Batesin mailasta tuo "rebaundi" tuli.
Kyllähän torjuntaprosentti on kellä vaan huono tollasen joukkuepuolustuksen takana.
Eka maali tänään meni veskan piikkiin, ei muut.
Nytkun ruvetaan oikein tarkkailemaan maaleja (en ole mikään maalivahtipeliasijantuntija sen enempää), niin mun näkemykset maaleista:
- Ensimmäinen: Pitkämäki heittää liian aikaisin polvilleen, josta seurauksena se, ettei pääse sivuttaisliikkeeseen. Hirso + Honkanen väärin sijoittuneina ja Hirson mies sen maalin taisi tehdäkin. Ikävän helposti meni maihin ja oli täysin kykenemätön mikäänlaiseen sivuttaisliikkeeseen, joten ehkä yhtä paljon Hirson (aloitustappio ja pelaamisen täydellinen lopettaminen,
kapteenin esimerkki) ja Tauben piikkiin, ehkä jopa enemmän Hirson.
- Toisessa maalissa jälleen Honkanen avustamassa, sekoittaa koko homman omalla sekoilullaan ja blokkaa vielä kaiken lisäksi Kankaanperän (joka oli muuten hänkin aivan väärin sijoittunut), jonka takia Ässäpelaaja pääsee siihen unelmapaikkaan laukomaan. Tuollainen laukaus tuosta kohdasta menee useammin maaliin, kuin räpylään, oli siellä maalissa kuka tahansa. Menee ehkä eniten Honkasen piikkiin.
- Kolmas maali on siinä ja siinä, periaatteessa Ässillä kävi tilanteessa aivan helvetisti tuuria, Pellinen veti ensin "huspatihutaa", kiekko lipui Pessin jalkojen välistä, Haverinen meinasi osua kiekkoon ja tämän kaiken jälkeen veto suht hyvältä paikalta ja jos tämä olisi yksittäinen maali, en olisi niinkään huolissani, mutta tämähän on Taubelle tehdyn maalin stereotyyppi, tähän pureudun myöhemmin tekstissäni.
- Neljäs maali lähti jo hyökkäysalueelta käyntiin ja suurin syyllinen oli meidän ainoa puolustajamme, joka oli kentällä, Kankaanperä oli ainoa puolustaja, hän oli ylimpänä miehenä, hänellä oli paikkoja luopua kiekosta, mutta halusi leikkiä playmakeria ja menetti kiekon, siitä tilanne lähti, Kanki oli vielä hetkeä myöhemmin ankarasti myöhässä ja tilanteesta tuli maali, jolle täytyy myöntää, että Pitkis ei voinut mitään.
Sitten kaksi asiaa, jotka häiritsevät mua: Ensinnäkin se, että olisi tosiaan helpompi elää, jos meillä olisi osaava maalivahtivalmennus, mutta kuten tänäänkin, kolme maalia neljästä meni ylänurkkaan suoralla laukauksella. Mahdollisesti korjattavissa oleva asia, mutta tämä on aivan helvetin hankala tilanne, jokainen veto, joka suuntautuu ylänurkkiin on huomattavasti vaarallisempi, kuin monelle muulle liigan maalivahdille, tämähän täällä on jo useaan otteeseen todettu. Sinänsä ikävää, että jopa tavallinen fani tiedostaa ongelman, mutta silti maalivahtivalmennus ei saa asiaa korjattua.
Toiseksi silmään hyppää tuosta tekstistä, että "ei mene maalivahdin piikkiin".
Kenelle oikeasti riittää se, ettei maali mene maalivahdin piikkiin? Mä olen vuosia Jannea puolustettuani ymmärtänyt, että se ei vaan riitä,
tilanteen pitää mennä niin, että "tuolle maalille ei voinut XXX mitään". Ikävää mutta totta. Tottakai jokaiselle maalivahdille menee silloin tällöin helppoja ja katsonkin 100 kertaa mieluummin tilanteen, jossa menee samanlainen maali, kuin Kärppäpelissä erän loppuun, kuin 10 tilannetta, jossa "maalivahti ei ole suurin syyllinen", kuten tänään.