Painotukset, että nämä ovat omia mielipiteitäni, joten en muita tähän halua painostaa, enkä sano että muiden täytyy näin ajatella, tahi olla samaa mieltä.
Tällä hetkellä valtava määrä suomalaisia yrityksiä tekee päätelmiä toiminnan järkevyydestä, eettisyydestä, sekä käytännön mahdollisuuksista pakottamana, lopettaa toiminta Venäjällä. Käytännössä tämä heijastuu näiden yritysten liikevaihtoon vuoden - kolmen vuoden sisällä liiketoiminnan ja liikevaihdon kaventumisena, sekä tätä kautta erittäin todennäköisesti henkilömäärien supistuksina myös Suomessa. Samalla tällä on heijastusvaikutuksia koko Suomen talouteen ja tämä tulee aivan varmasti aiheuttamaan itse kullekin meille, tällä palstallakin, tuskaisempia tilanteita työmarkkinoilla, sekä henkilökohtaisessa taloudessa. Näin ollen, että yksi yksilö päättää oman henkilökohtaisen eduntavoittelun ja tulevaisuuden takia valita isomman tilipussin, kohtuullisen tilipussin sijaan, näen selkärangattomana ja ilman moraalittomana olevana tekona. Näin ollen en löydä mitään perusteluja Pressin valinnalle ja näin kunnioitus, sekä arvostus häneen henkilönä on nolla. On sama, olisi hän Janppa Perusjanppa tai Lukon mestaruuden tuoneita sankareita, arvostus häneen henkilönä on nyt ja tulevaisuudessa täysi nolla. Ellei hän jollain uusilla toimillaan esitä päinvastaista nykysilleen valinnoilleen.
@Raymond heitti ajatuksen ilmoille, että miettisikö joku muu asiaa. Minulle henkilökohtaisesti tarjottiin vuonna 2012 Pietarin tietohallintojohtajan suulla, yhteisessä erään suomalasen kehittämisyhdistyksen illanvietossa seuraavaa: "Minulla on yhteensä 200milj€ vuosibudjetti tietohallintohankinnoissa. Olen tulossa ensi kuussa Suomeen. Jos minä järjestän paikalle naisia, vodkaa ja lohta, niin eiköhän teille jokin siivu tästä saada järjestettyä." (Valitettavasti tarkkaa summaa en enää muista, mutta summa oli itselleni käsittämättömän suuri.) Neljän vodkankin jälkeen ajatukseni olivat kirkkaana mielessä, EI. Kerroin arvon IT-johtajalle, että kiitos tarjouksesta, täytyypä harkita asiaa ja poistuin takavasemmalle. Palattuani Suomeen kerroin asiasta meidän toimitusjohtajalle ja ilmoitin, että mikäli hän tarttuu tähän, en halua olla tässä yhtiössä mukana, vaikka omistankin yrityksestä 12%.
Voidaan varmasti katsoa jeesusteluksi, mutta itse yritän elää omien arvojeni mukaisesti, sillä niihin voin vaikuttaa. Ulkopuolisiin asioihin ja muiden tekemiseen en.
Jos ei tuosta edellä jo tullut esille, niin en arvosta Pressin valintaa, enkä häntä ihmisenä. Onko sillä jotakin merkitystä? On, minulle itselleni ja vain minulle itselleni.