Maailman ympäri – Jatkoajan virallisin tietovisa (C-Lohko)

  • 389
  • 19

redpecka

Jäsen
C-Lohko, I erä

Hyvää iltaa ja tervetuloa nettimatkalle maailman ympäri. Tänään teillä on mahtava tilaisuus joko kutoa villasukkia talven varalle tai vaihtoehtoisesti tutustua peräti 12 maan viralliseen elämään.

Kolmannessa alkuerässä mukana ovat kilpailijat @Unkka @Huono pakki @heketsu88 @Minor

Olemme tälläkin kertaa jakaneet maailman neljään osaan; Aasiaan, Afrikkaan, Amerikkaan ja Eurooppaan. Kustakin maanosasta ensimmäiselle kierrokselle on arvottu yksi maa ja neljä onnekasta ovat Turkmenistan, Kamerun, X ja X.

Kaikki vastaukset ovat lukuja. Lähimmäksi oikein vastannut voittaa puolikkaan maapallon ja kokonaisella maapallolla etenee seuraavalle kierrokselle. (Jos kaksi tai useampi saa pallon yht'aikaa täyteen, suoritetaan ekstra-mylly heidän välillään.)

Jotain yleistä höpinää ilmoittautumisketjussa (Lisäosallistuminen tähän visaan on tästä hetkestä lähtien kiellettyä. Kisapassit on leimattu ja mitään änäriukkoja ei enää odoteta. Pelataan kolmessa lohkossa, joista voittajat finaaliin sekä paras lohkokakkonen, joka tasapisteissä ratkaistaan ehkä jonkinlaisella shout-out -skaballa.)

  • Eli vaikka elämme kuvitteellisesti vuosia 2000-2004, vastaukset kysymysiin on kumminkin nykypäivää ellei erikseen mainita.
  • Kysymykset ovat pääosin laadittu muutamista erikielisistä Wiki-artikkeleista, joissa luvut vaihtelevat jonkin verran. Kisanvetäjänä olen käyttänyt omaa valtaani ja valinnut vastaukset, jotka tässä kisassa ovat niitä oikeita. Wikissä on varmaan virheitäkin, joten pelaajille annetaan pieni protestointimahdollisuus räikeimmissä tapauksissa. Se johtaako valitus mihinkään toimenpiteisiin on toinen juttu.
  • Ohjelma on jaettu kolmeen osioon tai kuten me kutsumme; kolmeen erään - ei neljään kuten originaalissa. Lopun lentokonetuoliepisodi jää näin ollen pois alkusarjassa.

Frank Pappalta viime hetken tiedote: Pitäkäämme vastausaikaa per kysymys noin vuorokauden mittaisena maximissaan, ellei erikseen sovita ja junailla tarpeen mukaan. Juontajallekin voi tulla breikkejä ja näissä tapauksissa vastausaika luonnollisesti kestää tietenkin sen ajan. Kosketelkaa toisianne.

A-lohkossa saatiin eka erä pelattua. Tämä C-lohko pelataan B-lohkon kanssa rinnakkain. Voi olla hitaampaa, mutta kaikki saavat päänsä auki.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Ensimmäinen maa tulee Aasiasta, se on Turkmenistan.

Kysymys kuuluu: Turkmenistanin puhutuin kieli on turkmeeni. Kuinka monta prosenttia väestöstä puhuu sitä?

Ei tarvitse vastata järjestyksessä vaan omaan tahtiin kun kerkeää kunhan muistatte spoilerit. Kun kaikki ovat vastanneet kerromme oikean vastauksen, jaamme puolikkaat pallot ja siirrymme seuraavaan kysymykseen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
87,8%
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
71 %
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Taas joku paskavisa viriteltynä, pitäkää renkaanvaihtoon soveltuva nostimenne!
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Olisit vaan osallistunut. Tänään vasta leimattiin viimeiset visapassit.

P.S. Olen muuten hukannut sen ruotsalaisen oon minkä joskus sain sulta jonkun treidin yhteydessä.
No mitä hittå, en kai mä nyt rupee vastailee kun ei ole kutsua kolahtanut postiluukusta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mutta missä on tämän lohkon selvä ennakkosuosikki, @Unkka?
 

redpecka

Jäsen
Kysymys kuului: Turkmenistanin puhutuin kieli on turkmeeni. Kuinka monta prosenttia väestöstä puhuu sitä?

Oikea vastaus on 72% Lähimmäksi osuu Huono pakki, onneksi olkoon. Voitat puolikkaan maapallon.

@Unkka -
@Huono pakki 1/2 maapallo
@heketsu88 -
@Minor -

Tiesittekö muuten, että Turkmenistanin suosituin makeinen on Turkmenistanin pippuri, jota ilman perus turkmeeni ei voi elää ulkomailla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
1992
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Atlanta 1996
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No minähän olen ollut Kamerun fani vuoden 1990 MM-kisoista lähtien. Kamerun voitti avausottelussa Argentiinan 1-0, ja sieluni oli myyty tuolle joukkueelle. Oman Bijic, Roger Milla jne…
2000
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Minulla on kaksi Kamerunin maajoukkuepaitaa. Ja yksi Huuhkaja T-paita. Ja kymmenen Liverpool paitaa…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös