Heitän aikani kuluksi käyttäjälle
@1936 ehdotuksen mitä ainakin itse haluaisin nähdä Lukon somekanavissa.
Katselin tuossa perjantaina ehdotuksissa vastaan tullutta Sportin YouTube-kanavaa. Itse olisin ainakin todella innostunut katsomaan Lukoltakin "kameran takana" sarjaa, jossa valittaisiin vuoroin eri pelaaja kuvaamaan omaa päiväänsä tai vaikka pelipäivää. Olisi mahtavaa katsoa mitä tapahtuu kopissa aamujäillä ja ennen ottelua ja siinä voisi olla rennossa meiningissä tehtyjä toisten pelaajien haastattelua tai kyselyitä, että mitäs sun pelipäiväsi rutiineihin kuuluu tai mitä muistoja sinulla on esim. Hakametsän jäähallista.
Voi tuntua, että esimerkiksi bussimatkojen ja vieraspelireissujen kuvaaminen olisi tylsää katsojan silmissä, mutta ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti päästä ikään kuin mukaan Lukon pelireissulle kameran välityksellä. Jos kukaan pelaaja ei haluaisi olla kameran takana niin olisiko mahdollista, että joku muu ei-pelaaja sitten kuvaisi päivän tapahtumia kameralle ja niistä tehtäisiin videoita YouTubeen.
Jos mitään Sportin kaltaista sarjaa ei olisi mahdollista toteuttaa niin voisihan kokeiluksi tehdä yksittäisen videon YouTubeen esimerkkiaiheella "Lukko vieraspelireissulla Kuopiossa - Kameran takana Oskari Setänen". Video alkaisi aamulla aamujäiltä ja jatkuisi reissutavaroiden pakkaamisella ja sen jälkeen bussitunnelmilla. Vielä ennen peliä taltioitaisiin, vaikkapa alkulämpöjä pihalla tai tunnelmia pukukopissa. Pelin jälkeen sitten, vaikka pukukoppitunnelmia lisää ja sen jälkeen jos, vaikka oltaisiin vielä hotellissa yötä (ei toteudu Kuopion reissulla) niin sieltä hotellihuoneesta myös rennon letkeää videomateriaalia.
Ainakin Sportin YouTube-kanavalla nämä tälläiset videot ovat saaneet huomattavasti normaaleja haastatteluita ja lehdistötilaisuuksia enemmän näyttökertoja ja siinähän samalla saa seuran omalle sometiimille näkyvyyttä, kuten myös samalla sponsereille.
Itse olen uskoutunut Lukkofani ja tälläinen materiaali nostaisi hymyn huulille ja olisihan tämä mukavaa viihdettä. Tämä on vain minun mielipide, mutta uskoisin, että en olisi ainoa tyytyväinen katsoja.