Maalivahtiosasto 2008-09

  • 32 887
  • 187

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos esitän näkemykseni siitä, että kumpi maalivahti mielestäni olisi parempi laittaa pelaamaan näissä kautta ratkaisevissa peleissä ja esitän saatteeksi omat näkemykseni ja perusteluni, en koe syyllistyväni ajojahtiin ketään kohtaan.

Niin, et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, että miten sinä näet tuon jatkoaikamaalin Tuokkolan imaisuna? Vaan lähdit kiertelemään ja kaartelemaan sekä syyttelemään minua, kun kritisoin yksipuolista kommentointiasi.

Minusta sinä olet esittänyt tähän keskusteluun tasan kaksi asiaa: Jauhat että olet sanonut jo talvella että Tuokkolan hanskan etunen on heikko. Ja Wallinheimo olisi sinun mielestäsi parempi valinta tällä hetkellä maaliin kun hänellä on kokemusta kovista peleistä. Lisäksi vetoat siihen että kun Wallinheimolla oli paremmat tilastot runkosarjassa.

Jokaisella maalivahdilla on heikkoutensa. Myös Wallinheimolla, jonka mailapeli on aivan suomisarja-tasoa. Itse en ole tuohon Tuokkolan hanskan etupuoleen niinkään kiinnittänyt huomiota, enemmän olen Tuokkolaa pitänyt liian helposti jäihin menevänä maalivahtina.

Sanoin jo aiemmin tässä ketjussa, että emme ole oikeastaan yhdessäkään pelissä playoffeissa kaatuneet maalivahteihin. Tuokkola saa ottaa yhden maalin selkeästi piikkiinsä kolmannessa pelissä, mutta siinä pelissä imuroi myös Salak, huolimatta 50 torjunnasta. Silti sinun mielestäsi Tuokkola on imuri verrattuna Salakiin. Helppohan Salakin on ollut pelata, todellisia gamesavereita ei ole tarvinnut kuin yhdessä pelissä.

Ongelmat ovat edelleen muualla kuin maalivahdeissa. En vastusta Wallinheimon peluuttamista, JOS mies on terve. Mutta Tuokkola on ollut koko kauden parempi ja etenkin tasaisempi kuin Wallinheimo, vaikka sinä tilastotuijotuksellasi väität muuta.
 

Maalari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maalivahtipeliin emme ole varsinaisesti kaatuneet, mutta maalivahdit eivät ole pystyneet tuomaan meille toisaalta voittojakaan. Kun JYP on ollut parhaimmillaan, niin silloin maalivahtien rooli on ollut pysäytellä muutama satunnainen laukaus silloin tällöin. Pari kertaa tämä on riittänyt voittoon mokista/mokasta riippumatta.

Enemmän tässä ollaan kaaduttu siihen, että vastustajalla on voittava maalivahti, jota meillä toistaiseksi ei ole ollut. Viime kotipeli olisi pitänyt pystyä hoitamaan nollilla. Viime vieraspelin ratkaiseva osuma oli valitettavasti Tuokkolan ohjaus omiin. Parhaimmillaan Tuokkola on ollut hyvä, mutta valitettavasti jokaiseen peliin on viime vuoden Tapparamatsien lailla mahtunut 1-2 helppoa maalia. Runkosarja antaa anteeksi nämä lipsahdukset, mutta playoffit eivät.

Huippuvahti pystyy pelaamaan toistuvasti voittavia pelejä. Huippujoukkueen takana seisova vahti saa harvemmin laukauksia, mutta silti poimii ne tyylikkäästi. Olisin toivonut, että Dufva olisi oppinut jotain viime vuodesta, mutta näköjään ei. Tuntuu välillä, että Tuokkolaa tungetaan maaliin väkisin.

Nyt luottaisin ehdottomasti Sinkun kokemukseen. Vanhoilla meriiteillä ei pitkälle pötkitä, mutta parhaimmillaan kaveri on sellainen muuri, että siitä ei mene läpi norsupyssykään. Eli mahdollisuus siis Sinkulle. Kun vastustajan maalilla seisoo Salakka, niin tasoitusta ei saisi antaa milliäkään.

Jos nyt kaadutaan jälleen Tuokkolaan, jota Dufvamaisen jääräpäisesti yritetään peluuttaa väkisin loppuun saakka, niin sarja menee valitettavasti huonon valmennuksen piikkiin. Dufmaister joutaa samoin tein ulos. Pulinat pois, sillä tilanne on vain se, että tällä satsauksella ja materiaalilla täytyy tulla tulosta.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta Tuokkola on ollut koko kauden parempi ja etenkin tasaisempi kuin Wallinheimo, vaikka sinä tilastotuijotuksellasi väität muuta.

Tämä on paskapuhetta! Wallinheimo on voittanut JYP:lle enemmän otteluita, hänellä on parempi voittoprosentti kuin Tuokkolalla ja muutkin tilastot ovat Sinkun puolella. Tuokkola on pelannut myöskin hyvin ja koska mies kuuluu JYP:n pitkän ajan suunnitelmiin hänelle annetaan peliaikaa tiukoissa paikoissa. Jos Sinkku on täysin kunnossa, niin ukko maaliin, syy: mies on voittava maalivahti, ja sillä ei ole mitään väliä vaikka miehen mailatyöskentely olisi Suomi-Sarja tasoa, koska enää vain voitot lasketaan.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Itse puolestani olen tulkinnut tilastoja ja ongelmakohtia vähän eri tavalla. JYP on tehnyt viimeiseen neljään peliin seitsemän maalia. Omiin on mennyt kahdeksan. Olisinkin tässä kohti sitä mieltä, että molemmat maalivahdit ovat paskoja elämässään epäonnistuneita ihmisiä, koska ovat päästäneet enemmän kuin vastustajan veskari, eivätkä ole onnistuneet kompensoimaan tätä surkeuttaan edes tekemällä paria kolmea ratkaisuosumaa toiseen päähän.

Häpeäisivät, epatot.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tämä on paskapuhetta! Wallinheimo on voittanut JYP:lle enemmän otteluita, hänellä on parempi voittoprosentti kuin Tuokkolalla ja muutkin tilastot ovat Sinkun puolella.

Ei ole, jos on seurannut peliesityksiä kauden mittaan, nähnyt suurimman osan peleistä ja eikä tuijota pelkkiä tilastoja sokeasti.

Ja korostan edelleen, että jos Wallinheimo on terve, niin en minä hänen peluuttamistaan vastusta.

Olen vaan edelleen sitä mieltä, että maalivahtirumballa JYP ei edistä ongelmien ratkaisua. Varsinkin kun ne ovat edelleen täysin muualla kun maalivahdeissa. Vaikka Tuokkolan syyksihän tämä on helppo kääntää, kun meillä on "tunnetumpi" maalivahti penkillä.
 
Viimeksi muokattu:

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole, jos on seurannut peliesityksiä kauden mittaan, nähnyt suurimman osan peleistä ja eikä tuijota pelkkiä tilastoja sokeasti.

Mielestäni on aivan sama miten siellä maalilla heilutaan, päästetäänkö 1 vai 5 maalia omiin, jos vain otetaan voitto kotiin. Ja Wallinheimo on todellakin se voittava maalivahti, voi hyvikin kertoa siitä että Tuokkolan pelatessa kenttäpelaajat eivät pelaa niin vapautuneesti kuin Sinkun pelatessa. Wallinheimo edelleen maaliin ja JYP voittaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Wallinheimo edelleen maaliin ja JYP voittaa.

Wallinheimoko ratkaisee JYPin tehottomuuden? Ihmeiden aika ei siis vissiin ole ohitse.

EDIT: Tuokkola pelaa, joten vissiin tää peli on sitten hävitty. Ainakin jos uskoo Wallinheimo-klaania.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wallinheimoko ratkaisee JYPin tehottomuuden? Ihmeiden aika ei siis vissiin ole ohitse.

JYP pelaa paremmin Wallinheimon ollessa maalilla. Psykologinen juttu. Ymmärrätkö? Tuokkola se näyttää olevan jokatapausessa tänäänkin maalilla, ilmeisesti Wallinheimon polvi ei ole vielä täysin pelikunnossa. Harmi.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Molemmat mv:t ovat...

...hyviä, mutta ihmettelen kyllä suuresti mikäli Tuokkola vaihdetaan noiden esitysten jälkeen pois maalilta. Omaan silmään torjunut erittäin hyvin, eikä helppoja ole taakse tehty.

Minusta se on vain etu TPS:lle, mikäli Jyp nyt päättää vaihtaa aloittavan maalivahdin otteluun. Sinuhe ei ole pelannut muutamaan peliin, joten tuntuma ei varmasti ole yhtä hyvä kuin Tuokkolalla on. Ja pelaa/osallistuu muutenkin eri tavalla ottelussa.

Ja ihan oman mielikuvan perusteella yleistyksenä sanoisin, että Tuokkolalle oikeasti menee näitä lapsuksia muutenkin vähemmän kuin Sinuhelle, vaikka parhaimmillaan Wallinheimo kykenee vielä parempiin torjuntoihin. Higher risk, higher reward -tilanne sanoisin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja ihan oman mielikuvan perusteella yleistyksenä sanoisin, että Tuokkolalle oikeasti menee näitä lapsuksia muutenkin vähemmän kuin Sinuhelle, vaikka parhaimmillaan Wallinheimo kykenee vielä parempiin torjuntoihin. Higher risk, higher reward -tilanne sanoisin.

Näinhän se juurikin on, tuo oli omakin pointtini, joka vähemmän yllättävästi meni Wallinheimo-klaanilta totaalisesti ohi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP pelaa paremmin Wallinheimon ollessa maalilla. Psykologinen juttu.
Minusta JYP pelasi vaisusti avausottelussaan tässä sarjassa. Sinuhe oli tuolloin maalissa.

Tuokkola se näyttää olevan jokatapausessa tänäänkin maalilla, ilmeisesti Wallinheimon polvi ei ole vielä täysin pelikunnossa.
Ei siis ole mahdollista se, että valmennusjohdossa olisi katsottu Tuokkolan olevan vain paremmassa vireessä?

Harmi sittenkin vaikka JYP voittaisi? Erikoista.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta JYP pelasi vaisusti avausottelussaan tässä sarjassa. Sinuhe oli tuolloin maalissa.

Ei siis ole mahdollista se, että valmennusjohdossa olisi katsottu Tuokkolan olevan vain paremmassa vireessä?

Harmi sittenkin vaikka JYP voittaisi? Erikoista.

Olet oikeassa, JYP pelasi ensimmäisessä ottelussa vaisusti. Taisi siinä pelissä poikia pleijarit hieman jännittää.

Ja voihan se olla, että Tuokkola on saanut valmennuksen luottamuksen. Itse katson Wallinheimon olevan Tuokkolaa parempi veskari, pääosin kokemuksen ansiosta ja tämän kauden voitettujen otteluiden osalta, ja tätä harmittelen kun Mika ei ole maalissa..
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Kirjoitinkin jo tuonne otteluketjuun, että on kuitenkin hyvä, että toinen maalivahdeista on nyt selkeästi torjuntavuorossa useamman pelin. Jatkuva vaihtaminen olisi ehkä huonoin vaihtoehto. Tosin tiistaina olin jo toisen maalin jälkeen katsomossa sitä mieltä, että Sinkku maaliin ja pian - mutta hyvinhän Tuokkola itsensä kokosi.

Kumpikin maalivahti antaa edelleen JYPille voiton sauman joka ottelussa, kun omiin ei pilvin pimein kuitenkaan mene. Tehoja siis on löydyttävä - ei tämä maalivahteihin ratkea. Ei edes vastustajan veskaan, sillä paikkoja ratkaisuihin tulee - niistä vain kiekko nyt reppuun tänään.
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Muutaman ottelun perusteellahan se "ykkösveska" kannattaakin valita. Aika iso pyllistys valmennusjohdolta Sinkulle päin, mikäli on terve. Samoin kuten koko kauden sosiaalipeluutus. Sinkun palkalla saataisiin kuitenkin pätevä kakkossentteri, mikäli tuon tason veskalle ei ole valmennuksella käyttöä muuta kuin avata luukkua. Laitinen voi hoitaa sen pestin halvemmalla :) Jos Jypin maalivahdin peluutus perustuu yhteen epäonnistuneeseen TPS peliin, niin ei voi kun ihmetellä.

Tuokkolan puolustajilla on perusteena peluutukselle parempi mailapeli ja tasaisemmat otteet. Wallinheimolla status, tilastot ja kokemus...
Wallinheimo pelasi ennen TPS peliä nollan, et jos onnistumisia katsotaan yhden pelin perusteella niin huh huh!...Tuntuu että Tuokkolan "faneilla" on lyhyt muisti. Tai sitten Sinkku ärsyttää vain persoonana niin paljon. Sama ajatus taitaa olla valmennuksellakin. Onhan Wallinheimo melkoinen pelle välillä, mutta parhaimmillaan se torjuu ilmiömäisesti.

JYP tarvitsee kuitenkin loistavaa maalivahtipeliä jatkossakin eikä tasasen hyvä riitä mestaruuteen asti. Ja kyllä tuota JYPin maalivahti showta on monikin asiantuntija ihmetellyt eikä ihme. Dufvasta on kyllä tämän kevään aikana paljastunut, ettei noi psykologiset jutut ole miehen heiniä, vaikka itse varmaan niin luuleekin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin, et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, että miten sinä näet tuon jatkoaikamaalin Tuokkolan imaisuna? Vaan lähdit kiertelemään ja kaartelemaan sekä syyttelemään minua, kun kritisoin yksipuolista kommentointiasi.

Panaas nyt pari asiaa samantien ojennukseen. Ensinnäkin tuon maalin näen Tuokkolan imaisuna siten, että hän ei pidä sitä hanskapuolen nurkkaa ja miinuskulmasta välittömästi maalinedustaan tulleen suupaisun, olisi selvittänyt oikein sijoittumalla ja peittämällä, luukulle tulevan hyökkääjän olisi pitänyt pakki, joka oli tilanteessa mukana, ei jäljessä. Varmaksi en tätä voi sanoa, mutta Uusikartanohan on todennut, että ampui sen sisään veskan kautta, vielä pahempi, jos näin.

Sitten hyvä herra, osoitappas missä olen syytellyt sinua mistään asiasta, oma syytöksesi ajojahdistani Tuokkolaa kohtaan oli minusta loukkaavaa, mielipiteistäni syyllistämistä, joka ei kuulu keskustelupalstan henkeen ja tämän toin vastineviestissäni ymmärtääkseni ihan selvästi esiin. Minun kommenttini niinkuin sinunkin on väistämättä yksipuolisia, yksi ihminenhän niitä esittää omien näkemystensä pohjalta, ellei ole skitsofreenikko.

Kommenttejani saa vapaasti kritisoida ja vaikka paskapuheeksi arvottaa, mutta älä jatkossa sentään keksi minulle missioita omasta päästäsi, minkäänlaisia, missioni ilmoitan kyllä itse, jos sellaisia tulee.

En koe missään asiassa kierrelleeni tai kaarrelleeni, vaan olen käsittääkseni aika selkeästi postaamisissani tuonut esiin omat näkemykseni niistä perusteista, joilla toivon mieluummin tiukassa paikassa luotettavan Sinkuun mieluummin kuin Pekiin.


Minusta sinä olet esittänyt tähän keskusteluun tasan kaksi asiaa: Jauhat että olet sanonut jo talvella että Tuokkolan hanskan etunen on heikko. Ja Wallinheimo olisi sinun mielestäsi parempi valinta tällä hetkellä maaliin kun hänellä on kokemusta kovista peleistä. Lisäksi vetoat siihen että kun Wallinheimolla oli paremmat tilastot runkosarjassa.

Jokaisella maalivahdilla on heikkoutensa. Myös Wallinheimolla, jonka mailapeli on aivan suomisarja-tasoa. Itse en ole tuohon Tuokkolan hanskan etupuoleen niinkään kiinnittänyt huomiota, enemmän olen Tuokkolaa pitänyt liian helposti jäihin menevänä maalivahtina.

Sanoin jo aiemmin tässä ketjussa, että emme ole oikeastaan yhdessäkään pelissä playoffeissa kaatuneet maalivahteihin. Tuokkola saa ottaa yhden maalin selkeästi piikkiinsä kolmannessa pelissä, mutta siinä pelissä imuroi myös Salak, huolimatta 50 torjunnasta. Silti sinun mielestäsi Tuokkola on imuri verrattuna Salakiin. Helppohan Salakin on ollut pelata, todellisia gamesavereita ei ole tarvinnut kuin yhdessä pelissä.

Ongelmat ovat edelleen muualla kuin maalivahdeissa. En vastusta Wallinheimon peluuttamista, JOS mies on terve. Mutta Tuokkola on ollut koko kauden parempi ja etenkin tasaisempi kuin Wallinheimo, vaikka sinä tilastotuijotuksellasi väität muuta.

Sen verran korjaisin, että olen luonnehtinut Sinkkua sm-liigatasolla huippuvahdiksi ja Pekiä hyväksi, muttei vielä huippuvahdiksi(tämän saa, jos voi perustellen kiistää), olen myös kirjoittanut, että Sinuhe jäätyi, siis pelasi huonon pelin tuossa ekassa sarjan pelissä(tässä olen siis kanssasi erimieltä, siinä, etteikö tässä sarjassa ole muka hävitty peliäkään maalivahteihin), mutta yksi huono peli voi tulla ihan kenelle maalivahdille tahansa, huipullekin (toivottavasti salakalle tänään). Jotenkin siinäkin näen eri tavoin, että po pelit on myös tietynlaista mv vastaan mv kamppailua ja siinä on Peki mielestäni jäänyt selkeästi Salakin varjoon. Edelleen olen esittänyt käsitykseni, että jos Sinkku on kunnossa, huolimatta yhdestä huonosta pelistä, hän on kokemuksensa ja tasonsa puolesta näistä maalivahdeista se, joka voi nousta Salakia haastamaan.

Korjaisin myös tuota väitettäsi, että en todellakaan ole yhdessäkään viestissäni perustellut näkemyksiäni millään runkosarjaprosenteilla, vaan olen yhdessä yhteydessä (keskustelussa Kummituksen kanssa) käyttänyt yhtenä perustana maalivahtien voittoprosenttia, sen paremmin sivutessa po-pelien luonnetta, näissä pelataan voitoista ei prosenteista. Tätäkin käytin ainoastaan siksi, ettei tämän sarjan tiimoilta ollut validia dataa maalivahtien vertailuun.

Toivotaan, että tässä tuli korjatuksi nyt kerralla nuo kummalliset uumoilut tarkoitusperistäni ja jostain syystä vääristellyt perusteeni, joilla olen kysymystä pohtinut. Jos ulosantini on niin sekavaa, ettet lukemallakaan siitä selvää saa, on minun syytä pyytää anteeksi, ja vastaisuudessa, jos joku jää ymmärtämättä kysy uudestaan ennenkuin syyttelet ja keksit mielipteilleni motiiveja. Lupaan mahdollisuuksieni mukaan yrittää enemmän ja paremmin, jotta mielipiteeni ja tarkoitusperäni selkenisi, mutta kiistellään edelleen reilusti mielipiteillämme, siitähän keskustelupalsta syntyy, eikä hymistelystä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Helppo näin jälkikäteen sanoa, mutta oli oikea valinta laittaa Tuokkola maaliin. Yksi meni sisään, mutta piti joukkuetta muuten pystyssä kun joukkue sitä tarvitsi ja torjui pari game saver -torjuntaa. Tästä ottelusta Tuokkola vs Salak voitto meni Tuokkolalle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt viimeistään meillä on selvä ykkösmaalivahti. Aivan huikeita otteita esitti peki tänään. Yksi maali meni mutta se meni enemmänkin puolustuksen piikkiin kun maalivahdin. Tästä on kyllä hyvä jatkaa Turkuun Tuokkolan johdolla ja ottaa se tärkeä voitto. Kun tämä sarja on ohi niin a voi ehkä Wallinheimoakin koittaa jos tarvii, mutta jos peki jatkaa näin niin Sinkku kyllä saa avata ovea myös jatkossa mun puolesta
 

Handyy

Jäsen
Panaas nyt pari asiaa samantien ojennukseen. Ensinnäkin tuon maalin näen Tuokkolan imaisuna siten, että hän ei pidä sitä hanskapuolen nurkkaa ja miinuskulmasta välittömästi maalinedustaan tulleen suupaisun, olisi selvittänyt oikein sijoittumalla ja peittämällä, luukulle tulevan hyökkääjän olisi pitänyt pakki, joka oli tilanteessa mukana, ei jäljessä. Varmaksi en tätä voi sanoa, mutta Uusikartanohan on todennut, että ampui sen sisään veskan kautta, vielä pahempi, jos näin.
Anna mun kaikki kestää. Jos kiekko on menossa johonkin suuntaan, maalivahti reagoi sen mukaan, eikä sen mistä se saattaa kimmota. Tuota maalia et voi laittaa Tuokkolan piikkiin, et sitten millään. Etkä vissiinkään huomioinut (et varmaan tiennyt), että hetkeä aikaisemmin Tuokkola torjui huikeasti aivan varman maalin. Ja kuten Keskisuomalaisessakin luki, "Ilahduttavin esitys oli maalivahti Pekka Tuokkolan esitys. Pelko siitä, että hurrikaaniryhmä kaatuu veräjämiehiinsä siirtyi monta pykälää kauemmaksi. Tuokkola oli torjunnoissaan tarkka ja varma".

Ja joko riittää vielä lisäksi tämän 5. ottelun maalivahtityöskentely perusteeksi, että ei todellakaan Wallinheimoa maalille tässä vaiheessa?
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Tuokkola pelasi tänään erinomaisesti. Kannattaa vielä pysyä housuissa, Sinuhe Egyptiläinen ei ole sanonut vielä viimeistä sanaa ;) Niin kauan kuin kausi jatkuu, Sinuhella ja "minulla" on toivoa :) Pääasia kuitenkin että JYP voitti ja voittaa jatkossakin...
 

_Wildchild_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Halutulle muutokselle (TM)
Tuokkola pelasi tänään erinomaisesti. Kannattaa vielä pysyä housuissa, Sinuhe Egyptiläinen ei ole sanonut vielä viimeistä sanaa ;) Niin kauan kuin kausi jatkuu, Sinuhella ja "minulla" on toivoa :) Pääasia kuitenkin että JYP voitti ja voittaa jatkossakin...

Ei ole mitään syytä laittaa Sinkkua maalille, mikäli Pekka jatkaa yhtä hyvin ottein kuin tänään. Jälleen kerran hienoja, rauhallisia torjuntoja. Ja tuota TPS:n maalia ei voi kyllä Tuokkolan piikkiin laittaa; se meni kyllä pakkien niskoille. Hyvä Peki, jatka samaan malliin!
 

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Peki pelannut neljä peliä tässä sarjassa joista yksi tappio eli voitto prosentti on 75. Ei huono vai mitä mieltä ovat nämä haukkujat? Kuten kirjoitin aiemmin tänne luotan Tuokkolaan 100% ja on ollut varmempi kuin Sinkku jolle tärkeintä tuntuu olevan nuo "kummitus" nimimerkin mainitsemat asiat. Eli lähinnä lehtien sivuilla paistattelu ja mielipiteen kertominen erinäisiin jääkiekkoon liittymättömiin asioihin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei ole mitään syytä laittaa Sinkkua maalille, mikäli Pekka jatkaa yhtä hyvin ottein kuin tänään. Jälleen kerran hienoja, rauhallisia torjuntoja. Ja tuota TPS:n maalia ei voi kyllä Tuokkolan piikkiin laittaa; se meni kyllä pakkien niskoille. Hyvä Peki, jatka samaan malliin!

Tähän on helppo yhtyä. Tänään Tuokkola "pimensi" Salakin ja toivottavasti vie vireen mukanaan turkkuseen, sielläkin sitä tarvitaan. Tänäinen maali ei todellakaan mennyt mv:n piikkiin, vaan puolustus uinaili onnensa ohi.

Näen edelleen, että Sinkku on se vahvempi kortti parivaljakosta pelien kovetessa, mutta jos tällä tasolla Peki jatkaa, niin sopii varmaan kaikille ja minulle, että maalilla jatkaa.
 

Maalari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, huippupeli Tuokkolalta. Paras peli mitä olen nähnyt häneltä näin vaikeassa pelissä, jossa on vielä hurjasti panosta. Jos sama jatkuu maanantaina Turussa, niin miehellä mahdollisuus nostaa itsensä todellisten voittavien maalivahtien joukkoon (siis tänään oli voittava, mutta tosikoetus vielä edessä). Tunnetustihan sarjan katkaisu vaatii kovinta kanttia ja venymistä jokaiselta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Anna mun kaikki kestää. Jos kiekko on menossa johonkin suuntaan, maalivahti reagoi sen mukaan, eikä sen mistä se saattaa kimmota. Tuota maalia et voi laittaa Tuokkolan piikkiin, et sitten millään. Etkä vissiinkään huomioinut (et varmaan tiennyt), että hetkeä aikaisemmin Tuokkola torjui huikeasti aivan varman maalin. Ja kuten Keskisuomalaisessakin luki, "Ilahduttavin esitys oli maalivahti Pekka Tuokkolan esitys. Pelko siitä, että hurrikaaniryhmä kaatuu veräjämiehiinsä siirtyi monta pykälää kauemmaksi. Tuokkola oli torjunnoissaan tarkka ja varma".

Ja joko riittää vielä lisäksi tämän 5. ottelun maalivahtityöskentely perusteeksi, että ei todellakaan Wallinheimoa maalille tässä vaiheessa?

Ei kai sentään tämä voi riittää perusteeksi asiaan, mitä joku toimittaja sanoi?
Mä nään kuitenkin edelleen, että pitämällä etusen kiinni tuo olisi ollut otettavissa, huolimatta siitä millaisen torjunnan hetkeä aiemmin esitti, tuo ratkaisi kuitenkin pelin, eikö totta.

Mää en ole, enkä ole ollut minkäänlaisella missiolla ketään vastaan, vastaanolemisen riemulla, niinkuin jotkut täällä tuntuvat olevan jommankumman puolesta hämmentävällä raivolla, mikä ihmetyttää. Itse yritän vain pragmaattisesti pohtia omasta mielestä parasta vaihtoehtoa maalille.

Toivotaan nyt kuitenkin porukalla, että Peki vie tänäisen vireen joukkueen hyökkäyspelaamisen ohella turkuun, niin sarja on meille poikki maanantaina, vai?
 

Handyy

Jäsen
Ei kai sentään tämä voi riittää perusteeksi asiaan, mitä joku toimittaja sanoi?
Mä nään kuitenkin edelleen, että pitämällä etusen kiinni tuo olisi ollut otettavissa, huolimatta siitä millaisen torjunnan hetkeä aiemmin esitti, tuo ratkaisi kuitenkin pelin, eikö totta.

Mää en ole, enkä ole ollut minkäänlaisella missiolla ketään vastaan, vastaanolemisen riemulla, niinkuin jotkut täällä tuntuvat olevan jommankumman puolesta hämmentävällä raivolla, mikä ihmetyttää. Itse yritän vain pragmaattisesti pohtia omasta mielestä parasta vaihtoehtoa maalille.
Perustan sen myös siihen, että olin paikalla - ja selvinpäin. Epäilen, että tämä toimittajakin oli, molempia. Sinä et vain edelleenkään ymmärrä sitä, että se kiekko kimposi puolustajasta, jota maalivahti ei voi ennakoida. Tai sitten laitetaan samalla tavalla Salakin piikkiin se maali, jonka puolustaja kuskasi omiin.

Tunnut kuitenkin olevan jollain missiolla vaikka väität toista, koska näet edelleen Tuokkolan virheen tilanteessa, vaikka kuinka moni (ja media) sanoisi että asia ei näin ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös