Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 576 553
  • 7 356

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No vastaatko jo @Raymond mitä tietoa tarvitaan? Meillä on tällä hetkellä tiedossa Pressin tehneen jatkosopimuksen Venäjälle, ja on myös tiedotettu, että sopimus olisi kirjoitettu aika hiljattain. Asiaa on kummasteltu käytännössä jokaiselta taholta. Luulisi nyt Ruotsin liitolla tai jollain yksittäisellä henkilöllä olevan selittävää tietoa ja sen myös tulleen julki, jos olemassa olisi.

Kunnes toisin todistetaan, melkoiselta ihmisjätteeltä vaikuttaa. Miten pitkään ajattelit odotella selityksiä? Oletko valmis tuomitsemaan, kun luistimet piirtävät kauden ensimmäiset kuviot jäähän KHL-kaukalossa?

Tuntuu olevan sen verran moraalisesti puhdasta porukkaa täällä, että ehkä parempi etten ala sen kummemmin selittää, mitkä kaikki syyt minulle on ok. Mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta haukkua näillä epävarmoilla tiedoilla ketään ihmispaskaksi.

Mahdolliset Pressin avautumiset voivat tulla koska tahansa. Melko epätodennäköistä, että selittää yhtään mitään niin kauan kuin mahdollisesti pelaa Venäjällä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Eikös tuo nyt ole ihan julkinen tieto, että Press on sopparin sinne tehnyt sodan alkamisen jälkeen ja on siis sinne menossa pelaamaan?
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ehkä sinulla on vain sydämessä (ja ajatuksissa) liian pehmeä kohta jääkiekkoilijoille? Ei ole tarpeen vetää mitään vertauksia täydelliseen elämään - josta omani on aika kaukana ollut - jos tuomitaan ihmisen täysin moraaliton ja idioottimainen teko lähteä palvelemaan Putinin propagandakoneistoon. Täydellisen elämän sijaan vertauskohtana voi pitää normaalia elämää ja normaalilla aivokapasiteetilla varustettua henkilöä. Press ei taida tässä valossa olla ihan normaali ja älykkyydeltään lienee parhaimmillaankin jonkun matkaa ihmiskunnan keskiarvon alapuolella.

Pressillä on siis täysi oikeus lähteä Venäjälle Putinin aisuriksi, mutta normaalit ihmiset tämän tuomitsevat. En keksi yhtään tekijää, joka tämän Pressin päätöksen kääntäisi edes neutraaliksi. Kaikki "hyvät" selitykset putoavat lähinnä jonnekin 80-luvun agenttileffa-kategoriaan.

JOS käy ilmi, että sopimus puretaan tai on julkistettu vastoin pelaajan tahtoa, silloin tietysti voi vetää sanat takaisin. Kaikki edellä kirjoitettu on luonnollisesti siltä pohjalta, kun asia on mediassa esitetty.
Jos nuo sanat mitä täälläkin on sanottu voidaan vetää noin helposti takaisin, niin eikö kannattaisi antaa syytetyn edes antaa oman lausuntonsa ensin. Itse en ainakaan kehtaisi haukkua toista ihmistä pystyyn ns. etukäteen ja sitten pahoitella kahta kauheanmin jälkikäteen.

Ihmisten tuomitseminen ei nyt muutenkaan ole se kaikksta rakentavin tapa olla tässä maailmassa. Itse pyrin vain ymmärtämään asian ja sitten miettimään onko kyseinen asia hyvä, paha, tai jotain muuta ja sitten välttämään pahoja asioita itse.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kova ymmärryksen taso ja hienot arvot ihmisillä, joiden mielestä KHL:ssä jääkiekon pelaamisella ei ole mitään tekemistä poliittisen tilanteen kanssa ja on ihan ymmärrettävääkin pelata siellä, kun saa >500Ke sen sijaan, että saisi jostain muualta vain puolet siitä.

Huhhuh, kaikenlaisten kanssa sitä joutuu samaa ilmaa hengittämään.

Eipä sillä, näyttää täällä Lukko-osiossakin ylivoimainen valtaosa olevan ihailtavan järjissään.
Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.

Käytännössä kaikki länsimaalaiset yritykset ovat Venäjältä lähteneet, länsimaalaiset maat ovat kehottaneet olemaan lähtemättä Venäjälle ja Venäjällä on lentokielto käytännössä jokaiseen länsimaahan, mutta ei, minä näen jääkiekkoa en politiikkaa!

En ole itsekään moraalisesti mikään puhdas taikka täydellinen ihminen, mutta sentään jonkun käsityksen omaan maailmasta mikä on oikein sekä mikä väärin ja tällä hetkellä ryssän puudeliksi sitoutuminen on ihan helvetisti omia henkilökohtaisia arvoja vastaan, jonka tähden en voi painaa tätä asiaa vain villaisella.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.

Käytännössä kaikki länsimaalaiset yritykset ovat Venäjältä lähteneet, länsimaalaiset maat ovat kehottaneet olemaan lähtemättä Venäjälle ja Venäjällä on lentokielto käytännössä jokaiseen länsimaahan, mutta ei, minä näen jääkiekkoa en politiikkaa!

En ole itsekään moraalisesti mikään puhdas taikka täydellinen ihminen, mutta sentään jonkun käsityksen omaan maailmasta mikä on oikein sekä mikä väärin ja tällä hetkellä ryssän puudeliksi sitoutuminen on ihan helvetisti omia henkilökohtaisia arvoja vastaan, jonka tähden en voi painaa tätä asiaa vain villaisella.
Itse en tämän enempää asiasta jaksa enää kirjoitella, mutta tässä lainauksessa on mielestäni se mistä on kyse.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.
Onko lopulta ollut kuin yksi nimimerkki ja siitäkin jo useampi päivä. Se, että haluaa (täysin moraalittomalta&uskomattomalta tuntuvalle) sopimusuutiselle jonkun vahvistuksen Pressin leiristä ettei oltaisi vain venäläistietojen varassa, on minusta eri asia, ja sen perään itsekin olen kysellyt.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Onko lopulta ollut kuin yksi nimimerkki ja siitäkin jo useampi päivä. Se, että haluaa (täysin moraalittomalta&uskomattomalta tuntuvalle) sopimusuutiselle jonkun vahvistuksen Pressin leiristä ettei oltaisi vain venäläistietojen varassa, on minusta eri asia, ja sen perään itsekin olen kysellyt.
Eiköhän Press olisi tuon kumonnut välittömästi, jos ei sinne olisi menossa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Press olisi tuon kumonnut välittömästi, jos ei sinne olisi menossa?
Näinhän sitä luulisi, mutta voi olla joku syy miksei ole mitään lausunut. Eli vähän kuten @Raymond sanoi. Nähtäväksi jää, onko Press tosiaan kauden alkaessa KHL jäillä.
 

sheiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainoa lausunto jolla Press voisi saada synninpäästön on se että joukkue julkaisi sopimuksen omin päin ja ei ole menossa. Muuten tuo touhu on kuvottavaa paskaa. Miten jonkun moraalinen kompassi voi olla noin vinksallaan. NHL ja kansalliset liigat voisi linjata että etteivät milloinkaan enää palkkaa tässä maailmantilanteessa Venäjälle sopimuksia tehneitä pelaajia.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmisten tuomitseminen ei nyt muutenkaan ole se kaikksta rakentavin tapa olla tässä maailmassa. Itse pyrin vain ymmärtämään asian ja sitten miettimään onko kyseinen asia hyvä, paha, tai jotain muuta ja sitten välttämään pahoja asioita itse.

Muusta periaatteessa samaa mieltä, mutta kyllä ihmisiä pitää ja joutuu tuomitsemaan. Ja jos joku tekee pahasti/tyhmästi, pitää siitä voida sanoa suoraan.
 

John J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muutama nimimerkki on kyllä tehnyt itsestään täysin narrin puolustelemalla, että saahan sitä ammattiaan harjoittaa eikä pidä sekoittaa politiikkaa ja urheilua. Ihan samaa täyttä paskaa sanovat Bolshunov ja muut Putinin kätyrit. KHL = Putin. Tässä alkaa oikeasti jo miettimään, että onko Pietarin trollitehdas ängennyt jo jatkoajan keskustelupalstan Lukko-osioon.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Muusta periaatteessa samaa mieltä, mutta kyllä ihmisiä pitää ja joutuu tuomitsemaan. Ja jos joku tekee pahasti/tyhmästi, pitää siitä voida sanoa suoraan.
Voihan siitä suoraan sanoa, mutta en itse jaksa enää tuomita ihmisiä. Vie itseltäni liigaa energiaa.

Ja no, Pressin tapauksessa en edes itse tiedä miten asia oikeasti on. Jos juoksee rahan perässä niin juoskoon, en voi sanoa olevani erityisen pettynyt kun en ikinä Pressistä ihmisenä ole mitään tiennytkään.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voihan siitä suoraan sanoa, mutta en itse jaksa enää tuomita ihmisiä. Vie itseltäni liigaa energiaa.

Ja no, Pressin tapauksessa en edes itse tiedä miten asia oikeasti on. Jos juoksee rahan perässä niin juoskoon, en voi sanoa olevani erityisen pettynyt kun en ikinä Pressistä ihmisenä ole mitään tiennytkään.

Eikö tuo sitten ole yleisellä tasolla ongelma, jos ei haluta tuomita ihmisiä huolimatta heidän tekojensa järkevyydestä tai moraalittomuudesta? Kuten todettua, KHL on puhtaasti Putinin propagandaan valjastettu väline, joten jos sinne menosta ei ihmistä saisi tuomita, mistä sitten? Eikä tässä kai oikeastaan pettymyksestä ole kyse, vaikka joku sellaistakin saattaa tuntea vanhan Lukko-pelaajan toimiessa kuin aasi.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Eikö tuo sitten ole yleisellä tasolla ongelma, jos ei haluta tuomita ihmisiä huolimatta heidän tekojensa järkevyydestä tai moraalittomuudesta? Kuten todettua, KHL on puhtaasti Putinin propagandaan valjastettu väline, joten jos sinne menosta ei ihmistä saisi tuomita, mistä sitten? Eikä tässä kai oikeastaan pettymyksestä ole kyse, vaikka joku sellaistakin saattaa tuntea vanhan Lukko-pelaajan toimiessa kuin aasi.
En todellakaan sano ettei muut saisi tuomita ketä tahansa mistä tahansa syystä. Kaikilla on oikeus tuomita tai olla tuomitsemata kenet tahansa. Itse en vain jaksa tuomita ihmisiä enää.

Olkoot Press vaikka itse Putin, itse en vain jaksa enää. Joskus tuomitsin ihmisiä paljonkin mutten hyötynyt siitä mitään joten lopetin.

"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven" jne...
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minusta tuo menee samaan kastiin, kuin esim Zagidulin esiintyisi julkisesti Putin-paita päällä tai ilmaisisi muuten tukensa Venäjän erikoisoperaatiolle. Silloin olisi Killerillä vain 1 tehtävä, sopparin välitön purku.

KHL on Putinin propaganda sarja, jossa esim laitamainoksissa tuetaan avoimesti Putinia ja mukana on armeijan joukkueita. Mitään perusteita tuonne ei minusta nykytilanteessa ole mennä pelaamaan ja tukea samalla Venäjän hyökkäystä.
 
Suosikkijoukkue
Lugu
Onko tästä jollain lisätietoa?
 

Liitteet

  • Screenshot_20220706-162207_Twitter.jpg
    Screenshot_20220706-162207_Twitter.jpg
    143,2 KB · kertaa luettu: 127

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko tästä jollain lisätietoa?

Expressen ilmoittaa tämän Pooleyn siirron Björklöveniin ihan varmaksi. Sopimus olisi purettu Lukon kanssa. Björklöven tavoittelee vahvasti SHL-paikkaa ja HockeyAllsvenskanin kärkiporukoilla sitä massia riittää.

Toisaalta se on tässä outoa, että Sahlstedt olisi suostunut sopimuspurkuun, koska kyseessä kuitenkin tulosyksikön pelimies. Vai onko siellä kuitenkin ollut joku ulkomaanoptio tulevalle kaudelle?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kalle mennyt taas tekemään jonkun molemminpuolisen option? Eli eiköhän siellä Pooleylla ole ollut ulkomaanoptio tuossa optiovuodessaan. Eli toisin sanoen Kalle hankki viime kaudella ECHL- arvan, joka huippukauden pelatessaan lähtisi kuitenkin pois. Ja jos olisi ollut paska niin olisi kuitenkin roikkunut vuoden kokoonpanossa.

Nyt on sitten viime kauden ainoa hyvä ulkkarihankinta lähdössä. Eiköhän näistä säästyneillä rahoilla anneta Slovacekille jatko niin saadaan vielä vuosi odotella Abtien ja Slovacekkien poistumista.

Sitä täytyy ihmetellä, että tälle ulkomaan optiolle on takaraja jossain loppukesässä. On kyllä ollut ankeeta menoa Kallelta viime aikoina. HIFK:n Salmelaisen kanssa nukkuvat tällä hetkellä: tamperelaiset ja Kärpät kiittää.

Kuinkakohan kuivat ne markkinat nyt ovat, kun pitää vielä ykkössentteri, kaksi kärkilaituria ja hyvä pakkikin hankkia?
 
Näistä KHL jatkavista tai sinne menevistä, eikö niitä yhtään huoleta mitä sille maalle tulee tapahtumaan? Taantunee kehitysmaiden tasolle. Miten palkan maksu, elinolot, matkustelu pelipaikkakunnalta toiselle huoltamattomilla koneilla kun ei ole kuin Ladaan varaosia? Mielestäni todella harkitsematonta vaikka miten ison nipun ruplia saisikin.

Pilaavat myös uransa. Ei mitään asiaa majuun ja tuskin voi olla vaikuttamatta tuleviin seuroihin... En käsitä ratkaisuja.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tästä jollain lisätietoa?
Aika erikoinen veto. Toki vaikia sitä on ihmistä väkisin pitää, sillä motivaatiota on vaikea pakottaa. Eikö muka oikeasti ole muita pelaajia löydy kun KHL:stä suurin osa länsimaisista tuli pois? Ihan pitää ostaa toisesta joukkueesta pelaajia?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäli tuo huhu Pooleyn lähtemisestä pitää paikkansa, niin se on paha menetys tietysti tässä vaiheessa kesää ja näin kannattajana olisi ihan kiva mikäli näistä ulkomaanoptioista kerrottaisiin joskus heti silloin kun sopimus tehdään eikä sitten kun joku on jo vääntänyt ruuneperin tortut ilmalämpöpumppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös