Stigu kirjoitti:
Kyllä näinkin, mutta faktasta, ettei meillä ole ollut pitkään aikaan ns. erittäin hyvää veskaria, voi vetää tietyt johtopäätökset:
1) Pentti ei kykene hankkimaan kuin keskivertoveskareita
2) IFK:n pelityyli ei sovi edes kaikille huippuveskareille
3) IFK:n veskarivalmennuksessa ei kaikki ole kohdallaan
4) kaikki yllämainitut
Niin mä vähän luulen, että vastaus on numero neljä. Tai ainakin niin että moni pikku seikka ja Pentin sekä HIFK:n valmentajien virheet ovat jostain syystä johtaneet tietynlaiseen oravanpyörään, johon jo vähän aikaisemmin tässä ketjussa viittasin.
Homma on nyt pari kautta mennyt näin:
IFK hankkii kesällä tai kauden alussa ulkomaalaisen maalivahdin, joka yleensä on vielä kiireestä johtuen hätäisesti scoutattu. Hyvänä kakkosmaalivahtina Lundell taistelee jokaisessa pelaamassaan pelissä ja IFK haparoidessa viimeistään pudotuspeleissä, Pentin (ensimmäinen) syyttävä sormi osoittaa ykkösmaalivahtia. Janne voittaa itselleen täyden vastuun, ei välttämättä omalla hyvyydellään vaan ennemminkin toisen huonoudesta johtuen.
Kausi loppuu ja voukounit & co. manataan alimpaan helvettiin ja huudetaan sokeana kädet ilmassa, että luotetaan nyt vaan siihen Janneen.
Olihan meillä Espoossakin pitkään tilanne, jossa maalissa oli "huippumaalivahti" ja hänen takanaan monivuotinen kakkonen Mika Oksa. Aina pelatessaa Oksa näytti hyvältä, ja ykkösten haproidessa vaahdottiin siitä miksei Mikulle anneta ikinä ykkösen viittaa. Lopulta Oksa sen sai, ja oli oikeasti toivottoman epävarma. Todella kaukana voittavasta ykkösestä.
Molemmat, Lundell ja Oksa ovat loistavia kakkosmaalivahteja. Jokainen joukkue tarvitsee heidänlaisiaan, mutta eiköhän Penttikin ole nyt huomannut että ykköseksi Jannesta ei vain ole, pelasivat muut sitten miten huonosti tai hyvin.
Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, ja tavallaan toivon että olen väärässä kun niin mukava ihminen Lundell on.
Mutta kuten sanoin jo aikaisemmin; ei mitään keskenkautisia hätäkakka hankitoja. Ensi kaudella rauhallinen kartoitus ja kunnon maalivahti luukulle.
PS. Tilastot ei muuten kerro aina kaikkea.