Jos nuo sanat mitä täälläkin on sanottu voidaan vetää noin helposti takaisin, niin eikö kannattaisi antaa syytetyn edes antaa oman lausuntonsa ensin. Itse en ainakaan kehtaisi haukkua toista ihmistä pystyyn ns. etukäteen ja sitten pahoitella kahta kauheanmin jälkikäteen.Ehkä sinulla on vain sydämessä (ja ajatuksissa) liian pehmeä kohta jääkiekkoilijoille? Ei ole tarpeen vetää mitään vertauksia täydelliseen elämään - josta omani on aika kaukana ollut - jos tuomitaan ihmisen täysin moraaliton ja idioottimainen teko lähteä palvelemaan Putinin propagandakoneistoon. Täydellisen elämän sijaan vertauskohtana voi pitää normaalia elämää ja normaalilla aivokapasiteetilla varustettua henkilöä. Press ei taida tässä valossa olla ihan normaali ja älykkyydeltään lienee parhaimmillaankin jonkun matkaa ihmiskunnan keskiarvon alapuolella.
Pressillä on siis täysi oikeus lähteä Venäjälle Putinin aisuriksi, mutta normaalit ihmiset tämän tuomitsevat. En keksi yhtään tekijää, joka tämän Pressin päätöksen kääntäisi edes neutraaliksi. Kaikki "hyvät" selitykset putoavat lähinnä jonnekin 80-luvun agenttileffa-kategoriaan.
JOS käy ilmi, että sopimus puretaan tai on julkistettu vastoin pelaajan tahtoa, silloin tietysti voi vetää sanat takaisin. Kaikki edellä kirjoitettu on luonnollisesti siltä pohjalta, kun asia on mediassa esitetty.
Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.Kova ymmärryksen taso ja hienot arvot ihmisillä, joiden mielestä KHL:ssä jääkiekon pelaamisella ei ole mitään tekemistä poliittisen tilanteen kanssa ja on ihan ymmärrettävääkin pelata siellä, kun saa >500Ke sen sijaan, että saisi jostain muualta vain puolet siitä.
Huhhuh, kaikenlaisten kanssa sitä joutuu samaa ilmaa hengittämään.
Eipä sillä, näyttää täällä Lukko-osiossakin ylivoimainen valtaosa olevan ihailtavan järjissään.
Itse en tämän enempää asiasta jaksa enää kirjoitella, mutta tässä lainauksessa on mielestäni se mistä on kyse.Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.
Käytännössä kaikki länsimaalaiset yritykset ovat Venäjältä lähteneet, länsimaalaiset maat ovat kehottaneet olemaan lähtemättä Venäjälle ja Venäjällä on lentokielto käytännössä jokaiseen länsimaahan, mutta ei, minä näen jääkiekkoa en politiikkaa!
En ole itsekään moraalisesti mikään puhdas taikka täydellinen ihminen, mutta sentään jonkun käsityksen omaan maailmasta mikä on oikein sekä mikä väärin ja tällä hetkellä ryssän puudeliksi sitoutuminen on ihan helvetisti omia henkilökohtaisia arvoja vastaan, jonka tähden en voi painaa tätä asiaa vain villaisella.
Onko lopulta ollut kuin yksi nimimerkki ja siitäkin jo useampi päivä. Se, että haluaa (täysin moraalittomalta&uskomattomalta tuntuvalle) sopimusuutiselle jonkun vahvistuksen Pressin leiristä ettei oltaisi vain venäläistietojen varassa, on minusta eri asia, ja sen perään itsekin olen kysellyt.Jos minulta kysytään, niin itseäni ainakin hävettää ihan helvetisti täälläkin esiintyvä whataboutismi ja vähättely Pressin suhteen, joka onneksi on suhteellisen vähäistä.
Eiköhän Press olisi tuon kumonnut välittömästi, jos ei sinne olisi menossa?Onko lopulta ollut kuin yksi nimimerkki ja siitäkin jo useampi päivä. Se, että haluaa (täysin moraalittomalta&uskomattomalta tuntuvalle) sopimusuutiselle jonkun vahvistuksen Pressin leiristä ettei oltaisi vain venäläistietojen varassa, on minusta eri asia, ja sen perään itsekin olen kysellyt.
Näinhän sitä luulisi, mutta voi olla joku syy miksei ole mitään lausunut. Eli vähän kuten @Raymond sanoi. Nähtäväksi jää, onko Press tosiaan kauden alkaessa KHL jäillä.Eiköhän Press olisi tuon kumonnut välittömästi, jos ei sinne olisi menossa?
Ihmisten tuomitseminen ei nyt muutenkaan ole se kaikksta rakentavin tapa olla tässä maailmassa. Itse pyrin vain ymmärtämään asian ja sitten miettimään onko kyseinen asia hyvä, paha, tai jotain muuta ja sitten välttämään pahoja asioita itse.
Voihan siitä suoraan sanoa, mutta en itse jaksa enää tuomita ihmisiä. Vie itseltäni liigaa energiaa.Muusta periaatteessa samaa mieltä, mutta kyllä ihmisiä pitää ja joutuu tuomitsemaan. Ja jos joku tekee pahasti/tyhmästi, pitää siitä voida sanoa suoraan.
Voihan siitä suoraan sanoa, mutta en itse jaksa enää tuomita ihmisiä. Vie itseltäni liigaa energiaa.
Ja no, Pressin tapauksessa en edes itse tiedä miten asia oikeasti on. Jos juoksee rahan perässä niin juoskoon, en voi sanoa olevani erityisen pettynyt kun en ikinä Pressistä ihmisenä ole mitään tiennytkään.
En todellakaan sano ettei muut saisi tuomita ketä tahansa mistä tahansa syystä. Kaikilla on oikeus tuomita tai olla tuomitsemata kenet tahansa. Itse en vain jaksa tuomita ihmisiä enää.Eikö tuo sitten ole yleisellä tasolla ongelma, jos ei haluta tuomita ihmisiä huolimatta heidän tekojensa järkevyydestä tai moraalittomuudesta? Kuten todettua, KHL on puhtaasti Putinin propagandaan valjastettu väline, joten jos sinne menosta ei ihmistä saisi tuomita, mistä sitten? Eikä tässä kai oikeastaan pettymyksestä ole kyse, vaikka joku sellaistakin saattaa tuntea vanhan Lukko-pelaajan toimiessa kuin aasi.
Onko tästä jollain lisätietoa?
Ei jumalauta Lukko voi päästää sopimuksen omaavaa pelaajaa Ruotsin kakkostasolle.Onko tästä jollain lisätietoa?
Jos haluaa lähteä niin pois vaan. Ei täällä kannata ketään väkisin pitää, vaikka erinomainen pelaaja Pooley onkin.Ei jumalauta Lukko voi päästää sopimuksen omaavaa pelaajaa Ruotsin kakkostasolle.
Onko tästä jollain lisätietoa?
Aika erikoinen veto. Toki vaikia sitä on ihmistä väkisin pitää, sillä motivaatiota on vaikea pakottaa. Eikö muka oikeasti ole muita pelaajia löydy kun KHL:stä suurin osa länsimaisista tuli pois? Ihan pitää ostaa toisesta joukkueesta pelaajia?Onko tästä jollain lisätietoa?