Lukon tiedotuspolitiikka

  • 555 367
  • 2 347

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onneksi Jatkoajasta löytyy joukkuekohtaiset kalenterit, ettei tarvitse käyttää Lukon nettisivujen ottelukalenteria, josta puuttuu niinkin oleellinen juttu kuin viikonpäivät. Jälleen yksinkertainen asia, joka on ilmeisen vaikea sivujen sisällöntuottajalle.

Lukko kun on taas järjestämässä katsojakyselyä, niin eikö nettisivuille voisi laittaa palautelomaketta, jonka kautta käyttäjän on mahdollista ilmoittaa puutteista ja vioista, joita totisesti löytyy. Tai mitä suotta. Eihän noita sivuja kovin moni edes käytä. Suosittelen sulkemaan kokonaan, jos toimistosta ei löydy tahtoa ja/tai osaamista nykyistä enemmän.

Vuosi on 2013 ja Lukon nettisivut ovat sekä sisällöltään että graafiselta ilmeeltään luokkaa säälittävä, ja näin on aina ollut.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Onneksi Jatkoajasta löytyy joukkuekohtaiset kalenterit, ettei tarvitse käyttää Lukon nettisivujen ottelukalenteria...

Ei suoraan liity Radiopään viestiin, mutta onhan palstaveljet huomanneet etusivulla linkin "Lataa matsit" tms? Vihdoin Lukko tarjoaa .ics-tiedostona matsipäivät, loistavaa!

Eli kiitostakin välillä kun aihetta on. Klik ja klik niin on matsit kalenterissa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
NHL14 -Lukkokansi julkaistu...kuin myös muiden joukkueiden kannet.
Lukon uutinen aiheesta
Eipä tuo aivan onnistunut ole. Kaikki ukot pistetty päällekkäin. Tapparan kanssa kamalimmat kannet.

Vittu mitä nillitystä. Noissa jokaisessa oikeastaan on pelaajat lätkitty päällekkäin samalla tavalla kuin Lukon versiossakin. Olisit varmaan halunnut sen Saarelan alastomana tuohon kanteen.

Ja toiseksi. Kuka noita kansia edes katsoo? Mä ainakin otan pelin pois kansista ja laitan kannet laatikkoon ja alan pelaamaan peliä. En edes muista kuka on NHL 13 kannessa. Tai sitä edellisissä. Peli on se mikä kiinnostaa. Ei kannet.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisit varmaan halunnut sen Saarelan alastomana tuohon kanteen.

Taitaa nuo alastomat lätkäpelaajat olla enemmän sinun juttujasi kun viestistäni tuollaista sait päähäsi.

Ja toiseksi, mun ei tarvi katsoa tuota peliä muualla kuin kaupan hyllyllä ja yleensä nuo hyllyt tulee käveltyä ohi kun en pelikonsolia omista.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisaalta nuo SM-liigakannet ovat muutenkin ihan turhia, sillä kuka haluaa katsella jotain liigapelaajia kun vaihtoehtona kanteen on maailman Kaikkien Aikojen Paras maalivahti?

Nöyrimmät pahoittelut offtopicista. Tai no, Lukon tiedotuspolitiikka on mielestäni paskaa. Siinä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vittu mitä nillitystä. Noissa jokaisessa oikeastaan on pelaajat lätkitty päällekkäin samalla tavalla kuin Lukon versiossakin. Olisit varmaan halunnut sen Saarelan alastomana tuohon kanteen.

Ja toiseksi. Kuka noita kansia edes katsoo? Mä ainakin otan pelin pois kansista ja laitan kannet laatikkoon ja alan pelaamaan peliä. En edes muista kuka on NHL 13 kannessa. Tai sitä edellisissä. Peli on se mikä kiinnostaa. Ei kannet.
No onhan noi kannet kyllä just sitä suorittamista mitä SM-liigan suorittaminen aina on - halvin mahdollinen ja rumin ratkaisu mikä saadaan vaan tehtyä. TPS:n ja Jokereiden kannet on tehty sentään kunnolla, noistakin TPS:n kansi on ainoa joka näyttää NHL-pelin kannelta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tässä kesän mittaan, kun joukkueet ovat ilmoittaneet uusista sopimuksista, on joukkeiden koti- tai YouTube-sivuilla julkaistu videon muodossa jonkinlainen haastattelu. Lukko on hankkinut tulevaksi kaudeksi nimekkäitäkin pelaajia, joilla on media-arvoa, joten miksi tätä ei hyödynnettä.

Kiinnostaisi tietää, että kun Raumam Boja on hyvissä väleissä seurajohdon kanssa, niin onko kukaan ottanut asiakseen ottaa kantaa Lukon surkeaan tapaan hyödyntää verkkomediaa?
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ja mä en nyt esimerkiksi löydä Lukon sivuilta minkäänlaista tietoa tulevista harjoitusotteluista. Tai ehkä olen vain sokea.

Lev-pelistä rullautuu mainos tuohon banneriin ja sekin avautuu raskaana pdf:nä.

Ottelukalenteristakin puuttuu edelleen päivämäärät ja samoin etusivulta avautuva kausikorttimainos on järkyttävä PDF.

Ero esimerkiksi Saipaan on järisyttävä, sieltä löytyy yhdellä klikkauksella harjoitusottelujen päivämäärät sekä tulokset tilastoineen.

Ei tää voi olla näin vaikeeta hei.

Mutta kun fanit ovat Lukolle edelleen pakollinen paha, joihin voi tuen takia suhtautua asenteella haistavittu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ero esimerkiksi Saipaan on järisyttävä, sieltä löytyy yhdellä klikkauksella harjoitusottelujen päivämäärät sekä tulokset tilastoineen.

Mutta kun fanit ovat Lukolle edelleen pakollinen paha, joihin voi tuen takia suhtautua asenteella haistavittu.

Lukon kannattaisi ulkoistaa koko nettisivutoiminta kannattajille, eikä tuhlata rahojaan paikallisiin mainostoimistoihin, jotka eivät selvästikään ole riittävän kyvykkäitä nykypäivään. Tulisi varmasti halvemmaksi, ja sivujen sisältö olisi kohderyhmän itsensä luotavissa. Olen siinä uskossa, että SaiPassa tehtiin juuri näin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kesän mittaan, kun joukkueet ovat ilmoittaneet uusista sopimuksista, on joukkeiden koti- tai YouTube-sivuilla julkaistu videon muodossa jonkinlainen haastattelu. Lukko on hankkinut tulevaksi kaudeksi nimekkäitäkin pelaajia, joilla on media-arvoa, joten miksi tätä ei hyödynnettä.

Kiinnostaisi tietää, että kun Raumam Boja on hyvissä väleissä seurajohdon kanssa, niin onko kukaan ottanut asiakseen ottaa kantaa Lukon surkeaan tapaan hyödyntää verkkomediaa?
Lukon tiedotuspolitiikka on aivan järkyttävän huonossa kunnossa. Kateellisena seuraan esimerkiksi Tepsin, Jokereiden ja vaikka Ässienkin Twitter-tilejä. Pelaajahaastatteluja, tunnelmia harjoituksista, etsetera etsetera etsetera. Ja sama ongelma luonnollisesti ulottuu Facebookin puolelle, vaikka siellä Lukon Fabossa silloin tällöin jotain uusia hot wingsejä mainostetaankin. Tai Rauma Rokrokkia.

Onko Lukolla edes omaa Youtube-tiliä? Kuka vastaa Lukon tiedotuspolitiikasta?

Oikeastaan ainut positiivinen asia Lukon tiedotuspolitiikkaan liittyen on tuo Lukon kotisivujen pukukoppi-osio, vaikka siellä ei yleensä mitään perusjargonia kummallisempaa ikinä kirjoitetakaan. Paitsi tietysti Genematin vuorolla. Tämä nyt ei toki ole Lukon tiedotuksen vika.

Ammattilaisorganisaationa Lukon olisi kyllä syytä laittaa tämä mediapuoli kuntoon. Antaa helvetin puuhastelevan kuvan seurasta, kun sosiaalisen median hyödyntäminen on käytännössä nollatasoa. En tosiaan tiedä kuka Lukon tiedotuspolitiikasta vastaa, pahaa pelkään että kyseessä on joku jo pidemmän aikaa organisaation palkkalistoilla olleen suojatyöpaikka.

Jos minä saisin päättää, niin Lukko laittaisi tiedotuspäällikön (tms.) postin avoimeen hakuun.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kiinnostaisi tietää, että kun Raumam Boja on hyvissä väleissä seurajohdon kanssa, niin onko kukaan ottanut asiakseen ottaa kantaa Lukon surkeaan tapaan hyödyntää verkkomediaa?

Seuran puutteellinen viestintä ja ilmaisten sosiaalisten medioiden hyötykäytön puute on ollut yksi niistä asioista, joiden tärkeydestä useimmiten varmasti muistutetaan.

Lukkohan teki imago- ja brändikyselyn hallilla viime kaudella ja sen perusteella on tehty brändistrategiaa, johon varmasti viestintä kuuluu olennaisena.

Mielenkiinnolla odotan tapahtuuko asioissa jotain muutoksia vai jääkö sananhelinän tasolle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lukon tiedotuspolitiikka on aivan järkyttävän huonossa kunnossa. Kateellisena seuraan esimerkiksi Tepsin, Jokereiden ja vaikka Ässienkin Twitter-tilejä. Pelaajahaastatteluja, tunnelmia harjoituksista, etsetera etsetera etsetera. Ja sama ongelma luonnollisesti ulottuu Facebookin puolelle, vaikka siellä Lukon Fabossa silloin tällöin jotain uusia hot wingsejä mainostetaankin. Tai Rauma Rokrokkia.

Minä en edes suostu liittymään Lukon Facebook_sivulle niin kauan kuin heti kuvauksessa on yhdyssanavirhe. Jos minä saisin päättää olisi sivun nimi Rauman Lukon virallinen Facepalm_sivu. Eikä minua todellakaan kiinnosta pesäpallouutiset, joille pitäisi olla oma sivunsa.

Seuran puutteellinen viestintä ja ilmaisten sosiaalisten medioiden hyötykäytön puute on ollut yksi niistä asioista, joiden tärkeydestä useimmiten varmasti muistutetaan.

Ei tällainen tapa toimi. Seuran media-asioista vastaaville henkilöille pitäisi näyttää, mitä ja miten asiat pitäisi olla. Näinhän te teitte logoasiassakin, mistä todella suuri kiitos.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Oikeastaan ainut positiivinen asia Lukon tiedotuspolitiikkaan liittyen on tuo Lukon kotisivujen pukukoppi-osio, vaikka siellä ei yleensä mitään perusjargonia kummallisempaa ikinä kirjoitetakaan.

Tämäkin sinänsä hieno osio menee hukkaan kun kirjoituksia ei jaeta sosiaalisessa mediassa ollenkaan. Itsekin unohdin sen koko olemassaolon kunnes huomasin, että sinne oli useampi kirjoitus tullut.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tosiaan tiedä kuka Lukon tiedotuspolitiikasta vastaa, pahaa pelkään että kyseessä on joku jo pidemmän aikaa organisaation palkkalistoilla olleen suojatyöpaikka.

Jos minä saisin päättää, niin Lukko laittaisi tiedotuspäällikön (tms.) postin avoimeen hakuun.

Veikkaan että sama idea kuin pelaajahankinnoissa, kaikki vastaavat yhdessä. Eipä tuo Lukon tiedotuksen organisointi voi olla niin paha rasti ettei Lukko siihen pysty. Onko Samkissa (Rauman yksiköissä) mitään mainontaan suuntautuneita tradenomeja yms? Luulisi että sieltä löytyisi pari tekemään vaikka opinnäytetyön Lukolle ja ehkä tulemaan töihin kun valmistuu. Voitaisiin käyttää sitä raumalaisuutta eduksi tässä asiassa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
IMO viestinnästä vastaavan pitää olla ehdottomasti ammattilainen. Ei puulaakihommia tai hetkeksi sitoutuvia opiskelijoita.

Lukon tiedotteita kirjoittaa nyt Asko Tanhuanpää, mutta käsittääkseni sosiaalista mediaa, Lukon tapauksessa facebookia, päivittää milloin ketäkin toimistosta.

Twitter laiminlyödään oikeastaan kokonaan eikä facebookissakaan ole punaista lankaa tai suunnittelmallisuutta.

Viestinnällinen päävastuu ammattitoimijalle, joka keskittyy hommaan kokonaisvaltaisesti. Somen käytössä on valtavasti toki mahdollisuuksia, mutta maailman tärkein asia se ei ole.

Ensin pitää saada perustason viestintä kuntoon.

Jokereilla on todella hyvää viestintää. TPS:stä saisi myös moni ottaa mallia, Lukko voisi ottaa turkulaisten tason tavoitteekseen. Siitäkin on vielä paljon parannettavaa esim. visuaalisuuden kanssa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
IMO viestinnästä vastaavan pitää olla ehdottomasti ammattilainen. Ei puulaakihommia tai hetkeksi sitoutuvia opiskelijoita.

Tästä samaa mieltä, vaikka en tiedäkään mitä IMO-viestintä tarkoittaa.

Täällä ihmeteltiin jo aikaisemmin ajankohtaa ilmoittaa sopimusten julkaisia, oliko se sitten tällä kertaa Nummelinin vai Koiviston sopimus, en muista. Joka tapauksessa, jos Lukko panostaisi tiedottamiseen paremmin, saisi seura samalla myös medianäkyvyyttä. Luulisi Lukon sponsoreitakin kiinnostavan näkymään enemmän lehtikuvissa tai televisiossa, jossa pelaajia yleensä haastatellaan sponsorimerkitty paita päällä.

Mistään Twitteristä ja Facebookista en niin perusta, mutta jos niissä ollaan mukana, pitää asiat hoitaa ammattimaisesti. Yksi tai enintään kaksi henkilöä hoitamaan näitä juttuja, tai muuten homma näyttää kerhomaiselta (ei HPK) puuhastelulta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tästä samaa mieltä, vaikka en tiedäkään mitä IMO-viestintä tarkoittaa.

In my opinion.

Täällä ihmeteltiin jo aikaisemmin ajankohtaa ilmoittaa sopimusten julkaisia, oliko se sitten tällä kertaa Nummelinin vai Koiviston sopimus, en muista. Joka tapauksessa, jos Lukko panostaisi tiedottamiseen paremmin, saisi seura samalla myös medianäkyvyyttä.

Nämä esimerkkinä. Nummelinin julkistusarvo hukattiin täysin kun samaan aikaan pelattiin Suomen peliä jääkiekon MM-kisoissa. Maalivahdin nimi vuodettiin ennen kuin laiva oli lähtenyt rannasta. Sinne menneet fanit eivät olleetkaan ensimmäisiä, jotka kuulevat asiasta vaikka siitä olivat juuri maksaneet.

Ässien mestaruuden jälkeiset wings-julkaisut yms.

Mistään Twitteristä ja Facebookista en niin perusta, mutta jos niissä ollaan mukana, pitää asiat hoitaa ammattimaisesti. Yksi tai enintään kaksi henkilöä hoitamaan näitä juttuja, tai muuten homma näyttää kerhomaiselta (ei HPK) puuhastelulta.

Kyllä ne vahvasti nykypäivää ovat ja palvelevat kannattajia erinomaisesti. Väitän jopa, että hyvin hoidettu viestintä (sisältäen somet) lisäävät niin paljon yhteisöllisyyttä, että sillä pystytään parhaimmassa tapauksessa pitämään seuran imago hyvänä paikallisesti, vaikka takana olisi perseelleen mennyt kausi urheilullisesti.

Ennenkaikkea FB ja twitter ovat ilmaisia. Ja mahdollisuudet rajattomat. Ja jääkiekkokansaa janoaa kaikenlaista tietoa jatkuvasti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
In my opinion.

Ai se olikin jotain Twitter-kieltä. Ehkä juuri tämän takia en Twitteristä niin perustakaan, ne kun tuppaavat synnyttää suomen kieleen esimerkin kaltaisia tauteja.

Mutta asiaan. Osaako joku sanoa millaisia henkilöitä Lukon myyntipuolella on töissä? Siis ne henkilöt, jotka vastaavat aitio- ja ravintolapalveluista. Ovatko he ammattilaisia, vai kalastuskavereita? Jos nimttäin tällä puolella Lukolla on ammattilaiset puikoissa, niin miksi tiedotuspolitiikassa säästellään. Kuten aiemmin mainitsin, hyvä mediatyö tuo näkyvyyttä myös sponsoreille, minkä luulisi Lukkoa kiinnostavan, jos pikkukarkkien tarjoaminen kannattajille ei kiinnosta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mutta asiaan. Osaako joku sanoa millaisia henkilöitä Lukon myyntipuolella on töissä? Siis ne henkilöt, jotka vastaavat aitio- ja ravintolapalveluista. Ovatko he ammattilaisia, vai kalastuskavereita? Jos nimttäin tällä puolella Lukolla on ammattilaiset puikoissa, niin miksi tiedotuspolitiikassa säästellään. Kuten aiemmin mainitsin, hyvä mediatyö tuo näkyvyyttä myös sponsoreille, minkä luulisi Lukkoa kiinnostavan, jos pikkukarkkien tarjoaminen kannattajille ei kiinnosta.

Täältä näkee ketkä henkilöt ovat töissä : Rauman Lukko | Rauman Lukko

Ravintolapalvelut ovat varmasti ammattilaisen käsissä. Jos tarkoitat aitio- ja yhteistyökumppanien (sponsorien) myynnillä niin kyllä Lukossa hyvää tulosta on tehty. Eli varmaan ihan oikeat kaverit on töissä.

Kiekkoareenan tuoreen jutun mukaan yhteistyökumppaneilta saatavat sponsorieurot ovat taas kasvussa sekä kausikorttejakin on mennyt enemmän kuin viime vuonna.

Mielestäni tuosta linkistä taas näkee aika suoraan mikä Lukon haaste on. Henkilökuntaa on listattuna organisaatiossa tuossa linkissä 9 henkilöä. Näistä peräti kolme on myyntipäällikköä. Lisäksi toimitusjohtaja on myös myyntiorganisaatiosta tullut ja myyntiin orientoinut.

Heidän lisäkseen on myyntineuvottelija, markkinointisuunnittelija, ravintola - ja turvallisuuspäällikkö. Kaikki tietävät myös, että palkkalistoilla on pelaajia kartoittava Hannu Vanhatalo.

Jos ei tietäisi niin henkilöstörakennetta lukemalla voisi kuvitella, että kyseessä on jokin viihdepalveluja järjestävä yritys ennemmin kuin urheiluorganisaatio.

Poissaolollaan vaikuttavat sekä urheilusta että viestinnästä vastaavat henkilöt. Ja missä Lukon suurimmat haasteet ovat?

Ja erilaisten tapahtumien järjestäminen alkaa olla Lukolla täysipäiväistä puuhaa. 5-6 isoa tapahtumaa vuodessa on iso ponnistus miltä tahansa organisaatiolta. Olisi mukavaa tietää kuinka paljon nämä ydintoiminnan ulkopuolella olevat tapahtumat jättävät viivan alle tulosta. Julkisen tilinpäätösten mukaan liikevaihto on kasvanut kyllä, mutta viivan alle jäänyt tulos ei.

Vastauksena kysymykseesi niin mielestäni kyse ei ole siitä varsinaisesti ketä ihmisiä organisaatiossa on töissä, osittain tehdään myös erinomaista jälkeä, vaan ennemminkin minkälaisin arvoin toimintaa ohjataan. Focus on kateissa.

Urheilupuolen vastuunottajan poissaolo näkyy räikeimmin. Lukko on aina valmentajansa näköinen. Vaikka seuralla itsellään pitäisi olla joku pitkäntähtäimen pelillinen identiteetti ja suunnitelma. Pelaajamarkkinoillakin ollaan helposti myöhässä kun uuden valmentajan nimi on selvillä ja ruvetaan kokoamaan hänelle joukkuetta.

Taloudellisista panostuksistakaan ei ole hyötyä, jos panos-tuotos suhde ei ole kohdillaan. Ja parhaiten sen saa kohdilleen urheiluosaamiseen panostamalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämäkin sinänsä hieno osio menee hukkaan kun kirjoituksia ei jaeta sosiaalisessa mediassa ollenkaan. Itsekin unohdin sen koko olemassaolon kunnes huomasin, että sinne oli useampi kirjoitus tullut.

Minusta on ihan hyvä, että Pukukoppia ei jaeta missään someissa. Nyt se on pelaajilta faneille, lähinnä asiasta aidosti kiinnostuneet käyvät lukemassa. Jos sitä somekiimassa kilpaa jaettaisiin pitkin twitteriä ja siten myös iltapäivälehtiä koko kansalle, niin tuskinpa jotain tällaisia hulvattomuuksia enää nähtäisiin: Interview with #33 | Rauman Lukko

Muuten Lukon viestinnästä on lähes kaikki oleellinen sanottu. Tarttis tehdä jotain.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oletteko huomanneet, että Lukon sivuille on ilmestynyt kaksi videota? Toinen on viime viikon toritapahtumasta ja toinen eilisestä pelistä. Jälkimmäisessä on tosin vain haastatteluja, ei ottelutapahtumista. Hienoa että tällaisia videoita tulee Lukon sivuille, mutta miksi se on jonkun M---- S------sen tilillä oleva Vimeo-video.

Videotuotannosta vastaa Wes-TV. Koska pojat ovat luomassa sivuille vihdoinkin muutakin videomateriaalia kuin maalikimarat ja pressitilaisuudet, en halua heidä tuotoksiaan kritisoida. Se tosin ihmetyttää, että miksi eilisen ottelun maaleja ei sivuilta löydy vaikka sama tuotantoporukka kuvasi ja lähetti nettiin koko pelin.

Kauden alkuun on reilu kuukausi, ja tälläkin sektorilla on nähtävissä pientä edistystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös