Ma 9.4.2012 Jokerit - JYP 4. Välierä

  • 36 454
  • 124

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hieno peli, hieno tunnelma ja JYpin fanikatsomokin vei Eteläpäätyä paikoin 100-0, tosin lähinnä vikassa erässä
No ei kyllä vienyt yhtään missään vaiheessa. Satunnaiset Jyp-huudot kyllä kuuluivat. Ja tottakai rummut, jotka taas peittivät kaiken alleen. Pelkät vitun rummut ilman mitään muuta. Aika säälittävää loppujen lopuksi ettei tuollaisella määrällä ihmisiä saa enempää ääntä aikaan kuin mitä saitte.

Joillakin ihmisillä ei sitten ole mitään itsesuojeluvaistoa/tajua ollenkaan. Keskelle 103 -katsomoa (Eteläpäätyä) oli tullut Jyp-kannattaja tyttöystävänsä kanssa. Puhui siinä pari kertaa negatiivisesti Jokerifaneista ja pelitilanteista jotka koki Jypille epähyödyllisiksi. Ekassa erässä sanoin että mene tuonne pohjoispäätyyn, siellä on tilaa. Ei jostain ihmeen syystä tajunnut mennä vaikka pari kertaa selvästi ja voimakkaasti sanoin (Kaveri oli 2 riviä minua ylempänä). Hieman ensimmäisen erän loppua kävittiin jo sanomassa järkkärin toimesta että tule pois sieltä. "Ei, mulla on lippu tähän, en tonne pääse." Kaveri katsoi lopulta kaksi erää Eteläpäädyssä. Toisen erän lopussa sanoin itse järkkärille että voitko tarjota tolle siirtoa muualle kun ei idiootti itse tajua. Kolmanteen erään kaveri oli naisineen tajunnut siirtyä. Luoja auta jos Jyp olisi ekassa tai tokassa erässä tehnyt maalin, ei varmasti vastaanotto ollut positiivista kaverille. En nyt itse todellakaan olisi mitään fyysistä tietenkään tehnyt mutta joku känninen kaveri olisi ehkä voinut.
 

chubster

Jäsen
No ei kyllä vienyt yhtään missään vaiheessa. Satunnaiset Jyp-huudot kyllä kuuluivat. Ja tottakai rummut, jotka taas peittivät kaiken alleen. Pelkät vitun rummut ilman mitään muuta. Aika säälittävää loppujen lopuksi ettei tuollaisella määrällä ihmisiä saa enempää ääntä aikaan kuin mitä saitte.

Joillakin ihmisillä ei sitten ole mitään itsesuojeluvaistoa/tajua ollenkaan. Keskelle 103 -katsomoa (Eteläpäätyä) oli tullut Jyp-kannattaja tyttöystävänsä kanssa. Puhui siinä pari kertaa negatiivisesti Jokerifaneista ja pelitilanteista jotka koki Jypille epähyödyllisiksi. Ekassa erässä sanoin että mene tuonne pohjoispäätyyn, siellä on tilaa. Ei jostain ihmeen syystä tajunnut mennä vaikka pari kertaa selvästi ja voimakkaasti sanoin (Kaveri oli 2 riviä minua ylempänä). Hieman ensimmäisen erän loppua kävittiin jo sanomassa järkkärin toimesta että tule pois sieltä. "Ei, mulla on lippu tähän, en tonne pääse." Kaveri katsoi lopulta kaksi erää Eteläpäädyssä. Toisen erän lopussa sanoin itse järkkärille että voitko tarjota tolle siirtoa muualle kun ei idiootti itse tajua. Kolmanteen erään kaveri oli naisineen tajunnut siirtyä. Luoja auta jos Jyp olisi ekassa tai tokassa erässä tehnyt maalin, ei varmasti vastaanotto ollut positiivista kaverille. En nyt itse todellakaan olisi mitään fyysistä tietenkään tehnyt mutta joku känninen kaveri olisi ehkä voinut.

Vai, että ihan negatiivisesti puhui. On se kyllä kamalaa. Hienoa, että Jaffalassa yleisö on noinkin älykästä. Onneksi siirtyivät pois, ettei tullut sämpylästä tai kolikosta nuppiin.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Olipahan Jokereiden tunnetila kohdallaan. Ja napattiin se eka voitto, joka auttaa meitä nyt jatkossa varmasti. Täytyy jatkaa samalla tymäärällä ja liikkua paljon. Alussa kun tehtiin töitä, niin JYP joutui rikkomaan ja saatiin hyvä sauma yv:llä tehdä enemmänkin maaleja. Onneks ekassa erässä ajassa 11.07 reppu heilui ja Riksa vei Jokerit 1-0 johtoon. Saatiin pidettyä kolmannen erän loppuun asti kaveri nollilla, mutta sit puolustukselta pieni lipsahdus ja Hubacek läpi, ja peli kaventuu tilanteeseen 2-1.

Näissä jypiä vastaan käydyissä matseissa on kyllä erot tosi pienet. Tää oli nyt neljäs matsi kun päättyi maalin erolla, joten seuraava matsikin on todella tiukka. Jokerit sai nyt tärkeän voiton, ja toivotaan että sarja kääntyy ja saadaan pelejä vielä paljon.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bultsi tekstistäsi päätellen oleskelit Eteläpäädyssä, varmasti siellä pystyt antamaan tosi objektiivisen arvion noista volyymitasoista. Että näin. Toki 2 ekaa erää näin, mutta kolmannen erän aikana kun kiekko kävi ne 2 kertaa JYPin päässä, niin hetkellisesti kuului Eteläpäädyn elonmerkkejä. Muuten mieleen tuli lähinnä hautausmaa.

Sellaisenaan jännä juttu, että pelaajat luultavasti kaipaisivat sitä kannustusta eniten juuri silloin, kun peli pyörii vaihdosta toiseen "omissa". Tämä taitaa olla yleistä kaikissa halleissa, mutta kiinnitin tähän tänään erityisesti huomion, my bad.

Jätän vääntämisen tähän, mutta sen verran on vielä sanottava, että ei meillä Jyväskylässä ainakaan katsomopaikkoja jaella sen mukaan ketä kannattaa. Melkoiselta rotuerottelulta tuo sanomasi korviini kuulostaa.

Jupa
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. kolmannen erän aikana kun kiekko kävi ne 2 kertaa JYPin päässä, niin hetkellisesti kuului Eteläpäädyn elonmerkkejä.
Hirveää roskaa kirjoitat. Sen lisäksi, että Eteläpääty vei muskarilaisia koko ottelun ajan - kuten tietysti tuon kokoluokan katsomon tuleekin viedä yhtä rumpua ja lehmänkelloa - on sanottava, että eihän Jokereilla ollut JYP:n kanssa mitään hätää kolmannessa erässä kuin vasta kavennusmaalin jälkeen.

Vihdoin Jokerit sai ansaitsemansa voiton ja sarja alkaa kääntyä. Hyvä meininki!
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli Jyväskylässä vastustajan joukkueen kannattaja vain keskelle Jypin seisomakatsomoa.

Se on järjetöntä vitun juntit.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Äsken kun Jimiltä matsi uusintana tuli niin eihän sieltä Jypin päädystä kuulunut pelin aikana käytännössä mitään muuta kuin rummut ja lehmänkellot. Ehkäpä kauden heikoin esitys Areenalla käyneistä vierasfaneista.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Eli Jyväskylässä vastustajan joukkueen kannattaja vain keskelle Jypin seisomakatsomoa.

Se on järjetöntä vitun juntit.

Samalla joku se jätkä joka sinne menee voisi heittää vähän kommentteja noista rummuista. Pelin jälkeen sitten naurettaisiin täällä, että vittu mitä menoa, eikö sinne nyt yhtä Jokerifania mahtunut kommentoimaan rumpuja vähän negatiiviseen sävyyn?

Itse taas katsoin matsin suhteellisen keskeltä, eikä sieltä jyvisten päästä kuulunut juuri mitään satunnaisten jyppi huutojen lisäksi, kuin ne hirveät rummut.

Ja ainiin. Sen kolikonheittäjän joku voisi bustata. Lähes sata varma olen, että sama jantteri/jantterit ovat aina kyseessä. Ovatko ne sitten jotain niin "koskemattomia" jätkiä, että heitä ei kukaan uskalla bustata? Nyt jotain järkeä siihen, koska siinä voi oikeasti käydä todella pahasti, jos joku semmoiseen kompastuu.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt taisin sohaista kimalaisen pesään. Jos vielä "väärin voitettu" -termi aletaan jo tuntea, niin lisätään nyt tähän käsiteviidakkoon vielä "väärin kannatettu".

"Kenellä on korvat, se kuulkoon."

Yötä!

Jupa
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Toki jokaisella on oikeus istua missä haluaa, jos on lippu. Mutta joskus kannattaa sitä kuuluisaa maalaisjärkeä käyttää. Vai voiko nyt asiaa arvostelevat sanoa että jos Hippoksella joku Jokerifani menee keskelle rumpuryhmää tunkemaan itsensä, ja arvostelee kovaan ääneen niitä rumpuja sekä jypin jengiä, niin siinä ei ole riskiä että syntyy rähinää?

Varmaan samoja tyyppejä jotka kävelevät vihreän valon syttyessä auton eteen, koska heillä on oikeus mennä ensin.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuule se on nimenomaan väärää kannustusta.

Tasaväkinen matsi, jossa kumpi tahansa olisi voinut voittaa. Aivan kuin kolmessa aiemmassa pelissä.

- Molemmat maalivahdit todella hyviä
- Eavesin poissaolo näkyi, Filppula ja Hardt näkymättömiä vrt. aikaisempiin peleihin
- Jokerilasein katsottuna Perrin oli hieman hukassa
- Jos Ruutu olisi ollut Perrinin tilalla taklaamassa Ruutu olisi lentänyt ulos
- Hardtin tilanne näytti livenä pahalta, jälkikäteen katsottuna Hardt filmasi
- Ruutu olisi lentänyt ylläolevasta pihalle
- Levonen + Joku oli välillä aivan kassalla

P.S. Jupa, se käyttäjänimi näkyy tuossa tuossa vasemmalla joka viestin kohdalla, sitä ei tarvitse enää kirjoittaa viestin loppuun. Se näyttää nimittäin tyhmältä.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuule se on nimenomaan väärää kannustusta.

P.S. Jupa, se käyttäjänimi näkyy tuossa tuossa vasemmalla joka viestin kohdalla, sitä ei tarvitse enää kirjoittaa viestin loppuun. Se näyttää nimittäin tyhmältä.

Bultsi hyvä, tästä kannattaa varmaankin ilmoittaa moderaattoreille, kuten fiksuna miehenä ilmoitit tuosta väärän joukkueen kannattajastakin järkkäreille.

Lisätään nyt siis vielä listoille "väärin allekirjoitettu".

Jep edelleen vahvasti sitä mieltä, että kannattipa mitä tahansa joukkuetta, on oikeus kannattaa tätä haluamallaan paikalla hallissa. Sen juntimpaa (sana tässä asiayhteydessä mainittu) kuin tällaisen kieltäminen on vaikeaa äkkipäätä keksiä. Vähän sama kuin Jatkoajassa näiden muiden kuin omaa ottelusarjaa kommentoivien ajaminen pois palstalta: todella junttia, jos mikä. Vapaa maa, vapaa sana, kunhan lakeja/sääntöjä noudatetaan.

Elämme nyt 2000-luvun Suomessa, joiltakin tämä tuntuu välillä unohtuvan. Tulee melkein mieleen "homo ei voi olla presidentti" -juntteilu vaalien edellä.

Asiasta olisi toki kiva kuulla esim. Eteläpäädyn ja ennen muuta Jokereiden organisaation virallinen kanta ennen kuin alamme leimata ketään isommin tässä asiassa.

Jupa
 
Suosikkijoukkue
AIK
Näinpä. Kuulinko television välityksellä väärin, vai vihelsikö ja buuasiko jaffalan yleisö tosissaan Jokereiden 2-0 osuman jälkeen, kun Helenius keräili itseään? Heleniushan otti pikkuisen osumaa kun meni koko äijä maalin perukoille.
Joo, kyllä yleisö vihelsi ja buuasi kun Helenius koitti ilmeisestikin kalastella maalin hylkäämistä tai sitten kipu ja vaivat olivat helvetin lyhytkestoisia.
 

Sipulikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äsken kun Jimiltä matsi uusintana tuli niin eihän sieltä Jypin päädystä kuulunut pelin aikana käytännössä mitään muuta kuin rummut ja lehmänkellot. Ehkäpä kauden heikoin esitys Areenalla käyneistä vierasfaneista.

Aika jännä, minä katsoin pelin varsin meluisassa paikassa, ja ympärillä olevasta hälystä huolimatta kuulin lähetyksessä etenkin kolmannessa erässä ihan selkeästi "jyppi (taptaptap)"- ja "maali, maali" -huutoja. Liekö sitten kyse valikoivasta kuulosta, siitä mitä ei halua tai haluaa kuulla.

Ja mitä vierasfanien "soluttautumiseen" tulee, kyllä niitä silloin tällöin näkee Hippoksellakin kotifanien päädyssä, toki useimmiten paikallisten kaveriensa kanssa - näin oli myös lauantain pelissä. Mitään ongelmia en ole fanien välillä huomannut, ja esimerkiksi tupakkapaikoilla ja anniskelualueilla porukka heittää läppää ihan sulassa sovussa. Ja kerrottakoon vielä sellainen esimerkki, että sarjan ensimmäisessä pelissä kotifanien seassa pyöri joku känninen HIFK-fani. Oli toki sinänsä JYPin puolella, koska halusi narrien häviävän, mutta ei ilmeisesti pitänyt fanikatsomon kannustusta riittävänä. Alkoi siinä sitten kailottaa, että "v***u huutakaa nyt, v***u te ootte ihan p*****stä". Eikä siitä kukaan suuttunut tai provosoitunut, ja heppu sai osakseen lähinnä myötähäpeän katseita ja naureskelua.

Kai täällä pöndellä sitten ollaan sen verran leppoisia, ettei provosoiduta turhasta saati sitten turvauduta rähinöintiin tai tavaran heittelyyn.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen saa kannattaa miten haluaa, en minä ole sitä (väärinkannattamista) ainakaan ihan heti kieltämässä. Ja ihan oikein, kaikkea saa tehdä kunhan tekee sen lakien/sääntöjen puitteissa.

Minun mielestäni se on todella junttia paukutella rumpuja ilman mitään logiikkaa kuin taas käyttää käsiään ja laulaa joka taas on mielestäni erittäin nautinnollista. Jokainen voi ostaa itselleen kotiin rumpusetin jos tahtoo paukutella rumpuja. (Mukavaa hommaa muuten.) Mutta lätkämatsiin se ei kuulu isommassa määrin ainakaan SM-tasolla. Rumpua saa käyttää minun mielestäni tahdittamiseen, kuten Eteläpäädyssä.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Jupa et taida olla nyt ihan fiksu. Siis sinun mielestäni ei olisi mitään pahaa jos minä tulisin jokeripaita päällä teidän sambaryhmän viereen huutelemaan kuinka ärsyttävät ne rummut ovat tai kuinka paska joukkue JYP on? Eikö tämä sinun mielestä ole vähän provoomista, että olen ottanut paikkani suoraan keskeltä teidän fanikatsomoa ja tulen sinne huutelemaan?
Oma maalaisjärkenikin sanoo, että en missään nimessä mene keskellä toisen joukkueen fanikatsomoa niin mitä ihmettä se sinun sanoo?

Itse istun hartwallilla melkein keskellä ja ette te millään vieneet eteläpäädystä voittoa 100-0. Tällä kaudella kukaan ei ole vienyt voittoa eteläpäädystä ja uskon, että ei tule tulevaisuudessakaan viemään. Se on vaan Suomen suurin ja kaunein.

Tuomaritoiminta oli kyllä taas tänään aika kyseenalainen. Ei minkäänlaista linjaa sitä niin sanottua punaista lankaa löytynyt. Vaikka kuinka Hardt olisi filmannut niin kyllä tuosta olisi pitänyt vähintään kakkonen antaa. Eipä kuitenkaan ihan ollut ainoa tilanne missä se pilli pysyi siellä perseessä. Eronen saa kiinnipitämisestä kakkosen ja sen jälkeen kaksi ihan samanlaista tilannetta JYP pelaajien toimesta ja niistä ei sitten vihelletä. Mikä logiikka? Missä linja?


Ps. Se sambaryhmä on muuten ihan helvetin ärsyttävä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Junttimaisempaa silti on heitellä kolikoita jäälle. Tiedän, vain pieni osa tekee sitä, mutta pieni on sekin osa JYP-kannattajista jotka rumpua hakkaavat.

Edit: point being, turha yleistää sen kummemmin.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Junttimaisempaa silti on heitellä kolikoita jäälle. Tiedän, vain pieni osa tekee sitä, mutta pieni on sekin osa JYP-kannattajista jotka rumpua hakkaavat.
Joo, tuo kolikonheittely on aivan käsittämätöntä ja tuomittavaa. Aika jännä ettei paikaton fanikatsomossa tehdä mitään koska siellä pyörivät varmasti samat naamat ja heittäjät tiedetään.
 
Viimeksi muokattu:

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Kolikon heittelijät eivät taida itse tajuta mitä vahinkoa voivat saada aikaan omalle joukkueelle jos kolikko jää sinne jäälle ja vaikka maailmanmestari siihen päättää kompastuu.

Kolikkojen heittely on tuomittavaa ja toivon, että se saataisiin loppumaan ! Sanonut sen jo monessa ketjussa ja sanon myös sen täällä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, kyllä yleisö vihelsi ja buuasi kun Helenius koitti ilmeisestikin kalastella maalin hylkäämistä tai sitten kipu ja vaivat olivat helvetin lyhytkestoisia.

Tämän täytyy kyllä olla paras anal yysi mistään tilanteesta koskaan ikinä. Yritti siis kalastella maalin hylkäämistä. Dodiih. "Helvetin lyhytkestoisia". Melko pitkäänhän se siellä maassa makasi ja JYPin lääkäri/huoltaja kävi hieman kyselemässä kuulumisia. Janne Lahti tulee helvetin kovalla ryminällä JYP pelaajan avustana päin ja osuu maalin syntymisen jälkeen polvella päähän. Kyllä siinä hetken aikaa keräillessä varmasti menee.

Mitä tulee tuohon JYP-faniin joka oli siis ilmeisesti eteläpäädyssä? Kyllähän sitä pelisilmää kannattaisi käyttää ja varsinkin jos pyydetään/kehoitetaan siirtymään "omiensa" joukkoon niin ainakin minä ottaisin suunnaksi toisen katsomonosan.

-----------------------------------------------------

Katkarapukatsomossa kuullut TOP3-huudot/keskustelut.

"Heeei käsisyöttö saatanan urpot, vittu tää Levonenkaan ei osaa sääntöjä". JYP pelaaja syötti kädellä oman maalinsa takana...

"Heeei miten Jokerit voi saada jäähyn kun JYP ei saanut". Pulkkisen kampitettua Hytönen keskialueella täysin selkeästi.

"Joo toi Miika Lahti on se JYPin tappelija. Se on tapellu tällä kaudella ainakin pari kertaa ja katotaanko vaan niin eiköhän tänäänkin tipu hanskat"
 

honok

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä mitä? Luulin näkeväni hienon lätkämatsin, jossa molemmat taistelivat ja esittivät viihdyttävää lätkää ja jossa parempi lopulta voitti. Silti palstalla keskitytään epäolennaisuuksiin ja itse ottelu jää vähemmälle huomiolle. Nautitaan tästä ja jatketaan keskiviikkona. Hienoa sarjaa pelataan, mun mielestä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
On tämä keskustelu kyllä enimmäkseen luokatonta. Voitaisiinko yrittää ymmärtää, että
-kumpikin joukkue on varmasti koonnut parhaat saatavilla olevat joukkueet, ja pelaajat yrittävät varmasti parhaansa.
-erotuomarit ovat parhaat saatavilla olevat. Jokaisella on mahdollisuus alkaa tuomariksi ja parantaa tilannetta entisestään.
-Kun keskittyy omaan hommaansa myös katsomossa, jää paljon parempi fiilis.
-Joskus saattaa sattua vaikka tilanteessa ei ole tapahtunut rikettäkään. Joskus kipu myös menee ohi nopeasti. Jos et usko, niin potkaise varpaasi tuolin jalkaan. Sattuu muuten hetken aikaa ihan kunnolla (varpaasta riippuen) mutta illalla et enää muista tapahtunutta.

Peli jäi vallan kokonaan näkemättä, joten en itse voi sitä juurikaan kommentoida. Käsitykseni siitä, että tässä parissa esivalitaan finaalisarjan voittaja kuitenkin vahvistui. Jos joukkueet ovat kauden aikana pelanneet yhdeksän keskinäistä maalin erolla, ja neljä ristiä, niin aika arpomiseksihan paremmuus lopulta jää.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
- Molemmat maalivahdit todella hyviä
- Eavesin poissaolo näkyi, Filppula ja Hardt näkymättömiä vrt. aikaisempiin peleihin
- Jokerilasein katsottuna Perrin oli hieman hukassa
- Jos Ruutu olisi ollut Perrinin tilalla taklaamassa Ruutu olisi lentänyt ulos
- Hardtin tilanne näytti livenä pahalta, jälkikäteen katsottuna Hardt filmasi
- Ruutu olisi lentänyt ylläolevasta pihalle
- Levonen + Joku oli välillä aivan kassalla

Juuri nämä viivat olisin itsekkin laittanut pois lukien viimeinen. Huikeita koppeja kummaltakin molarilta (vielä kun Helenius olisi saanut Hahlin laukauksen venytettyä niin avot).

Ruutuhan on ihan itse itselleen tuon tilanteen aiheuttanut, että lentää helpommin kuin muut suihkuun. Välillä oikein naurattaa kun jätkä pelaa sellaista pikkusikaa kokoajan ja sitten kun tulee paikka niin heittäydytään mallikkaasti. Samoin Hardtin "kuolema jäälle" menee tuohon samaan linjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös