The Martian oli hyvä elokuva, joskin jotain pientä jäi puuttumaan, mikä olisi tehnyt elokuvasta loistavan. Vaikea kuitenkaan luokitella maailman yliarvostetuimpien joukkoon, sillä olihan tuo hyvä leffa.
@alwahla Arvostaako joku oikeasti Big Game -elokuvaa? Itsehän päätin jättää jo trailerin kohdalla katsomatta ja lähinnä elokuvaan kohdistuva kritiikki on ollut kuultuna ja luettuna lähinnä negatiivista. Shutter Islandin kohdalla menet metsään. Elokuva on arvostettu ja syystä. Kyseessä on tämän vuosituhannen (kenties kaikkien aikojen) parhaimpiin trillereihin lukeutuva elokuva, jossa on kaikkea mitä jännäriltä vaaditaan lopun juonenkäännettä myöten. Olet yksinkertaisesti väärässä.
Mad Max: Fury Roadin kohdalla jaan mielipiteen muutaman palstalaisen kanssa. Näyttävä elokuva toki, mutta varsin köykäinen monilta osin. Hieman pitkäveteinen ja erittäin yliarvostettu.
Mementon kohdalla olen osin samaa mieltä
@Radiopää kanssa. Elokuva oli ihan ok, mutta sille annetut ylisanat ovat liikaa. Perusraina, jonka voi televisiosta katsella perjantai-illan viihdykkeeksi, mutta enempään siitä ei ole. Ainakaan itse en löytänyt sitä mullistavaa fiilistä, minkä jotkut elokuvan nähneet ovat ilmeisesti kokeneet.
Itse vielä lisäisin listaan Apocalypse. Now. -elokuvan, jonka hehkutusta en millään ymmärrä. Kyseessä on perussotaleffa, jossa ei ole mitään poikkeuksellista. Brando ja hänen hahmonsa oli lähinnä perseestä. En ymmärrä, miten joku voi pitää elokuvaa millään tapaa poikkeuksellisena.