Mäkkäri palaa kerhoon!

  • 70 109
  • 277

FinnJävle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, LiPu
Tervetuloa Mäkkäri!

Erikoismies, joita ei liigasta liikoja löydy. Hyvä laukaus, kovat taklaukset, fyysinen pelote, sekä rankkareissa keskivertoa parempi jannu. Leveyttä rosteriin etenkin playoff -pelejä silmällä pitäen. + kaikki show, mitä Mc vaan pystyy järjestämään. Loistavaa, tupla on varma, mutta pelataan nyt ensin...
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Shandon Brenahan kirjoitti:
Mistä sinä tämän tiedät? Onko Toni sulle itse myöntänyt ettei pysty enää pelaamaan samalla tasolla kuin ennen?

Niin, enhän sitä tiedäkään, mutta vahva luulo asiasta itselläni on.

Toki mielelläni olen väärässä ja Toni nakuttaa ensi kaudella n.0,5p/g, joista suurin osa on maaleja eli min. 10 häkkiä, on tehoissa reilusti plussan puolella ja tuon päälle aiheuttaa vielä hiukan sirkushuvejakin.

Itse en vain näe tuonkaltaista skenaariota mahdollisena.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
sixtus kirjoitti:
Niin, enhän sitä tiedäkään, mutta vahva luulo asiasta itselläni on.

Toki mielelläni olen väärässä ja Toni nakuttaa ensi kaudella n.0,5p/g, joista suurin osa on maaleja eli min. 10 häkkiä, on tehoissa reilusti plussan puolella ja tuon päälle aiheuttaa vielä hiukan sirkushuvejakin.

Itse en vain näe tuonkaltaista skenaariota mahdollisena.
Mäkiaho tekee tulevalla kaudella "takuuvarmasti" 10-20 maalia, riippuen nyt tietenkin siitä että minkälaiseksi hänen roolinsa joukkueessa tulee osoittautumaan. Tämän perustelen ihan vaan edellisen kauden tilastoilla ja sillä mitä Mäkkärin kunnosta olen nyt kuullut. Uskon kyllä, että miksikään täytemieheksi ja "jämäminuuttilostedtiksi" häntä ei ole Kerhoon hommattu.

Olisiko sixtus eurokossun vedon paikka tuosta kymmenestä maalista runkosarjassa? Siis 10 tai enemmän maaleja ->kossu mulle, alle 10 maalia ->kossu sulle. Tämä on muuten niin varma pullo, että olen valmis lyömään saman vedon muidenkin kanssa, jos haluja löytyy.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Olen alkanut enenevissä määrin havaita, että olemme yhä useammin nimimerkki Rontin kanssa samoilla linjoilla jääkiekkoilullisten asioiden suhteen. Huolestuttavaako? Kaukana ovat ajat Aki Heino- ja Joni Puurula -väännöistä, ja Ronttikin on pikkuhiljaa saanut juonesta kiinni sekä selvästi ymmärtää nykyisellään jääkiekosta edes jotain.

Itse syön hattuni, ellei Mäkkäri paukuttele vähintään sitä kymmentä byyriä tulevan runkosarjan aikana. Mies on nyt saanut pelata harjoitusotteluitakin pitkästä aikaa Kerhon paidassa, ja asiat kuuluvat luistavan. Kovuus, hyvä laukaus ja Mäkkärin myötä joukkueen noussut ylilyöntipotentiaali ovat asioita, miksi Mäkkäri ehdottomasti kannatti joukkueeseen ottaa. Myöskään ei ole syytä unohtaa, että ko. jannu on varsin käyttökelpoinen paitsi pelaamaan erikoistilanteita, myös luomaan niitä. Suuntaan ja toiseen. Erikoistilannepelaaminen tullee korostumaan tulevalla kaudella, ja jos Toni vain kaukalossa pysyy, niin taitaa saldo olla lähempänä tuota 20 maalia.

Pikkuisena miinuksena Mäkkärillä on ehkä hivenen rajoittunut luistelunopeus, mutta toisaalta pelisilmää löytyy keskivertopelimiestä enemmän, mikä korvannee kyllä tämän puutteen. Lisäksi lisäkokemus on aina oiva lisä nuoreen joukkueeseen.

Pro Mäkiaho.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Rontti kirjoitti:
Tämä on muuten niin varma pullo, että olen valmis lyömään saman vedon muidenkin kanssa, jos haluja löytyy.

Kiinni veti!

Ja että tämä ei jäisi 1lineriksi, pakko ihmetellä miksi näinkin hyvä joukkue tarvitsee Mäkkärin palveluksia. Mutta tämähän on sitten vain minun mielipiteeni...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Master God kirjoitti:
Olen alkanut enenevissä määrin havaita, että olemme yhä useammin nimimerkki Rontin kanssa samoilla linjoilla jääkiekkoilullisten asioiden suhteen. Huolestuttavaako? Kaukana ovat ajat Aki Heino- ja Joni Puurula -väännöistä, ja Ronttikin on pikkuhiljaa saanut juonesta kiinni sekä selvästi ymmärtää nykyisellään jääkiekosta edes jotain.
Olen kirjoittanut jotain aivan vastaavaa jo aikapäiviä sitten myös sinusta ja myöntänyt sen Aki Heinon aikanaan lausuman lentävän sloganin ainakin joissain määrin virheelliseksi. Uskon että tämän sinussa tapahtuneen selvän kehityksen jälkeen myös Aki Him Self olisi valmis lieventämään lausuntoaan johonkin tällaiseen: "Sä et ymmärrä jääkiekosta juuri mitään!". Siis jos nyt olisi sattunut sopivasti joitain antamiasi lausuntoja lukemaan tai kuulemaan.

Mäkiahon suhteen siis emme pääse lyömään vetoa, mutta uskon kyllä että jotain vastaavaa nuotanvetoa kyllä syntyy jo tulevana torstaina Oulussa.

Hiljaista näyttää muuten olevan tuon tarjoamani vedon suhteen, vaikka Mäkkäriä vastaan täällä selvä oppositionpoikanen onkin heilunut. Taitavat olla pelkkiä hanneshyvösiä koko konkaronkka.

edit: ja saman tien olikin jo yksi pullonluovuttaja ilmoittautunut. Hyvään kotiin menee hän. Grazie.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Rontti kirjoitti:
Hiljaista näyttää muuten olevan tuon tarjoamani vedon suhteen, vaikka Mäkkäriä vastaan täällä selvä oppositionpoikanen onkin heilunut. Taitavat olla pelkkiä hanneshyvösiä koko konkaronkka.

edit: ja saman tien olikin jo yksi pullonluovuttaja ilmoittautunut. Hyvään kotiin menee hän. Grazie.

Nyt onkin sitten pakko seurata liigaa loppun asti (ainakin minun). Mutta en tunnusta olevani mikään hanneshyvönen, paremminkin hannuhanhi. Sitäpaitsi en itse juo kosaria, mutta ainahan sen saa myytyä jollekin hyväuskoiselle hölmölle...
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Rontti kirjoitti:
Olisiko sixtus eurokossun vedon paikka tuosta kymmenestä maalista runkosarjassa? Siis 10 tai enemmän maaleja ->kossu mulle, alle 10 maalia ->kossu sulle. Tämä on muuten niin varma pullo, että olen valmis lyömään saman vedon muidenkin kanssa, jos haluja löytyy.

En pidä pelkkää 10 maalin tekemistä lähtökohtaisesti minään itsearvona arvioitaessa yksittäisen pelaajan onnistumista liigassa. Toni voi tuon ihan hyvin tehdäkin ja olla silti minusta huono hankinta, varsinkin palkkaansa nähden. Saman 10 maalia olisi saattanut tehdä helposti myös se kaveri, joka nyt Tonille tilaa joutuu antamaan.

Mutta jos lisätään vetoon 10 maalin lisäksi kokonaispistesaldo 0,5p/g ja tehotilasto on myös plussalla, voin sellaisen vedon lyödä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
sixtus kirjoitti:
En pidä pelkkää 10 maalin tekemistä lähtökohtaisesti minään itsearvona arvioitaessa yksittäisen pelaajan onnistumista liigassa. Toni voi tuon ihan hyvin tehdäkin ja olla silti minusta huono hankinta, varsinkin palkkaansa nähden. Saman 10 maalia olisi saattanut tehdä helposti myös se kaveri, joka nyt Tonille tilaa joutuu antamaan.
Mikään itseisarvo 10 maalia ei tosiaan ole ja itse kyllä uskon Mäkiahon iskevän niitä enemmänkin. Ja kun yhtään katselee hänen tilastojaan aikaisemmilta kausilta, niin ei tuo 0,5 pistettä per pelikään mitään utopiaa ole, päinvastoin. Todella naurettavaa on silti sanoa, että noihin samoihin lukemiin yltäisi joku toinen "helposti". Vilkaise nyt niitä tilastoja ennen kuin alat tuollaisia kynästäsi päästelemään.

Ja mitä tulee Mäkiahon palkkaukseen, niin itselläni ei ole siitä mitään tietoa. Siitä olen kuitenkin melko varma, että tämän tason kaverit eivät ilmaiseksi liigassa pelaa, eikä pidäkään pelata.
sixtus kirjoitti:
Mutta jos lisätään vetoon 10 maalin lisäksi kokonaispistesaldo 0,5p/g ja tehotilasto on myös plussalla, voin sellaisen vedon lyödä.
Ihan sama, kiinni veti. Tehotilaston miinuksiin tuo voi tietenkin kaatua hyökkääjäpelaajalla, mutta kun ei kerran originelli tarjous kelvannut, niin menkööt näin.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Rontti kirjoitti:
Todella naurettavaa on silti sanoa, että noihin samoihin lukemiin yltäisi joku toinen "helposti". Vilkaise nyt niitä tilastoja ennen kuin alat tuollaisia kynästäsi päästelemään.

Tarkoitin siis, että 10 maalia saattaisi helposti tehdä se kaveri, jonka paikan mäkkäri vie. Esim. Väisänen.

Nuo muut kriteerit asetinkin siis vain mäkkärin suhteen.

Rontti kirjoitti:
Ihan sama, kiinni veti. Tehotilaston miinuksiin tuo voi tietenkin kaatua hyökkääjäpelaajalla, mutta kun ei kerran originelli tarjous kelvannut, niin menkööt näin.

Hieno homma, mulla on nyt win-win tilanne:)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
sixtus kirjoitti:
Hieno homma, mulla on nyt win-win tilanne:)
Niinhän sitä voisi äkkiseltään kuvitella, mutta mietipä vaan kuinka pitkään ja paljon saat tästä vedosta jatkossa/Jatkoajassa kuulla kun sen pullon sinulta vien... Heh.

Kyllä Väisänen tosiaan saattaa kymmenen maalia kyetä tekemään, mutta missäs on kirjoitettu, että Mäkkäri hänen paikkansa vie?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Rontti kirjoitti:
Kyllä Väisänen tosiaan saattaa kymmenen maalia kyetä tekemään, mutta missäs on kirjoitettu, että Mäkkäri hänen paikkansa vie?

Väisänen nyt oli vaan esimerkki. Lappalainen olis vaikka toinen jne. Jonkun paikanhan se Tonikin väkisin vie tai muuten ollaan tehty todella tyhmä hankinta
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
sixtus kirjoitti:
Väisänen nyt oli vaan esimerkki. Lappalainen olis vaikka toinen jne. Jonkun paikanhan se Tonikin väkisin vie tai muuten ollaan tehty todella tyhmä hankinta
Ei kai siellä nyt kellään pitäisi mitään paikkoja olla varattuna? Mäkiaho pelaa siellä missä hänestä eniten hyötyä on. Parhaat pelaa, ei kaikki. Ja kyllä niille nuorillekin peliaikaa ja näyttöpaikkoja pitkän kauden aikana tulee.
 
Suosikkijoukkue
Hpk, HcRaPo
Mäkiahon palkka?

Kiinnostaisi tietää, että mitä se Mäkkäri saa palkkaa? Kun osa niin kovasti on sitä mieltä, ettei ole hintansa arvoinen.. Ei se lappu voi kyllä kovin suuri olla kun try-outin kautta sopparin saa, mutta tietoa minulla ei ole, joten kertokoon sen joku minulle? sixtus?
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Master God kirjoitti:
Myöskään ei ole syytä unohtaa, että ko. jannu on varsin käyttökelpoinen paitsi pelaamaan erikoistilanteita, myös luomaan niitä. Suuntaan ja toiseen.

Aamen. Mäkiaho tulee hankkimaan kaverille jäähyjä hyvällä tahdilla, siinäkin mielessä uuden tuomarilinjan mukainen hankinta, kun pilli tullee soimaan ainakin alkukaudesta hyvinkin herkästi. Saa sitten nähdä, miten tuomarit "muistavat" linjan kun suurin mediahype sen ympäriltä haihtuu.

Veikkaan, että Keinänen-Mäkiaho tulee olemaan kauden yllätyskortti, pisteidenkin valossa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Daemon kirjoitti:
Aamen. Mäkiaho tulee hankkimaan kaverille jäähyjä hyvällä tahdilla, siinäkin mielessä uuden tuomarilinjan mukainen hankinta, kun pilli tullee soimaan ainakin alkukaudesta hyvinkin herkästi. Saa sitten nähdä, miten tuomarit "muistavat" linjan kun suurin mediahype sen ympäriltä haihtuu.

No, tuota, itsellä on kyllä se se käsitys, että Mäkiaho tulee hommaamaan kerholle alivoimaa paljon enemmän kuin ylivoimaa. Mäkkäri kun tulee ihan vaikka tuomareiden periaattesta saamaan helppoja jäähyjä. Kaveri ei oikein voi taklata, kun seuraus on pihalleajo tai vähintään henkilökohtainen kymppi. Ja ne kuolevat joutsenet tullaan myöskin palkitsemaan edellä mainitulla.

Mäkiaho ei valitettavasti tarjoa kerhon nykyrosterille kuin kyvyn nyrkkiosastolla. Ja tämähän palkitaan sm-liigassa pelikielloilla.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Väitän, että jos näitä joku jaksaa tilastoida, kauden jälkeen Mäkiaho on hankkinut (ollut rikottu pelaaja tilanteessa, joka johtaa vastustajan jäähyyn) selkeästi enemmän kaksiminuuttisia, kuin mitä on niitä itse istunut.

Nimenomaan tässä olen viitannut koko ajan kaksiminuuttisiin, normaaleihin (yleisimpiin) pelitilannejäähyihin. Se on sitten eri asia, jos vertailuun otetaan mukaan henkilökohtaiset kympit, peli- ja ottelurangaistukset. Ne johtuu yleensä hanskauksista, joita me ah niin kovasti kaikki kollektiivisesti rakastamme.

Vaikka Mäkiahon liike jo edellisellä visiitillä oli vain osia parhaasta vauhdista, osasi mies edelleen mennä reikiin, joissa vastustajan on useimmiten rikottava. Ollaan Mäkiahon sainaamisesta, maalintekokyvystä, liikkeestä tai mistä tahansa sitä tai tätä mieltä, niin kyllä se hemmetti niitä kakkosia hommaa - joskus juu itselleenkin, mutta kiitettävän usein vihulaiselle. Nam.
 

Knight76

Jäsen
Suosikkijoukkue
London Knights
Haloo !!!!

Rinksu kirjoitti:
Mäkiaho ei valitettavasti tarjoa kerhon nykyrosterille kuin kyvyn nyrkkiosastolla. Ja tämähän palkitaan sm-liigassa pelikielloilla.
Veikkaan, että sun uratuntemus on Mc Mäkiahosta todella lyhyt ja huono. Et ole tainnut nähnyt montaakaan peliä, kun Mc Mäkiaho on pelannut HPK:ssa.... Näkyy hyvin sun kirjoituksista *)
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Knight76 kirjoitti:
Veikkaan, että sun uratuntemus on Mc Mäkiahosta todella lyhyt ja huono. Et ole tainnut nähnyt montaakaan peliä, kun Mc Mäkiaho on pelannut HPK:ssa.... Näkyy hyvin sun kirjoituksista *)

On lyhyt ja on huono. Pari viimeistä kautta kun hemmo pelasi kerhossa ja ei esittänyt yhtään mitään.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rinksu kirjoitti:
Pari viimeistä kautta kun hemmo pelasi kerhossa ja ei esittänyt yhtään mitään.

Niin, Jumalako ne rankkarit pussitti? Puhumattakaan kaikesta muusta hyödyllisestä.

Täältä tähän
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Rinksu kirjoitti:
On lyhyt ja on huono. Pari viimeistä kautta kun hemmo pelasi kerhossa ja ei esittänyt yhtään mitään.
Tällaisen kuvan Mäkkärin viime kausista voi saada helpostikin, jos on muistanut pitää silmät visusti kiinni ja rusinat korvissa.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
ervatsalo kirjoitti:
Niin, Jumalako ne rankkarit pussitti? Puhumattakaan kaikesta muusta hyödyllisestä.

Ei, vaan jumalan kädet. Mitä voi tietysti hieman katsantokannasta riippuen pitää joko jumalan tai oivan pelimiehen tekosina. Viime kaudella 22 pts 26 ottelussa ja 44 min jäähyjä. Ainiin kyseessähän oli Sveitsin paskasarja ja puolet noistakin syntyi karsintasarjassa. Ja kävihän se tosiaan ruotsin ykkösessäkin sekoilemassa. Sveitsissä joku takatukka, perheenisä pelasi aavistuksen huonommalla piste/peli ka:lla ja ensi kauden jo lähes varma maalipörssin voittaja samoilla tehoilla.
 

unbreakable80

Jäsen
Suosikkijoukkue
St.Louis Blues
pojat pojat.. Ei tarvi enää kauaa odottaa sittenhän nähdään millasen taakan Mäkkäri kantaa. Itse en ole ainakaa yhtään huolissaan miten Mäkkäri tulee ens kaudella pärjään. Kirkkain muisto miehestä on kuitenkin se kun eräs filppula melkein jäi kun katujyrän alle, se on nättiä se.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Daemon kirjoitti:
Vaikka Mäkiahon liike jo edellisellä visiitillä oli vain osia parhaasta vauhdista, osasi mies edelleen mennä reikiin, joissa vastustajan on useimmiten rikottava.
Tulihan se sieltä. Etenkin tän sääntöuudistuksen jälkeen vaaditaan näitä munakkaita rakoontunkemisia. (Kuulostipa rivohkolta)

Vaikka Mäkkärin vauhti onkin vähän hiipunut, niin on miehellä sen verran röyhkeyttä runnoa itseään paikoille, että kyllä se vihu saa jässikkää aikalailla jarrutella. Ja siittä pääsee penaltiboxiin.

Taas nostalgia-vimmassa muistelin aikoja, kun Peltomaan Tinke, Kauppilan Jari ja Mäkkäri antoivat yhden Sm-liigakauden komeimmat (ja eittämättä ajoittain epäpuhtaat) pommit Rinkelinmäellä.

T. Mäkiaho: ollos tervehditty.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tässä on yksi Kerhon varmoja hankintoja. Olkoon tuomarilinja mikä vaan niin joillain pelaajilla täytyy olla röyhkeyttä ajaa maalille ja tehdä maaleja. Myös osan maalintekijöistä täytyy olla monipuolisia ja tarpeeksi kovia. Esim Vihko nyt on varma 20 tekijä tälläkin kaudella, mutta ei mikään varma pistepirkko eikä mikään kultaranne yv:ssä ja kouhkaa taas pudotuspelit, hyvä jos kiekkokin pysyisi mukana. Ei todellakaan mikään snaipperi.

Anderssoniin ja Mäkiahoon luottaisin paljon jos olisin valmentaja sielläpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös