Maalivahdit

  • 1 302 346
  • 5 812

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka kirjoitti:
Ensimmäinen maali syntyi maalinedus-hässäkästä joka aiheutui siitä HPK:n siniviiva-vedosta joka ei olisi yltänyt edes maaliin asti jollei Lundell olisi laittanut imua päälle, hautonut kiekkoa hetken allaan ja pullauttanut sen hetken päästä ulos perseestään kuten kana munan. Syytä sinä vaan pakkeja jotka eivät voi olla joka paikassa valmiina odottamassa mistä reiästä se Lundell tällä päästää kiekon ulos.

Toinen maali tuli ylivoimahyökkäyksestä jossa hyökkääjä tiesi ettei tartte turhaan syöttää, riittää kun laukoo kohti länkiä ja sinne menee.

Muutenkin jatkuvasti epävarmaa pomputtelua ja kiekon sulkemista tilanteessa jossa sen voisi huoleti laittaa takaisin peliin.

Juuri näin. Jani Hassinen totesi ottelun jälkeisessä pikahaastattelussa: "Tiesin mistä kannattaa yrittää " . Oli päivänselvää, että hän ei lähtenyt turhaan poikittaissyöttöön, koska Lundellin länget ovat olemassa. Kolmannessa erässä nähtiin vertahyytävä vastaantulo ja hanskan länttääminen kiekon päälle lähellä omaa siniviivaa. Tätäkin seurasi ilmainen aloitus HIFKin päähän ja siitä olisi voinut tulla HPK:n voittomaali vaikkapa sellaisella vedolla, jota edes Hasek ei olisi ottanut. Mutta kiekkoanalyytikon päässä vähintään 50% maalista menisi silti Lundellille. Lundell-fanit toteaisivat tällaisen maalin jälkeen, että ei sille voinut mitään, huonosti puolustettu HIFKiltä ja aloittajamme oli aivan paska, ei millään muotoa Lundellin vika. Juuri näidenkin puutteiden vuoksi häntä ei ole koskaan scoutattu isoihin kuviohin, sillä palkkaa saavat ammattiscoutit osaavat katsoa muutakin kuin torjuntaprosentteja. Maanisten Lundell-fanien kannattaisi ottaa lasit pois, avata silmät ja huomioida myös se, kuinka monta maalia HIFK:lle tehdään ilmaiseksi annetuista -Lundellin antamista- oman pään aloituksista.

SM-liigajoukkueissa on kertakaikkiaan liikaa Hassisen kaltaisia pelaajia; pelaajia, joilla on riittävästi käsiä vetää kohti länkiä kun paikka tulee. Niinpä Lundellin länki-imuroinnit eivät tule koskaan loppumaan. On vain kysymys siitä, pystyykö HIFK tekemään enemmän maaleja. Ja kuten olen aiemmin tässä ketjussa todennut, Lundell on huonoimmillaan kylmänä ottelun alussa. Mitä veikkaatte, tietääköhän vastustaja jo tämänkin? Ja tuleeko alussa paljon vetoja puolikentästä ja 0-kulmastakin juuri tämän vuoksi? Lundellin paras ja tärkein torjunta eilen oli Schneiderin rankkari, siitä ansaitut kiitokset. Muuten hän oli selkeästi Ruotsista noukittua Oksaa huonompi maalivahti veskaripelin koko osa-alueella. Suomalaisissa jääkiekkokatsomoissa rakastetaan tarkkailla pelkkiä maalivahdin torjuntoja ja hanskaanliimaamisille onanoidaan erityisen paljon. Muut mv-pelin osa-alueet eivät ole kovinkaan tärkeitä; mailapeli ja sijoittuminen sekä turhat liimaamiset contra oikeaoppiset ribarit kulmiin ja omille. Ihmekös tuo, kun valtakunnan ykköskiekkoääni Mertarantakin jaksaa ihmetellä Kiprun ja Hurmeen "outoja kiekon pomputteluja", jotka ovat suomeksi sanottuna kiekon pudottamisia omille pakeille tai kulmaanohjaamisia. Myllys oli kiva, hän heilautti hanskaa ja kaatui komeasti selälleen sen jälkeen. Lunkkakin aikansa kiekkoa omalta alueeltaan etsittyään läntää lopulta onneksi hanskansa ja kroppansa sen päälle. Ellei kiekko ole jo lirunut maaliin tai joku oma pakki tyhmyyksissään ole sitä sinne sählännyt. Siis koettaessaan pelastaa mitä pelastettavissa on, kun omalla veskarilla ei ole aavistustakaan onko kiekko vielä pelissä, käden alla vai kenties patjan peittämänä. Näin on Seppänen esimerkiksi tehnyt oman maalin jokereita vastaan. Ei olisi tarvinnut tehdä, jos Lundell olisi toimittanut kiekon pois omalta alueeltaan tai antanut edes yhden oman pään aloituksen lisää. Onneksi suomalaiset jääkiekkokatsomot eivät etsi maajoukkue- ja NHL-vahteja.

Joukkueiden sisäiset ottelutilastot ovat salaisia, joskus niitä pääsee vilkaisemaan. Ja Francisin papereissa on tietääkseni iso punainen miinus siinä kohtaa, missä lukee annetut aloitukset omaan päähän. TPS on Hurmeen palattua peliin saanut oman pään aloitukset dramaattisesti vähenemään ja kas; joukkue on ruvennut saamaan pinnojakin. Turhat puolustuspään aloitukset ovat ultravaarallisia varsinkin eilisen kaltaisessa ottelussa, missä ykkösaloittajamme Guolla oli sivussa. HPK voitti kaikkiaan vaarallisen paljon aloituksia. Yleinen mielipide maineikkaiden HIFK-pelaajalegendojen parissa henkilön nykyisestä statuksesta HIFKiin riippumatta on se, että Lundellin kanssa ei tapella koskaan isoista voitoista. Eikä se mikään salaisuus ole HIFK-organisaatiossakaan. Ilman nykyistä hyvin epä-Penamaista "kaikki ulkomaalaiset hyviä" -tilannetta asialle olisi jo tehty jotain. Jolloin täällä manguttaisiin, että taaskaan ei anneta Lundellille tilaisuutta näyttää. Pidättekö Lundellin 1-vahtistatusta puoltavat todellakin Aravirtaa, Sheddeniä ja Francisia niin puusilmäisinä diletantteina, että he kaikki tekevät saman virheanalyysin? Heille maksetaan/maksettiin palkkaa tuloksentekemisestä HIFK-nipulla ja jokainen heistä on osoittanut kaukalotasolla mitä osaa kiekkoilun saralla. Realismia Lundell-keskustelussa ainakin HIFK-organisaatiossa on jälleen kerran se, että mv-tilanteelle täytyy tehdä jotain siitä riippumatta kuinka kenttäpelaajillamme kulloinkin kulkee.
 

ORK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pähkinänkuoressa

Janne:

- Hörppää längistä jos sinne tajuaa vetää
- Antaa helppoja oman pään aloituksia, joista vastustajat tekevät maaleja
- Ei ole voittava maalivahti
- Ei tsemppaa joukkuettaan
- Ei anna joukkueelleen mahdollisuuksia voittoon
- Ei liimaa silloin kun pitäisi
- Päästää maaleja nollakulmista vedoista joissa hänellä on esteetön näkyvyys
- On järjestään kaikissa otteluissa huonompi kuin vastustajan maalivahti

..mutta olisi meille loistava kakkosmaalivahti, muodostaen jonkun vähän paremman maalivahdin kanssa saman tien liigan parhaan maalivahtikaksikon?

Luetteko te ihmiset koskaan omia kirjoituksianne?

-Haluan Jannen tilalle loistavan ykkösmaalivahdin-
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
Eikä se mikään salaisuus ole HIFK-organisaatiossakaan. Ilman nykyistä hyvin epä-Penamaista "kaikki ulkomaalaiset hyviä" -tilannetta asialle olisi jo tehty jotain. Jolloin täällä manguttaisiin, että taaskaan ei anneta Lundellille tilaisuutta näyttää. Pidättekö Lundellin 1-vahtistatusta puoltavat todellakin Aravirtaa, Sheddeniä ja Francisia niin puusilmäisinä diletantteina, että he kaikki tekevät saman virheanalyysin? Heille maksetaan/maksettiin palkkaa tuloksentekemisestä HIFK-nipulla ja jokainen heistä on osoittanut kaukalotasolla mitä osaa kiekkoilun saralla.
Sinänsä ei olisi mikään ongelma hommata ulkolaista veskaria, kun Guolla viettää kuitenkin puolet kaudesta sairastuvalla. Niissä harvoissa peleissä, kun G on pelikuntoinen, laitetaan Janne maaliin.

Pleijareissa sitten Janne nousee perinteiden velvoittamana ykköseksi ja ulkkariveska voi syödä hodareita katsomossa. Tai jos Guolla on vempassa, niin availkoot vaihtoaition luukkua palkkansa eteen.

Itse puollan Lundellin ykkösstatusta niin kauan, kunnes saadaan joku ns. varmasti parempi tapaus korvaajaksi. HIFKn organisaation maalivahtiasiantuntemuksella tämä tarkoittanee "ei ikinä". Joidenkin "nevöhööd"-Tarkkien roudaaminen Nordikselle ei ole mikään ratkaisu maalivahtitilanteeseen. Mieluummin vaikka "juniori" Ahlqvistille peliaikaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dennis kirjoitti:
Itse puollan Lundellin ykkösstatusta niin kauan, kunnes saadaan joku ns. varmasti parempi tapaus korvaajaksi.
Tomas Vokoun? Hyvä esimerkki siitä, ettei ole mitään varmasti parempaa tapausta. Tai no siis jos tarkkoja ollaan, niin tokihan Vokoun on Lundellia parempi, mutta pelasi silloin HIFK:ssa Lundellia huonommin (pleijareissa).

Ehkä tosiaan meillä pitäisi olla kaksi Lundellin tasoista maalivahtia, niin olisi selkeä kilpailutilanne. Kloonataan Janne? :)
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska Bäckströmiä tai Nurmista (siinä minun ns. realistiset vaihtoehtoni, Vokounit on nähty ja Hurme on juuri siellä missä pitääkin) ei aikoinaan saatu, olen itse valmis menemään Jannella vaikka tämän eläkeikään asti. Arvostan miehen sitoutumista seuraan siinä määrin, että annan anteeksi harvat helpot maalit. Tämä siitäkin huolimatta, että minulle elämässä yleensä ei milloinkaan mene helppoja. 100 %, hei.

Eilen olisi taas kolme pistettä kelvannut, mutta Jannelle ei. Kyllä sen pitäisi riittää, että Snaipperi-Kille, Siniviiva-Jere ja VIP-Hrdina muiden tuhotykkien ohella nakuttavat tappavan tasaisesti yhteensä maalin per erä. Melkein joka erässä. Rankkariskaba oli farssi, Schneider olisi takuuvarmasti pannut kiekon längistä jos jää ei olisi ollut niin huono. Lisäksi voittomaalin teki savolainen mikkihiiri, mikä pelkästään hävettää. Itse olisin valinnut häviämisen stadilaiseen saamattomuuteen, eli ryminätappion. Vaikka eipä sitä ryminääkään juuri näkynyt, omien laskujeni mukaan Lundell ei taklannut kertaakaan vaikka paikkoja oli. Janne ei onnistunut edes pitämään Joonas Vihkon kokoista kaveria pois HIFK-maalilta kiekon ollessa maalivahdin alla pelattavissa.

Minä tuen Jannea, moni mies organisaatiossa pitäisi pistää tarkastelun alle ennen tätä tunnollista iki-ifkiläistä.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jhag olit matsissa näit varmaan että Janne ei voinut antaa omalla sinisellä kiekkoa pakille koska tämä oli myöhässä ja kädetön.
Eka maali menee Jannen piikkiin tosin Laaksokin olis voinut sen estää pelaamalla Vihkon ulos.
Ja niistä längistä menee jokaiselle kassarille mut Janne on ainoa jonka päästämät lasketaan.
On muuten meillä paska valmentaja tämä mitä-lie-voittanut-bob kun antaa Jannen torjua vaikka täälläkin niin moni näkee et se on ihan paska....
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Lawless kirjoitti:
Tomas Vokoun? Hyvä esimerkki siitä, ettei ole mitään varmasti parempaa tapausta. Tai no siis jos tarkkoja ollaan, niin tokihan Vokoun on Lundellia parempi, mutta pelasi silloin HIFK:ssa Lundellia huonommin (pleijareissa).

Ehkä tosiaan meillä pitäisi olla kaksi Lundellin tasoista maalivahtia, niin olisi selkeä kilpailutilanne. Kloonataan Janne? :)

Meillä oli syksyllä 2005 mielestäni melkein paras maalivahtikaksikko ikinä Hifkissä kun oli Askey ja Janne. No, Askey halusi olla selkeä ykkönen, johon muuten oli vieläpä aihettakin, mutta niin vaan kävi että kaveri lähetettiin (tai halusi itse) pelastamaan narreja, valitettavasti. Uskon että olisimme olleet pidemmällä kuin mitä oltiin mikäli Askey olisi meillä pelannt, mutta tämä siis vain oma tuntemukseni. Hyvin Jannekin hoiti hommansa, noin kauttaaltaan.

Niin tai näin, aktiivisesti otteluissa kohta 20 vuotta käyneenä olen pannut merkille että maalivahtiosastomme on turhan usein ollut kompastuskivemme!

Ehkä joku päivä päivää paistaa meillekin??
 

Stigu

Jäsen
ORK kirjoitti:
Pähkinänkuoressa

Janne:

- Hörppää längistä jos sinne tajuaa vetää
- Antaa helppoja oman pään aloituksia, joista vastustajat tekevät maaleja
- Ei ole voittava maalivahti
- Ei tsemppaa joukkuettaan
- Ei anna joukkueelleen mahdollisuuksia voittoon
- Ei liimaa silloin kun pitäisi
- Päästää maaleja nollakulmista vedoista joissa hänellä on esteetön näkyvyys
- On järjestään kaikissa otteluissa huonompi kuin vastustajan maalivahti
ORKin lähestulkoon täydelliseen listaan muutama lisäys:

Janne
- on "kylmä" veskari otteluiden alussa, ja on vain ajan kysymys kun vastustaja tajuaa tämän
- päästää längistä, ja on vain ajan kysymys, kun vastustajat huomaavat tämän (Hassinen on jo huomannut)
- kaatuilee rähmälleen kiekon päälle, eikä tiedä missä se on
- ei ole ollut kenenkään IFK-valmentajan mieleen (silti pelannut ykkösenä monta vuotta- missä vika?)
- ei pelaa NHL:ssä, on siis huono (toisin kuin muutamat muut SM-liigassa pelaavat veskarit)
- näyttää joskus hyvältä suomalaiseen jääkiekkokatsomoon, mutta suomalainen jääkiekkokatsomo ei tajua mitään, eli Janne ei oikeasti edes "hyvältä näyttäessään" ole hyvä


Eiköhän tossa ole summeeraus meidän nykyisestä veskaritilanteesta.

Pentti, nyt hus hus hankkimaan Vokouneja, Drapereita, Stathoseja, Ahosia, Kärppien kolmosveskareita, ym. "voittavia" maalivahteja. Länki, kuten ORK jo totesikin, on erittäin hyvä kakkonen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ORK: Viestisi elikä provosi osoittaa, että et ymmärrä lajia tarpeeksi keskustellaksesi siitä faktapohjalta. Olen pahoillani puolestasi. Ihan nimeltä mainiten voin kertoa keskustelleeni Jannen puutteista mm. Matti Hagmanin ja Kölli Kortelaisen sekä Simo Saarisen kanssa. Kaikilla heillä on paita katossa, kukaan heistä ei ole muuten yhtä mieltä juuri mistään ja kaikkia yhdistää puusilmäisyys sekä lajituntemuksen puute.

Onpa meillä huono valmentaja, kun peluuttaa Jannea? Tämä kommenttikin on jääkiekkokeskustelua parhaimmillaan. Aivan verraton älykkyyden osoitus. Käsittääkseni valmentaja kuin valmentaja pelaa tasan sillä nipulla, joka hänellä sillä hetkellä on käytettävissä? Jos yhtään ketään rauhoittaa kasvukipujen keskellä, niin minäkin peluuttaisin Jannea tällä hetkellä, jos olisin HIFK:n valmentaja. Ei se sitä tarkoita, että pitäisin Jannea potentiaalina voittavana maalivahtina. Pakkohan sinne maaliin on joku laittaa. Francis ei ole ollut signaamassa Lundellia joukkueeseen.

HIFK:n Pro Janne -liike pähkinänkuoressa
-ei osallistuta maalivahtikeskusteluun puhumalla maalivahtien pelillisistä ominaisuuksista, koska aihe on ilmiselväsi vieras. Tämän vuoksi en itse käy esimerkiksi kukkien kasvattajien nettipalstoilla. Tai voisinhan käydä ja poimia sieltä minua ärsyttäviä kirjoituksia ja vastata niihin? Varokaa hortensiafanit, täältä tullaan!
-osallistutaan maalivahtikeskusteluun seuraamalla, mitä muut kirjoittavat kommentoiden heidän kirjoituksiaan valiten kohteiksi henkilöt, jotka osaavat kirjoittaa ja perustella näkemyksiään. Täällä on ollut useita Jannen puolustajia, jotka ovat osanneet keskustella itse lajistakin. Jostain syystä he ovat kadonneet, ehkä he seuraavat jääkiekkoa mieluummin? En ihmettele, liityn joukkoon.
-osallistutaan ylipäätään kaikkeen keskusteluun kommentoimalla muiden kirjoituksia ja vieraillaan siten myös muissa "niiden toisten" ketjuissa. Tämän osaston alalajina ovat ne prospect -tason projanneilijat, jotka eivät osaa mennä keskusteluketjusta toiseen, vaan ottavat kiihkossaan kantaa toisen kirjoittajan näkemyksiin myös muissa ketjuissa roudaten kaikki kommenttinsa maalivahtiketjuun. Jos halutaan keskustella Janne Laakkosesta, kannattaa mennä Janne Laakkonen ketjuun tekemään se, tämähän on maalivahdit ketju? Kannattaa toki ensin odottaa, mitä joku muu sinne kirjoittaa ja sitten kloonata oma vastauksensa siihen kirjoitukseen puuttumatta itse aiheeseen sielläkään, kun ei synny mitään omaa perusteltua näkemystä kuitenkaan
-sommitellaan omat kirjoitukset tai kloonit toisten kirjoituksista käyttämällä samoja rakenteita kuin se, jonka kirjoitusta halutaan kommentoida. Tämä on aitoa tikapuuhermosto -tunnelmointia parhaimmillaan; jos ei ole mielipidettä ja haluaisi niin kovasti olla eri mieltä kuin joku muu, ollaan suosiolla alemmalla askelmalla tikapuilla ja räksytetään sieltä unohtaen itse pääaihe; en edes muista mistä puhutaan, mutta olen eri mieltä kuin tuo tuolla. Kuka keksi poistaa Jatkoajan suljetun osaston?

coolman; Olin matsissa, en muuten kommentoisi Jannen eilistä peliä. Toivon jokaisessa HIFK-ottelussa HIFKn voittoa, on maalilla kuka tahansa. Onko sekin Jannen dissaamista?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
JHag kirjoitti:
Ihan nimeltä mainiten voin kertoa keskustelleeni Jannen puutteista mm. Matti Hagmanin ja Kölli Kortelaisen sekä Simo Saarisen kanssa.

Itseäni kiinnostaisi tietää mitä mieltä nämä herrat varsinkin Saarinen ex-puolustajana on Lundellin vahvuuksista ja heikkouksista. Voitko kertoa keskusteluistanne julkisesti tai YV:llä?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Myönnä, itse olen Pro Janne-liikkeessä mukana. Suurin syy tähän on viime kausi jolloin Lundell pelasi viime kaudella paremmin kuin Askey ollen näin HIFK:n paras maalivahti. Anti Lundell-liikkeessä ottaa päähän se että osa Lundellin haukkujien argumenteista on tasoa: "taas meni längeistä" "lundell ei ole voittava maalivahti".

Itse odotan vielä niitä realistisia vaihtoehtoja Lundellin tilalle. En itke itseäni uneen jos Lundell myymään ja tilalle hankitaan Ari Ahonen tai vastaavan tasoinen maalivahti. Mutta en usko että Blues olisi myymässä Ahosta paikalliskilpailijalleen. Ulkomaalainen maalivahti taas nostaisi HIFK ulkomaalaisten määrän viiteen jolloin HIFK:lla olisi vielä keskushyökkääjäpulma ja joka pelissä katsomossa olisi yksi ylimääräinen ulkomaalainen syömässä hodareita. Tämän takia näen että ainut ratkaisu tähän maalivahti-ongelmaan olisi pätevän suomalaisen maalivahdin hankkiminen HIFK:n maalille. Ja kyllä, mielestäni merkittävästi paremman suomalaisen maalivahdin hankkiminen parantaisi merkittävästi HIFK:n mestaruus haaveita. Mutta mistä tähän hätään löydät sen paremman suomalaisen maalivahdin?

Joku voisi huvikseen listata sm-liigan maalivahdit jotka ovat "voittavia maalivahteja". Hurme ja Wallinheimo tulevat tietenkin ensimmäisinä mieleen.

- tinke.80
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kovasti näyttää Jannen puolustelijoiden elon päälle ottaa, jos joku sanoo oman mielipiteensä kyseisestä häkkäristä. Ei tyyli, olemus tai prosentit vaan saatana voi miellyttää kaikkia.

- Jos jonkun mielestä Janne ei ole riittävä veskari mestaruuteen niin mitä helvettiä sitten, siinähän on.

- Jos jonkun mielestä Janne on selkeästi sellainen veskari, jolla mennään tappiin, niin siinähän on.

Janne ei tolla pakkikalustolla joka IFK:lla on käytettävissä tule olemaan sellainen, jolla mennään tappiin. Ei myöskään ko. pakkikalusto kuulu siihen.
Kiekot pitää ottaa kiinni, ei niitä voi pomputella näiden tikkukäsien hazardoitavaksi (Schnabel, Korhonen, Niskanen). Tosin tästä taas päästään iloisesti siihen, että "No kun se nyt sattuu olemaan Jannen tyyli." Tolla kalustolla tyylin pitää olla toisenlainen. Tiedetään, people can't change.

Tinke-80 kirjoitti:
Joku voisi huvikseen listata sm-liigan maalivahdit jotka ovat "voittavia maalivahteja". Hurme ja Wallinheimo tulevat tietenkin ensimmäisinä mieleen.
- tinke.80

Vai siksi, että Pro-Lundell liike saisi taas osoittaa, ettei kukaan muukaan ole voittava veskari sen enempää kuin Jannekaan. Tähänhän tämä koko episodi kulminoituu. Kumpikaan taho ei halua tinkiä omasta mielipiteestään edes tuuman vertaa...
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tinke-80 kirjoitti:
Joku voisi huvikseen listata sm-liigan maalivahdit jotka ovat "voittavia maalivahteja". Hurme ja Wallinheimo tulevat tietenkin ensimmäisinä mieleen.

- tinke.80

Vaihtaiskohan Jyp Wallinheimon päittäin Laakkoseen ja Lundelliin???
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag kirjoitti:
HIFK:n Pro Janne -liike pähkinänkuoressa
-ei osallistuta maalivahtikeskusteluun puhumalla maalivahtien pelillisistä ominaisuuksista, koska aihe on ilmiselväsi vieras. Tämän vuoksi en itse käy esimerkiksi kukkien kasvattajien nettipalstoilla. Tai voisinhan käydä ja poimia sieltä minua ärsyttäviä kirjoituksia ja vastata niihin? Varokaa hortensiafanit, täältä tullaan!
-osallistutaan maalivahtikeskusteluun seuraamalla, mitä muut kirjoittavat kommentoiden heidän kirjoituksiaan valiten kohteiksi henkilöt, jotka osaavat kirjoittaa ja perustella näkemyksiään. Täällä on ollut useita Jannen puolustajia, jotka ovat osanneet keskustella itse lajistakin. Jostain syystä he ovat kadonneet, ehkä he seuraavat jääkiekkoa mieluummin? En ihmettele, liityn joukkoon.
-osallistutaan ylipäätään kaikkeen keskusteluun kommentoimalla muiden kirjoituksia ja vieraillaan siten myös muissa "niiden toisten" ketjuissa. Tämän osaston alalajina ovat ne prospect -tason projanneilijat, jotka eivät osaa mennä keskusteluketjusta toiseen, vaan ottavat kiihkossaan kantaa toisen kirjoittajan näkemyksiin myös muissa ketjuissa roudaten kaikki kommenttinsa maalivahtiketjuun. Jos halutaan keskustella Janne Laakkosesta, kannattaa mennä Janne Laakkonen ketjuun tekemään se, tämähän on maalivahdit ketju? Kannattaa toki ensin odottaa, mitä joku muu sinne kirjoittaa ja sitten kloonata oma vastauksensa siihen kirjoitukseen puuttumatta itse aiheeseen sielläkään, kun ei synny mitään omaa perusteltua näkemystä kuitenkaan
-sommitellaan omat kirjoitukset tai kloonit toisten kirjoituksista käyttämällä samoja rakenteita kuin se, jonka kirjoitusta halutaan kommentoida. Tämä on aitoa tikapuuhermosto -tunnelmointia parhaimmillaan; jos ei ole mielipidettä ja haluaisi niin kovasti olla eri mieltä kuin joku muu, ollaan suosiolla alemmalla askelmalla tikapuilla ja räksytetään sieltä unohtaen itse pääaihe; en edes muista mistä puhutaan, mutta olen eri mieltä kuin tuo tuolla. Kuka keksi poistaa Jatkoajan suljetun osaston?

Lisäisin listaan vielä - edelleen passiivissa - sen, että "nähdään arvoa Jannen HIFK-taustalla ja sitoutumisella". Muuten kaikki tuli oikeastaan sanottua.

Koska tulkitsin tuon Laakkonen-kommenttisi kenties itselleni osoitetuksi, toteaisin vain että ethän itsekään oikeastaan keskustele maalivahdeista, vaan maalivahtikeskustelusta. Olisiko uuden ketjun paikka? Vai olisiko moderaattoreiden heiniä? Vai onko sillä mitään merkitystä?

Oma jääkiekkotaustani jatkis-kirjoitusoikeuttani silmällä pitäen on seuraava: Osaan nippa nappa luistella, olen istunut hallilla viitisentoista vuotta ja luen Jatkoaikaa päivittäin. Toisinaan joku asia herättää tunteita ja kirvoittaa kommentin, vitsin, provon tai häpeilemättömän plagiaatin. Yleensä kirjoitan väärin. Sitten suljen selaimen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pro-Lundell osastolla on ihan selkeästi vaikeuksia kyetä analyyttiseen keskusteluun siitä miten Lundell oikeasti pelaa ja mitä maalivahtipelin pitäisi oikeasti olla. Homma laitetaan läskiksi, on muka hauskoja on-linereitä, kommentoidaan muita, mutta mitään asiapitoista tekstiä ei pystytä tuottamaan. Muuta kuin se että mun mielestä Lundell on ihan ok, mistä parempi ja Vokounkin oli ihan paska. Niin ja ne prossat. paljonko ne muuten nyt on?

Olisi ihan kiva kuulla mielipiteet esim niistä kahdesta maalista mitkä eilen meni, jatkuvasta pomputtelusta ja siitä todella typerästä kiekon sulkemisesta kolmannen erän loppuhetkillä tilanteessa jossa oli hyvin aikaa ja tilaa laittaa kiekko peliin pakille, ja aiheuttaen näin oman pään aloituksen josta syntyi muistaakseni vaarallinen tilanne.
Ainoastaan Tinke-80 on maaleja kommentoinut. Siitä kumarrus vaikka totaalisesti eri mieltä olenkin.

Ja huom! Eilinen pelihän ei ollut mikään poikkeus Lundellin osalta vaan ihan sitä hänen tasaista suoritusta josta puuttuu huiput eli ne pelit jolloin hän pitäisi joukkueensa mukana pelissä, kun kenttäpelaajat nukkuu ja kenties onnistuisi herättämään joukkueen. Nythän siellä yhdellä sun toisella maila puristaa, kun saa jokaista laukausta kusi sukassa odottaa hörppääkö se vai ei. Ihan oikeasti se vaikuttaa myös kenttäpelaajien peliin. Kysykää vaikka Turkulaisilta.

Joku sanoi aiemmin aika hyvin että Lundell on hyvä veska niin kauan kuin vedot tulee kohti (poislukien länget). Se on juuri näin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
leivoja kirjoitti:
Vai siksi, että Pro-Lundell liike saisi taas osoittaa, ettei kukaan muukaan ole voittava veskari sen enempää kuin Jannekaan. Tähänhän tämä koko episodi kulminoituu. Kumpikaan taho ei halua tinkiä omasta mielipiteestään edes tuuman vertaa...

Voihan se olla noinkin. Tai sitten yritän vain osoittaa ettei sm-liigan maalivahtien taso olekaan niin hyvä kuin mitä tässäkin ketjussa yritetään väittää. Tingitään omista mielipiteistä sen verran että myönnän ettei Lundell ole määritelmän "voittava maalivahti" mukainen maalivahti. Kuka tilalle?

- tinke.80
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kun kerran vauhtiin ollaan päästy ni jatketaan toki keskustelua:

"Lundell ei ole voittava maalivahti"

- kuinka monta selkeästi voittavaa maalivahtia sm-liigassa tällä hetkellä on?

"Lundell antaa liikaa oman pään aloituksia omalle joukkueelle"

- taas sama juttu, kuka sm-liigan nykyisistä maalivahdeista on parempi tässä suhteessa? Hurme tietenkin mutta ketkä muut?

"Lundell päästää liikaa kiekkoja längeistä"

- ja sakke päästi liikaa kiekkoja ylänurkkiin. Jokaisella maalivahdilla on heikkoutensa ja juuri näihin vastustajan pelaajat yrittävät iskeä.


- tinke.80
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinken viimeisin viesti sai funtsimaan, osaisinko ehkä itsekin kärkkäämmin vaatia "parempaa" maalivahtia jos niistä olisi kokemusta? Tapaus Vokouniin on mielestäni helppoa ja aiheellistakin palata, koska siinä oli konkreettinen esimerkki siitä miten All Star-/Olympiatason ammattilainen pettää siinä missä kuka tahansa muukin. Voi siis olla, että hehkutan Jannen ulkopelillisiä ominaisuuksia (nii-tä mi-nä ym-mär-rän) osittain siksi että olen tavallaan luopunut toivosta löytää HIFK:hon Varma maalivahti. Jos siis on tyydyttävä epävarmaan, mieluummin sitten HIFK-taustaiseen Janneen joka pitkäjänteisyydessään lähenee omissa kirjoissani Kölli-Sakke -osastoa. Paitaa ei kuitenkaan koskaan tulla jäädyttämään, koska Janne ei ole voittava maalivahti kuten Sakke.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Pro Lundell

Kyllä minäkin ilmeisesti kuulun tähän "Pro Lundell"-osastoon, vaikka en pidä Jannea minään suurena autuutena, enkä edes kovinkaan todennäköisenä sitä, että Jannella mentäisiin tällä(kään) kaudella kovin helposti kannuun asti. Voitaisiin mennäkkin, jos joukkue olisi Jannea itsessään laadukkaampi, mutta näin ei nyt(kään) ole. Eli mestaruus ei jää voittamatta Jannen takia, mutta sitä ei myöskään voiteta Jannen ansiosta. Kenttäpelaajat ja maalivahti ovat liigarankkauksessa tällä hetkellä aika lailla samaa tasoa ?

Totta on, että Jannella on heikkoutensa (länget, pomputtelu) mutta hän on kuitenkin mielestäni liigan viiden parhaan veskarin joukossa. Jannen parhaita ominaisuuksia on mielestäni tasaisuus ja kyky nollata tilanne helpon maalin jälkeen. Tässä esim. viime kauden "messias" Askey oli mielestäni selvästi Lundellia huonompi, yksi helppo tarkoitti usein toista helppoa.

Itselläni ei todellakaan olisi mitään sitä vastaan, jos IFK:hon jostain kaivettaisi sellainen veskari joka pystyisi todella kantamaan joukkuetta..mutta nyt antimiehet: Kuka tämä olisi, realistisia nimiä kehiin ? Ainoa millään lailla mahdollinen olisi mielestäni Ahonen ja vahvasti epäilen että Arska avaisi playoffeissa luukkua. Älkääkä sanoko, että "Myllyniemi tai Leinonen" elitserienistä, korkeintaan samaa tasoa Jannen kanssa.

Ulkomainen veskari tällä kaudella olisi helvetin iso riski, koska ns. varmaan nimeen ei riitä pelinappulat ja nämä AHL-miehet saattavat onnistua tai sitten ei ja samalla jouduttaisiin luopumaan yhdestä ulkolaisesta ja se sattuisi kun kerrankin on kausi, jolloin kaikki vahvistukset ovat oikeita vahvistuksia eikä mitään saksikäsiä tai marsuja.

Edit. mitä tuohon eilseen kiekon koppaamiseen B-pisteellä tulee niin minusta se oli oikein pelattu. Pakkia (muistaakseni Schanbi) otti vikkelämpi kaveri koko ajan kiinni joten tälle ei oikein voinut syöttää ja vastakiekkoon vetäminen kohti laitaa olisi helposti voinut mennä kaukalosta ulos. Eli fiksusti pelattu, musta.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kaizu kirjoitti:
Jannen parhaita ominaisuuksia on mielestäni tasaisuus ja kyky nollata tilanne helpon maalin jälkeen. Tässä esim. viime kauden "messias" Askey oli mielestäni selvästi Lundellia huonompi, yksi helppo tarkoitti usein toista helppoa.
Muun tekstin ymmärsin, vaikken aivan samaa mieltä olekaan, mutta tätä en. Minusta Askey nimenomaan kykeni pistämään luukut kiinni tarvittaessa. Ne kaksi ensimmäistä peliä häneltä jätän ihan omaan arvoonsa, mutta muutoinhan mies oli erittäin hyvä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
tant gredulin kirjoitti:
Muun tekstin ymmärsin, vaikken aivan samaa mieltä olekaan, mutta tätä en. Minusta Askey nimenomaan kykeni pistämään luukut kiinni tarvittaessa. Ne kaksi ensimmäistä peliä häneltä jätän ihan omaan arvoonsa, mutta muutoinhan mies oli erittäin hyvä.

Joo, kattelin tossa viime kauden matsiraportteja ja palauttelin vähän Askeyn pelejä mieleen niin ei niitä imurointimatseja ollutkaan Tompalla kuin kaks, ensimmäinen tuo anteeksiannettu -Tappara matsi ja toinen Pelicansia vastaan himassa. Eli sorry Tom jos luet tätä palstaa, tuli hätäiltyä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
No taas Lundellilla huono päivä takana. Ilmeisesti Laaksoa syytetään siitä maalista mikä lurui Jannen längistä maalin eteen. EI voi syytellä puolustajia jos maalivahti imaisee tuolla tavalla. Huomaa kyllä Lundellista että ei saa mitään kiinni jos länkeihin menee näillä nykyisillä patjasäännöillä.

Ja Vokounin floppi perustui siihen että hän torjuu Nashvillessä paljon koppeja kun IFK:ssa ei tullut paljon vetoja. Lisäksi maa ja organisaatio olivat outoja. Jos Vokounille lauotaan yhtä paljon kuin meidän maalivahdeille nykyään niin olisi liigan paras maalivahti. Niin ja flopin jälkeen tutut ympyrät omassa maajoukkueessa ja torjui kultaa.
 

scholl

Jäsen
Nyt tänä vuonna, kun vastustaja on hallinnut otteluita ja vienyt laukaisutilastot niin tilanne on vähän eri, mutta esim. Aran aikana työsulkukaudella Lundellissa vitutti se, että oma joukkue hallitsi ja teki vastustajan veskarista sankaria ja sitten, kun tuli puolittainen läpiajo vastustajalle niin Lundell imaisi. Vitutti aika monta krt lähteä hallilta, kun matsi oli ollut yhtä maalia ja silti tuli tyyliin tasapeli jotain häntäpään jengiä vastaan. Viime kaudella taas tilanne oli niin, että vastustaja pääsi siinäkin pelisysteemissä usein läpiajoon, mutta Askey hoiti erittäin varmasti ne ja siitä koko joukkue sai fiilistä. Veskarin pari paraatitorjuntaa nostaa koko joukkueen virettä.

Tosiaan vaikka Askey torjui joidenkin mielestä vähän hazardityylillä, kun ei sulkenut juurikaan kiekkoja niin ainakin itselläni oli suhteellisen levollinen olo silloin, kun hän oli maalissa. Lundellin aikana sen sijaan meinaa kypärä katsomossakin vajota jopa lattian alle, kun helpot uppoavat kerta toisensa jälkeen. Mitä hyötyä torjua vaikkapa sata vaikeaa kutia, jos päästää muutaman helpon, mitkä sitten tekevät tyhjiksi kaikki aiemmat ponnistelut.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Mitä hyötyä torjua vaikkapa sata vaikeaa kutia, jos päästää muutaman helpon, mitkä sitten tekevät tyhjiksi kaikki aiemmat ponnistelut.

Eli olisi kuitenkin parempi päästää niistä sadasta vedosta vaikka kymmenen "pahaa" sisään, kuin muutama helppo?

Voi olla, ettei Jannella mennä mestaruuteen saakka, mutta tällä miehityksellä, joka tällä hetkellä saadaan jalkeille, ei mestaruuteen mennä edes Hasekin kanssa. Ainoa osasto joka pystyy edes suurinpiirtein täysipäinoiseen esitykseen on mv-osasto. Se on tällä hetkellä joukkueen vahvin lenkki. Oikein toivon ja odotan, että tällä kaudella tulisi hetki jolloin joudutaan OIKEASTI spekuloimaan riittääkö Janne mestaruuteen. Ennen sitä pitäisi saadaa hyökkäys ja puolustus edes lukumääräisesti riittäviksi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Tosiaan vaikka Askey torjui joidenkin mielestä vähän hazardityylillä, kun ei sulkenut juurikaan kiekkoja niin ainakin itselläni oli suhteellisen levollinen olo silloin, kun hän oli maalissa. Lundellin aikana sen sijaan meinaa kypärä katsomossakin vajota jopa lattian alle, kun helpot uppoavat kerta toisensa jälkeen. Mitä hyötyä torjua vaikkapa sata vaikeaa kutia, jos päästää muutaman helpon, mitkä sitten tekevät tyhjiksi kaikki aiemmat ponnistelut.
Viime kauteen palatakseni - minulle ei ikinä auennut lopullisesti Askeyn myynnin taustat. Oliko kaupalla Sheddenin siunaus vai sooloiliko Pena kysymättä valmentajan mielipidettä. Ja muutenkin Shedden peluutti Askeyta aika säästeliäästi siihen nähden, että tämä hankittiin nimenomaan Sheddenin pyynnöstä ykköseksi.

Perin outoa on myös se, että jos Aravirran ja Sheddenin tasoiset valmentajat ovat peräkkäisinä vuosina ilmoittaneet Jannen olevan riittämätön maalivahti HIFK:lle, niin luulisi että myös johto olisi ottanut tästä onkeensa ja aloittanut joukkueen rakentamisen MV -osastolta viime keväänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös