Niin, et kuitenkaan vastannut kysymykseeni, että miten sinä näet tuon jatkoaikamaalin Tuokkolan imaisuna? Vaan lähdit kiertelemään ja kaartelemaan sekä syyttelemään minua, kun kritisoin yksipuolista kommentointiasi.
Panaas nyt pari asiaa samantien ojennukseen. Ensinnäkin tuon maalin näen Tuokkolan imaisuna siten, että hän ei pidä sitä hanskapuolen nurkkaa ja miinuskulmasta välittömästi maalinedustaan tulleen suupaisun, olisi selvittänyt oikein sijoittumalla ja peittämällä, luukulle tulevan hyökkääjän olisi pitänyt pakki, joka oli tilanteessa mukana, ei jäljessä. Varmaksi en tätä voi sanoa, mutta Uusikartanohan on todennut, että ampui sen sisään veskan kautta, vielä pahempi, jos näin.
Sitten hyvä herra, osoitappas missä olen syytellyt sinua mistään asiasta, oma syytöksesi ajojahdistani Tuokkolaa kohtaan oli minusta loukkaavaa, mielipiteistäni syyllistämistä, joka ei kuulu keskustelupalstan henkeen ja tämän toin vastineviestissäni ymmärtääkseni ihan selvästi esiin. Minun kommenttini niinkuin sinunkin on väistämättä yksipuolisia, yksi ihminenhän niitä esittää omien näkemystensä pohjalta, ellei ole skitsofreenikko.
Kommenttejani saa vapaasti kritisoida ja vaikka paskapuheeksi arvottaa, mutta älä jatkossa sentään keksi minulle missioita omasta päästäsi, minkäänlaisia, missioni ilmoitan kyllä itse, jos sellaisia tulee.
En koe missään asiassa kierrelleeni tai kaarrelleeni, vaan olen käsittääkseni aika selkeästi postaamisissani tuonut esiin omat näkemykseni niistä perusteista, joilla toivon mieluummin tiukassa paikassa luotettavan Sinkuun mieluummin kuin Pekiin.
Minusta sinä olet esittänyt tähän keskusteluun tasan kaksi asiaa: Jauhat että olet sanonut jo talvella että Tuokkolan hanskan etunen on heikko. Ja Wallinheimo olisi sinun mielestäsi parempi valinta tällä hetkellä maaliin kun hänellä on kokemusta kovista peleistä. Lisäksi vetoat siihen että kun Wallinheimolla oli paremmat tilastot runkosarjassa.
Jokaisella maalivahdilla on heikkoutensa. Myös Wallinheimolla, jonka mailapeli on aivan suomisarja-tasoa. Itse en ole tuohon Tuokkolan hanskan etupuoleen niinkään kiinnittänyt huomiota, enemmän olen Tuokkolaa pitänyt liian helposti jäihin menevänä maalivahtina.
Sanoin jo aiemmin tässä ketjussa, että emme ole oikeastaan yhdessäkään pelissä playoffeissa kaatuneet maalivahteihin. Tuokkola saa ottaa yhden maalin selkeästi piikkiinsä kolmannessa pelissä, mutta siinä pelissä imuroi myös Salak, huolimatta 50 torjunnasta. Silti sinun mielestäsi Tuokkola on imuri verrattuna Salakiin. Helppohan Salakin on ollut pelata, todellisia gamesavereita ei ole tarvinnut kuin yhdessä pelissä.
Ongelmat ovat edelleen muualla kuin maalivahdeissa. En vastusta Wallinheimon peluuttamista, JOS mies on terve. Mutta Tuokkola on ollut koko kauden parempi ja etenkin tasaisempi kuin Wallinheimo, vaikka sinä tilastotuijotuksellasi väität muuta.
Sen verran korjaisin, että olen luonnehtinut Sinkkua sm-liigatasolla huippuvahdiksi ja Pekiä hyväksi, muttei vielä huippuvahdiksi(tämän saa, jos voi perustellen kiistää), olen myös kirjoittanut, että Sinuhe jäätyi, siis pelasi huonon pelin tuossa ekassa sarjan pelissä(tässä olen siis kanssasi erimieltä, siinä, etteikö tässä sarjassa ole muka hävitty peliäkään maalivahteihin), mutta yksi huono peli voi tulla ihan kenelle maalivahdille tahansa, huipullekin (toivottavasti salakalle tänään). Jotenkin siinäkin näen eri tavoin, että po pelit on myös tietynlaista mv vastaan mv kamppailua ja siinä on Peki mielestäni jäänyt selkeästi Salakin varjoon. Edelleen olen esittänyt käsitykseni, että jos Sinkku on kunnossa, huolimatta yhdestä huonosta pelistä, hän on kokemuksensa ja tasonsa puolesta näistä maalivahdeista se, joka voi nousta Salakia haastamaan.
Korjaisin myös tuota väitettäsi, että en todellakaan ole yhdessäkään viestissäni perustellut näkemyksiäni millään runkosarjaprosenteilla, vaan olen yhdessä yhteydessä (keskustelussa Kummituksen kanssa) käyttänyt yhtenä perustana maalivahtien voittoprosenttia, sen paremmin sivutessa po-pelien luonnetta, näissä pelataan voitoista ei prosenteista. Tätäkin käytin ainoastaan siksi, ettei tämän sarjan tiimoilta ollut validia dataa maalivahtien vertailuun.
Toivotaan, että tässä tuli korjatuksi nyt kerralla nuo kummalliset uumoilut tarkoitusperistäni ja jostain syystä vääristellyt perusteeni, joilla olen kysymystä pohtinut. Jos ulosantini on niin sekavaa, ettet lukemallakaan siitä selvää saa, on minun syytä pyytää anteeksi, ja vastaisuudessa, jos joku jää ymmärtämättä kysy uudestaan ennenkuin syyttelet ja keksit mielipteilleni motiiveja. Lupaan mahdollisuuksieni mukaan yrittää enemmän ja paremmin, jotta mielipiteeni ja tarkoitusperäni selkenisi, mutta kiistellään edelleen reilusti mielipiteillämme, siitähän keskustelupalsta syntyy, eikä hymistelystä.