En nyt keksi sopivampaakaan ketjua tähän hätään, mutta Vangelis on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Laitoin Conquest of Paradisen soimaan muistokseen.
Olisin itse laittanut myös tähän ketjuun.
Tässä CoP-casessa, jota on puitu jo päättyneellä kaudellakin paljon, ja syystä, on varmasti sellaisia ikäluokkien välisiä eroja. Nuoremmille varmaan yksi ja sama mitä mökää ennen jäälle tuloa soitetaan. Kaiken saa kuitenkin nykyään milloin tahansa kuultavakseen joltain suoratoistoalustalta, kunhan vain netti pelaa. Minä kuulun siihen kategoriaan, jonka oli käytävä ostamassa divarista (tai Anttilan musaosastolta, jos halusi uuteen kopioon törsätä) CD tai C-kasetti, jos kappaleen halusi kuulla muulloinkin kuin Lukon kotipeleissä niinä aikoina kun se tapahtuman rituaaleihin otettiin. Vangeliksesta uutisoitiin eilen "Chariots of Firen" tunnarin isänä. Tuttu kipale sekin (urheilukisoissa ehkä vähän liiankin kliseinen), mutta minulle säveltäjästä ensimmäisenä tulee mieleen juuri Conquest of Paradise, mikä kertoo siitä tunnesiteestä rakkaaseen seuraan ja sen ottelutapahtumiin.
Olisi suuri sääli, jos tässä ensi kaudelle tulevassa audiovisuaalisessa uudistuksessa CoP ei saisi sille kuuluvaa asemaa pregame-showssa. Sille kuuluva asema tarkoittaa mm. sitä, että seuraavaa energiabiisiä (Lukon tullessa jäälle) ei crossfeidata päälle ennen kuin kappale itse on jo fade-outtaamassa itsensä. Ja se jäälle heijastettava ja laidoilla tehostettu video tietenkin biisiin sopivalla teemalla. Ei ihan niin kolonialistisella kuin musavideolla on, mutta jotain mereen ja laivoihin liittyvää voisi olla kuitenkin.