Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 587 664
  • 7 420

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onpas täällä menossa lapsellinen keskustelu. Esa Pirnes palasi Kärppiin, vaikka hänellä oli Oulussa Juudaksen maine, eikä tietääkseni kukaan polttanut Kärppien paitaa. Se, että Elolla ei ole ollut tilannetajua, ei saa olla mikään syy olla ottamatta häntä takaisin kotiseuraan, jos se koetaan urheilullisesti hyväksi ratkaisuksi.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on myös jännä ilmiö, että kannattajilla on muka oikeus suoltaa suustaan mitä paskaa tahansa, jos pelaajalla ei pelit kulje. Tälläkin palstalla mennään monesti jopa henkilökohtaisuuksiin asti. Sitten kun pelaaja kertoo seuravaihdon yhteydessä "joo ihan hyvä siirto mulle" niin meinaa pystökaffella mennä pullat väärään kurkkuun. Vittu mikä mulkku, on noussu päähän, varmaan homokin!

Ihan hienoa, että mennään tunteella, mutta loppujen lopuksi jokaisen pelaajan on mietittävä omaa parastaan, sillä ei sitä kukaan muukaan tee. Eeron ei ollut mitään järkeä jäädä Lukkoon. Eikä Raumalta kovin montaa pelaajaa vuosikymmenessä huipputasolle nouse, niin kyllä mä jaksan ainakin iloita jokaisen harvan yksittäisen onnistumisesta. Pelasi se sitten Porissa tai missä ikinä tahansa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hypetyksestä en tiedä, mutta omasi ainakin on vähintään yhtä karkeasti toiseen suuntaan, jos puhutaan vähääkään tosissaan. Luulisi raumalaisten osaavan nauttia kasvattinsa menestyksestä ja jättävän oman katkeruutensa taka-alalle. Minä nautin Eeron onnistumisista sen takia vielä enemmän, kun häntä on lyöty aika paljon vaikeampina aikoina. Seuraava vaikea jakso tulee kyllä varmasti vielä ja sitten zalmonellat ja muut saavatkin taas virtaa elämäänsä.

Minkä takia raumalaisten tulisi nauttia Ässien pelaajan menestyksestä?! Varsinkaan kun ei puhuta mistään "menestyksestä" kun kaveri tekee maaleja Liigassa eikä missään kovemmassa sarjassa. Ei aina aukea tämä logiikka...

Vai tarkoitatko, että kannattamaansa joukkueessa joskus pelannut pelaaja onnistuu nykyisessä seurassaan ja sitä voidaan kutsua menestykseksi Jos näin on niin eikäs porilainen Niklas Lehtikin olen menestynyt melkoisen hyvin?! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40650 (Linkki vie eliteprospectiin)

En ole millään mittarilla katkera koska olen sitä mieltä, että näitä tulee ja menee ja aina pitäisi katsoa mitä uutta on sieltä nuoremmista tulossa eikä mitään "ikuisia lupaksia". On varmaan porilaisittain hienoa, että joku tekee maaleja Ässisä muttei sen pidä millään mittarilla vaikuttaa muihin kuin Ässien kannattajien mieli-alaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä itse ainakin toivon että niin Jasu, Saarela kuin Elo menestyvät, vaikka joukkue olisi sitten joku muu kuin Lukko. En pidä sitä ihmeellisenä asiana, kun kuitenkin heidän peliään on tullut seurattua, niin kai siitä jonkinlainen tunneside jää mieleen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
On varmaan porilaisittain hienoa, että joku tekee maaleja Ässisä muttei sen pidä millään mittarilla vaikuttaa muihin kuin Ässien kannattajien mieli-alaan.

Ihan vinkkinä, että liigassa voi seurata myös muiden joukkueiden mielenkiintoisia pelaajia. Itse voisin hyvin kuvitella seuraavani jonkun porilaisen pelaajan otteita Lukossa, jos olisi tarpeeksi kiinnostava tapaus kiekkoilijana. Aika nurkkapatrioottista toimintaa tuijottaa vain "oman" seuransa pelaajien otteita. Ja kyllä noista sinun viesteistä paistaa läpi aika kova katkeruus sekä Ässiä että Eloa kohtaa vaikka muuta väitätkin. *keskinkertainen hymiö*
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minkä takia raumalaisten tulisi nauttia Ässien pelaajan menestyksestä?! Varsinkaan kun ei puhuta mistään "menestyksestä" kun kaveri tekee maaleja Liigassa eikä missään kovemmassa sarjassa. Ei aina aukea tämä logiikka...

Eikä minulle aukea sinun logiikkasi. Kysymys on kuitenkin samasta ihmisestä, oli paidan väri mikä tahansa.

Seinfeld oli oikeassa (Youtube).

En ole millään mittarilla katkera...

Ai et? Miksi muuten sinun pitää "neuvoa" muita, mistä saa nauttia ja mistä ei. Minä ainakin tulkitsen viestisi katkeruudeksi.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ihan vinkkinä, että liigassa voi seurata myös muiden joukkueiden mielenkiintoisia pelaajia. Itse voisin hyvin kuvitella seuraavani jonkun porilaisen pelaajan otteita Lukossa, jos olisi tarpeeksi kiinnostava tapaus kiekkoilijana. Aika nurkkapatrioottista toimintaa tuijottaa vain "oman" seuransa pelaajien otteita. Ja kyllä noista sinun viesteistä paistaa läpi aika kova katkeruus sekä Ässiä että Eloa kohtaa vaikka muuta väitätkin. *keskinkertainen hymiö*

Voi seuratakkin mutta en ymmärrä, että millä logiikalla raumalaisten tulisi joka tapauksessa automaattisesi iloita jostain porilaisen joukkuueen pelaajan otteista kun en kannata koko joukkuettakaan. Itselleni on se ja sama, että mitä kyseinen pelaajaa tekee tai ei tee kun hän ei tee niitä joukkueessa jota itse kannatan. Itse olin iloinen kun Elo saatiin ulostettua pois raumalta koska se antoi jollekkin muulle potenttiaaliselle kaverille pelipaikan. En millään halua katsoa asiaa niin suppeasti, että hänen tulee pelata raumalla vain koska raumalainen. Ja muutenkin sinä saat tulkita mitä haluat muttei se totuus ole kuitenkaan.

Eikä minulle aukea sinun logiikkasi. Kysymys on kuitenkin samasta ihmisestä, oli paidan väri mikä tahansa.

Ai et? Miksi muuten sinun pitää "neuvoa" muita, mistä saa nauttia ja mistä ei. Minä ainakin tulkitsen viestisi katkeruudeksi.

Miten se liittyy mihinkään, että kuka henkilö on?! Henkilöllä ei ole merkitystä. Pelkästään sillä, että minkä väristä paitaa kantaa. Ei nyt kyllä auennut, että mitä mahdoit hakea tässä. En myöskään mielestäni ole neuvonut ketään. Pelkästään ihmetellyt, että minkä vuoksi pitää vääntää jostain porilaisesta kiekkoilijasta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pelkästään ihmetellyt, että minkä vuoksi pitää vääntää jostain porilaisesta kiekkoilijasta.

Et ole lukenut tämän ketjun otsikkoa? :)

Mielestäni täällä on ollut ihan normaalia keskustelua ex-lukkolaisten otteista muualla poislukien muutamien PerusLukkojen katkeransävyiset heitot "Eero ei oo mittää".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miten se liittyy mihinkään, että kuka henkilö on?! Henkilöllä ei ole merkitystä. Pelkästään sillä, että minkä väristä paitaa kantaa. Ei nyt kyllä auennut, että mitä mahdoit hakea tässä. En myöskään mielestäni ole neuvonut ketään. Pelkästään ihmetellyt, että minkä vuoksi pitää vääntää jostain porilaisesta kiekkoilijasta.

Eero ei ole sama asia kuin Ässien pelipaita. Hän on edelleen Lukon kasvatti, jonka seuraaminen sopii tähän ketjuun, vaikka Porissa ei mitään "maailmalla" olemista olekaan. Hänet voidaan edelleen mieltää raumalaiseksi, vaikka onkin työnsä puolesta muuttanut toiselle paikkakunnalle. Minäkin vain ihmettelen sinun erikoista asennetta, että Elon onnistumisesta ei saisi olla iloinen, vain koska hänellä on erilainen paita kuin uransa alussa. Jos olisit katsonut linkkaamani videon, olisit ehkä ymmärtänyt, että kritisoin samaa typerää ajatusmaailmaa, mitä täällä rummutat.

Minä tunnustan pitäväni muutamista foorumin ässäfaneista enemmän kuin sinusta, vaikka kannatammekin samaa seuraa. Rikonko etikettiä?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Et ole lukenut tämän ketjun otsikkoa? :)

Mielestäni täällä on ollut ihan normaalia keskustelua ex-lukkolaisten otteista muualla poislukien muutamien PerusLukkojen katkeransävyiset heitot "Eero ei oo mittää".

Kyllä, siinä olet oikeassa, että oikeassa ketjussa asiasta puhutaan. Siitä ei nyt mielestäni ollutkaan varsinaisesti kysymys. Ja itsekkin olen sitä mieltä, että mitään sen ihmeellisempää ei miehessä ole jotta ansaitsi mitään sen suurempaa hehkutusta.

Eero ei ole sama asia kuin Ässien pelipaita. Hän on edelleen Lukon kasvatti, jonka seuraaminen sopii tähän ketjuun, vaikka Porissa ei mitään "maailmalla" olemista olekaan. Hänet voidaan edelleen mieltää raumalaiseksi, vaikka onkin työnsä puolesta muuttanut toiselle paikkakunnalle. Minäkin vain ihmettelen sinun erikoista asennetta, että Elon onnistumisesta ei saisi olla iloinen, vain koska hänellä on erilainen paita kuin uransa alussa. Jos olisit katsonut linkkaamani videon, olisit ehkä ymmärtänyt, että kritisoin samaa typerää ajatusmaailmaa, mitä täällä rummutat.

Minä tunnustan pitäväni muutamista foorumin ässäfaneista enemmän kuin sinusta, vaikka kannatammekin samaa seuraa. Rikonko etikettiä?

Eero on ihan sama kuin Ässien pelipaita. Lukon kasvatti on kyllä mutta ei edusta Lukkoa ja omien sanojensa mukaan on myös tyytyväinen asian suhteen. Näin ollen en ymmärrä, että yhtä keskinkertaisuutta pitää sen suuremmin hegumoida vaikka kukin tallaa tavallaan. Ja jotta näkisit metsän puilta niin meneppä välillä seuraamaan porilaista tekstiä raumalaisista pelaajista Ässä-osioon. Kuittailu kuulemma on relevanttia ja itsekkin asian näen niin, että näin pitää ollakkin. Sen myötä myös voi yhtyä siihen ettei porilaiselle kiekkoilijalle oikein löydy arvostusta sen enempää kuin muillekkaan Ässä-pelaajille. Ja jos haluat jotain sympatia-pisteitä porilaisilta niin voit tehdä myös siellä samaisessa osiossa.

Tämä tästä tältä erää. Eiköhän näkökanta tullut selväksi.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Et ole lukenut tämän ketjun otsikkoa? :)

Mielestäni täällä on ollut ihan normaalia keskustelua ex-lukkolaisten otteista muualla poislukien muutamien PerusLukkojen katkeransävyiset heitot "Eero ei oo mittää".
Ja poislukien joittenkin PerusPatojen tiukkaa vääntämistä kun muusta ei voi vääntää.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutama porilainen on taas vieraantunut todellisuudesta.

Patakannattajien on sinänsä typerää retostella Elon,Saareloiden ja Raannan kaappaamisilla ja sillä miten Porissa nuori pelaaja saa näyttöpaikan. Käsittääkseni lähiaikojen kovimmat patakasvatit ovat pelanneet parhaat kautensa jossain muualla kuin Porissa. Muutama Kalpassa,yksi Ilveksessä ja yksi puolikasvatti Bluesissa. Tämä tahtoo hitsariraukoilta aina unohtua kun RTK-viha kihisee päässä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Käsittääkseni lähiaikojen kovimmat patakasvatit ovat pelanneet parhaat kautensa jossain muualla kuin Porissa.

Niin, esimerkiksi St. Paulissa.

Tämä tahtoo hitsariraukoilta aina unohtua kun RTK-viha kihisee päässä.

Siinä, että Lukon kovimmat kasvatit pelaavat Porissa ja Ässien NHL:ssä, on aika iso ero, joka taas tuntuu unohtuvan monelta raumalaiselta.

Näin Satakunnan ulkopuolella tämä kina näyttää todella huvittavalta, joten olkaa hyvä ja jatkakaa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Muutama porilainen on taas vieraantunut todellisuudesta.

Patakannattajien on sinänsä typerää retostella Elon,Saareloiden ja Raannan kaappaamisilla ja sillä miten Porissa nuori pelaaja saa näyttöpaikan. Käsittääkseni lähiaikojen kovimmat patakasvatit ovat pelanneet parhaat kautensa jossain muualla kuin Porissa. Muutama Kalpassa,yksi Ilveksessä ja yksi puolikasvatti Bluesissa. Tämä tahtoo hitsariraukoilta aina unohtua kun RTK-viha kihisee päässä.

Tuletko kertomaan lisää Ässät -osion "poikamme maailmalla ketjuun" näistä, itse en ala tänne tunkemaan näin suurta off-topiccia. Valmistaudu sitten huolella, nyt näyttää olevan vasta kovan yrityksen asteella joku provon tynkä.

Naurattaa ja samalla hämmentää lukea näitä mm. Zalmonellan kommentteja Eero Elosta. Voiko enää lapsellisempaa tekstiä suoltaa palstalle? Olet kiistämättä palstan väsyneimpiä kirjoittajia. Päässä ei ole mitkään Lukko-lasit, vaan ihan kokonaan toinen todellisuus. Tulee mieleen se Porissa aikoinaan Lukkolipun keppinsä katki saanut, #Torkki. Punottaako naama samaan tyyliin kun näitä kirjoittelet?

Kuten olen Elosta kirjoittanut toista vuotta, peli on parantunut kokonaisvaltaisesti jatkuvasti ja viime kaudella tekstiTV-fanit näkivät vain maalittoman putken. Tällä kaudella edelleen parantunut luistelu on saanut lisukkeeksi vielä joukkueen vahvimman kulmapelaamisen. Paketti alkaa olla kunnossa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä, että Lukon kovimmat kasvatit pelaavat Porissa ja Ässien NHL:ssä, on aika iso ero, joka taas tuntuu unohtuvan monelta raumalaiselta.

Hehe.Haula joka ei ole kymmeneen vuoteen pelannut Porissa. Toki ässäkasvatti mutta ei Ässien uskomattoman nuorien pelaajien jalostamisen saavutus.

Ja Crabpag.Ei ole mitään asiaa padan poikamme maailmalla ketjuun.En ymmärrä hiiltymistäsi.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siinä, että Lukon kovimmat kasvatit pelaavat Porissa ja Ässien NHL:ssä, on aika iso ero, joka taas tuntuu unohtuvan monelta raumalaiselta.

Näin Satakunnan ulkopuolella tämä kina näyttää todella huvittavalta, joten olkaa hyvä ja jatkakaa.
NHL:ssä pelaa tällä hetkellä yksi Lukkokasvatti ja yksi Ässäkasvatti. Onko se ero nyt niin hirveä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
NHL:ssä pelaa tällä hetkellä yksi Lukkokasvatti ja yksi Ässäkasvatti. Onko se ero nyt niin hirveä?

Kaksi Ässien kasvattia ja yksi Lukon kasvatti, joka hyppii farmin ja edustuksen väliä. Ero ei ole suuri, mutta en ymmärrä miten raumalaisilla on varaa vittuilla porilaiskasvateista.

Hehe.Haula joka ei ole kymmeneen vuoteen pelannut Porissa. Toki ässäkasvatti mutta ei Ässien uskomattoman nuorien pelaajien jalostamisen saavutus.

Se, että Haula on lähtenyt nuorena maailmalle, tekee hänestä Ässien kasvatin ja porilaisen aivan yhtä lailla kuin Eero Elo on Lukon kasvatti ja raumalainen. Vaikka Aleksi Saarela ei ole raumalainen, eiköhän hänen Lukko-taustansa haluta nostaa esiin viimeistään kymmenen vuoden päästä, jos poika pelaa samaa sarjaa kuin Haula nyt.

Vaikka porilaiset provoisoivat ja ehkä aidosti uskovat, että Lukko ei tehnyt mitään Elon, Raannan ja Saarelan hyväksi, niin tarvitseeko meidän alentua samalle tasolle, ja alkaa väheksyä Ässien roolia kasvattiseurana. Varsinkaan, kun meillä ei yksinkertaisesti ole siihen varaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kaksi Ässien kasvattia ja yksi Lukon kasvatti, joka hyppii farmin ja edustuksen väliä. Ero ei ole suuri, mutta en ymmärrä miten raumalaisilla on varaa vittuilla porilaiskasvateista

Itseasiassa tasan yksi porista ja yksi raumalta. Miten laskit, että 2 porista?!

Ja kuten porilainen palsta-kolleega Ässä-osiossa jotenkin näin tokaisi: "kun rauman ja porin välinen virnuilu lopetetaan, voi koko kiekon seuraamisenkin lopettaa".
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
No vittu anteeksi, etten ole lukenut jääkiekkosähkeitä, kun maailmalta riittää oikeitakin uutisia. Enemmän Joensuu on kuitenkin tällä kaudella pelannut kuin Raanta.

Mites muuten on, saako tuollaisella näsäviisaudella kavereita?

Riittää, että luet silloin kun sen aika on. En viitsi edes vastata loppuun viestiin koska se on aika lapsen tasoista parkumista mutta enkö kehottanut sinua hakemaan niitä sympatia-pisteitä sieltä Ässä-osioista josta niitä voisi sinulle paremmin lohjeta?. En tiedä, että yritätkö trollata vai mitä mutta aika läpinäkyvää se kuitenkin on.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Riittää, että luet silloin kun sen aika on. En viitsi edes vastata loppuun viestiin koska se on aika lapsen tasoista parkumista mutta enkö kehottanut sinua hakemaan niitä sympatia-pisteitä sieltä Ässä-osioista josta niitä voisi sinulle paremmin lohjeta?. En tiedä, että yritätkö trollata vai mitä mutta aika läpinäkyvää se kuitenkin on.

Jos unohdetaan sekä Raannan että Joensuun farmisiirrot, niin NHL:ssä on tällä kaudella ollut kaksi porilaista ja yksi raumalainen, joka on pelannut kolme ottelua. Siinä on huomattava ero porilaisten 41 pelattuun otteluun. Siitä faktasta et yhdellä farmisiirrolla eroon pääse.

Minä en tunne henkilökohtaisesti Eero Eloa, Erik Haulaa, Jesse Joensuuta, Antti Raantaa, enkä Aleksi Saarelaa, eivätkä he mielestäni ole mitenkään osoittaneet olevansa ihmisiä, jolle toivoisi epäonnistumista. Elon käytös on saattanut olla lapsellista, mutta se on kuitenkin aika pieni juttu. Luultavasti he kaikki ovat sellaisia typeryksiä, jotka pitävät sisällä pipoa päässä niin kuin jääkiekkoilijalla on yleensä tapana. Se, että en kannata heidän edustamia seuroja, ei tarkoita, että toivoisin heille epäonnistumisia. Miksi kaikki pitää ottaa niin henkilökohtaisesti?

Minä en tarvitse sympatiaa mistään keskustelufoorumista, koska saan sitä elämästä muutenkin. Jatkoaika on minulle vain ajanviete. En voi käsittää, miksi sinua haittaa, että asioista puhutaan faktoina. Täytyy olla todella heikko luonne, jos muutaman porilaisen jääkiekkoilijan menestyminen raumalaisia paremmin ottaa noin koville.

Jos koet, että minä tai joku porilainen trollaa, ilmoita siitä moderaattoreille. Näsäviisaasta jankkaamisesta keskustelu rikastuu aivan yhtä paljon kuin sinun katkeransävyinen jankkaaminen.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Jos unohdetaan sekä Raannan että Joensuun farmisiirrot, niin NHL:ssä on tällä kaudella ollut kaksi porilaista ja yksi raumalainen, joka on pelannut kolme ottelua. Siinä on huomattava ero porilaisten 41 pelattuun otteluun. Siitä faktasta et yhdellä farmisiirrolla eroon pääse.

Minä en tunne henkilökohtaisesti Eero Eloa, Erik Haulaa, Jesse Joensuuta, Antti Raantaa, enkä Aleksi Saarelaa, eivätkä he mielestäni ole mitenkään osoittaneet olevansa ihmisiä, jolle toivoisi epäonnistumista. Elon käytös on saattanut olla lapsellista, mutta se on kuitenkin aika pieni juttu. Luultavasti he kaikki ovat sellaisia typeryksiä, jotka pitävät sisällä pipoa päässä niin kuin jääkiekkoilijalla on yleensä tapana. Se, että en kannata heidän edustamia seuroja, ei tarkoita, että toivoisin heille epäonnistumisia. Miksi kaikki pitää ottaa niin henkilökohtaisesti?

Minä en tarvitse sympatiaa mistään keskustelufoorumista, koska saan sitä elämästä muutenkin. Jatkoaika on minulle vain ajanviete. En voi käsittää, miksi sinua haittaa, että asioista puhutaan faktoina. Täytyy olla todella heikko luonne, jos muutaman porilaisen jääkiekkoilijan menestyminen raumalaisia paremmin ottaa noin koville.

Jos koet, että minä tai joku porilainen trollaa, ilmoita siitä moderaattoreille. Näsäviisaasta jankkaamisesta keskustelu rikastuu aivan yhtä paljon kuin sinun katkeransävyinen jankkaaminen.

Mielestäni kyllä sinä jankkaat asiaa joka on jo kertaalleen loppuun käsitelty. Ja aika selvästi toivot jotain myötätunnon osoitusta siitä, että pitäisi hegumoida jotain naapuri-seuran pelaajaa. Tämä siis tekee sinun inttämisestäsi melko läpinäkyvää.

Ja jotta huomioit asiassa nyt kaikki kohdat niin se NHL:ssä pelannut raumalainen pelaa pelipaikaltaan erissä paikassa missä nuo muutama porilainen. Näin ollen on melko typerää edes verrata näitä keskenään kun paikalla jossa pelaa raumalainen, on vain muutama paikka per peli tarjolla kun taas paikalla missä nämä porilaiset pelaa on paikkoja 12 per peli.

Ja kun alat puhua niitä faktoja niin olen mielenkiinnolla niitä kanssasi käsitelemässä. Tämä sinun harjoittama glory hunter-tyylinen puhe porilaisista kiekkoilijoista vain ei oikein mahdu minun käsitykseeni oman seuran kannattamisesta saati sen puolella olemisessa.

Myöskin tuossa edellisessä esitin teoreettisesti kysymyslauseena, että mahdatko yrittää trollata. En väittänyt sinun niin tekevän.

Joka tapauksessa tämä case-Elo on turhanpäiväistä enään jatkaa koska asia tuli jo selväksi. Koita sinäkin nyt elää sen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös