Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 791
  • 2 942

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mikäs noista nyt on toteutunut? Ei ainakaan mainokseton fanipaita. KalPa se onnistui tekemään.

Kausi ei käsittääkseni ole vielä alkanut. Mainoksetonta paitaa ei luonnollisesti tule koskaan, mutta järkevämmällä sijoittelulla ja esim. muutamalla isommalla sponsorilla paidasta saa paljon paremman näköisen. Onhan Lukon paita nyt ihan ok-näköinen ja vähemmän siinä on mainosta kuin ennen.

Noista asioista ollaan jälkeenpäin (kehityskeskustelun) Lukon edustajien kanssa keskusteltu ja aika monessa asiassa ottivat kannattajien toiveet huomioon.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Juu ei tule mainoksetonta pelipaitaa ja tuo nykyinen miellyttää silmää kovastikin. Ainakin tuo sininen.

Kyse olikin FANIpaidasta. Nyt myydään noita oikeiden kopioita mutta miksi fanipaita pitää olla mainoksia täynnä.

KalPa toi markkinoille nimenomaan mainoksettoman fanipaidan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kyse olikin FANIpaidasta. Nyt myydään noita oikeiden kopioita mutta miksi fanipaita pitää olla mainoksia täynnä.

Tosiaan, my bad. Asiasta muistaakseni oli juttua ja silloin viitattiin, jos oikein muistan, johonkin sponsorisopimuksiin, eli onko sitten seura tehnyt sellaisen sopimuksen ettei sponsorittomia fanipaitoja voi myydä tms.

Ainoastaan tuo juhlavuoden pelipaita on ilman mainoksia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mielestäni kuuntelen jokseenkin paljon musiikkia, eikä tuolla hallissa nyt ihan paskaa musiikkia olla ainakaan aiemmin soitettu. Ihan mukavasti tulee ainakin sitä meikäläisen mielimusiikkia, eli vähän raskaampaa settiä...

Mitä siellä mielestäsi pitäisi soittaa? Laita nyt jonkinlaista listahahmotelmaa.
Pitsissä puhuttiin että kaikki muut ysärikauheudet jo tulivatkin, paitsi "Equador". Nimenomaan raskaampi, jäähalliin sopiva musiikki loistaa poissaolollaan - tai sitten meillä on eri käsitys siitä mitä raskaampi musiikki on.

Tämä ei ole pelkästään raumalainen ongelma, samaan törmää muissakin pikkuhalleissa. NHL-otteluissa homma käy, halleissa soi toisinaan jopa Pantera. Mitään listahahmotelmaa en taida laittaa - tai miksen sittenkin. Mutta niin hyvin kuin joku Red Fang tai vastaava Stoner halliin sopisikin ei se taida tässä kovinkaan monelle paljoakaan kertoa. Ylipäänsä stoner toimisi jäähallissa hyvin hiukan metallia hitaamman tempon ja raskauden takia - vaan saattaa olla hiukan liian outoa kamaa kuitenkin.

Lähinnä ajan takaa sitä että tätä musiikkipuolta pitäisi jonkun todellakin miettiä, sisääntulomusiikista alkaen.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän nyt olen eri mieltä tuosta musiikin sopivuudesta eri tilaisuuksiin ja tilanteisiin. Olen musiikissa silleen kaikkiruokainen, että kuuntelen juuri hevistä raskaampaa ja konemusiikista kaikkein käsittättömimpiä. Muutkin suomihumppaa lukuunottamatta menee. Joten pelkkä hevin sopiminen jäähalliin... Ihan samaa mieltä en ole.

Ja pelkästään soitellaan faneille sopivaa... Aika vaikia on mitään muuta kuin kinata makuasioista. Tämän takia, tapahtuman koordinoitu toteutus olisi se oikea metodi. Joku joka tällaiset asiat osaa miettisi kokonaisuuden tarkasti läpi ja toteutetaan sen mukaan. Toinen huonompi vaihtoehto on joukkueen oma toive. Ei sekään huono ole, mutta mielestäni huonompi kuin ensiksi lueteltu. Viimeiseksi itse lähtisin toteuttamaan fanien toiveita. Noita toiveita voi täytellä sitten kotosalla tai tilaamalla niitä eri radio-ohjelmien toivelistakonsortioissa.

Yhteenvetona. Isosta asiasta kysymys, niin onko siihen oikeasti vaikea panostaa ihan pikkuisen rahaa? Äänentoisto & tapahtumanhallinta siihen joku ammattilainen. Äänentoistoon menisi ensimmäisellä kerralla vähän rahaa, mutta tulevaisuudessa homma kunnossa. Tapahtumakoordinaattoriin joka vuosi pieni satsaus. Tähän mielestäni kannattaakin panostaa, sillä elämykset luo euroja. Suoraan sitä ei pysty mittaamaan, että juuri asiasta Z on tullut Y kpl ekuja laariin, mutta kyllä se maksava yleisö jostain kumman syystä vain viihtyy paremmin kun tarjotaan elämyksiä. Ja kun on elämyksiä ja yleisö viihtyy, ne voi tuoda paikalle jopa kaverin.
 

senilix

Jäsen
Ehdottiko tuolla aikaisemmin joku, että hallin musiikkivalikoimaa pitäisi kysyä faneilta? Minusta mieluummin koko halliyleisöltä. Asiahan on nimittäin niin, että tänne jatkoaikaan kirjoittavat tai RB:t tai "viralliset" fanit muodostavat hyvin pienen ja tilastollisesti täysin vinksahtaneen otannan koko halliyleisöstä.

Jos tällaista kysytään kaikilta, myös noilta 1930-60-luvuilla syntyneiltä, voi tulos olla yllättävä, vaikkapa Katri-Helena tai Kirka tai Kauko Käyhkö.

Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama, mitä soitellaan. Kunhan volyymista saisi ainakin 80% pois. Minä ymmärrän musiikin hallissa taustana, mutta tuossa räminässä ei kuule edes omia ajatuksiaan vieruskaverin jutuista puhumattakaan.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Minä ehdotin sitä sisääntulobiisiä en koko hallin musiikkia. Tosin niinkuin jo aikaisemmin sanoin, niin mitään biisilistoja sun muita toivomuksia on aivan turha täällä kerätä ennen kuin niiden mainosten soittaminen vähentyy puolella. Tällä hetkellä mainoksia tulee melkein joka tauolla ulos jonka jälkeen voi sitten tulee 3-4 sekuntia jotain biisiä. Mainokset ovat sille mainostauolle, joita on nyt se 2/erä, eikä jokainen pelikatko.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällä hetkellä mainoksia tulee melkein joka tauolla ulos jonka jälkeen voi sitten tulee 3-4 sekuntia jotain biisiä. Mainokset ovat sille mainostauolle, joita on nyt se 2/erä, eikä jokainen pelikatko.

Mutta kun:

a) mainoksista tulee rahaa ja

b) musiikista pitää maksaa Teosto-maksuja

Näin ollen, itse Timon paikalla kirstunvartijana, mitä tekisit?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
b) musiikista pitää maksaa Teosto-maksuja
Sen verran tarkennan, että ymmärtääkseni musiikista pitää maksaa teostomaksuja liigajoukkueiden tapauksessa sama summa riippumatta siitä kuinka paljon soitetaan. Eli summalla X liigajoukkue saa toissaa niin paljon kuin lystää mitä tahansa.

Eli ei sentään tarvitse miettiä, että tänään voidaan soittaa vain osalla pelikatkoista.. :) Mutta et välttämättä tätä kyllä tarkoittanutkaan.

Tuossa mainosasiassa olet täysin oikeassa. Suomessa on vain pakko mennä talous edellä käytännössä kaikissa päätöksissä. Lukko kuuluu kyllä siihen harvojen joukkueiden piiriin, joiden ei oikeasti tarvitsisi niin tehdä pienimmissäkin asioissa mutta järkevämpää taloudenpitoahan se tietysti on.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Mulla itsellä on käynyt sisääntulomusiikin kanssa mielessä Trivium - Capsizing The Sea/In Waves. Varsinkin tuo alun rumpuosuus on eeppinen ja se varmasti herättäisi alussa tulevan esittelyvideon jälkeen jengin, että sieltä se meiän Lukko tulloo, mutta sitten, kun tuo varsinainen biisi alkaa 1:30 ajasta, niin en tiiä, onko sitten turhan rajua meininkiä.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Olen ymmärtänyt, että Vangelisin Conquest of paradise soi vierasjoukkueen alkaessa valua jäälle. Kolumbukseen implikoiden tämä olisi ainakin temaattisesti fiksuinta.

Enihuu, ko. kappaleesta tulee aina mieleen pimennetty Äijänsuo.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Mielestäni pelaajien tullessa jäälle paras biisi on sellainen että siinä pääsee fiilikseen mukaan niin katsomo kuin pelaajatkin.

Mietiskelin juuri, että onko sisääntulobiisi yleisölle vai joukkueelle? Optimitilanteessa se palvelee tietysti molempia osapuolia.

Elämä on jälkikirjoitus, mutta mainittakoon, että Ässien Emerson, Lake and Powellin Touch and go on lajinsa aatelia. Identifioituu vahvasti Isomäkeen, samoin kuin Vangelis Äijänsuolle.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hallimusiikki

Juttelin hallimusiikista pari kautta sitten Lukon markkinointipäällikön kanssa erätauolla, ja hän kertoi aika samaa mitä Senilix yllä; musiikkimakuja mahtuu jo yhteen ikäluokkaan paljon, toinen tykkää hevistä ja toinen discosta, vanhempi kansa taas tykkäisi iskelmästä. Minusta musiikki on pääsääntöisesti hyvää, se on suhteellisen linjassa oman musiikkimakuni kanssa, mutta se soi turhan lujaa. Tämä lienee niitä juttuja, että teit niin tai näin, niin jonkun mielestä se on aina väärin päin. Kai sellainen jokaselle jotain linja olisi paras? Volyymiä voisi kyllä laskea, eikä haittaisi jos koko äänentoisto uusittaisiin (mahtaisiko kaupunki osallistua tähän?).

Vaikka minäkin olen jo toinen jalka haudassa, niin vielä vanhemmalle kansalle tuo rankempi rokki tuskin luo fiilistä. Minua ei taas ne Britney Spearsit ja Tsingiskaanit sytytä, mutta onneksi niitä ei tule kovin usein, joten menkööt jos joku muu saa niistä fiilistä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, meitä on moneksi. Minä nimittäin kuulun siihen porukkaan jolle on yksi ja sama millaista musiikkia hallissa soitetaan. Minä menen katsomaan jääkiekkoa, musaa kuuntelen sitten jossain muualla.

Ihan sama noiden tanssityttöjen kanssa, minulle on sama keikuttaako siellä persettä turkulainen tai raumalainen hupakko kun asia ei minua kiinnosta tipan tippaa. Pitsiturnauksessakaan en olisi asiaan kiinnittänyt mitään huomiota jos kuuluttaja ei olisi pyytänyt osoittamaan suosiota uusille tanssijoille. Sen jälkeen uusi tanssiryhmä painui minun muistoistani taas unholaan.

Niinkuin huomaatte, meitä on moneen junaan ja joku jää aina asemallekin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle viluväreitä toisi Nightwishin uusimman lätyn raita 11.

http://www.youtube.com/watch?v=IYCjArvHr_I
Ai vittu tämä biisi olisi loistava. Joko niin että biisin alusta ekat 35 sekuntia tai sitten 3.09-. Joitain tosin tuo naisääni saattaisi kismittää, äijjä-lajissa.

Samalta bändiltä löytyisi myös toinen hyvä sisääntulobiisi tältä uudelta levyltä, nimittäin Scaretale. Suunnittelin tämän jo valmiiksi, biisi lähtee soimaan kohdasta 1.03, pelaajat tulevat kentälle kohdassa 1.37 ja musiikki jatkuu johonkin kahden minuutin tietämille. Saa vapaasti käyttää hyväkseen, kuka näistä sitten ikinä päättääkin.

Mutta tosiaan ensin se äänentoisto kuntoon, se on uskomatonta että vuodesta toiseen homma on viturallaan. Olisi joskus kiva että kuulisi ne syöttäjät heti kuulutuksesta eikä tarvitsisi joka kerta vieruskavereilta kysellä että kuka syötti. Tosin vielä parempi olisi jos ne nimet tulisivat sinne taululle mutta se nyt on toiveajattelua.
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
Viime kevään MM-kisoissahan tuo Nightwishin Last Ride Of The Day soi alkuintrossa ilman sanoja. Toimi kyllä hyvin hienon valoshown kanssa.

Se taitaa olla kuitenkin joukkue, joka päättää jäälletulo-biisin ainakin Raumalla.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Muutaman vuoden kun on sivusta seurannut tätä topicia, niin tuntuu kuin Raumalla ottelutapahtumaan ei sisälly mitään muuta kuin jäälletulobiisi, ja että kun siihen löydetään se täydellinen niin yhtäkkiä yleisö on ihan hurmiossa.

Ei mulla muuta, jatkakaa.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime kevään MM-kisoissahan tuo Nightwishin Last Ride Of The Day soi alkuintrossa ilman sanoja. Toimi kyllä hyvin hienon valoshown kanssa.

Sieltä tuo minun ajatus onkin peräisin. Nimenomaan instrumentaaliversiona. Anettella on nätti ääni, mutta tekee biisistä vähän ikeamaisen.

Ja ei tuo Scaretalekaan yhtään huonompi vaihtoehto olisi.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Muutaman vuoden kun on sivusta seurannut tätä topicia, niin tuntuu kuin Raumalla ottelutapahtumaan ei sisälly mitään muuta kuin jäälletulobiisi, ja että kun siihen löydetään se täydellinen niin yhtäkkiä yleisö on ihan hurmiossa.

Ei mulla muuta, jatkakaa.

Jäälletulobiiai on saanut tosiaan paljon huomiota. Kuitenkin ottelutapahtuman kehittämistä on avattu enemmänkin kannattajien näkökulmasta : Kohti valoisampaa tulevaisuutta: kehityskeskustelu Lukon johdon kanssa | Raumam Boja
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun torstaina on toisella erätauolla se Keulan laukauskilpailu, niin mä oletan että Jarkko Kupiainen vai mikä sen juontajan nimi oli ei enää jauha niiden ämmänkuvatusten kanssa paskaa viittä minuuttia, jotta se kilpailija ehtii myös ne kiekkonsa vetämään. Se on muutenkin jo tarpeeksi vaikeaa saada keskiympyrästä kiekkoja maaliin, saati että siellä on pelaajia edessä kuten tänään. No, tekihän se kilpailija maalin Järvenpään längistä, saavutus johon ei kukaan Lukon pelaaja pystynyt mutta silti.

Toivottavasti antoivat Keulasta edes sen halvemman lahjakortin kaverille, joka ilman omaa syytään joutui pois pelistä ennen kuin kiekot oli lauottu. Kupiaisen moka, ei kenenkään muun.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omasta mielestä tuo Rajalan hehkuttama 13 minuuttinen "Lukon hehkutusvideo" oli pettymys. Melko tylsää ja pitkäveteistä seurattavaa, eikä video nostattanut suurempaa huumaa halliin. Paremmin olisi toiminut esim. n. 5 min. pätkä, missä olisi näytetty Lukon edellisten kausien kohokohtia. Tähän mennessä mainostoimisto Krampin edesottamukset ovat olleet surkeita (tämän videon käsikirjoitus, nettisivut)

Anniskelualuuet oli tosiaan nyt rajattu. Oluen myynti tökki pahasti, koska jostain syystä ainakaan ylätorilla ei olutta laskettu valmiiksi, vaan vasta tilauksesta. Tällöin jonot olivat liian pitkiä ja oluen saanti kesti liikaa erätauon pituuteen nähden.

Vehasen paluun kunniaksi tehty tifo oli mahtava!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mika Kareksesta Lukko on saanut erinomaisen Maamme-laulun laulajan. Pesee kaikenmaailman Mikko Leppilammet sun muut tyhjännaurajat sata nolla. Tosin äänentoisto hiukan pätki, mutta se onkin Äijänsuolla niin harvinaista että olkoon nyt tämän kerran.

En minäkään tuosta videosta ainakaan vielä tykännyt. Kai siihenkin tottuu, kun sen 30 kertaa plus play offit näkee. Pelaajaesittely sen sijaan oli parempi kuin viime kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös