Maalivahdit

  • 1 301 736
  • 5 812
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Janne otti 40 koppia Raksilassa. Miehen torjuntaprossat parantuvat peli peliltä ja ensi viikolla tulee kauden toinen nollapeli.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Paskahan se Lundell on, päästää hitto joka ikisessä pelissä maalin. Kyllä voittavan maalivahtin täytyy ottaa kaikki kiinni. Kenkää vaan Jannelle, ei ole jätkästä mihinkään.

Niinpä. Ja siksi se vaan torjuu kun joukkue sattuu nyt puolustamaan hyvin. Voittava vahti? Ei. Joukkueen pitää pelata paskasti ja Jannen ottaa kaikki kiinni.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Niin no joukkue pelaa nyt pirteämmin kuin pitkään aikaan ja joukkueella on hyvä positiivinen draivi. Uudelle valmentajalle pitää aina näyttää taitonsa ja jokainen löytää uuden vaihteen jopa Niskanen. Olen lähes täysin varma, että ei pelaa tuolla tasolla keväällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Snaipperi #16 kirjoitti:
Uudelle valmentajalle pitää aina näyttää taitonsa ja jokainen löytää uuden vaihteen jopa Niskanen. Olen lähes täysin varma, että ei pelaa tuolla tasolla keväällä.
Olen lähes täysin varma, että (kuka tahansa) pääsee seuraamaan peliä penkiltä/katsomosta käsin, jos ei pelaa läheskään nykytasolla keväällä.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snaipperi #16 kirjoitti:
Niin no joukkue pelaa nyt pirteämmin kuin pitkään aikaan ja joukkueella on hyvä positiivinen draivi. Uudelle valmentajalle pitää aina näyttää taitonsa ja jokainen löytää uuden vaihteen jopa Niskanen. Olen lähes täysin varma, että ei pelaa tuolla tasolla keväällä.
Siis kuka ei pelaa tolla tasolla , Niskanen, joukkue vai Lunkka ?
Olisit laittanut viellä et ne 40 vetoa tuli kaukaa ja pienestäkulmasta.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Snaipperi #16 kirjoitti:
Niin no joukkue pelaa nyt pirteämmin kuin pitkään aikaan ja joukkueella on hyvä positiivinen draivi. Uudelle valmentajalle pitää aina näyttää taitonsa ja jokainen löytää uuden vaihteen jopa Niskanen. Olen lähes täysin varma, että ei pelaa tuolla tasolla keväällä.


Olin itse Oulussa katsomassa peliä, enkä voi parhaalla tahdollanikaan sanoa, että HIFK olisi pelannut jotenkin erityisen pirteästi. Ainakin hyökkäyspelin osalta Sihvosen uusin kirjoitus Urheilulehdessä piti erittäin hyvin kutinsa. Siinä hän antoi sille nimen "desperate-hockey".
Käytännössä tarkoittaa sitä että edelleen hyökkäyksiin lähdöissä toistuu sama katsojaa turhauttava kuvio; pakki, yleensä Murphy kuljettaa kiekkoa aivan liian kauan ennen ensimmäistä syöttöä ylin oman siniviivan, sen jälkeen lähtee napakka syöttö vasempaan laitaan, jossa laituri viilettää pää punaisena. Ainut ongelma on, että tämä hyökkäys on niin hidas ja ennalta arvattava, että vastustaja on kerennyt tukkia oman sinisensä ja kun siihen vielä lisätään että HIFK:n laituri on yleensä yksin, ei hänelle jää muuta mahdollisuutta kun tökätä kiekko ränniin ja päätyyn.
Todella turhauttavaa, kun varsinaisia rintama-hyökkäyksiä ei juurikaan nähdä, jossa kolme hyökkääjää etenisi nopeasti toisiaan hyödyntäen vastustajan puolustusalueelle.

Puolustus sensijaan toimi mielestäni suhteellisen hyvin, koska Lundell ei joutunut venymään mahdottomaan määrään haamupelastuksia.

Kuitenkin pitkän viestin pointti on se, että joukkueen pelaaminen ei ole parantunut niin paljoa, että se jotenkin vähentäisi Lundelin osuutta HIFK:n tärkeimpänä pelaajana.
On mukava huomata että puolustuspeli on parantunut, mutta Janne on kuitenkin se mies, joka antaa meille mahdollisuuden voittaa pelejä, hyökkäyspelin ollessa edelleen todella pahasti hakusessa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka tämä nyt saattaa olla vähän vanhan kertaamista, niin todettakoon että minun HIFK:ssa on aina tilaa Jannen kaltaiselle voittavalle maalivahdille, kun taas nämä turggulaiset "voittavat maalivahdit" saavat suosiolla pysyä poissa.

On se kumma, että HIFK edelleen - surkeista veskoistaan huolimatta - voittaa matseja huomattavasti useammin kuin häviää, vaikka vastustaja järjestäen saa enemmän vetoja maalia kohden.

Katsokaa miten se länki-tauti on tarttunut töpselitoimittajaankin:

otteluraportti kirjoitti:
Maalivahti Jan Lundell imaisi laukauksen helpon näköisesti verkkoon. Lundell oli läpi ottelun voittavan joukkueen maalivahdiksi todella epävarma.

Niinpä. TPS:n onneksi Hurme oli "voittavaksi maalivahdiksi" ihan hiton vakuuttava. Ihan koko ajan. Heh.

Baxterin kommenteista päätellen AA vetää Saipa-matsin ja ehkä ihan hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
#12 kirjoitti:
- - -
Baxterin kommenteista päätellen AA vetää Saipa-matsin ja ehkä ihan hyvä niin.

Jäi silloin sanomatta, mutta jo Blues-pein jälkeen vaikutti siltä että Jannella painoi peliväsymys. Olisi tosiaankin hyvä, että Aleksi pelaisi väliin yhden pelin. HIFKillä on kuitenkin pelit ensi viikolla ti, to, la, joten tekee hyvää Jannelle päästä huilaamaan hetkeksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
fiftyeight kirjoitti:
Jäi silloin sanomatta, mutta jo Blues-pein jälkeen vaikutti siltä että Jannella painoi peliväsymys. Olisi tosiaankin hyvä, että Aleksi pelaisi väliin yhden pelin. HIFKillä on kuitenkin pelit ensi viikolla ti, to, la, joten tekee hyvää Jannelle päästä huilaamaan hetkeksi.
Kyllä. Jannella on erittäin hyvä parinviikon jakso takana, mutta lepoa hänkin tarvitsee. Veskatilanteemme ei todellakaan näytä huonolta, kun on heittää AA maaliin Lundellin lepuuttamiseksi. SaiPaa vastaan Aleksi maaliin, niin saadaan myös hänelle tuntumaa peleistä.
 

scholl

Jäsen
Kuten 3.1 kirjoitin tähän ketjuun niin Saipa peliin akuankka maaliin. Janne selvisi kohtuullisesti urakoinnistaan pahemmissa peleissä. Oli muiden pelaajien syy, että Jyppiä vastaan pelattiin tasan ja Bluesille hävittiin.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
#12 kirjoitti:
Vaikka tämä nyt saattaa olla vähän vanhan kertaamista, niin todettakoon että minun HIFK:ssa on aina tilaa Jannen kaltaiselle voittavalle maalivahdille, kun taas nämä turggulaiset "voittavat maalivahdit" saavat suosiolla pysyä poissa.

Niinpä. TPS:n onneksi Hurme oli "voittavaksi maalivahdiksi" ihan hiton vakuuttava. Ihan koko ajan. Heh.

Olitko katsomassa peliä? Lundell oli helvetin epävarma koko ottelun, Hurmeeseen jos vertaa niin eri planeetalta (Uranus). Niin paljon varmemman näköistä on Hurmeen työskentely. Lundell on ok runkosarja-veskari. Ei sen enempää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
mtmela kirjoitti:
Olitko katsomassa peliä? Lundell oli helvetin epävarma koko ottelun, Hurmeeseen jos vertaa niin eri planeetalta (Uranus). Niin paljon varmemman näköistä on Hurmeen työskentely. Lundell on ok runkosarja-veskari. Ei sen enempää.
No mihin Lundellin taidot häviävät, kun PO:t alkaa. Jos tarkoitat esimerkiksi IFK:n edellistä kevättä, niin silloin koko joukkueen taso laski alaspäin... myös Lundellin. Kyllä minä uskon, että hän pystyy psyykkaamaan itsensä myös PO:ssa.

ps. eipä ollut eilen puolustuskaan iskussa, mutta silti voitettiin.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
douppi kirjoitti:
No mihin Lundellin taidot häviävät, kun PO:t alkaa. Jos tarkoitat esimerkiksi IFK:n edellistä kevättä, niin silloin koko joukkueen taso laski alaspäin... myös Lundellin. Kyllä minä uskon, että hän pystyy psyykkaamaan itsensä myös PO:ssa.

ps. eipä ollut eilen puolustuskaan iskussa, mutta silti voitettiin.

Ihan vaan sitä tarkoitan, että kyseessä on 33-vuotias maalivahti, joka ei ole ikinä urallaan onnistunut kovassa paikassa (=runkosarjan jälkeen). Kiekkoja on torjunut jo 15(?) vuotta aikuisten tasolla.

ps. Minusta taas IFK:n paketti oli aika hyvin puolustussuuntaan kasassa, Lundellin pomputtelut ja käsittämättömät reboundit vaikeuttivat kyllä tilannetta. Toki teki yhden tärkeän torjunnan siihen loppuun, hyvin tuli vastaan ja peitti kulman.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
mtmela kirjoitti:
Ihan vaan sitä tarkoitan, että kyseessä on 33-vuotias maalivahti, joka ei ole ikinä urallaan onnistunut kovassa paikassa (=runkosarjan jälkeen). Kiekkoja on torjunut jo 15(?) vuotta aikuisten tasolla.
Lundellin taso on noussut viimeaikoina. Myös umpisurkeaan syksyyn mahtuu paljon hyviä pelejä Jannelta. Runkosarjassa ja Playoffeissa on eroja, mutta Lundell ei ole suurin syy siihen, miksi menestystä ei ole tullut toivotulla tavalla.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
douppi kirjoitti:
Lundellin taso on noussut viimeaikoina. Myös umpisurkeaan syksyyn mahtuu paljon hyviä pelejä Jannelta. Runkosarjassa ja Playoffeissa on eroja, mutta Lundell ei ole suurin syy siihen, miksi menestystä ei ole tullut toivotulla tavalla.

Eipä sitä kukaan kielläkään, ja jo viime pleijareissa toivoin, että karistaisi sen häviäjän leiman. Ja minusta osin niin tekikin, mutta jokin siitä jäi vielä puuttumaan. Ehkä sitten tänä vuonna.
 

HemmoP

Jäsen
mtmela, katsoppas hieman viimeisen kolmen vuoden ajalta Jannen playoffeja,
missä tilanteissa joutui maaliin ja viime kauden hävityissä kolmessa po-ottelussa oma joukkuekkin määtti peräti yhden maalin ?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HemmoP kirjoitti:
mtmela, katsoppas hieman viimeisen kolmen vuoden ajalta Jannen playoffeja,
missä tilanteissa joutui maaliin ja viime kauden hävityissä kolmessa po-ottelussa oma joukkuekkin määtti peräti yhden maalin ?

Itse meinasin sanoa ihan samaa, mutta sitten en jaksanut kirjoittaa mitään. Jannehan on ollut viime playoffseissa HIFKin paras pelaaja, joten kysynkin mtmelalta että mistä oikein keksit tämän ''Janne on huono playoff maalivahti''-jutun?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Seesam kirjoitti:
Itse meinasin sanoa ihan samaa, mutta sitten en jaksanut kirjoittaa mitään. Jannehan on ollut viime playoffseissa HIFKin paras pelaaja, joten kysynkin mtmelalta että mistä oikein keksit tämän ''Janne on huono playoff maalivahti''-jutun?
Te katsotte tilastoja, minä katson tapahtumia. Joukkue pelasi Lukko-sarjassa paskasti mutta viimeisen pelin (ja sarjan sitä myötä) IFK hävisi (nimenomaan hävisi) Lundelliin kahteen töppiin, siihen laidan vierestä vedettyyn luruun ja järjettömään ulostuloon. Kärpät-sarjassa taas IFK:lla oli sarja ja finaalipaikka hallussa kunnes Lundell ensin imaisi ohimenevän kiekon sisään ja jatkoajalla sössi maalin takana voiton Kärpille.

Viime vuonna oli jo parempi, sen myönnän. Ja voihan se olla, että vanha koira oppii uusia temppuja.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastataan nyt vielä, kun tuo minulle oli osoitettu.

mtmela kirjoitti:
Lundell on ok runkosarja-veskari. Ei sen enempää.

Erilaisia mielipiteitä maailmaan mahtuvi. Yritän katsoa sen taakse, että ilmoitat suosikkijoukkueeksi sen yhden divarijoukkueen, jonka nousukarsinnat töpeksittiin kuulemma aurinkokuninkaan ja Jannen toimesta ja että lappalaiset ovat tiettävästi kovin pitkävihaisia. Yritän myös olla sanomatta, että minusta N. Bäckström on ihan saatanan seula -etenkään kovissa EHL-matseissa sen kasetti ei kestä lainkaan.

Voidaan me näinkin vängätä ja jatkaa tätä typerää amatöörien poterosotaa.

Mutta oikeasti jokainen jääkiekosta ja maalivahtipelistä jotain ymmärtävä näkee sen tosiasian, että Janne on itse asiassa kannatellut viimeiset 2+ kautta aika surkeassa hapessa ollutta HIFK:ta. Jos Lundellin haparoivalla ja ennätyssurkealla pelillä irtoaa Hurmeen Töpseleiltä 3 pinnaa noilla torjuntamäärillä niin fine by me. Taas.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mtmela kirjoitti:
Kärpät-sarjassa taas IFK:lla oli sarja ja finaalipaikka hallussa kunnes Lundell ensin imaisi ohimenevän kiekon sisään ja jatkoajalla sössi maalin takana voiton Kärpille.

Lukko-sarjan hävisi ihan toinen veskari, Janne pelasti mitä pelastettavissa oli. Edellisvuoden Kärppäsarjassa taas joku toinen olisi voinut laittaa nämä ratkaisut Turusen ja Pärssisen piikkiin. Toiset taas haluavat välttämättä syyttää Jannea. Tähänkin ollaan tällä palstalla totuttu.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mtmela kirjoitti:
Te katsotte tilastoja, minä katson tapahtumia. Joukkue pelasi Lukko-sarjassa paskasti mutta viimeisen pelin (ja sarjan sitä myötä) IFK hävisi (nimenomaan hävisi) Lundelliin kahteen töppiin, siihen laidan vierestä vedettyyn luruun ja järjettömään ulostuloon.

Mitä minä muistan Lukko-sarjasta niin sarjahan meni voiton 4-1 Lukolle ja tuolloin floppasi myös eräs Vokoun, olet varmasti kuullut nimestä. Eikä tainnut flopata ihan yhdessä matsissa. Ja mitä sarjan viimeiseen peliin tulee, niin Jannehan tuli kehiin toisessa erässä(?) kun peli oli 1-3. Jannen nollapeli ei olisi riittänyt voittoon. Eli jos tuossa edellisessä viestissäsi yrität sanoa että sarja hävittiin Lundelin takia, taitaa antipatiasi Lundelia kohtaan pyyhkiä lähivuosien muistisi pahemman kerran.
 

HemmoP

Jäsen
mtmela kirjoitti:
Te katsotte tilastoja, minä katson tapahtumia.


Tarkoitat siis, että katsot tapahtumia ja maalikoosteita tv:stä ?

Itse katson IFK:n kotiottelut paikan päältä ja IFK:n vierasotteluitakin tulee seurattua, viimeksi Oulussa. Kaikki koti po:t Jannelta nähneenä uskoisin, että on hieman perspektiiviä kuitenkin puolustaa omia tuollaiselta päättömältä jankkaamiselta.

Yritä nyt purkaa katkeruutesi Jannea kohtaan johonkin muuhun vaikka porona turussa varmaankin on rankkaa.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
HemmoP kirjoitti:
Tarkoitat siis, että katsot tapahtumia ja maalikoosteita tv:stä ?

Itse katson IFK:n kotiottelut paikan päältä ja IFK:n vierasotteluitakin tulee seurattua, viimeksi Oulussa. Kaikki koti po:t Jannelta nähneenä uskoisin, että on hieman perspektiiviä kuitenkin puolustaa omia tuollaiselta päättömältä jankkaamiselta.

Yritä nyt purkaa katkeruutesi Jannea kohtaan johonkin muuhun vaikka porona turussa varmaankin on rankkaa.

Kerro minulle mitä Jan Lundell on joskus voittanut ja missä? Ja kerro kaikki ne playoff-sarjat/karsinnat, joissa miehen pää on kestänyt kovassa paineessa ja mies on ollut tekemättä kauheita virhearviointeja kriittisissä paikoissa?Viime kevät oli ensimmäinen kohtuullinen suoritus. Se on aivan sama jos pelaat 15 kautta 65 peliä kaudessa helvetin hyvin, jos kuitenkin aina ratkaisevan finaalin jatkoajalla imuroit vedon puolesta kentästä.

Ymmärrän pointtisi tasaisuudesta, ja olet varmasti seurannut enemmän Lundellia kuin minä. Meidän näkökulmat eroaa siinä, että sinulle riittää tasaisen tyydyttävä suoritus kohtuullisella tuloksella. Minä en vaan näe paineensietokykyä voittavalla tasolla, tai en ole ainakaan tähän asti siitä merkkejä nähnyt. Teknisten ominaisuuksien lisäksi maalivahdin tärkein kyky on kestää paineita. Epäilen myös, että Tuomas Tarkilla käy samalla tavalla, ja Kärpät häviää maalivahteihinsa keväällä.

No enivei, Lundellin pitää voittaa keväällä 10 peliä. Mielellään palaan asiaan silloin kun lopputulos on tiedossa. En osaa sanoa mistä minun pitäisi olla katkera Jannelle, ei Oulu ole ainoa paikka missä hän on epäonnistunut. Kukaan ei olisi iloisempi kuin minä jos mies pyttyä kauden päätteeksi nostelisi. Pitkä ura saisi vihdoin sen kultaisen reunuksen. Onhan Janne kuitenkin kehittynyt viime vuosina paljon eteenpäin tekniikassa ja saanut tulostakin runkosarjassa aikaan.

Ja Turussa on mukava asua. Elämähän on sellaista miksi sen itse tekee. Kiitos kun kannoit huolta viihtymisestäni.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
mtmela kirjoitti:
Kerro minulle mitä Jan Lundell on joskus voittanut ja missä?
Mitä tuo itseään toistaminen nyt sinulle antaa??? Samoja keskusteluja on käyty moneen otteeseen, ja nyt haluat itsepintaisesti jatkaa samaa puheenaihetta illasta toiseen. Siis nyt puhutaan menevästä kaudesta, ja Lundell on nostanut tasoaan kiitettävästi. Muulla ei ole väliä! Meinaatko oikeasti, että hänen päällään on joku kirous... en onnistu tärkeissä peleissä, ja niin tulee aina tapahtumaan?

En tiedä, miksi aina näihin vastaan, mutta jotain rajaa noihin kannanottoihin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
mtmela kirjoitti:
Kerro minulle mitä Jan Lundell on joskus voittanut ja missä? Ja kerro kaikki ne playoff-sarjat/karsinnat, joissa miehen pää on kestänyt kovassa paineessa ja mies on ollut tekemättä kauheita virhearviointeja kriittisissä paikoissa?Viime kevät oli ensimmäinen kohtuullinen suoritus. Se on aivan sama jos pelaat 15 kautta 65 peliä kaudessa helvetin hyvin, jos kuitenkin aina ratkaisevan finaalin jatkoajalla imuroit vedon puolesta kentästä.
Tulee mieleen eräskin Tim Thomas, joka kevään -99 finaaleissa imaisi punaviivan jälkeen lähetetyn roiskaisun sisään, minkä ansiosta Aurajoen rannalla virtasi hunaja hetkeä myöhemmin. Nykyään kyseinen maalivahti pelaa Bostonissa.

Mieleen muistuu myös eräs Tommy Salo, joka kevään -02 olympiakisoissa imaisi ihmeellisellä tavalla Valko-Venäjää vastaan lähes puolesta kentästä ammutun kiekon selkänsä taakse. Mies jatkoi uraansa vielä pari kautta Edmontonissa tästä huolimatta, etkä varmaankaan sano häntä imuriksi.

Näitä nyt valitettavasti toisinaan sattuu veskalle kuin veskalle. Ei silti ole oikein kohtuullista kaataa koko hommaa veskan niskaan, jos muu joukkue edessä pelaa kehnosti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös