Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 933
  • 2 942

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllähän Lukko on jakanut "vieraspäätyyn" ahkerasti ilmaislippuja. Lisäksi on ollut erilaisia kampanjoita, joissa yksittäisen ottelun lipun hinnaksi on tullut alle 10 euroa. Esim. tänään Länsi-Suomessa oli mainos, jossa kaupattiin ensi viikon Tappara-matsiin lippua 6 euroa kpl.

Lukollahan ulkomuistista budjetoitu keskimääräinen lipusta saatava hinta on noin 12 euroa.

Tosiaan ottelusta saatavat tulot kertovat paljon enemmän kuin se, paljonko hallilla on ihmisiä.

Esimerkiksi perjantain Ässät-matsiin on vieraspääty vielä liki tyhjä (Lukko-Ässät lippuja. 22.01.2016 KIVIKYLÄN AREENA RAUMA - Ticketmaster Suomi kun taas viime viikolla KooKoo-matsissa se oli hyvissä ajoin loppuun"myyty". Silti varmasti Ässät-matsi tuottaa rahaa enemmän, kun ihmiset maksavat lipuista paremman hinnan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Esimerkiksi perjantain Ässät-matsiin on vieraspääty vielä liki tyhjä (Lukko-Ässät lippuja. 22.01.2016 KIVIKYLÄN AREENA RAUMA - Ticketmaster Suomi kun taas viime viikolla KooKoo-matsissa se oli hyvissä ajoin loppuun"myyty". Silti varmasti Ässät-matsi tuottaa rahaa enemmän, kun ihmiset maksavat lipuista paremman hinnan.

6€:n matsit Tapparaa ja HPK:ta vastaan jos vetäisivät Penaltyn päädyn täyteen, niin ne tuottaisivat lipputuloina n. 3500-4000 Euroa ottelua kohden. Laskin tuoton 600 paikan mukaan. Ässiä vastaan liput näille samoille maksavat 22,50€ kappale ja tuosta menee lippupalvelulle 2,50€, eli jos pääty täyttyisi, niin rahaa tulisi enemmän n. 7000-8000€. Nytkin Lippupalvelun katsomokartan mukaan on sen verran varattuja tuoleja, että tuotto tulee olemaan enemmän kuin Tappara ja HPK peleissä parhaimmillaan.

Jokatapuksessa kuudella eurolla myyty tuoli tuottaa enemmän, kuin kokonaan myymättä jäänyt.

Olisi kiva tietää, että mikä Lukon oikea katsojakeskiarvo tällä kaudella on. Veikkaan että nippanappa yli 3000 on lähellä totuutta.
 

senilix

Jäsen
Olisit voinut yhtä hyvin viitata kaikkiin muihinkin, ketä enää hallilla käy. Ilmeisesti RB on kussut muroihisi niin pahasti, että jaksat aina vaan muistuttaa heitä kannatauksen puutteesta, mikä johtuu enenmmän puoli tyhjänä olevasta hallista kuin RB:sta.
Ei minun muroihini kukaan lorauttanut ole, en itse asiassa edes syö muroja. Minun viestini oli kommentti Bakaun imaamin edellä olleeseen viestiin. Tarkensin omaani, koska veli Porista oli käsittänyt sen turhan yleismaailmallisesti.

En minä ketään muistuta kannatuksen puutteesta, huomiotani on vain kiinnittänyt se, että seisomakatsomossa on edellisiä kausia vähemmän väkeä ja ovat myös hiljaisempia kuin menneillä kausilla.

Kuten kirjoitin, Lukon peli on yhtä viihdyttävää ja yhtä tylsää kuin aikaisemmillakin Dufvan kausilla, ei siinä mikään ole nyt muuttunut.

Olen vakaasti sitä mieltä, että tv- ja nettitarjonnan hurja kasvu on pääasiallinen syy yleisökatoon. Näistä asioista keskustellessa on tullut esille sellaistakin, että ihmiset eivät enää jaksa katsoa kaikkea televisiostakaan. Ei tarvitse mennä kovin montaa vuotta taaksepäin kun tv-pelit katsottiin automaattisesti.

Eiköhän taas muutaman vuoden kuluttua tule tilanne, jossa ihmiset huomaavat, että jääkiekko on parasta paikan päällä....
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi kiva tietää, että mikä Lukon oikea katsojakeskiarvo tällä kaudella on.

Keskiarvo 3559, suurin yleisömäärä kauden avausottelu Ässiä vastaan (4480) ja pienin yleisömäärä 19.9. Sportia vastaan (3023), toiseksi pienin 24.11. Hifkiä vastaan (3113) . Kolmesti ollut yli 4000, viisi kertaa yli 3800, joka on keskiarvotavoite.
 
Viimeksi muokattu:

senilix

Jäsen
Olisi kiva tietää, että mikä Lukon oikea katsojakeskiarvo tällä kaudella on. Veikkaan että nippanappa yli 3000 on lähellä totuutta.
Tämän hetken tilanne liigapeleissä on 3556.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskiarvo 3559, suurin yleisömäärä kauden avausottelu Ässiä vastaan (4480) ja pienin yleisömäärä 19.9. Sportia vastaan (3023), toiseksi pienin 24.11. Hifkiä vastaan (3113) . Kolmesti ollut yli 4000, viisi kertaa yli 3800, mikä on tavoite.
Tämän hetken tilanne liigapeleissä on 3556.
Tiedän kyllä mitä virallinen keskiarvo on. Ilmaisin itseäni ilmeisen epäselvästi, eli tarkoitin sitä että kuinka monta ihmistä hallilla on oikeasti käynyt, enkä myytyjen lippujen määrää. Tuota tietoa ei Lukon toimistolta varmasti tulla koskaan kertomaan, vaikka varmasti heillä on tiedossa kuinka monta lippua menee ovilla järkkäreiden lukijoiden läpi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen kiinnittänyt huomiota, että Raumam Boja ei pidä enää tuttua meteliä yllä. Voisiko joku "sisäpiiriin" kuuluva valaista, että onko Raumam Boja hajaantumassa/hajoamassa vai onko kyseessä vain Lukon peliesityksistä johtuva kannanotto? Eikö ole manttelinperijää, niille, jotka tämän ilmiön saivat aikaan?

Ei ole kannattajayhteisö hajaantumassa tai hajoamassa. Sanoisin, että isoin syy varmasti vain elämä. RB täyttää nyt 5 vuotta maaliskuussa ja sen aikana moni parikymppisistä on lähtenyt opiskelemaan ja moni kolmikymppisistä saanut perhettä tai muuta vastaavaa. Se näkyy siinä, että jengi ei yhtä aktiivisesti peleihin enää pääse. Tämä siis niiden aktiivien osalta, jotka tosiasiallisesti toimintaa pyörittävät ja käyttävät siihen vapaa-aikaansa.

Jos jostain syyllisiä halutaan etsiä, niin kentältä tai vaihtoaitiosta niitä on turha etsiä. Melkein päinvastoin - suurinta massaa kiinnostaa voittava kiekkoa ja RD:n aikana Lukko on kotona ollut selkeästi voittava joukkue, vaikka peli ei viihdyttävää aina olekaan. Aktiivien osalta varmasti haastavaa on ollut löytää merkitystä yksittäisistä otteluista kun pelejä on paljon ja randompäivinä. Eikä yhdellä ottelulla ole enää nykyliigassa niin paljon merkitystä. Siis sellaista merkitystä, että syttyisi kolmen pelin viikkoina tsemppaamaan myös muita.

Suurin syy löytyy peilistä. Ei olla onnistuttu innostamaan uusia vastuunottajia. Toimintaan tullut uusia aktiiveja, mutta vähän parikymppisiä ja sitä ikäluokkaa. Toisaalta myös capon puuttuminen ei saisi näkyä noin paljon. Toki hommasta tulee myös rutiinia ja kun vaisuja pelejä on useampia putkeen, niin varmasti kynnys jäädä kotiin katsomaan on koko ajan matalampi.

Myös sekä seuran että kannattajayhteisön etu ei ole, että yhdessä tekeminen on olematonta. Hienoa nähdä, että nyt viikonloppuna sitä on ja seuraus: perjantaina on takuulla kauden kovinta menoa katsomossa ja lauantaina Poriin lähtee jopa 8 bussillista Lukon kannattajia. Ehkä tässä on askel parempaan suuntaan niin yhteisöllisyyden kuin kannattajatoiminnan osalta tällä kaudella. Ainakin aktiiveja on tulossa perjantaina sankoin joukoin katsomoon.

Pitää myös erikseen mainita, että suuri arvostus näille nuorille jätkille, jotka tällä kaudella ovat capoilleet. Harvalla on siihen rahkeita ja muutaman vuoden päästä nämä sällit, jos vain jatkavat, tulevat katsomotoimintaa johtamaan.

Pitkällä tähtäimellä niin kannattajayhteisön sisällä kuin seuran kanssa tehtävässä yhteistyössä olisi kehitettävää. Raumalla on hyvät olosuhteet, pieni ja tiivis halli, jossa on iso seisomakatsomo (joka voisi olla paremmalla paikalla). Olisi ottelutapahtumankin kannalta täysin typerää olla käyttämättä tuota valtavaa potentiaalia, joka Raumalla on jo olemassa. Mitään ei tarvitse keksiä uudelleen.

Olen samaa mieltä, että kuluvaan kauteen lähdettäessä Lukko epäonnistui "kaikkien aikojen" markkinoinnissaan ja toisaalta kannattajat myös. Jotenkin ihmiset eivät ole heränneet tähän kauteen, mutta positiivisia asioita on ilmassa. Kevättä kohden.
 
Viimeksi muokattu:

senilix

Jäsen
Musiikista ja sen puutteesta täällä on valitettu. Minä en yleensä tuohon juurikaan kiinnitä huomiota, mutta eilen yritin vähän kuunnella, mitä ämyreistä tulee. Ja sitä mieltä olen, että mieluummin kuuntelen mainoksia kuin tuota "musiikkia".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Musiikista ja sen puutteesta täällä on valitettu. Minä en yleensä tuohon juurikaan kiinnitä huomiota, mutta eilen yritin vähän kuunnella, mitä ämyreistä tulee. Ja sitä mieltä olen, että mieluummin kuuntelen mainoksia kuin tuota "musiikkia".

Haha. Ajattelin eilen ihan samaa ja pitipä siitä myös kirjoittaa tänne, mutta se jäi. Päädyin tähän ajatukseen viimeistään siinä vaiheessa, kun televiission välityksellä kuulin hallissa soivan Suvi Punaniskan ja jonkun vastaavan hoilaajan itkusävelmä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Musiikkia oli lisätty. Valitettavasti vaan äänettömät mainokset oli korvattu musiikilla. Äänettömät mainokset / hetkeet ovat olleet kannattajille erittäin tärkeitä chanttien soljuvuuden kannalta.

OK, on ollut vaisuja otteluita, mutta derbyssä voisi käyttää pelisilmää. Eilenkin oli hyvä meininki katsomossa, mutta äänettömienkin mainosten päälle tykitettiin päälle kovalla musiikkia mikä kyllä ihmetytti suuresti.

Muuten kyllä tästä viikonlopusta peukkua yhteisöllisyydestä.
 

senilix

Jäsen
Haha. Ajattelin eilen ihan samaa ja pitipä siitä myös kirjoittaa tänne, mutta se jäi. Päädyin tähän ajatukseen viimeistään siinä vaiheessa, kun televiission välityksellä kuulin hallissa soivan Suvi Punaniskan ja jonkun vastaavan hoilaajan itkusävelmä.
Minä ihmettelin enemmänkin sitä monen tauon aikana soinutta räminää, jossa ei minun vajaavaisen musikaalisuuteni mielestä ollut minkäänlaisesta melodiasta tietoakaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä ihmettelin enemmänkin sitä monen tauon aikana soinutta räminää, jossa ei minun vajaavaisen musikaalisuuteni mielestä ollut minkäänlaisesta melodiasta tietoakaan.

Ymmärsin mitä tarkoitit. Huomautin vain, että soi siellä musiikkia, mutta ei jääkiekko-otteluun sopivaa.
 

lebak

Jäsen
Dallas Starsin pelissä Jyrki Jokipakka teki maalin, mutta vastustajan vaatimuksesta laukausta edeltävä paitsiotilanne tarkastettiin videolta. Videotarkastuksen aikana hallin dj soitti Juice Leskisen - Jyrki boy -kappaletta. Lähde mtv3 uutiset.

Hieno esimerkki tilanteeseen sopivasta improvisaatiosta, josta varmaan kukaan pahoittaisi mieltään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Lukko-Tappara ottelun selostaja Ruudun lähetyksen aikana: "Nyt jokin hirvittävä vihellys halkoo tärykalvoja". No sehän oli muuttuneet pelitilanteet "ääni".
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Olipa hiljaista hallissa ruudun välityksellä. En ole tähän mennessä noin hiljaista hallia peleissä ainakaan huomannut.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, onhan se selvää, että kun tunne puuttuu kaukalosta, se puuttuu myös katsomosta. En tiedä mikä tuon joukkueen herättäisi. Potentiaalia piti olla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi hallissa jysähtää maalitorvi soimaan vierasjoukkueen maalatessa?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kai tuolla voisi jotain muutakin musiikkia kuin Ukkometsoa soittaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi? Onko liian Isänmaallista sinun korvaasi?
Popedan minä vielä juuri ja juuri kestin, mutta Jipun ja Samuli Edelmanin "jos sä tahdot niin" oli jo vähän liikaa. Tosin niin se oli nähtävästi Lukollekin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Miksi? Onko liian Isänmaallista sinun korvaasi?

Ei kun se on yksinkertaisesti vaan paskaa.

Edit. Enemmän kyllä ihmettelen sitä JVGn(?) vielä paskempaa pökälettä, jota U20-kisojen yhteydessä renkutettiin? On kyllä niin kaameaa jöötiä, ettei ole tosikaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voittava kotijoukkue olis kiva lisä ottelutapahtumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös