Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 820
  • 2 942

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Joo mulla on kans tosta Satakunnan laulusta sellaset fiilikset että vois jättää kyllä kokonaan pois kun ei ikinä ole aiheuttanut mitään muuta kuin turhaa viivyttelyä ja ärsytystä oli siellä sitten joku "stara" tai ketä vaan hallilta kaapattu sitä hoilottamassa...
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Itseäni ei toi laulu häiritse, muttei se kyllä lisääkkään mitään minulle. Tosin en ole satakuntalainenkaan...
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Satakunnan laulun voisi sysätä sivuun ja tilalle Kares tai kuka tahansa laulutaitoinen hyräilemään Conquest of Paradisea. Koko biisi. Sanoja ei tarvita. Poikasoittokunta säestää. Ei mitään videoita, vaan valospoteilla haetaan fokukseen joka kerralla se Satakunnan tuorein mestaruusviiri katosta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Satakunnan laulun voisi sysätä sivuun ja tilalle Kares tai kuka tahansa laulutaitoinen hyräilemään Conquest of Paradisea. Koko biisi. Sanoja ei tarvita. Poikasoittokunta säestää. Ei mitään videoita, vaan valospoteilla haetaan fokukseen joka kerralla se Satakunnan tuorein mestaruusviiri katosta.
Taitaa Kareksella olla kiireitä vähän suuremmilla estradeilla tällä hetkellä. Toki joskus on Äijänsuollakin vetänyt.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mitään ihmeempiä tunteita koko lauluun mut jos sinne joku tuodaan sitä laulamaan niin olis ihan posia ettei ihan suoraan paperilta niitä koittaisi opetella kuten näytti ny menevän!
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huti ja ollut sitä kokoajan.

Samaa mieltä. Valojen sammutus maalin jälkeen aivan turhaa.

Satakunnan lauluun aika neutraali suhtautuminen, eilinen esitys ei tosin aivan putkeen mennyt. Sitä en ymmärrä, miksi ihmiset nousevat seisomaan laulun ajaksi? Kun ei tuo mikään Maamme-laulu ole.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mitä mieltä Äijänsuon raati? Hitti vai huti?

Omasta mielestäni maalin jälkeisistä valojen sammuttelusta voitaisiin luopua.



Mä en edes oo huomannut koko asiaa. Siis valot himmenevät maalin jälkeen? Pitääkin katsoa koosteista, että onko noin. Jotenkin sitä on jossain eri planeetalla ilmeisesti Lukon tehdessä maalin. Varsinkin paikan päällä.
Eli ilmeisesti tämä asia ei haittaa ainakaan minua.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tuo valojen himmentäminen minuakaan haittaa tippaakaan.

Mä en muista kuinka monta vuotta sitä nyt on Äijänsuolla tehty. Joka tapauksessa se oli sitä aikaa, että kävin vielä pelejä katsomassa ja ihmettelin ketjuja lukiessa pelin jälkeen että mistä ne puhuu.

Piti sitten ruveta oikein seuraamaan että niinkö ne muka valot himmentää kun en sitä pelin aikana huomaa, mutta kun seuraavassa pelissä piti sitä tarkkailla niin ei siihen huomiota kiinnitä. Kai se Lukon tekemä maali nostatti sellaisen euforian. Ja sitten taas kotona maalikoostetta katsoessa huomasin että kyllä, kyllä siinä niin käy.

Sama se on nyt kotona pelejä katsellessa. Ei sitä huomaa, mutta tietysti jos on sen toisen joukkueen kannattaja taikka puolueeton katsoja, niiin sitten varmaan kyllä huomaa.
 

Shubert

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL1936
Ei tuo valojen himmentäminen minuakaan haittaa tippaakaan.

Mä en muista kuinka monta vuotta sitä nyt on Äijänsuolla tehty. Joka tapauksessa se oli sitä aikaa, että kävin vielä pelejä katsomassa ja ihmettelin ketjuja lukiessa pelin jälkeen että mistä ne puhuu.

Piti sitten ruveta oikein seuraamaan että niinkö ne muka valot himmentää kun en sitä pelin aikana huomaa, mutta kun seuraavassa pelissä piti sitä tarkkailla niin ei siihen huomiota kiinnitä. Kai se Lukon tekemä maali nostatti sellaisen euforian. Ja sitten taas kotona maalikoostetta katsoessa huomasin että kyllä, kyllä siinä niin käy.

Sama se on nyt kotona pelejä katsellessa. Ei sitä huomaa, mutta tietysti jos on sen toisen joukkueen kannattaja taikka puolueeton katsoja, niiin sitten varmaan kyllä huomaa.
Nimenomaan. Esimerkiksi Kalpan pelejä jos olen satunnaisesti katsonut, niin heti huomaa kun halli menee pimeäksi. Ei siinä ehdi mitään kattovaloja miettimään kun Lukko tekee maalin, itsellä ainakin lähtee tuuletukset sen verran sydämestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mä ainakin himmennyksestä huolimatta oon Lukon jätkien tuuletukset nähnyt. Että siinä mielessä ainakin se väite on ihan liibalaabaa etteikö nyt näkisi.

Itse ainakin pidin tuosta himmennyksestä, kun se tuli enkä nytkään näe mitään syytä miksen tykkäisi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sen verran simppeli kaveri olen, etten itse tarvitse mitään ylimääräisiä kikkailuja. Peli riittää, kunhan se toimii. Halli voidaan pimentää vaikka sitten, jos peli ei käy.

Musiikki kuuluu mielestäni halliin ja varsinki, jos se ei kilpaile katsojien kanssa. Sen verran pitää olla DJ:llä tilannetajua, ettei tunnelmaa tapeta. Hiljaisena hetkenä saa nostattaa tunnelmaa, mutta halvat mixaukset ja yms. iskelmät voi jättää pois.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös silloin kun halliin tuli led-valot niin ne valot myös vilkkui epileptisesti maalin tullessa. Muistan että tätä kehdattiin jossain lehdessä tms jopa hehkuttaa, että on hieno systeemi. Sikäli esim led-kaukalo on puutteineenkin aikamoista EOM:ää. Ymmärrän että valojen himmentely voi harmittaa kuvaajia, mutta toisaalta sata kertaa mielenkiintoisempaa on se, mitä tapahtuu kolme sekuntia ennen valojen himmenemistä, kuin sen jälkeen. Eli kuvatkaa sitä.

Satakunnan laulua pidän ihan hyvänä ideana, mutta kun se tosiaan on sellainen aika laahaava laulu, varsinkin ilman säestystä, niin vaatii kyllä hyvä laulajan, tai ainakin se pitää laulaa sitten tietynlaisella zero fucks given -asenteella, itsevarmasti. Viikonloppuna nähdyt sunnuntailaulaja tai sanojen lapusta lukeminen ei pitäisi olla vaihtoehto. Jos on vaikea löytää kunnon laulajia, niin ehkä kerta kaudessa per paikkakunta riittää.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joskus kun Derbyt oli harvinaista herkkua, niin tuo laulu oli ehkä ok. Nyt tuntuu vain turhalta showlta, ilman mitään lisäarvoa. Noiden pitäisi olla oikeasti spesiaaleja, että lauluissa olisi järkeä.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jossain pudotuspeleissä jos kohdataan niin laulu olis varmaan ok, nyt sitä turha esittää joka kerta.

Ottelutapahtumasta vielä että on tullut vieruskaverien kanssa ihmeteltyä sitä että joka kerta pelin alussa äänentoisto tuntuu olevan pielessä kun tämä meidän otteluisäntä huutaa kotijoukkueen jäälle. Ainakin siellä missä itse istun repeää melkein tärykalvot.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikkei kyseinen laulu itsellä herätäkään mitään tunteita, niin puolestani voi pitää jos siihen vaan panostettaisiin vähän. Ei niin, että vaikuttaa aina siltä kuin edellisenä iltana ois laitettu jollekin viestiä "Et sä viittis vetästä huomenna satakunnan laulua, jos me kaivetaan mikki jostain?".

Kauden pelipäivät on kuitenkin tiedossa, joten voisko näissä hyödyntää vaikka Rauman alueelta jotain kuoroja/laulajia/musiikkiluokkia ja antaa harjoitteluaikaa kunnolla? Harvemmin sitä 10% kaupungista on samassa paikassa, joten uskon että olis varmasti hieno tilaisuus joillekin harjoitteluun ja esiintymiseen. Poikasoittokunnan vetäisyt kaupungintalolla mestaruusvuonna oli mielestäni hieno esimerkki tästä miten eri ryhmiä voisi hyödyntää.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En oikein ymmärrä, mitä Kate Bushia jengi odottaa tuota maakuntalaulua vetämään. Aivan mallikkaasti tuo lauantaina ainakin esitettiin, joskin jo tyypilliseksi muodostuneeseen tyyliin hallin äänentoisto ei tälläkään kertaa suoriutunut tehtävästään moitteettomasti. Esityksen alkupuolella systeemi kyykkäsi pariin otteesee häiritsevästi, mikä johtui kaiketi joko mikrofonin yhteyden pätkimisestä tai vahvistinten kyykkäämisestä.

Silti tuon esittämisen voisi kyllä lopettaa näissä peleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös