Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 581 064
  • 7 383

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kaveri pisti eilen turkulaisesta pubista viestiä, että joku oli todennut kovaan ääneen "me voitettiin 3-1". Tämä toteaja oli Kalle Sahlstedt. Taitaa Kallella sittenkin olla sydän kohdallaan.

Niin, ja kolmessa välieräjoukkueessa on ykkösmaalivahtina Lukon kasvatti.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Terve raumalaiset.

Tulkaa nyt Porin Ässien taakse näissä finaaleissa täysin rinnoin. Raumalaiset kaverit ovat vahvasti rakentamassa Ässien mestaruutta, ei pelkästään Raanta vaan Elo nousee sille tasolle mitä on vuosia odotettu ja Juuselakin pelaa finaalien arvoisesti.

Kiitos Rauma.

Loistavaa Satakunta.

Viiri kattoon Ässät!
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Terve raumalaiset.

Tulkaa nyt Porin Ässien taakse näissä finaaleissa täysin rinnoin. Raumalaiset kaverit ovat vahvasti rakentamassa Ässien mestaruutta, ei pelkästään Raanta vaan Elo nousee sille tasolle mitä on vuosia odotettu ja Juuselakin pelaa finaalien arvoisesti.

Kiitos Rauma.

Loistavaa Satakunta.

Viiri kattoon Ässät!

Haistapa sinä kuule isäkissan vittu!

Vaikka henki menis tai vaikka vaan halvaantuisin kaulasta alaspäin, niin Ässiä en kannata missään olosuhteissa.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Haistapa sinä kuule isäkissan vittu!

Vaikka henki menis tai vaikka vaan halvaantuisin kaulasta alaspäin, niin Ässiä en kannata missään olosuhteissa.

Kiitos terveellä itsetunnolla varustetusta kommentista. Se on vähän sama, kuin Ruotsissa asuessani tajusin baarissa Suomi- USA pelissä koko porukan kannustavan Suomea. Hämmästyksestä selvittyäni tajusin, että se on itsetunto kysymys. Finnkampenit on oma juttunsa, mutta ruotsalaisten itsetunto kestää myöntää suomalaisten olevan ulkopuolisista niitä läheisimpiä.

Mulle Lukko on rakas vihollinen. Ilman muuta on hirveintä hävitä raumalaisille. Mutta jos Ässät ei pelaa niin toivon kyllä Lukon menestystä. Se ei mun ymmärrykseni mukaan ole Ässiltä pois, päinvastoin tuo lisää latausta paikalliskamppailuihin. Viimeksi olin kannustamassa Lukon A-junnuja Hpk- sarjassa. Ässät ja Lukko tarvitsee toisiaan. Rauma ja Pori tarvitsisivat toisiaan ihan tosissaan ajaakseen molempien etuja Suomessa ja Euroopassa. Muuten tulee noutaja.

Niin, ajattelin että olis vähä helpompaa iloita Ässien menestyksestä kun sitä on raumalaiset kaverit vahvasti rakentamassa. Eikä niitä ole paha Pori väkisin ryöstänyt, vaan antanut uuden mahdollisuuden. Mutta kukin tyylillään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Silloin kun Lukko ei pelaa, niin se on aivan paskan hailee kuka voittaa. Kunhan se ei ole Ässät.

Eikä mun itsetunnossa ole mitään vikaa. Miksi mun pitäis alkaa kannattamaan jotain toista joukkuetta kun oma on kesälomilla?

Sama maajoukkueen matseissa. Jos Suomi ei pärjää, niinsitten on ihan sama.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Lueppas tämä. Linkki vie Juho Suoramaan blogiin:
Arkkivihollinen | Kiekkoareena

Suoramaan blogi on ylivoimaisesti heikoin, mita han on Kiekkoareenalla julkaissut. Koko jutun perusajatus siita, etta jos raumalaiset olisivat nyt kannattamassa Assia finaaleissa, niin se veisi pohjan pois Lukon ja Assien tai Rauman ja Porin vastakkainasettelulta on merkillinen tyhjakayntipaatelma. Miten mukamas se, etta nyt kun Lukko on pelinsa talta kaudelta pelannut ja siirtyisimme tukemaan rakasta ja ikuista arkkivihollista Assia, vesittaisi naiden joukkueiden tai kaupunkien perinteista kiistelya?

Tama polarisaatio oli jo ennen meita ja se myos jaa ja jatkuu meidan jalkeemme. Syyskuun puolessa valissa, ja kaiketi jo Pitsiturnauksessa, ollaan taas uudessa kaudessa ja napit vastakkain. Se asia ei mihinkaan muutu.

Assien kannattaminen on raumalaiselle juuri nyt varsin helppoa. Joukkueessa pelaa isossa roolissa muutama Lukko-kasvatti, kirkkaimpina tahtina Raanta ja Elo. NelonenProkin markkinoi eilen Raumaa ja Lukkoa, kun mainitut herrat kunnostautivat. Toinen juttu on satakuntalaisuus. Sillahan taytyy olla myos suuri merkitys. Muutenhan Raumam Boja eivat olisi kesalla tehneet ja julkistaneet videota, jossa porukka laulaa Vanhassa Raumassa Satakuntalaisten maakuntalaulua.

Myos siina olen eri mielta, etteiko Assien mestaruudella olisi jotain vaikutusta Lukkoon. Vakea se ei lisaa tuo Aijansuon katsomoon, mutta valillisesti vaikutusta silla on. Sita ei taideta kuitenkaan myontaa. Mutta tosiasia on, etta lahempaa ei Kanada-malja voi Raumaa liipata, jos se Poriin menee.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kannattaa otta sellanen klikkeri käteen ja katsoa ainakin seuraava Porin finaali. Melkein löisin vetoa, että seuraavat mainitaan useammin, kuin Pori: Rauma, raumalaislähtöinen, Lukkokasvatti. Lisäksi haastatteluihin valitaan raumalaisia pelien jälkeen ja kysellään hassunhauskoja kysymyksiä mites se raumanpoika pärjää nyt porilaisena finaaleissa.

Tää ei siis ole mikään vieraisiin pöytiin huutelu, mutta ainakin Lukkokasvatit maailmalla ja Rauman maine saa boostia lähes joka toisessa lauseessa finaaleissa :)
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mä voin ainakin rehellisesti sanoa, että suorastaan vituttaa aina kun näkee Eero Elon ruudussa. Tekee Ässien tulevasta mestaruudesta (kyllä, Ässät sen vie) astetta veemäisemmän.

Antti Raanta ja Aki Juusela taas eivät aiheuta mitään tuntemuksia, puolesta tai vastaan.

Missään nimessä en toivo Ässien mestaruutta, siitäkin huolimatta etten edes ole osallinen tähän Pori-Rauma -vastakkainasetteluun. Ei sitä vain osaa iloita Satakunnan menestyksestä, kun on pienestä asti oppinut vihaamaan* Ässiä. Mutta kaikesta huolimatta, jos (kun) Ässät sen kannun nappaa niin pitää kuitenkin arvostaa sitä saavutusta. Todella hienosti Tässä on pelannut Dixonin lähdön jälkeen, ja ansaitsisi kyllä pokaalin.

Niin ja toivottavasti se Juusela(?) vitsaili kun sanoi että tuovat kyllä pojan Raumankin torille.

*vihaaminen on turhan jyrkkä sana kun puhutaan kuitenkin vain pelistä, mutta ymmärtänette varmaankin mitä tarkoitan.

e. Toki voidaan miettiä josko kaikki tämä johtuisi vain alennuskompleksista, mutta rehellisesti sanottuna Ässät ei ole kyllä antanut aihetta alennuskompleksille, lukuunottamatta ehkä nyt tätä kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
koko teksti
Nyt täytyy kyllä olla hjalmarin kanssa samaa mieltä.

Ei Ässien kannattaminen tosiaankaan nyt sitä jännitettä vähennä. Sehän jopa lisää keskinäisten pelien väriä jos(kun) Ässät voittaa mestaruuden, kaikki haluavat aina voittaa mestarin ja siitä tulee vielä pykälä lisää paikallisvääntöihin.

Ässien kannattaminen on nyt helppoa, koska ei kilpailla enää samasta asiasta. Ensi kauden alussa sitten taas kilpaillaan.

Ja miksikäs ei pojat toisi Poikaa torille? Kaiken muun lisäksi olisi varsin hyvä kuitti Lukon johdolle.

Ja onhan tuota molempien finaalikiekkoa nyt pakko arvostaa. Ollaan aika helvetin kaukana duffan keskialueen roikkukiekoista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Samoilla linjoilla Hjalmarin kanssa. Varsinkin näin ei-satakuntalaisena Lukon kannattaja olisi teeskentelyä vihata Ässiä, vain koska se kuuluu asiaan. Nämä ovat tunneasioita, jotka määrittyvät henkilökohtaisista kokemuksista ja ajatuksista. Niitä ei Raumam boja määrää. Rauman ulkopuolella kasvaneena ja koko ikäni asuneena minulla ei ole sellaisia vihantunteita Ässiä kohtaa kuin mitä monella satakuntalaisella Lukon kannattajalla varmasti on.

On melko ylimielistä kirjoittaa, että Lukon kannattajan kuuluu olla Ässiä vastaan. Pitäisikö minun vapaassa maassa olla Ässiä vastaan vain, koska raumalainen superkannattaja niin sanoo. Kyseinen kirjoittaja vetoaa usein tunteisiin, mutta näköjään tunteet ovat sallittuja vain, jos ne ovat samanlaisia kuin hänen omansa. En minäkään neuvo häntä olemaan Ässien puolella, koska vihanpito toista joukkuetta kohtaan on lapsellista.

Nyt meneillään olevassa finaalisarjassa olen Tapparan puolella, mutta en sen takia, että vastassa on Ässät. Minulla ei ole mitään Ässiä tai Poria vastaan, vaikka muutama palstalle kirjoittava Ässiä kannattava nimimerkki antaisi siihen aihetta. Jos olisin raumalainen, saattaisin kokea joko vihaa Ässiä kohtaan tai toisaalta iloa Ässien raumalaispelaajien puolesta. Nyt tällaista tunnetta ei ole, eikä sitä blogia kirjoittava fanaatikko muuta.

Ja mitä aiheeseen muuten tulee, niin tämä ketju ei taida olla ihan paras paikka. Pori on kuitenkin samaa maakuntaa, ettei se oikein ole vielä maailmalla olemista. Vaikka Porissa on suuren maailman tapaan ihan lentokenttäkin, niin kansainvälisesti Unescon maailmanperintökohteet noteerataan kuitenkin isommin kuin maakuntalentokentät. Jos liike Raumalta Poriin jatkuu vielä tulevaisuudessa, niin perustetaan uusi ketju Lukko-kasvatit maakuntamatkalla.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vastakkainasettelu on tosiaan henkilökohtainen asia. Toisille se merkitsee paljon ja toisille ei mitään. Toisille Ässät on arkkivihollinen eikä missään tapauksessa tulisi mieleenkään alkaa Ässiä kannattamaan missään tilanteessa. Toiselle taas ok.

Sama asetelma on jokapuolella maailmaa, esimerkkinä vaikka Manchesterin paikallistaisto. Ei siellä Cityn kannattajat juhli kun United ottaa kahdenkymmenennen pystinsä tänä vuonna. Joku voi olla tyytyväinenkin, mutta varmasti iso osa ei ole.

Jotkut raumalaisista ja porilaisista kokevat tilanteen tismalleen samanlaisena.

Mielipiteitä ja kokemuksia vastakkainasettelusta on niin monta kuin ihmistä.

Radiopäälle kuitenkin muistutus, että blogi on henkilökohtainen kirjoitus. Ei ohje, neuvo tai määräys miten pitäisi toimia. Saatikaan mikään RB:n ohjenuora. Se on yhden ihmisen mielipide ja kokemus vastakkainasettelusta.

Blogista : "Ymmärrän kyllä sen, että kaikki eivät suhtaudu jääkiekkoon samalla tavalla eivätkä kaikki koe vastakkainasettelua tärkeänä. Tullista tulleelle Rauma-Pori ja Lukko-Ässät asetelmat voivat olla hepreaa."


Nämä ovat tunneasioita, jotka määrittyvät henkilökohtaisista kokemuksista ja ajatuksista. Niitä ei Raumam boja määrää.

Pitäisikö minun vapaassa maassa olla Ässiä vastaan vain, koska raumalainen superkannattaja niin sanoo. Kyseinen kirjoittaja vetoaa usein tunteisiin, mutta näköjään tunteet ovat sallittuja vain, jos ne ovat samanlaisia kuin hänen omansa.

En minäkään neuvo häntä olemaan Ässien puolella, koska vihanpito toista joukkuetta kohtaan on lapsellista.

Nyt tällaista tunnetta ei ole, eikä sitä blogia kirjoittava fanaatikko muuta.

Nyt näyttää, että sinä taas et arvosta ja ymmärrä toisenlaista kokemusta ja mielipidettä vastakkainasettelusta. Kannattajatoiminnassa ainakin vastakkainasettelu on kuin öljy koneistossa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Blogista : "Ymmärrän kyllä sen, että kaikki eivät suhtaudu jääkiekkoon samalla tavalla eivätkä kaikki koe vastakkainasettelua tärkeänä. Tullista tulleelle Rauma-Pori ja Lukko-Ässät asetelmat voivat olla hepreaa."

Mina en ole tullista tullut, olen syntynyt Raumalla ja kaynyt jo vaarin kaljapullon
kokoisena katsomassa Lukon peleja. Tiedan tismalleen, mita Lukon ja Assien vastakkainasettelu on, vaikka en ole enaa vuosikaupalla Raumalla asunut.

Tama jaottelu 'tullista tulleet' tai 'ei-tullista tulleet' ei ainakaan minun kohdalla selita mitaan siita kumpalle finaalijoukkueelle enemman toivon mestaruutta.

Mutta pointti, 1936, on se, etta vaikka nyt kannattaisikin Assia finaalisarjassa, niin se ei muuta mitaan sen suhteen, etteiko ikivanha ja hyvaksi havaittu vastakkainasettelu naiden joukkueiden valilla jatkuisi myos seuraavalla kaudella.
Lukko ei toisin sanoen meneta mitaan siina, jos me lukkolaiset olemme nyt Assien puolella.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Täytyy sanoa, että omalla kohdalla kyllä tämmöinen Ässien symppaaminen on ihan mahdoton juttu. Juuri eilen makustelin Ässien mahdollisella mestaruudella ja tuli kyllä ihan vetämätön ja masentunut olo. Tuntui ettei kiekko tai mikään urheilu jaksaisi vähempää kiinnostaa enää koskaan. Tottakai siitä sitten varmasti pikkuhiljaa elpyisi syksyn tullen, mutta vaikeaa se tulisi olemaan. Ja sitä vittuilun ja lässytyksen määrää, mitä joutuisi tälläisella 50-50 paikkakunnalla kuuntelemaan. Ei saatana.

Kyllähän se on niin, että jos Lukko ei ole ansainnut mestaruutta, niin ei sitä helvetti vie Porin Ässätkään siinä tapauksessa ole. Tiedän pari tapausta, jotka pystyvät kovina Lukko-miehinä olemaan Ässien puolella, mutta oman tuttavapiirin perusteella valtaosa toivoo viimeiseen asti Tapparan voittoa.

Ketjun aiheeseen: Eero Elo, hienoa että olet päässyt askeleen eteenpäin ja olet nyt sellainen ratkaisija, mikä sinun on pitänytkin olla. Mutta paikka on täysin väärä ja jos tästä vielä Ässille mestaruuden pyöräytät niin ei tartte mun Lukkoon palata. Toimistolle tästä kanssa taas vitun iso kiitos. Jälkiviisaana voin nyt todeta, että olin jo myyntihetkellä sitä mieltä että nyt tuli virhe tehtyä. Tattis moro.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta pointti, 1936, on se, etta vaikka nyt kannattaisikin Assia finaalisarjassa, niin se ei muuta mitaan sen suhteen, etteiko ikivanha ja hyvaksi havaittu vastakkainasettelu naiden joukkueiden valilla jatkuisi myos seuraavalla kaudella.
Lukko ei toisin sanoen meneta mitaan siina, jos me lukkolaiset olemme nyt Assien puolella.

Eikös se että jos nyt on ässien puolella ja kun ensi kausi alkaa niin ässä-"viha" menee päälle kuin nappia painamalla ole vähän keinotekoista? Minä en ainakaan toivo ässille mitään hyvää mutta en niin pahaakaan että liigasta putoaisivat. Paikallisvastustaja on pakko olla ja se rikastuttaa pitkää ja harmaata runkosarjaa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Ymmärsinkö Caldwellin twiitin oikein? Tais voittaa Saksan mestaruuden...

Lähde Lukosta, voita mestaruus! Hymiö.

En parempaakaan topikkia keksinyt mihin laittaa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Ymmärsinkö Caldwellin twiitin oikein? Tais voittaa Saksan mestaruuden...Lähde Lukosta, voita mestaruus! Hymiö.

Niin siina on tainnut kayda. En silti sure, etta han lahti Lukosta.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Kyllähän se on niin, että jos Lukko ei ole ansainnut mestaruutta, niin ei sitä helvetti vie Porin Ässätkään siinä tapauksessa ole.
Siis mitä?! Koitatko nyt sanoa, että kun Lukko on itse sössinyt hommansa ja voittanut viimeksi esimerkiksi välierien kotipelin vuonna 1988, niin tämän takia Ässätkään ei "ansaitse" mestaruutta edes pelaamalla?

Mutta paikka on täysin väärä ja jos tästä vielä Ässille mestaruuden pyöräytät niin ei tartte mun Lukkoon palata.
Kertakaikkiaan ihmeellinen kommentti tämäkin. Pitäisikö Elon nyt sitten olla finaaleissa tekemättä maaleja koska on raumalainen?

Jos pelaisi Lukossa samalla asenteella ja yrityksellä kuin nyt Ässissä niin tervetuloa koska vaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hjalmar, derby ei varmasti kuole itsessään, mutta tunne joka näistä derbyistä tekee erityisiä katoaa mikäli suurin osa alkaisi liputtamaan pahimman vihollisen puolesta.

Itselle se ei ole edes mahdollista. Missään olosuhteissa. Tunne on jo istutettuna enkä sitä voi kääntää pois päältä ja takaisin.

Kuten sanottua niin nämä ovat henkilökohtaisia asioita.

Miltä sekin näyttäisi jos vaikka RB alkaisi nyt liputtamaan "Satakuntalaista menestystä"? Tai TPS-kannattajat Interiä jos omat mahdollisuudet kannuun olisivat menneet? Sitten napista painamalla taas vastakkainasettelu päälle?

Jopa vastakkainasettelua pitää vaalia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lähde Lukosta, voita mestaruus! Hymiö.

Toivon todella, että tämä pätee myös erään toisen kesken kauden Lukosta poistuneen pelaajan kohdalla *hymiö*
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Hjalmar, derby ei varmasti kuole itsessään, mutta tunne joka näistä derbyistä tekee erityisiä katoaa mikäli suurin osa alkaisi liputtamaan pahimman vihollisen puolesta.

Itselle se ei ole edes mahdollista. Missään olosuhteissa. Tunne on jo istutettuna enkä sitä voi kääntää pois päältä ja takaisin.

Kuten sanottua niin nämä ovat henkilökohtaisia asioita.
Koittaisit nyt ymmärtää, että kaikille asiat eivät ole niin ehdottoman mustavalkoisia. Lukko ja Ässät eivät kilpaile tällä kaudella enää samoista asioista. Suurin osa voi hyvinkin liputtaa "pahimman vihollisen puolesta" nyt finaaleissa mutta sitten syksyllä taas Lukon puolesta, eikä se vähennä derbyn tunnetta mihinkään. Sitten kilpaillaan taas vastakkain samoista asioista.

Voin aivan hyvin kannattaa nyt Ässiä eikä se tarkoita että syksyllä vastakkainasettelun tunne olisi pienempi kuin sinulla.

Toistat että nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja mielipiteitä, mutta silti tuot koko ajan esille kuinka sinun näkemyksesi on ainut oikea.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Siis mitä?! Koitatko nyt sanoa, että kun Lukko on itse sössinyt hommansa ja voittanut viimeksi esimerkiksi välierien kotipelin vuonna 1988, niin tämän takia Ässätkään ei "ansaitse" mestaruutta edes pelaamalla?

Totta, Ässät ei ansaitse mestaruutta ja se tosiasia perustuu ihan vaan kyseisen seuran olemassaoloon. Ei mihinkään muuhun.


Kertakaikkiaan ihmeellinen kommentti tämäkin. Pitäisikö Elon nyt sitten olla finaaleissa tekemättä maaleja koska on raumalainen?

Nämä on vaan henkilökohtaisia mielipiteitä ja tällaiset näkökannat voi olla aika koviakin. Itse näen asian ainoastaan subjektiivisesti niin, että raumalainen kaveri on pilaamassa meikäläisen lähitulevaisuutta auttamalla Porin Ässät mestaruuteen. Nämä asiat on subjektiivisia ja sen takia näistä on aika turha väitellä, mutta minun mielestä on älytöntä vaihtaa jossain vaiheessa arkkivihollisen leiriin. Minun maailmassani se on täysin käsittämätöntä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös