Lukon tiedotuspolitiikka

  • 547 295
  • 2 347

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Kun kuulin wings-asiasta esimmäistä kertaa, oletin että tässä on Rajalan Amerikan-matkan tulos. Enkä yhtään ihmettelisi, vaikka näin on myös todellisuudessa.

Siellä on Rajala nähnyt että joka toinen musta mies kulkee siipikippo kainalossa ja aatellut että äkkiä tällainen meillekin. Siinä innostuksissaan unohti että eihän Raumalla noita mustia miehiä niin paljoa ole ja persutkin pyristelee jotenkin niitä vastaan, joten onhan RTK:lla varaa ja ostetaan niitä mustia miehiä ostamaan niitä siipiä. Onhan meillä varaa ostaa myös niitä ehtoopuolen pelaajiakin.

Ei muuten ole hirveästi jälkipuinteja kuulunut Lukon kaudesta viralliselta taholta, ehkä ne risteilyllä sitten pikkupäissään jotain liirumlaarumia kertovat. Hyvin meni kun tavoite saavutettiin.
Voisi kyllä risteilyllä sitten samalla julkasita Lukon uuden johdon ja vaikka ihan sen UTJ:n palkkaamisen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Akseli Hakala antoi osuvan ja ennenkaikkea rakentavan palautteen Rauman Lukon sosiaalisen median käytöstä Rauman Lukko officialissa Facebookissa :

"Akseli Hakala Seuraava kommentti edustaa vain omaa ajatteluani eikä edusta minkään edustamani tahon virallista kantaa.

Olen seurannut erityisesti kevään mittaan Rauman Lukko Official:in tiedottamista sosiaalisessa mediassa ja haluan nyt nostaa muutaman kehittämisajatuksen.

Sosiaalisen median viestinnän tulee olla vuorovaikutteista ja sen tulee mukautua keskusteluympäristön ilmapiiriin. Se, että seuran virallinen twitter-tili lyttää joukkueen esityksen ei ole erityisen järkevää markkinoinnillisesta näkökulmasta. Vaikka peliesitykset kaipaisivatkin kohennusta, niin niistä voi viestiä rakentavasti.

Kuten tästäkin keskustelusta voidaan todeta, ajankohdalla on suuri merkitys siihen, miten viesti otetaan vastaan. Lisäksi viestin sisällön merkitys on varsin olennainen.

Lopuksi esitän syvän paheksuntani ylläolevaan seuran kommenttiin, jossa todetaan, ettei pelaajia tai valmentajia ole vahingoitettu. Muistutan, että fanit tuovat Lukonkin kassaan merkittäviä summia ja on todella pöyristyttävää, että kritiikkiin suhtaudutaan näin välinpitämättömästi. Onko tämä aidosti Lukon virallinen näkökulma? Mikäli kommentti edustaa seuran virallista linjaa, on seuran johdossa toimivien henkilöiden asemaa tarkasteltava, sillä tällöin seurajohto ei nauti maksavien asiakkaiden luottamusta.

Toivon todella, että Rauman Lukko oikaisee asian ja esittää pahoittelunsa seuran kannattajille."


Tilannetaju, ajankohta ja se miten palaute otetaan vastaan. Lisäisin vielä tähän Akselin palautteeseen, että twitteriä pitää käyttää siinä kuin facebookiakin. Lukkoa twitterissä seuraavat kaikki "alan" toimittajat, ammattilaiset ja asiasta kiinnostuneet. Se on ilmainen viestintä väline, mutta huonosti käytettynä se tekee vain hallaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Se on ilmainen viestintäväline, mutta huonosti käytettynä se tekee vain hallaa.

Sama pätee nettisivuihin. Ei riitä, että seuralla on kotisivut internetissä. Niiden pitää olla myös sen verran laadukkaat, että jää kuva ammattimaisesta toiminnasta. Lukon kohdalla ei ole onnistuttu tässäkään asiassa. Kunhan on sivut, koska muillakin on, lopputuloksella ei ole väliä.

Siinä vaiheessa, kun uudet nettisivut julkaistaa pitäisi siellä olla palauteosio, jonka kautta käyttäjät voivat antaa palautetta toimivuudesta ja toimimattomuudesta. Mutta kun ei. Kun on kerta kerran tehty, niin se on ja pitää. Viime vuonna parannuksia tosin tuli pitkin kautta, ja nimenomaan sellaisia, joita täällä mainittiin. Mutta se ei poista sitä faktaa, että Lukon sivut ovat epämiellyttävät niin teknisesti, ulkoasultaan, ja etenkin kirjoitusasultaan (uusimpana esimerkkinä joukkueen nimen kirjoittaminen pienellä).

Kun kerran Raumam bojat ovat saaneet jalkaa toimiston oven väliin, ja heitä kuunnellaan, niin onko tiedottamisesta ja etenkin nettisivuista ollut puhetta. Olisi ainakin syytä ottaa asia esille.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kun kerran Raumam bojat ovat saaneet jalkaa toimiston oven väliin, ja heitä kuunnellaan, niin onko tiedottamisesta ja etenkin nettisivuista ollut puhetta. Olisi ainakin syytä ottaa asia esille.

Onhan viestinnästä, sosiaalisen median käytöstä ollut paljonkin puhetta ja asiasta on omia erilaisia kehittämisajatuksia annettu. Sitä en tiedä onko Lukolla tällä hetkellä jotain konkreettista suunnitelmaa lähteä näitä kehittämään. Ajatuksia varmasti.

Yksi pieni esimerkki mistä olen itsekin joskus sanonut :

Lukolla on tuo pelaajien pukukoppi-osio. Siellä on välillä ollut hyvää läppää, mm. Generoukselta oli todella laadukasta läppää tossa taannoin. Se ei riitä, että sellainen osio on olemassa, vaan sitä pitää markkinoida facebookissa, twitterissä.. Se pitää tuoda ihmisille esille.

Itseasiassa vain mielikuvitus on rajana miten näitä ilmaisia viestintävälineitä voi käyttää asiallisesti ja rennolla otteella hyväkseen. Luoden vuorovaikutusta kannattajien kanssa sekä lämmintä kuvaa seurasta.

Toisaalta sitten Lukon aktiivisuus esimerkiksi facebookissa on parantunut. Siellä on yksittäisiä ihan hyviä päivityksiä, mutta kovin suunnitelmallista se ei ole. Twitteriä taas laiminlyödään jatkuvasti ja sen päivittämistä on lopetettu mm. tappioasemassa jne.

Viestinnässä pitäisi pystyä lukemaan sitä fiilistä missä raumalaiset ihmiset, Lukon kannattajat ympäri Suomen elävät - silloin ei laiteta siipilanseerauksia kun pahin vihollinen viettää mestaruusjuhlia. Jos jotain niin pieni radiohiljaisuus tai oikeasti jonkun odotetun pelaajan soppari julkaiseminen - ja näissäkin on toteutustavassa taivasrajana kuten mm. TPS osoitti Suikkasen julkaisun yhteydessä.

Ehdottomasti Lukossa pitäisi olla urheilua hengittävä ja ymmärtävä ihminen vastaamassa viestinnästä ja sosiaalisen median käytöstä. Potentiaali noiden kanavien (kotisivut, keskustelufoorumit [varauksella]sosiaalinen media jne) käytössä on rajaton.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ja tuon vielä esille sen seikan, että Lukon graafinen ohjeistus on täysin perseellään. Vaikka pitäisi paluu oikeaan logoon oli odotettu ja kiitelty teko, ei sekään tehty ammattimaisesti. Lukon toimistolla on tässäkin asiassa jämähdetty 80-luvulle, mikä näkyi logon epäonnistuneena käytössä eri medioissa.

Tästä on syytetty myös medioita, mutta tosi asia on se, että Lukon olisi pitänyt tehdä asia selväksi ainakin kaikille muille liigajoukkueille sekä suurimille mediataloille. Se että muissa kuin Lukon omissa julkaisuissa käytetään kettulogoa voidaan vielä laskea vahingoksi. Mutta se, että lehväslogo päästettiin sellaisenaan, aiheutti jatkuvasti ongelmia.

Minusta on ihan hieno yksityiskohta, että Lukolla on logostaan kaksi eri väriä, mutta logosta pitäisi julkaista versio, joka sopii televisio- ja nettikäyttöön, oli näiden taustaväri mikä tahansa. Esimerkiksi kehystämällä logon ääret toisella päävärillä - tai sijoittamalla logo samanlaiselle taustalle kuin nettisivuilla oleva Sinikeltaisen verkoston tunnus (kuva). Paidoissa ja muissa toimivissa paikoissa voisi käyttää logoa niin kuin nykyään.

Haluaisin Lukon myös luopuvan ns. college-fontista, jolla nettisivujen otsikko on tehty. Se ei ole omaperäinen, ja aiheuttaa epämiellyttäviä mielikuvia. En ylipäätään ymmärrä sitä, miksi nettisivuilla pitää lukea helvetin suurella joukkueen nimi. Pelkkä logo riittää, sillä jokainen nettisivuille menijä tietää muutenkin, että kyseessä on nimenomaan Rauman Lukon kotisivut.
 

Hakkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tilannetaju, ajankohta ja se miten palaute otetaan vastaan. Lisäisin vielä tähän Akselin palautteeseen, että twitteriä pitää käyttää siinä kuin facebookiakin. Lukkoa twitterissä seuraavat kaikki "alan" toimittajat, ammattilaiset ja asiasta kiinnostuneet. Se on ilmainen viestintä väline, mutta huonosti käytettynä se tekee vain hallaa.

Tattikset kehuista.

Itsekin kohtalaisen aktiivisena sosiaalisen median käyttäjänä olen huomannut sen, että erityisesti Lukon toimesta tässä on vajaakäyttöä. Ikävä hakea kunnon esimerkkiä Turusta, mutta TPS:n mediavastaava Toni Autio vetää kyllä ihan eri tyyliin ja nostattaa tunnelmaa, vaikka turkulaiset on olleet lomalla jo pitkään.

Linkit vievät twitter-tileille.
https://twitter.com/HCTPS https://twitter.com/autiotoni

Se, mitä sosiaalinen media aidosti vaatii, on aktiivisuutta sekä joskus myös malttia miettiä kahdesti.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Hyviä ajatuksia täällä. Olen ollut aktiivinen Facebookin seuraaja ja twitter-jutut taitavat näkyä Kiekkoareenan kautta. Olen kiinnittänyt lopulta kiireiden vuoksi liian vähän huomiota viestien sisältöön. Nyt kun asiasta kirjoitetaan, en kuitenkaan voi sanoa, ettenkö olisi havainnut joitakin "ylilyöntejä" tai latteuksia.

Fanien tunnetasolla eläminen on kyllä mielestäni han hyvä asia. Olen nähnyt sen muiden joukkueiden tiedotuksessa toimivaksi. (vaikka ongelma voi olla se, etten itse kuulu niiden joukkueiden kannattajiin) Kuitenkin hienovaraisuus on sellainen asia, joka unohtuu helposti. Tappion hetkellä kaikki on mustaa ja synkkää, niin lienee ymmärrettävää, etteivät viestit ole positiivisia. Silti tietty tunnetilan nostatus alkaa ainakin täällä toisaalla välittömästi tappionkin jälkeen: "Turpaan tuli ja kunnolla, mutta huomenna paremmalla energialla samalla mitalla takaisin!" Joissakin kohdin tällainen voi toimia, kaikkien otteluiden jälkeen se ei välttämättä toimi. Joten sen osalta luulisin, että paikallaan voisi olla antaa some-tiedottamisesta vastuu muutamalle aktiiviselle, jotka hioisivat ilmaisun kuntoon jo paljon ennen otteluita.

Fanien huomiointi olisi nähdäkseni muutenkin äärimmäisen tärkeää. Nyt pelaajat kiittävät faneja, mutta onko seura osoittanut jollakin muulla tavalla kiitollisuuttaan maksavalle yleisölle kuin... faniristeily? Maksaako seura ristelyn? Ihan toisella alalla huomaa, että liian usein mietitään vain rahavirtoja sisään, koska siitähän yritykset, kuten Lukko elävät. Silti tietyt eleet voivat olla hyvinkin huokeahintaisia tai jopa ilmaisia. Se vaatii vain sen, että Lukon johto, valmennus yms. ottaa yhden päivän kiittääkseen fanejaan, järjestääkseen yhteistä tekemistä ilman, että siihen tarvitsee fanien sitouttaa rahojaan. Satsaukset on kuitenkin fanien osalta tehty siinä vaiheessa, kun ovat seuraan kiinnittyneet ja joukkueeseen satsanneet.

Tulee vielä yksi asia tiedotukseen liittyen. Tämänpäiväisen Ilkka Mikkolan sopimuksen julkaisun jälkeen täytyy raapia päänahkaansa ja ihmetellä, että millä "logiikalla" näitä sopimuksia julkaistaan? Onko joku jossakin keksinyt jonkin hienon idean, että tiedotetaan kaikki samaan aikaan tai sitten, kun on sopiva aika, tai kenties vaan ihan miten sattuu? Minua ei tuo faniristeily välttämättä niin kiinnosta, mutta toki odotan, että sen jälkeen tiedossa on tulevan kauden joukkueen runko ja myös ne tärkeimmät pelaajat. Jos noita sopimuksia julkaistaan jo ennen faniristeilyä, menee oikeastaan sopimus sopimukselta mielenkiinto sitä risteilyä kohtaan.

Jos fanit haluavat tietää, keitä joukkueeseen on hankittu, milloin ja miksi, seuran pitäisi kyetä vastaamaan fanien tiedonhaluun. Tai näin ajattelen. Tietojen pimittämisellä saattaa olla se seuraus, että luottamus kärsii. Kysymys kuuluu, että kenen etujen mukaista on pitkittää sopimuksista tiedottamista tuohon faniristeilyyn asti? Kuinka moni fani lähtee risteilylle ihan vain sen vuoksi, että haluaa tietää, keitä on hankittu? Kuinka monelle se ensisijainen tarkoitus on kohdata pelaajia ja johtoa? Ensimmäisen syyn perusteella intressi on Viking Linen, jälkimmäisessä vaihtoehdossa se on seuran, koska silloin se on tapa huomioida faneja, ja tarjota faneille elämyksiä.

Itse en valitettavasti ymmärrä Lukon tiedotustoimintaa. Ensimmäisen kerran aloin sitä ihmetellä todenteolla Jukka Rautakorven valmentaessa Raumalla. Jonkinlaista johdonmukaisuutta odotellessa...
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rajalan eroilmoitusta odotan. Siirtorajalla mies oli Egyptissä. Vastustaa urheilupuolesta vastaavan ammattilaisen palkkaamista. Vastaa täysin käsittömistä kanansiivistä, kun naapurissa on kaupunki mestaruudesta sekaisin.

Ruotsista mallia jos jätkä ei ymmärrä lähteä???
 

burntarm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rajalan eroilmoitusta odotan. Siirtorajalla mies oli Egyptissä. Vastustaa urheilupuolesta vastaavan ammattilaisen palkkaamista. Vastaa täysin käsittömistä kanansiivistä, kun naapurissa on kaupunki mestaruudesta sekaisin.

Ruotsista mallia jos jätkä ei ymmärrä lähteä???


Suurinpiirtein samaa mieltä kuin sinä, mutta sen verran korjaan että txt-Timo oli Egyptissä säälipelien aikaan, eikä siirtorajan umpeutuessa.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Tämän päivän "massiivinen" kyllä vakuutti minut. Tätä oltiin odotettu, eikä tällaista tiedotusta olisi voitu hoitaa vanhan ajan malliin: tiedotetaan, kun on tiedotettavaa eli välittömästi tai pian sen jälkeen, kun sopimus on allekirjoitettu.

Pidin aikanaan leikekirjaa Lukon sopimuksista ja otteluista. Itseasiassa kahteen otteeseen. Hienoa oli se, miten sopimuksia tuli ripotellen. Joskus kolme sopimusta samalla kertaa, mutta näitä osasi odottaa tulevan säännöllisin väliajoin. Vielä kun Pitsiturnauksessa kuulutettiin eräänä kauniina kesänä Esa Pirneksen sopimus, se piristi.

Tämä nykyinen tiedotuslinja... en tiedä, mitä on tapahtunut. Olenko tullut vain kriittisemmäksi, vai onko Raumalle yritetty lanseerata joltakin toiselta paikkakunnalta/kovemmalta joukkueelta jotakin tiedotusmallia. Ainakin Juhani "Tami" Tamminen tykkää pyörittää mediaa massiivisillaan, mutta nekin ovat ajoittain enemmän tai vähemmän floppeja (tiedotetaan sopimus 20 pelaajien kanssa, joista 2 pelaa kauden loppuun). Onko fanien ja median odotuttaminen sen arvoista?

Eipä mulla muuta.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep, sopimuksia sitten julkistettiin. Mainittiinko missään yhteydessä näistä try out sopimuksista sellaista, että milloinka ne tulevat tiensä päähän?
Esimerkiksi ykköskassarin kohdalla tämä kiinnostaa kovastikin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onpahan jälleen ollut Lukon tiedotuspolitiikka juuri sen näköistä kuin puuhastelijakerholta voi odottaakin.

- Talvella kerrotaan että tulevan kauden joukkueeseen on kovasti imua ja nostatetaan isot odotukset fanien mieliin

- Ilmoitetaan että tulevan kauden joukkue julkistetaan toukokuun risteilyllä, eikä sitä ennen kerrota mitään uutisia.

- Muutama viikko tästä kerrotaan Teemu Nurmen tehneen jatkosopimuksen Lukon kanssa.

- Viikkoa ennen risteilyä julkistetaan Ilkka Mikkolan hankinta Kärpistä

- Kolme tuntia ennen risteilyä tiedotetaan uuden ykkösmaalivahdin hankinnasta (nimi on toki kirjoitettu väärin seuran tiedotteeseen mutta mitäs siitä)

- Risteilyllä kerrotaan että käytännössä koko ykkösketju puuttuu vielä

- Ristelyn aikaan laitetaan julki tiedote, jossa kerrotaan että tulevan kauden joukkueesta puuttuu vielä maalivahti, jonka hankinnasta toki ilmoitettiin jo aiemmin päivällä

Kyse on periaatteessa pienistä asioista, mutta Lukon menneisyyden ja toimintatavat tuntien tällaiset jutut kertovat kyllä omaa kieltään organisaation osaamisesta ja meiningistä tiedottamisen suhteen. Vastuu asioista ei ole luonnollisesti kenelläkään, sillä kukaan ei tiedä mitä kukin poika on asioiden suhteen sössinyt ja samalla linjalla mennään varmasti jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmoitettiinko laivalla lainkaan tuota Zapolskin sopimusta vai saivatko nämät ihmiset jotka ei laivalle lähteneen tämän tiedon ensin tietoonsa...Mielestäni siinäkin mentiin mönkään jos näin on...
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Onpahan jälleen ollut Lukon tiedotuspolitiikka juuri sen näköistä kuin puuhastelijakerholta voi odottaakin.

- Talvella kerrotaan että tulevan kauden joukkueeseen on kovasti imua ja nostatetaan isot odotukset fanien mieliin...

Erittain hyva yhteenveto Lukon tiedottamisen kummallisuuksista. Tohon voisi vain lisata sen, etta muutama nimi vuoti jo julkisuuteen etukateen. Kivaahan se tietysti on meidan seuraajien kannalta, mutta ei osoita kovaa ammattilaisuutta Lukon toimiston puolelta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Piristävää, että joku ottaa kantaa, mutta toimittajan olisi ollut syytä panostaa kappalejakoon nimenomaan tässä tapauksessa. Millä mobiililaitteella sitten lienee kirjoitettu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koettaisivat nyt edes tuon maalivahtitilanteen saada päivitettyä. Tänäänkin Satakunnan Radiossa luettiin uutista, jonka mukaan Lukko hakee vielä 2-3 kenttäpelaajaa ja maalivahtia.

Tai mistä minä tiedän sen puoleen vaikka hakisivatkin vielä yhtä maalivahtiakin sinne lukuisten myyntipäälliköiden ja -neuvottelijoiden joukkoon.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmetteleekö joku muukin, miksi Lukon virallisella Facebook-sivulla tiedotetaan jonkun naispesäpallojoukkueen asioista? Vaikka Feran nimi onkin muutettu Lukoksi, ei sitä pitäisi sekoittaa perinteiseen jääkiekkojoukkueeseen millään tavalla.

Ei tämä minua häiritse, sillä en "tykkää" Rauman Lukko Official (miksi Rauman Lukko virallinen ei kelpaa?) -sivusta, mutta saan kai minäkin ihmetellä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmetteleekö joku muukin, miksi Lukon virallisella Facebook-sivulla tiedotetaan jonkun naispesäpallojoukkueen asioista? Vaikka Feran nimi onkin muutettu Lukoksi, ei sitä pitäisi sekoittaa perinteiseen jääkiekkojoukkueeseen millään tavalla.

Ei tämä minua häiritse, sillä en "tykkää" Rauman Lukko Official (miksi Rauman Lukko virallinen ei kelpaa?) -sivusta, mutta saan kai minäkin ihmetellä.
Olisko syy vaikkapa se, että kausikortin jääkiekko-Lukon peleihin hankkineet pääsevät samalla kortilla myös pesis-Lukon peleihin. Eli on näillä joukkueilla jotain muutakin yhteistä kuin pelkkä nimi, eikä tuo tiedottaminen siinä mielessä ole tarpeetonta.
 

lebak

Jäsen
Ihmetteleekö joku muukin, miksi Lukon virallisella Facebook-sivulla tiedotetaan jonkun naispesäpallojoukkueen asioista?

Eikös siellä ollut myös maininta, että Lukon joukkue/uudet hankinnat esittäytyy ja jakaa nimmareita tms.? Eli jos kiinnostaa käydä katsomassa missä kunnossa Nummelin on tai miltä Zapolski näytttää, niin ihan oikea tiedotuskanavahan tuo on.

edit. joitain virheitä
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eikös siellä ollut myös maininta, että Lukon joukkue/uudet hankinnat esittäytyy ja jakaa nimmareita tms.? Eli jos kiinnostaa käydä katsomassa missä kunnossa Nummelin on tai miltä Zapolski näytttää, niin ihan oikea tiedotuskanavahan tuo on.

Kyseiselle uutiselle kyllä, mutta on siellä ollut aikaisemmin uutisointia, jolla ei ole ollut mitään tekemistä jääkiekon kanssa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisikohan se ylitsepääsemättömän vaikeaa saada tuo katsomokartta myös Lukon sivuille, kun paikallisessa lehdessä se kuulema oli jo eilen ollut? Kun ei tuo paikallinen tule ja sähköisesti sitä ei vielä voi tietääkseni ostaa. Vai olenko vain sokea enkä löydä sitä Lukon sivuilta. Vanhan löydän kyllä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olisikohan se ylitsepääsemättömän vaikeaa saada tuo katsomokartta myös Lukon sivuille, kun paikallisessa lehdessä se kuulema oli jo eilen ollut? Kun ei tuo paikallinen tule ja sähköisesti sitä ei vielä voi tietääkseni ostaa. Vai olenko vain sokea enkä löydä sitä Lukon sivuilta. Vanhan löydän kyllä.

Tässä katsomokartta : http://img442.imageshack.us/img442/8626/katsomokartta.jpg

Linkki vie imageshack tiedostonjako palveluun.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Uusi katsomokartta löytyy nyt myös Lukon nettisivuilta, mikä on positiivinen yllätys. Yllätys ei kuitenkaan ole se, että kuva on niin pieni, ettei pienimmistä teksteistä saa mitään selvää. Taas yksi asia, joka hoidetaan ajattelematta lopputulosta. Nettisivuista vastaavien henkilöiden kannattaisi laittaa itsensä vieraskannattajien asemaan ja kysyä, palveleeko kartta heitä. Katsomokartan pitäisi palvella ennen kaikkea niitä ihmisiä, jotka eivät hallia tunne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös