Lukkohuhuja

  • 1 857 469
  • 5 619
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hurme vs. Langkow

Itse olen pikkuisen skeptinen Hurmeen suhteen. Parhaimmillaan liigan paras maalivahti, muttamutta...
Mies on ollut pelaamatta tai erittäin vähillä (tämän kauden) peleillä kolme vuotta. Ikää on kuitenkin jo 32 vuotta. Eli kysymys kuuluu: Pääseekö hän enää samaan kuntoon kuin oli ennen sairastumistaan? Riskihankinnalta vaikuttaa minusta. Ainakin riittävän pitkä try-out on saatava aikaiseksi, että nähdään, miten mies kestää. Vanhoilla meriiteillä ei ole merkitystä tällaisessa tilanteessa.

Mitä sitten tulee Lankkuun, niin kaveri on torjunut yli 93 % varmuudella kiekot tuommoisen puolustuksen takana. Pahimmatkaan Lankku-dissarit eivät voi olla myöntämättä, että on vaikea löytää markkinoilta samantasoista kassaria, joka varmuudella tunnetaan ja tiedetään. Itselleni on ollut suurin yllätys se, ettei notkahduksia ole tullut vaan taso on pysynyt korkeana.

Eli itse pitäisin tällä hetkellä sittenkin Scottin ensi kauden joukkueessa, varsinkin, kun hän on itsekin halukas jatkamaan.
 

Korinekki

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Langkow vie ulkomaalaisen paikan, ja kyllähän ne täytyy käyttää kenttäpelaajiin, koska suomalaisia mitat täyttäviä korvaajia ei tunnu olevan millään saatavilla.

Laiho myöntää Länsi-Suomessa, että Hurmetta on kysytty. Samalla mies kertoo Lukon olevan ensi kaudeksi kiinnostunut kotimaisesta maalivahdista juuri tuon ulkomaalaiskiintiön täyttämisen takia.
 

Sääksi

Jäsen
Korinekki kirjoitti:
Laiho myöntää Länsi-Suomessa, että Hurmetta on kysytty. Samalla mies kertoo Lukon olevan ensi kaudeksi kiinnostunut kotimaisesta maalivahdista juuri tuon ulkomaalaiskiintiön täyttämisen takia.

Onko tämä sitten oikea hetki ilmoittaa julkisuuteen, että uutta maalivahtia etsitään ensi kaudeksi? Juuri nyt, kun tämän hetkinen maalivahti pelaa loistavasti.

Oma vastaukseni on, että täysin päin helvettiä toimittu johtoportaan puolelta jälleen kerran. Niin amatöörimäistä, että oikein hävettää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mark Fox kirjoitti:
Itse olen pikkuisen skeptinen Hurmeen suhteen. Parhaimmillaan liigan paras maalivahti, muttamutta...
Mies on ollut pelaamatta tai erittäin vähillä (tämän kauden) peleillä kolme vuotta. Ikää on kuitenkin jo 32 vuotta. Eli kysymys kuuluu: Pääseekö hän enää samaan kuntoon kuin oli ennen sairastumistaan? Riskihankinnalta vaikuttaa minusta. Ainakin riittävän pitkä try-out on saatava aikaiseksi, että nähdään, miten mies kestää. Vanhoilla meriiteillä ei ole merkitystä tällaisessa tilanteessa.

Mitä sitten tulee Lankkuun, niin kaveri on torjunut yli 93 % varmuudella kiekot tuommoisen puolustuksen takana. Pahimmatkaan Lankku-dissarit eivät voi olla myöntämättä, että on vaikea löytää markkinoilta samantasoista kassaria, joka varmuudella tunnetaan ja tiedetään. Itselleni on ollut suurin yllätys se, ettei notkahduksia ole tullut vaan taso on pysynyt korkeana.

Eli itse pitäisin tällä hetkellä sittenkin Scottin ensi kauden joukkueessa, varsinkin, kun hän on itsekin halukas jatkamaan.

Itse olen ihan samaa mieltä että Lankku olisi huomattavasti riskittömämpi ja parempi vaihtoehto kuin Hurme. Lukon puolustus on ollut tällä kaudella yksi liigan huonoimmista ja silti torjunta-% on yli 93. Se on aika vakuuttava näyttö maalivahdin tasosta.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Sääksi kirjoitti:
Onko tämä sitten oikea hetki ilmoittaa julkisuuteen, että uutta maalivahtia etsitään ensi kaudeksi? Juuri nyt, kun tämän hetkinen maalivahti pelaa loistavasti.

Oma vastaukseni on, että täysin päin helvettiä toimittu johtoportaan puolelta jälleen kerran. Niin amatöörimäistä, että oikein hävettää.

Tosin samaisessa LS:n jutussa sanotaan Langkown olevan lukon ykkösvaihtoehto myös ensi kaudeksi ja Langkow on alustavasti ilmaissut kiinnostuksensa jatkosta vaikka rahasta ei vielä ole keskusteltu.Tosin Laiho myöntää,että kotimainen maalivahti vapauttaisi ulkomaalaiskiintiöstä paikkoja esim. sentterien ja pakkien osalta.
 

Flamez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, VT-HT
-OO- kirjoitti:
Itse olen ihan samaa mieltä että Lankku olisi huomattavasti riskittömämpi ja parempi vaihtoehto kuin Hurme. Lukon puolustus on ollut tällä kaudella yksi liigan huonoimmista ja silti torjunta-% on yli 93. Se on aika vakuuttava näyttö maalivahdin tasosta.

Lankku on kyllä yllättänyt positiivisesti säilyttämällä tasonsa, joukkueen alakuloisesta ilmeestä huolimatta. Pelkäsin jo että Langow vajoaisi muun joukkueen tasolle kuten aikanaan kävi Ässissä.

Hyvällä prosentilla Langow on kuitenkin jatkanut synkimmilläkin ajanhetkillä, eikä pelättyä notkahdusta ole tapahtunut. Koivun tulon myötä on myös koko joukkueen puolustus peli tiivistynyt, sillä Lukolle on Koivun valtakauden aikana tehty vain 2 maalia tasakentällisin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sääksi kirjoitti:
Onko tämä sitten oikea hetki ilmoittaa julkisuuteen, että uutta maalivahtia etsitään ensi kaudeksi? Juuri nyt, kun tämän hetkinen maalivahti pelaa loistavasti.

Oma vastaukseni on, että täysin päin helvettiä toimittu johtoportaan puolelta jälleen kerran. Niin amatöörimäistä, että oikein hävettää.

Niin, eihän tämä uutinen ensimmäiseksi tainnut Lukon johdosta julkisuuteen tulla, vaan olisikohan ollut Turun Sanomat joka eilen ilmoitti että Hurme on mahdollisesti palaamassa Suomeen.

Ja eiköhän se ole ihan fiksua ja luonnollista, että Lukko ei laske pelkästään Langkowin varaan ensi kautta ajatellen. Olisi silkkaa hulluutta laskea pelkästään sen varaan, että Langkow jatkaa varmasti Lukossa ensi kaudellakin. Totta kai Lukko kyselee muidenkin huippumaalivahtien perään ja miettii että mikä olisi paras ratkaisu. Kyllähän myös Langkow on saanut tarjouksia muilta seuroilta, joten olisi erittäin tyhmää olla kyselemättä kotimaista huippumaalivahtia ensi kauden joukkueeseen, jos sellainen vain on saatavilla.

Lukon ulkomaalaisista Toporowski jatkaa varmasti, mutta muilla on sopimus katkolla. Wright on ollut lähtökuopissa jo tämän kauden aikana, mutta kannattaisikohan Lukon sittenkin yrittää pitää tästä miehestä kiinni? Näillä rapakon takaa tuoduilla pelaajilla tuo toinen kausi on yleensä ensimmäistä kautta parempi, eikä Wright huonosti ole pelannut tälläkään kaudella, vaan on Lukon toiseksi paras pistemies. Hyvän valmentajan alaisuudessa Wright todennäköisesti olisi yli 40 tehopisteen mies, joten kannattaako tälläisestä pelurista luopua esim. jonkun puolituntemattoman tsekin takia?
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Flamez kirjoitti:
Lankku on kyllä yllättänyt positiivisesti säilyttämällä tasonsa, joukkueen alakuloisesta ilmeestä huolimatta. Pelkäsin jo että Langow vajoaisi muun joukkueen tasolle kuten aikanaan kävi Ässissä.

Itse en kyllä näe mitään erilaisuutta Lankun otteissa verrattuna Ässissä vietettyyn aikaan. Joukkue, jota Lankku edustaa näyttää sitten vuodesta toiseen sijoittuvan tuonne ynnämuut-sijoituksille. Ehkä vain sattumaa, ehkä ei.

-paze-
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
paze17 kirjoitti:
Itse en kyllä näe mitään erilaisuutta Lankun otteissa verrattuna Ässissä vietettyyn aikaan. Joukkue, jota Lankku edustaa näyttää sitten vuodesta toiseen sijoittuvan tuonne ynnämuut-sijoituksille. Ehkä vain sattumaa, ehkä ei.

-paze-
Langkow on ollut oikeasti erinomainen tällä kaudella. Toki joka jampalle sattuu aina välillä imurointivaihekin päälle, mutta Scott on se, jonka ansiosta Lukko vielä hengittää. Tolvasen aikaan pelikuria ei ollut käytännössä lainkaan ja Langkow joutui torjumaan useita läpiajoja ja kaksykkösiä läpi ottelun. Nyt tilanne on toinen. Koivun tulon myötä jengi uskoo itseensä ja Lankun työtkin tulevat helpottumaan. Laukaisumäärät eivät ehkä paljon pienene, mutta tilanteet eivät ole järjestään niin pahoja kuin Tolvasen valmentaessa.

Siihen on vaikeampi ottaa kantaa, onko Langkowin edustamat joukkueet aina noilla "ynnämuut"-sijoituksilla. Katsotaan kauden lopussa, mikä on tilanne. Torjuntaprosentti on kyllä erittäin hyvä, kun peilaa sitä suoraan joukkueen sijoitukseen.
 

Sääksi

Jäsen
Johto kirjoitti:
Niin, eihän tämä uutinen ensimmäiseksi tainnut Lukon johdosta julkisuuteen tulla, vaan olisikohan ollut Turun Sanomat joka eilen ilmoitti että Hurme on mahdollisesti palaamassa Suomeen.

Ja eiköhän se ole ihan fiksua ja luonnollista, että Lukko ei laske pelkästään Langkowin varaan ensi kautta ajatellen. Olisi silkkaa hulluutta laskea pelkästään sen varaan, että Langkow jatkaa varmasti Lukossa ensi kaudellakin. Totta kai Lukko kyselee muidenkin huippumaalivahtien perään ja miettii että mikä olisi paras ratkaisu. Kyllähän myös Langkow on saanut tarjouksia muilta seuroilta, joten olisi erittäin tyhmää olla kyselemättä kotimaista huippumaalivahtia ensi kauden joukkueeseen, jos sellainen vain on saatavilla.

Totta kai Lukko kyselee, siitä ei ole kyse. Mutta nämä nyt vaan minun mielestäni ovat asioita, joita ei tarvitsisi lehdessä huudella. Ja onhan silläkin iso ero puhuuko asiasta Turun Sanomat, jolloin ollaan huhuasteella vai joukkueen pelaajakoordinaattori.

Tietenkin olen tyytyväinen, että Lukko kartoittaa laajasti ratkaisua, mutta pointti on nyt se, että tuollaisia asioita ei MINUN mielestäni tarvitsisi julkisuudessa puida.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sääksi kirjoitti:
Totta kai Lukko kyselee, siitä ei ole kyse. Mutta nämä nyt vaan minun mielestäni ovat asioita, joita ei tarvitsisi lehdessä huudella. Ja onhan silläkin iso ero puhuuko asiasta Turun Sanomat, jolloin ollaan huhuasteella vai joukkueen pelaajakoordinaattori.

Tietenkin olen tyytyväinen, että Lukko kartoittaa laajasti ratkaisua, mutta pointti on nyt se, että tuollaisia asioita ei MINUN mielestäni tarvitsisi julkisuudessa puida.

Minun mielestäni on pelkästään positiivista, että Laiho myöntää Lukon olevan kiinnostunut Hurmeesta, kun LS:n toimittaja sitä häneltä on kysellyt. Se osoittaa faneillekin sen, että Lapa on hereillä kun tämän tason maalivahti olisi mahdollisesti saatavilla. Ei tälläinen asia varmastikaan vaikuta Langkowin peliesityksiin, sillä eiköhän jokainen pelaaja viimeistään näihin aikoihin mieti, että missä aikoo tulevalla kaudella pelata. Olihan lehdessä juuri juttua Laihon Tsekin matkastakin, enkä usko sen yhtään vaikuttavan Lukon ulkomaalaispelaajien peliesityksiin, vaikka Lukko kaiken järjen mukaan on hankkimassa pari uutta ulkomaalaisvahvistusta ensi kauden joukkueeseensa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minäkin näen tämän vain positiivisena. Lankku on jo iso poika, kyllä se tietää että joukkueet katsastavat vaihtoehtoja. Kun lukko osoittaa kiinnostusta Hurmeen palkkaamiseen, se voi myös pudottaa Lankun ensi kauden palkkapyyntöä. Kaverihan nauttii raumalla aika hurjaa liksaa, ja nyt tilanne ei ole ehkä niin epätoivoinen lukon kannalta että mitään ihan älyttömiä summia kehtaa pyytää, varsinkin jos vastassa on Jani Hurme. Suomalainen maalivahti, periaatteessa maalivahdin parhaassa iässä, paljon NHL kokemusta...

Kaikkien ammatikseen pelaavien täytyy tajuta se lehdestä lukemattakin, että jos heillä ei sopimusta ensi kaudeksi ole, se paikka täytetään joko hänellä itsellään tai sitten jollain muulla.
 

Flamez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, VT-HT
paze17 kirjoitti:
Itse en kyllä näe mitään erilaisuutta Lankun otteissa verrattuna Ässissä vietettyyn aikaan. Joukkue, jota Lankku edustaa näyttää sitten vuodesta toiseen sijoittuvan tuonne ynnämuut-sijoituksille. Ehkä vain sattumaa, ehkä ei.

-paze-

Olipas taas kerran heppoinen päätelmä! Se että Ässät sijoittui vuodesta toiseen omalle paikalleen, sarjataulukon häntä päähän, ei kai ollut Lankun vika. Lankku oli parilla ensimmäisella kaudellaan hyvässä vireessä, tätä tuskin voivat edes puusilmäisimmät porilaiset kieltää.

Pari viime kautta menikin sitten heikommin joka on tässä on tulkittu niin että Lankku ei YKSIN jaksanu kannatella vuotavaa laivaa. Ja Lukon tämän hetkinen sijoitus ei pienimmissä määrinkään ole maalivahdin vika, vaan vika löytyy jossain aivain muualta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jukan takahiukset kirjoitti:
Langkow on ollut oikeasti erinomainen tällä kaudella. Toki joka jampalle sattuu aina välillä imurointivaihekin päälle, mutta Scott on se, jonka ansiosta Lukko vielä hengittää. Tolvasen aikaan pelikuria ei ollut käytännössä lainkaan ja Langkow joutui torjumaan useita läpiajoja ja kaksykkösiä läpi ottelun. Nyt tilanne on toinen. Koivun tulon myötä jengi uskoo itseensä ja Lankun työtkin tulevat helpottumaan. Laukaisumäärät eivät ehkä paljon pienene, mutta tilanteet eivät ole järjestään niin pahoja kuin Tolvasen valmentaessa.

On teidän kommenteista kauden mittaan sekä myös peliraporteista käynyt ilmi, että Scott pelaa ihan hyvää kautta. Muistaakseni kauden alussa miehen omaan ketjuun teidän osiossa kirjoitin, että luvassa on huikeita seivejä ja epävarmaa palloilua. (ei ehkä ihan noilla sanoilla, mutta ajatus sama) Paikan päällä en leirinvaihdon jälkeen ole montaa Lankku-ottelua nähnyt, yhden Tampereella ja yhden Porissa ennen kautta, että sikäli ei määräänsä syvällisempää analyysia oikein voi heitellä.

Jukan takahiukset kirjoitti:
Siihen on vaikeampi ottaa kantaa, onko Langkowin edustamat joukkueet aina noilla "ynnämuut"-sijoituksilla. Katsotaan kauden lopussa, mikä on tilanne. Torjuntaprosentti on kyllä erittäin hyvä, kun peilaa sitä suoraan joukkueen sijoitukseen.

Ihanaa oli, että viime keväänä kausi jatkui runkosarjan jälkeenkin, mutta en silti pidä, että kymmenes sija niin mielettömän häävi oli. Osansa siinä, että säälipeleihin päästiin, oli kyllä kiistatta Lankulla, mutta ehkä vielä enemmän yhdistelmällä Virkkunen-Williams-Tuominen.

Saman olen todennut itsekin, minkä Jukan takahiukset kertoili, jäinen %-lukema 93,03 kyllä on, verrattuna juurikin sarjasijoitukseen. Sekin kertoo osaltaan, että Lankku on antanut kaikesta huolimatta mahdollisuuden. Pelsujen Satosaarella on 15 pelistä 92,34, muuten samoista sijoista kamppailevien joukkueiden veskarit jäävät kyllä kauas taakse.
 

Korinekki

Jäsen
Sami Salonen

Päivän IS Veikkaajan mukaan KalPan keskushyökkääjä Sami Salonen on kaupan. Mieheen ei olla oltu tyytyväisiä ja KalPa haluaa miehestä eroon vaikka sopimusta on jäljellä vielä ensi kausikin.
Suomalainen sentteri, joka Pelicansissa pelasi hyvillä tehoilla ketjukaverinaan muuan Tommi Hannus.....

Salonen Raumalle vaan tämän ja ensi kauden lapulla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Korinekki kirjoitti:
Päivän IS Veikkaajan mukaan KalPan keskushyökkääjä Sami Salonen on kaupan. Mieheen ei olla oltu tyytyväisiä ja KalPa haluaa miehestä eroon vaikka sopimusta on jäljellä vielä ensi kausikin.
Suomalainen sentteri, joka Pelicansissa pelasi hyvillä tehoilla ketjukaverinaan muuan Tommi Hannus.....

Salonen Raumalle vaan tämän ja ensi kauden lapulla.

Minä kyllä haluaisin ensi kaudeksi Hannuksen rinnalle ihan eri luokan pelimiehen. Toivoisin myös Vainiolan pelaavan kolmosessa sentterin paikalla. Neloseen Salonen tuskin on omiaan?

Tietysti jos halvalla lähtisi, toisi kilpailutilanteen senttereille.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
psychodad kirjoitti:
Minä kyllä haluaisin ensi kaudeksi Hannuksen rinnalle ihan eri luokan pelimiehen. Toivoisin myös Vainiolan pelaavan kolmosessa sentterin paikalla. Neloseen Salonen tuskin on omiaan?

Samoin. Ykkös- ja kakkosketjun keskelle tarvitaan huippuluokan sentterit. Vainiolalle lähtökohtaisesti kolmosketjun sentterin rooli ja Yli-Junnila nelosen keskelle. Jos Vainiola ei syystä tai toisesta halua Lukossa jatkaa, niin sitten voisin harkita Salosta kolmosen keskelle, mutta kahteen ensimmäiseen ketjuun odotan huomattavasti kovemman luokan tekijämiehiä.
 

Sääksi

Jäsen
Johto kirjoitti:
Minun mielestäni on pelkästään positiivista, että Laiho myöntää Lukon olevan kiinnostunut Hurmeesta, kun LS:n toimittaja sitä häneltä on kysellyt. Se osoittaa faneillekin sen, että Lapa on hereillä kun tämän tason maalivahti olisi mahdollisesti saatavilla.

Näyttää, että olen tässä asiassa vastarannalla muiden kanssa, mutta silti..

Eikö kannattajien pitäisi pystyä muutenkin luottamaan, että seurajohto on hereillä. Ilman, että sitä täytyy lehdessä mainita. Juuri tuollainen olo minulle tuli juttua lukiessani, että Laiho joutuu vakuuttelemaan kannattajille, että hereillä ollaan.

Kaiken kaikkiaan olen muutenkin sitä mieltä, että asioista tietävät huutelevat Raumalla kaiken maailman kapakoissa liikaa joukkueen asioita. Ei ole yksi eikä edes kaksi hankintaa, jotka ovat menneet ohi sen takia, että asioista on puhuttu liian aikaisin ja herätetty näin muidenkin mielenkiinto. Julkaistaan sopimukset, kun on niiden aika. Tietysti kannattajan näkökulmasta odottavan aika on pitkä, mutta sen ei pitäisi antaa vaikuttaa ammattitaitoisen johdon tekemisiin yhtään. Minun vaatimaton mielipiteeni on, että Lukon organisaatiossa on asioita pahasti pielessä ja koko johtoporras vaatisi perinpohjaista ravistelua ja mahdollisesti suuriakin muutoksia. Ei se ole valmentajan tehtävä yrittää laittaa organisaatiota huippukuntoon, vaikka Rautakorpi siihen tehtävään joutuikin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sääksi kirjoitti:
Eikö kannattajien pitäisi pystyä muutenkin luottamaan, että seurajohto on hereillä. Ilman, että sitä täytyy lehdessä mainita. Juuri tuollainen olo minulle tuli juttua lukiessani, että Laiho joutuu vakuuttelemaan kannattajille, että hereillä ollaan.

Minun vaatimaton mielipiteeni on, että Lukon organisaatiossa on asioita pahasti pielessä ja koko johtoporras vaatisi perinpohjaista ravistelua ja mahdollisesti suuriakin muutoksia. Ei se ole valmentajan tehtävä yrittää laittaa organisaatiota huippukuntoon, vaikka Rautakorpi siihen tehtävään joutuikin.

Itselläni on luotto Laihoa ja kumppaneita kohtaan sen verran heikkoa, että on kivaa kuulla Lukon olevan jonkun Hurmeen tasoisen nimen perässä. Lehtosen, Paukkusen, Paappasen, Steinerin, Luovin ja muiden vastaavan tasoisten pelaajien hankinnat, kautta aikojen kovimmat tarjoukset, kaikenmaailman selittelyt ja muut asiat ovat ainakin itselleni jättäneet kuvan todella huonosti hoidetusta pelaajapolitiikasta. Tieto siitä, että Lukko yrittää hankkia Hurmeen tasoista pelaajaa tosissaan Raumalle, antaa itselleni edes hieman uskoa paremmasta huomisesta.

Mutta muuten olen kyllä ihan samoilla linjoilla kanssasi, eli itsekin toivoisin perinpohjaista tuuletusta Lukon organisaatioon. Laihosta olisi hyvä aloittaa ja hankkia kyseiseen hommaan joku oikea ammattimies tilalle, vaikka suurimmat ongelmat ovat toki vieläkin syvemmällä. Joukkueen rakentaminen ei ole lähellekään niin ammattimaisesti hoidettua kuin sen pitäisi olla, eikä käytössä olevia resursseja osata käyttää oikealla tavalla. Tämä siis oma vaatimaton mielipiteeni.
 

Korinekki

Jäsen
Johto kirjoitti:
Joukkueen rakentaminen ei ole lähellekään niin ammattimaisesti hoidettua kuin sen pitäisi olla, eikä käytössä olevia resursseja osata käyttää oikealla tavalla.

Toivotaan ja uskotaan, että virheistä ollaan otettu opiksi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Sääksi kirjoitti:
Minun vaatimaton mielipiteeni on, että...


Johto kirjoitti. Tämä siis oma vaatimaton mielipiteeni.

Voi olla, että tuntuu "nokittelulta", mutta mulla se vasta vaatimaton mielipide onkin. Kun sitä rahaa palaa kuitenkin monien päälekkäisten valmentajien palkkoihin ynnä testipelaajiin, sekä "mikkihiiri" pakkeihin, niin. Eikö voitais juhlavuoden kunniaksi tehdä, kuten 87-91 vuosina.

Eli käytännössä Mokka astuisi esiin, ilmottaisi Jukka Koivulle, "sinä valmennat ensikaudella, käy hommaamassa mieleisesi pelaajat ja lähetä lasku konttoriin". Näin menetteli Rane aikanaan Möllin kanssa ja Möllihän hommasi. Ensin Jamon, tosin kehittyi maajoukkuevahdiksi Raumalla ja Ari Vuoren, sekä seuraavaksi Esa Keskisen ja Ari Haanpään. Allan Measures:ta ja Neil Bellandista puhumattakaan.

Hö. Meni tässä "nokitellessa" monimutkaiseksi, mutta pointini siis. Koivu valmentaa ja hänelle ne pelaajat, ketkä hän katsoo tarvitsevansa ja juhlakausi voisi saapua. Jos joku pelaaja ei kuuntele rahan kutsua, olkoot tulematta. Kuten Esa Keskinen "tähtienvirta" kirjassa Riihijärven Jussille sanoi, "kyllähän paperikoneita muuallakin on, mutta Raumalla ne painavat setelipaperia".

Ps.vanhamies tahtoo kunnon joukkueen juhlakaudelle.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olkku kirjoitti:
Kun sitä rahaa palaa kuitenkin monien päälekkäisten valmentajien palkkoihin ynnä testipelaajiin, sekä "mikkihiiri" pakkeihin, niin. Eikö voitais juhlavuoden kunniaksi tehdä, kuten 87-91 vuosina.

Tässä kommentissa tulee aika hyvin esille Lukon ongelmat. Lukon resursseilla pitäisi pystyä hankkimaan kunnon valmentaja miltei joka kaudeksi, mutta siitä huolimatta Raumalla on käynyt kääntymässä aivan liian monta tusinatason valmentajaa. Näiden valmentajien nimillä ei ole helppoa saada kiinnostavia kotimaisia pelaajia Rauman kokoiseen käpykylään, joten joukkueen rakentaminen on ollut nimettömien hankintojen myötä enemmän tai vähemmän tuurikauppaa. Kesken kauden ollaan sitten hankittu kalliita ulkomaalaispelaajia, jotka useimmiten ovat flopanneet ja sitten vaihdettu valmentajaa.

Edelleen uskon, että kunnon valmentajan ja hänelle mieluisten pelaajien hankkiminen ei käy niin hirveästi kalliimmaksi kuin Lukon valitettavan usein käyttämä toimintatapa, jossa hommataan heikko valmentaja, kasataan joukkue väärin ja hommataan siihen kesken kauden kalliita ulkomaalaispelaajia pelaamaan tyhjille katsomoille. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että Lukon materiaalin pitäisi paperilla olla SM-liigan paras, mutta ennen kaikkea haluaisin sen olevan valmentajansa näköinen ja järkevällä tavalla pääosin jo ennen kauden alkua kasattu kokonaisuus. Tällöin vältyttäisiin kesken kauden tehtäviltä paniikkihankinnoilta, joilta useimmiten odotetaan aivan liikaa ja oletetaan heidän pelastavan miltei koko kauden.

Kyllä se menestys edelleen lähtee hyvästä valmentajasta, jonka toiveita joukkueen rakentamisen suhteen kuunnellaan ja mahdollistetaan käytössä olevien resurssien mukaisesti. Kesken kauden saapuvat uudet pelaajavahvistukset eivät ainakaan Raumalla ole kovinkaan usein osoittautuneet miksikään sateentekijöiksi, vaikka heille on monesti maksettu ilmeisen kovaa palkkaakin.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Päivän SK:ssa Jyrki Santala kertoo, että Jani Hurme on hänen tietojensa mukaan menossa toiseen liigaseuraan.
 

Korinekki

Jäsen
Boris kirjoitti:
Päivän SK:ssa Jyrki Santala kertoo, että Jani Hurme on hänen tietojensa mukaan menossa toiseen liigaseuraan.
Bluesiin.

Johto kirjoitti:
Lukon ulkomaalaisista Toporowski jatkaa varmasti, mutta muilla on sopimus katkolla.
Uusirauma spekuloi, josko Laihon tsekinmatkalta haettaisiin ensi kaudeksi Kucharcikille tutkaparia. Josko tämä nyt sitten ensi kaudeksi tarttuisi täkyyn?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös