Analyytikko: Kiitos kommentista, oikeasti lämmittää, kun joku ymmärttää, etten provoa, ole ilkeä tai kanna henkilökohtaista kaunaa esimerkiksi Lundellia kohtaan! Olen aidosti vittuuntunut ja huolissani.
Kysymyksiisi:
A) Oli ollenkaan hereillä, päätavoite oli kuitenkin Jani Hurme
B) Vastaus löytyy kirjoituksestani; ei olla tyytyväisiä, lukuunottamatta Matikaista
C) Tämä on tiedossa ja 5 ennustusta HIFK:sta listassani viittaan juuri Lassilaan ounastellessani, että HIFK ei pelaa Lundell-Ahlqvist -kaksikolla sarjaa loppuun. Luulen, että Lassila siirtyy meille, ellei se Chiodon homo rupea vuotamaan ja pilaamaan kuviota....Lundell ei siirry HIFK:sta, meidän on pakko antaa Ahlqvist/Nieminen + joku kenttäpelaaja saadaksemme veskarin. Veikkaan Laakkosta tai I.Pikkaraista kotimaisista, Vesceä tai Guollaa ulkomaisista.
mixu: Hyvä veli, eihän tuo ole mikään syy jättää hyvää/potentiaalia veskaria ottamatta, että "ei ne meillä onnistu kuitenkaan"! Samalla perusteellahan pitää jättää parempi auto tai asunto ottamatta, kun ei ne kuitenkaan ihan varmasti tee onnellisemmaksi ;). Maalivahtivalmennuskin on HIFK:ssa ongelmallista. Kaakkuun ei oltu tyytyväisiä ja katsokaa, mitä hän tekee HPK:ssa. Sääli, että Vokoun floppasi playoffeissa, meillä ruvettiin välittömästi pelkäämään hyvää maalivahtia. Runkosarjassahan hän oli liigan ykkönen ja playoffeissa epäonnistui myös valmentaja ja koko joukkue. Vokounin floppaamisen syyt olen selvittänyt jo aiemmin; hän ei saanut minkäänlaista (mv)-valmennusta ennen playoffeja. Kevään MM-kisoissa hän osoitti olevansa edelleen maailman huippua.
Tämä on hyvin yksinkertainen yhtälö, copypeistaan itseäni Itkumuuri-ketjusta: Milloin viimeksi on minkään maan kiekkosarjassa ripustettu kultaiset mitalit sellaisen joukkueen kaulaan, jolla ei ole sarjan kovin mv+ puolustus -paketti? HIFK-johdon muisti on käsittämättömän lyhyt tähän liittyen. Kekluhan oli Saken kanssa samanlaisessa tilanteessa, kun HIFK on ollut Lundellin kanssa jo muutaman kauden: meillä oli hyvä liigamaalivahti, ei kuitenkaan suurten voittojen mies. Kaiken lisäksi Sakke oli huomattavasti Lundellia parempi. HIFKillä oli Saken lisäksi liigan ylivoimaisesti paras pakisto. Ammattimies Keklu katsoi, että tämäkään yhtälö ei riitä. Hän halusi vieläkin paremman maalivahdin ja saimme Tim Thomasin. Tämä on spekulaatiota, mutta olen varma, että Sakella ei olisi tullut kultaa. Joten niin kauan kuin pyöritetään kultaa kurkottelevaa jääkiekkojoukkuetta, on sinne aina vaan hankittava mahdollisimman hyvä mv silläkin riskillä, että joskus signaukset epäonnistuvat ja pitää etsiä pidempään. Nostan hattua narreille tästä, heillä on ollut Nurmista, Lehtosta, Ramia, Goehringia, Ahosta ja Riksmania ja nyt sitten Markkanen. Kaikki heistä eivät ole onnistuneet täysin, mutta mv-taso on heillä silti ollut heittämällä HIFK:n veskaritasoa parempi kautta koko 2000-luvun. Eiväthän kaikki kenttäpelaajahankinnatkaan aina mene nappiin; White, M.Murphy, Parsons, Zion etc. Mutta ei sitä silti kannata jäädä itkeskelemään pikkuteininä siinä hengessä, että "ei näitä kannata hankkia, ei ne meillä onnistu kuitenkaan". Uutta matoa koukkuun vaan ja tulostakin tulee: Murray, Guolla, C.Murphy. En jumalauta tajua, miksei maalivahtien suhteen tehdä samoin?! Okei, Vokoun oli huono pleijareissa keväällä -05. Mutta pitääkö mv-scouttausta pelätä sen vuoksi vielä 2 vuotta jälkeenpäinkin?
Stiguhan totesi, että Penalla on ilmiömäinen kyky sössiä hyväkin tilanne. Tämä koskee myös mv-rintamaa. Viitaten siihen, että Lundell itse viihtyy parhaiten kahden mv:n vuorottelusysteemissä, muistutan siitä ajanjaksosta, jolloin itsekin äidyin kehumaan HIFK mv-peliä kokonaisuudessaan liigan parhaaksi. Puhun ajasta, jolloin meillä torjui kaksikko Askey-Lundell. Vain Pena pystyi rikkomaan tämänkin kokonaisuuden ennen tammikuuta. Antakaa Penalle rautakanki, hän saa senkin rikki.