt oikein tiedä, että mitä tuolla nyt haet ja jos nyt jotain tuosta irti yritän ottaa, niin sen viestin minkä olin postannut sen surkeaakin surkeamman Davos-matsin jälkimainingeissa. Liigan alettua Oulussa Väre pelasi ihan ok-tasolla ja samoin sen JYP-matsin ennen loukkaantumistaan. Samoin mielestäni tänään.

Mitä nää hait noilla lainauksilla?
No, hain sitä, että kyllä pelin henki oli, että puhuttiin Väreellä ja/tai Toivosella menemisestä jopa jouluun asti, siis Wiikmanin rinnalla, riippumatta onko mies pelikunnossa. Huonoja lainauksia osittain myönnän ja näyttävät kokonaisuudesta irtirevittynä lievemmiltä.
PS: Jatkan Hassista illalla
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Musta_Kyy kirjoitti:
No, hain sitä, että kyllä pelin henki oli, että puhuttiin Väreellä ja/tai Toivosella menemisestä jopa jouluun asti, siis Wiikmanin rinnalla, riippumatta onko mies pelikunnossa.
Sitä itse ainakin tarkoitin, että annetaan Väreelle mahdollisuus näyttää onko hänestä siihen. Silloin syksyllä sitä ei mielestäni vielä ehditty nähdä, vaikka otteet liigapeleissä olivat kohtalaisen lupaavia, eikä sitä ehditä varmaan näkemään nyt keväälläkään. Eikä minua se silti yhtään kyllä sureta, sillä luotan valmennuksen ammattitaitoon peliaikaa jaettaessa ja olen aina ollut sitä mieltä, että parhaat pelaavat eivätkä vaan vie toisten pelipaikkoja.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Turha jauhaa nyt kun Weakman pelaa lauantaina ja Oksa palaa nopeammin kuin piti. Todella epätodennäköistä, että tälle osastolle tulisi mitään muutosta pelaajien suhteen. Jotkut voisivat tosin nostaa hieman tasoaan.

edit. nyt tietysti on ollut huhua Wallinheimosta.
 
Viimeksi muokattu:

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielestäni maalivahtiosastolla ei ole mitään syytä, joka puoltaisi Wallinheimon hankintaa.

Meillä on riveissämme viime kaudella HPK:n finaaleihin pelastanut Miika Wiikman, joka on jo tämän kauden runkosarjassa ollut selvästi parempi kuin viime kauden runkkarissa. Liikkuvuus ja itseluottamus ovat parantuneet huomattavasti ja puurulamaiset hörppäykset ja haparoinnit ovat muutamien tämän palstan nimimerkkien näkemyksistä huolimatta jääneet murto-osaan viimekautisesta. Tähän kun lisätään se, että Wiikman oli viime kaudellakin kiistatta parempi kovien paineiden alla, voin rohkeasti väittää Kerhon maalivahtitilanteen olevan liigan top 3:ssa.

Viime kaudella Wiikman torjui Kerhon finaaleihin - temppu johon ei ole pystynyt Lehkosen jälkeen kukaan eikä mikään joukkue. Vaikka mestarijoukkue puolustikin loistavasti, ei voi unohtaa kuka pelasi kaksi nollapeliä peräkkäin vastustajan katkaisupeleissä. Lisäksi nollaputki jatkui vielä 1-0-voittoon päättyneessä ensimmäisessä finaalissa. Näiden näyttöjen jälkeen ei yksinkertaisesti voida kyseenalaistaa Wiikmanin potentiaalia kantaa joukkuetta yksin _tärkeissä_ peleissä. Runkosarjan tylsimmissä otteluissa sattuneita virheitä ei mitenkään voida verrata näihin sankaritekoihin - sössi Patrick Roykin vähemmän tärkeissä otteluissa, mutta parani painekattilassa.

Wallinheimo on tietysti ehjänä loistava maalivahti, mutta mies on ollut loukkaantuneena koko kuluvan kauden. Vaikka euroja ropisikin ECC-kakkossijasta, ei niitä ole järkeä heitellä holtittomasti sinne tänne vailla varmuutta miehen pelikyvyistä. Lisäksi JYPissä on todella helppo nousta sankariksi vailla pienimpiäkään paineita. Pallokerhossa vaaditaan mestaruutta, josta taistelemisesta Sinkulla on kokemusta yhdeltä Elitserien-kaudelta, tuolloinkin hopeisin muistoin.

Ainoa uhkakuva on Wiikmanin loukkaantuminen, mutta tuolloinkin meiltä löytyy kelpo backup. Sen toki myönnän, ettei Mika Oksa pysty kantamaan joukkuetta mestaruuteen samalla tavoin kuin Wiikman, mutta ei maantielläkään voi ajaa koko ajan neljääkymppiä hirvikolareita peläten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös