Lukon tiedotuspolitiikka

  • 545 274
  • 2 347

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nyt kun tämä ketju on ylhäällä, käytän tilaisuuteni hyväkseni toteamalla, etten enää seuraa Rauman Lukkoa Facebookissa. Ai miksi en? Mainos, mainos, mainos, työpaikkailmoitus, mainos, mainos. Tätäkö nuo 18 000 ihmisistä haluavat? Tämän ketjun nimi voisi aivan hyvin olla Rajalan mainospolitiikka, sillä sitähän Lukon tiedotuspolitiikka käytännössä on.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun tämä ketju on ylhäällä, käytän tilaisuuteni hyväkseni toteamalla, etten enää seuraa Rauman Lukkoa Facebookissa. Ai miksi en? Mainos, mainos, mainos, työpaikkailmoitus, mainos, mainos. Tätäkö nuo 18 000 ihmisistä haluavat? Tämän ketjun nimi voisi aivan hyvin olla Rajalan mainospolitiikka, sillä sitähän Lukon tiedotuspolitiikka käytännössä on.

Lukon some-viestintä on muutenkin ala-arvoista verrattuna muihin seuroihin.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin itse olen ihmettelyt sitä, ettei huomisesta tiedoitustilaisuudesta ole seuran virallisia teitä pitkin tullut mitään ilmoitusta. Ainoastaan paikallislehden toimittajat ovat tämän tiedon jakaneet. Äsken vasta ensimmäistä kertaa bongasin, että tiekkari alkaa 8.30.

Minkä takia asioista ei voi kertoa avoimesti? Yksi kuva ja muutama rivi tekstiä FB/twitter "TIEDOITUSTILAISUUS 4.5"+aika ja paikka, tervetuloa!

Ei varmaan ole liikaa pyydetty.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin itse olen ihmettelyt sitä, ettei huomisesta tiedoitustilaisuudesta ole seuran virallisia teitä pitkin tullut mitään ilmoitusta. Ainoastaan paikallislehden toimittajat ovat tämän tiedon jakaneet. Äsken vasta ensimmäistä kertaa bongasin, että tiekkari alkaa 8.30.

Minkä takia asioista ei voi kertoa avoimesti? Yksi kuva ja muutama rivi tekstiä FB/twitter "TIEDOITUSTILAISUUS 4.5"+aika ja paikka, tervetuloa!

Ei varmaan ole liikaa pyydetty.

Ehkä tässä halutaan, että mahdollisimman vähän olisi tilaisuudelle seuraajia? Tuommonen kellonaika ja vielä vähäinen mainostus. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kotisivut olisi tässäkin se tärkein paikka informoida. Kun en somessa vaikuta, niin viestintä ainoastaan siellä olisi poikkeuksellisen typerää perinteisiä tiedotuskanavia seuraavien kannalta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onpa aikaisin. No se hyvä puoli siinä on että kun mulla on keskipäivällä vähän menoa niin ehdin ainakin jo aamutuimaan haukkumaan kaikki.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä tässä halutaan, että mahdollisimman vähän olisi tilaisuudelle seuraajia? Tuommonen kellonaika ja vielä vähäinen mainostus. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kotisivut olisi tässäkin se tärkein paikka informoida. Kun en somessa vaikuta, niin viestintä ainoastaan siellä olisi poikkeuksellisen typerää perinteisiä tiedotuskanavia seuraavien kannalta.

Jäi hieman epäselväksi tuo viittaus mainostamiseen. Totta kai "varsinainen uutinen" voisi olla kotisivuilla ja siitä someviestimiin linkkiä päivityksen kylkeen. Samalla tavalla kuin monet seurat julkaisevat pelaajia esim. twitterissä / LUE LISÄÄ: linkki.


Jos se on Lukolta tietoinen valinta, että tälle ei haluta huomiota niin jo on kumma. Taas ollaan aloittamassa uutta projektia ja julkaistaan keskeisimmät johtohahmot niin kyllä se noin niinkuin nopealla mietinnällä olisi "hypetyksen paikka".
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä surkeaa. Tepsin ja Lukon touhua tässä tiedotuspolitiikassa seuratessa huomaa kyllä suurseuran ja puuhastelevan kyläseuran eron.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selasin Ilta-Sanomien nettisivuja ja kun Lukko julkisti Pekka Virran sopimuksen kello 8.30 alkaneessa tiedotustilaisuudessa, niin ei Iltiksessä ole mitään mainintaa asiasta. Mistähän sekin johtuu?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aika jännä aika tuo 8.30. Yleensä tiedotustilaisuudet ovat iltapäivällä kun kaikki ovat jo hyvin hereillä.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selasin Ilta-Sanomien nettisivuja ja kun Lukko julkisti Pekka Virran sopimuksen kello 8.30 alkaneessa tiedotustilaisuudessa, niin ei Iltiksessä ole mitään mainintaa asiasta. Mistähän sekin johtuu?
Iltis ei ole nähnyt tuota tiedottamisen väärtiksi, mennyt heiltä ohi, tai tiedottavat jossain toisessa välissä.
 

Darthjosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Nashville Predators
Kenelläkään ei ollut hajua mihin aikaan se alkaa itsekkin kuulin tilaisuuden alkamis ajasta vasta kuusi tuntia ennen sen alkua ja Lukon virallinen twitter tilikin twiittasi asiasta vasta tuntia ennen tapahtuman alkua.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
...Lukko tulee julkaisemaan pelaajanimityksiä lähiaikoina (mitä sitten tarkoittaakaan).

Lukon tiedotuspolitiikan tuntien pelaajasopimuksia julkaistaan silloin, kun median kiinnostus on MM-kisoissa.

Mitä tapahtuikaan perjantaina, kun MM-kisat alkoivat ja Suomella oli avauspeli?

Marttinen puolistukseen 1+1 sopimuksella.

Mitä tapahtuikaan sunnuntaina, kun Suomella oli kisojen toinen ottelu?

Arttu Ilomäki Lukkoon 1+1 sopimuksella.


Kenenköhän sopimuksen Lukko julkaisee huomenna, kun mediahuomio keskittyy Suomen peliin Tšekkiä vastaan.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tapahtuikaan perjantaina, kun MM-kisat alkoivat ja Suomella oli avauspeli?



Mitä tapahtuikaan sunnuntaina, kun Suomella oli kisojen toinen ottelu.



Kenenköhän sopimuksen Lukko julkaisee huomenna, kun mediahuomio keskittyy Suomen peliin Tšekkiä vastaan.

Tämä on iha uskomatonta. Nauroin kotona, kun arvasin itsekin että näin käy ja niinhän kävi. Joku fiksumpi vois kertoa, että mikä helvetti tässä on ideana?
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni aika täydellisesti onnistunutta stealth-toimintaa Lukolta. Valtakunnallisesti kukaan ei tiedä joukkueen uusista hankinnoista mitään :D

Jännä linja...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ne pelaa varman päälle.

Muistan kuinka Lukko veti herneet nenään silloin Jatkoajan alkuhämärissä kaudella 2002-03 kun tsekkiläinen jääkiekkosivusto kirjoitti Robert Kronin siirtyvän Lukkoon ja Jatkoaika uutisoi sen perusteella asian varmana tietona. Siellä kävi pojat Lukon toimistolla miehet ja puhelimet kuumina kun pari toimiston herraa soitteli pitkin ja poikin Suomen maata eri sanomalehtiin, että "älkää vaan uskoko Jatkoajan törkeää ennenaikaista uutisointia" ja sanomalehtien toimituksissa ei oltu edes kuultu mitään Jatkoajasta tai Robert Kronin kytköksistä Lukkoon ennen toimiston herrojen aktivoitumista. Se oli sitä aikaa tosiaan kun tämä sosiaalinen media otti vielä alkuaskeliaan ja Jatkoaika oli ihan uusi ja ennenkuulumaton juttu suomalaisessa kiekkoelämässä.

Nythän me meinaa että vaikka sopimukset on jo tehtykin niin mitä vähemmän porukka tietää ja kiinnostuu niistä niin aina parempi. Tullaan puskista sano.
 

Samppub

Jäsen
Tämä on iha uskomatonta. Nauroin kotona, kun arvasin itsekin että näin käy ja niinhän kävi. Joku fiksumpi vois kertoa, että mikä helvetti tässä on ideana?
Veikkaan idean olevan lähinnä seuraava: Jos kiekkomaailman kiinnostus on muualla niin saa olla täysin rauhassa, ei toimittajat kiusaa kk-palkkalaisia ja näin ollen pystytään vetämään sieltä missä rima on matalimmillaan.

Sopisi hyvin Rajalan ja kumppaneiden "ideointiin".
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Tästä on varmaan jauhettu aiemmin, mutta jotenkin pitäisin tärkeänä, että jos organisaatiolla on kotisivut, niin niitä pidettäisiin ajantasalla. Varsinkin 2017-luvulla.

Etusivulla on linkit näihin viime aikojen julkistuksiin, mutta nimiä ei ole viitsitty viedä toiselle lehdelle, eli joukkueen alle. Luulisi että kun hommaan ryhdytään, niin se tehtäisiin kerralla kuntoon. Joka paikkaan. Nyt yhtäkään kauden jälkeen julkaistua nimeä ei vielä listoilta löydy.

Lisäksi tuolla joukkuesivulla voisi olla sopimuksien päättymisvuodet ja suluissa vaikka optiot. Vai pelkääkö toimisto että muut joukkueet pääsevät paremmin "haaskalle", kun tietoa löytyy.

Voi olla että nipotan ja nussin pilkkua, mutta kummasti vaan monilla organisaatioilla tämä on kunnossa. Itselle pistää tämmöiset aika pahasti silmään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
En edes muista koska olen viimeksi Lukon kotisivuilla käynyt. Saati etsinyt sieltä jotain infoa. Ovat vain niin hiton huonot.
Tai jonkun linkin kautta olen jonkun pelaajahaastattelun käynyt lukemassa, kun ei tarvi itse sieltä etsiä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Laituri julkaistaan tänään klo 14. Tiedotuspolitiikka on siis johdonmukaista.
Harmi kun Suomi pelaa tänään niin myöhään. Olisi ollut johdonmukaisempaa kertoa Keräsen (?) paluusta samaan aikaan kun Leijonat pelaa.
 
Voi hyvänen aika tuota Lukon Instagramia ja Facebookkia. Rauma Rock, Rauma Rock, Rauman kesäteatteri, Rauma Rock... jos on pakko sinne päivitellä jotakin, niin se voisi olla vaikka treeneistä kuvia/videoita.

Olisi muuten mukava kuulla niitä uutisia niistä Lukon hankinnoista. Onko kellään tietoa "milloin paukkuu" taas? :D
 

Samila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On kyllä ollut Lukon Facebook-mainonta niin ala-arvoista, että nyt lähti ilmoitukset piiloon. Käsittämätöntä!
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alkaa ihan kevyesti ampua mainosmäärä yli. Oksettavin sessio itselläni kävi eilen, kun yritin katsoa Lukon kotisivuilta joukkueen kokoonpanoa. Koko ajan näytölle hyppi jokin mainos. Ei tarvitse toista kertaa käydä Lukon kotisivuilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös