Lukkohuhuja

  • 1 859 780
  • 5 619
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Kävinpä tutkimassa Tikkasen tilastoja tältä kaudelta ja ainakin hiukan parempi olo tästä jannusta jäi. Kaveri saattaa olla jopa mauton, hajuton ja kiekollisesti suht varma pakki, maalinedustalla on varmasti ne suurimmat heikkoudet johtuen koosta.

Kuitenkin tehnyt viimeisen kolmen kauden aikana jopa ihan kelvolliset pisteet, eikä +- tilastotkaan karmaise, varsinkin kun muistaa että HPK:n viime kausi oli katastrofi. Tällä kaudella +14 ja 36 minuuttia jäähyjä vaikka peliaikaakin oli näköjään yli 19 min.

Ihan herättelee toivoa että tämä Tikkanen ottasi VP Laitisen paikan Oton viereltä. Ottolle tehtäväksi pitää maalinedusta puhtaana ja Harri pelaa kiekon kanssa?

Eli parempi hankinta tämä on kuin oli esim. sellaiset karmaisevat "vahvistukset" kuin Markku Paukkunen (itku tulee kun muisteleekin sitä julkistusta) tai Petri Tähtisalo.
 
Lukon sivujen mukaan Ben-Amorin kanssa ei ole neuvoteltu. Lähtenee siis. Nurmi varmaan täyttäisi tämän paikan.

Jos Nurmea kaavaillaan nelosketjuun suoraan Ben-Amorin paikalle, niin kannattaa jättää hankkimatta.

Muuten kenestä Keräsestä on kyse? Täällä on aika moni maininnut Keräsen nimeltä huhujen yhteydessä. Liigassa pelasi tällä kaudella kaksikin Kerästä ja Mestiksessä vielä yksi lisää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Muuten kenestä Keräsestä on kyse? Täällä on aika moni maininnut Keräsen nimeltä huhujen yhteydessä. Liigassa pelasi tällä kaudella kaksikin Kerästä ja Mestiksessä vielä yksi lisää.

Eiköhän kyse ole Janne Keräsestä jonka sopimus HIFK:n kanssa loppui tähän kauteen eikä uutta sopimusta seuran taholta ilmeisesti edes tarjota.

Maisemanvaihdos ja isompi "tontti" saattaisi kuoria Keräsestä esiin tekijämiehen. Nyt viimekausi meni marginaaliroolissa paikallaanpolkien.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Jos Nurmea kaavaillaan nelosketjuun suoraan Ben-Amorin paikalle, niin kannattaa jättää hankkimatta.

Ihan itse kaavailin, ei ole Nurmesta kauheasti tietoa. Ben-Amor pelasi Lukon varmimmassa ketjussa Koposen ja Tuomaisen kanssa 9-11min. per ottelu (miksi tuo liigan tilasto tuntuu niin pieneltä?), eli sinänsä nelosketjunimitys hieman hämää. Jos Nurmi on "Semir käsillä", niin tännepäin iliman muuta.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos Nurmi on "Semir käsillä", niin tännepäin iliman muuta.

En sitten mitenkään näe Teemu Nurmessa ja Semir Ben-Amorissa mitään muuta yhteistä kuin että molemmat herrat ovat laitahyökkääjiä.

Ei ole mitään järkeä hankkia tämän tyypin hyökkääjää nelosketjun rooliin joukkueen ulkopuolelta. Jos Nurmi hankitaan, niin hänelle pitää kaavailla paikkaa kakkos-kolmosketjusta. Nurmen hankkimisessa on vaikea nähdä kovin suurta järkeä, jos ei sitten oteta suoraan Mustosen tilalle.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole mitään järkeä hankkia tämän tyypin hyökkääjää nelosketjun rooliin joukkueen ulkopuolelta. Jos Nurmi hankitaan, niin hänelle pitää kaavailla paikkaa kakkos-kolmosketjusta. Nurmen hankkimisessa on vaikea nähdä kovin suurta järkeä, jos ei sitten oteta suoraan Mustosen tilalle.

Nurmi on Mika Viinasen tasoinen kaveri ja sopii mainiosti kolmosen laitaan. Menee esim. Mustosen ohi heittämällä. Kyse on suhteellisen nuoresta kaverista, joka saattaa vielä nostaa tasoaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle tuosta Nurmesta on jäänyt sellainen kuva että hänellä olisi ainakin ihan hyvä asenne ja jonkin verran käsiäkin. Että ainakin jos nuo huhut Mustosen lähdöstä ja Saarelan lopettamisesta pitää paikkansa niin tervetuloa vaan, ei Lukko kuitenkaan kaikkia paikkoja pysty omilla junnuilla täyttämään.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös Nurmi ole puhdasverinen maalintekijätyyppi?
Onnistuessaan tehokas snaipperi. Tällänen käsitys mulla on kaverista.
 

axe

Jäsen
Periaatteessa Nurmi on juuri maalintekijätyyppi. Pääsi junnuna ekaa kertaa liigamiehistön harjoituspelikokoonpanoon --> maali, pääsi ekaa kertaa liigaotteluun --> maali (Lukkoa vastaan muuten), ja pääsi ekaa kertaa A-maajoukkuepeliin --> maali.

Mutta kolikon toinen puoli on, että hukkaakin paikkoja enemmän kuin mikään jääkiekkolaki sallii. Kontiolan rinnalla teki sen 17 maalia, mutta oikeasti sen kauden maalimäärä niistä paikoista olisi pitänyt olla yli 30. Kuti on hyvä, mutta viritys vie liikaa aikaa. Suurinpiirtein kaksi kolmesta laukaisuyrityksestä lähtee pakin luistimen tai mailan kautta pitkin päätyjä. Erinomainen maskipelaaja. Peittää molarin näkyvyyden hyvin ja kädet riittää laitteleen reboundeja sisäänkin.

Luistelu on liigatasolle heikkoa. Olisi painava ja hyvä taklaajakin, mutta kun ei ehdi kunnolla taklaustilanteisiin. Urama yritti toissakesänä jalkoja Rosendahlin koulussa kehittää ja taatusti on sama koulu edessä nytkin, jos Raumalle tulee.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Mihinköhän Viinasen Mika on matkalla? Kun ne TPS-huhut ovat vaihteeksi kuivuneet kokoon TPS:n taapertaessa rahallisesti.

Joskus on kuulema halunnut lähteä katselemaan ulkomaita myöden ja nyt voisi olla sen aika? Ruotsi voisi tulla mieleen ensimmäisenä vaikka rva. Viinanen haluaisi pidemmällekin, mutta halutaanko isäntää Keski-Euroopasta asti sinne pelailemaan on toinen juttu?!

Näin on eräs lähde minulle kertonut, varmaksi en mene vannomaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä se Sami Torkin tilanne nyt mahtaa olla? Meinaan että kauan on aikaa kulunut siitä kun MoDolla pelit loppuivat eikä ainakaan ole minun silmiini osunut sellaista tietoa että MoDo olisi tämän Forsbergin poliisin optiota ensi kaudesta käyttänyt.

Nyt kun huhuja liikkuu kaiken maailman Tikkasista, Keräsistä ja William Njurmista niin kumma kun ei Tokesta kukaan mitään huhuile, ja kauden aikana kuitenkin puhuttiin melko varmana että hän Lukkoon palaa.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Mikä se Sami Torkin tilanne nyt mahtaa olla? Meinaan että kauan on aikaa kulunut siitä kun MoDolla pelit loppuivat eikä ainakaan ole minun silmiini osunut sellaista tietoa että MoDo olisi tämän Forsbergin poliisin optiota ensi kaudesta käyttänyt.

Nyt kun huhuja liikkuu kaiken maailman Tikkasista, Keräsistä ja William Njurmista niin kumma kun ei Tokesta kukaan mitään huhuile, ja kauden aikana kuitenkin puhuttiin melko varmana että hän Lukkoon palaa.

Tätä itsekin olen ihmetellyt, mutta toisaaltaan kun ajattelee Ralen pelitapaa niin ei varmaan ihan taida olla sitä mitä haetaan? Toki jos Toke saisi itsensä tosi timmiin kuntoon ja tunteensa kuriin niin sitten voisi mennä muun joukon mukana. Itse kyllä olin innokas ensin kun Tokesta kauan sitten ruvettiin puhumaan, mutta nyt olen jo nämä "haaveet" haudannut.

Luulisi nyt pikkuhiljaa "joen" rupeavan virtaamaan ja pulppuamaan kun pelit saatiin päätökseen. Huolestuttavan hiljaista on ollut ja ne vähät mitä on ollut eivät huolia vähennä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, Lukollahan on ollut se tapa että kaikki maailman jääkiekkosarjat pitää saada ensin päätökseen ennen kuin pelaajasopimuksista uskalletaan tiedottaa ettei vaan kenellekään tule paha mieli ennenaikaisesta julkistamisesta.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitään huhuja ei ole kuulunut poislukien nyt muutama "nurmi" tai "sandell". Se kummastuttaa tässä tilanteessa, kun normaalisti Lukon ympärillä pelaajahuhuja pyörii enemmän kuin laki sallii. Toivottavasti tämä normaalista poikkeava torihiljaisuus on hyvä merkki joukkueen kasaamisen kannalta.

On se muuten kumma, jos Urama ei Torkkia joukkueeseensa hyväksy. Siinä olisi Lukko-sydäntä ja raumalaista taistelua aidoimmillaan. Eikös se Rauli niitä asioita ole peräänkuuluttanut vai puhuukohan se vaan lämpimikseen korupuheita...
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onkos Miikka Männiköstä kuulunut mitään? Jossain välissä liikkui huhua että olisi tänne tulossa
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Onkos Miikka Männiköstä kuulunut mitään? Jossain välissä liikkui huhua että olisi tänne tulossa

Niin, muistaakseni se oli edelliskaudella ja meni sitten Ilvekseen. Sen jalkeen en ole kuullut mainintaa Mannikosta.

Ja mita sillakaan tehtaisiin? Ei lukko tarvitse kauheasti rosterin taytetta kun junnuja on niin paljon odottamassa. Se mita lukko juuri nyt tarvitsee on huippulaatua sentterien ja maalintekijoiden osalta. Jos Lindgren ja Tukonen jatkavat, sitten tarvitaan vain ykkosketjun sentteri (Pirnes, Straka jne) ja maalintekija (Somervuori, Hyvonen jne).
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Niin, muistaakseni se oli edelliskaudella ja meni sitten Ilvekseen. Sen jalkeen en ole kuullut mainintaa Mannikosta.

Ja mita sillakaan tehtaisiin? Ei lukko tarvitse kauheasti rosterin taytetta kun junnuja on niin paljon odottamassa. Se mita lukko juuri nyt tarvitsee on huippulaatua sentterien ja maalintekijoiden osalta. Jos Lindgren ja Tukonen jatkavat, sitten tarvitaan vain ykkosketjun sentteri (Pirnes, Straka jne) ja maalintekija (Somervuori, Hyvonen jne).

Kyllähän pelaajalla joka pystyy pisteitä nakuttamaan (viime kaudella melkein 50pistettä) ja pystyy pelaamaan kahteen suuntaan. Muutenkin olisi Uraman näköinen pelaaja. Ja voi hyvinkin käydä niin että joko Lindgren tai Tukonen ei jatka. Kuitenkin Männikkökin olisi ns. varma kortti. Menisi mielestäni myös ykkösen laidassa. Puhdas snaipperi toiselle laidalle ja sitten sentteri joka kykenee myös itse laittamaan kiekon sisään. Luultavasti ei pystyisi samaan kuin Hade, mutta varmasti pelaisi omaan päähän paremmin. Näitäkin on vaikea verrata koska ovat erityyppisiä pelaajia.

edit: eikö melkein 50pisteen mies ole mielestäsi laatua? Esim Peki paukutti 43 pojoa, Laaksonen 40, Pahi 26, Lindgren 24. Ainoa kuka Lukosta teki enemmän oli Haataja, jolla oli -2, Männiköllä oli +9. Lukossa ei kenelläkään ollut parempi +- kuin Männiköllä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kyllähän pelaajalla joka pystyy pisteitä nakuttamaan (viime kaudella melkein 50pistettä) ja pystyy pelaamaan kahteen suuntaan. Muutenkin olisi Uraman näköinen pelaaja. Ja voi hyvinkin käydä niin että joko Lindgren tai Tukonen ei jatka. Kuitenkin Männikkökin olisi ns. varma kortti. Menisi mielestäni myös ykkösen laidassa. Puhdas snaipperi toiselle laidalle ja sitten sentteri joka kykenee myös itse laittamaan kiekon sisään. Luultavasti ei pystyisi samaan kuin Hade, mutta varmasti pelaisi omaan päähän paremmin. Näitäkin on vaikea verrata koska ovat erityyppisiä pelaajia.

edit: eikö melkein 50pisteen mies ole mielestäsi laatua? Esim Peki paukutti 43 pojoa, Laaksonen 40, Pahi 26, Lindgren 24. Ainoa kuka Lukosta teki enemmän oli Haataja, jolla oli -2, Männiköllä oli +9. Lukossa ei kenelläkään ollut parempi +- kuin Männiköllä.

Taytyy myontaa etta en tsekannut miten Mannikolla viime kausi meni. Sita ennen mies on ollut enemman "ihan ok" osastoa. Kyllahan tuo ykkosen laitaan kelpaisi, jos toiseen laitaan hommattaisiin maalinteon osaava kaveri ja keskelle joku Straka. Mutta itse olen vaan jotenkin fiksoitunut siihen ajatukseen etta ensi kaudella tullaan nakemaan ykkosketju mallia Tuomainen-sentteri-maalintekija, jossa Tuomainen tekee tilaa ja aikaa naille maestroille. Voi toki olla (ja itse asiassa realistisinta noin taitojen puolesta) etta Miikka jatkaa kolmosketjussa ja nostaa edelleen tasoaan siella, mutta jotenkin on sellainen kutina etta jatkosopimus ei olisi valttamatta syntynyt jos kaverille olisi edelleen tarjottu vain pienta roolia. Tietysti onhan Miikan rooli iso ketjusta riippumatta.

Olisin tyytyvainen jos Tuomaista olisi kaavailtu vasta kolmoseen ja ykkonen tulisi ulkoa, mutta mitaan Teemu Nurmea en kylla halua ykkosen laitaan viemaan sita paikkaa Tuomaiselta. Mannikko mahtuisi Tuomaisen edelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Männikkö on pelannut jo kaksi yli 40 pinnan kautta peräkkäin joten kyllä pitäisi Lukkoon mennä kahteen ensimmäiseen ketjuun, tai jos joidenkin mielestä ei mene niin saattaa olla odotukset vähän liian korkealla. Minä ainakin ottaisin kyllä mielelläni Männikön porukkaan mikäli vaan on saatavilla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Männikkö on pelannut jo kaksi yli 40 pinnan kautta peräkkäin joten kyllä pitäisi Lukkoon mennä kahteen ensimmäiseen ketjuun, tai jos joidenkin mielestä ei mene niin saattaa olla odotukset vähän liian korkealla. Minä ainakin ottaisin kyllä mielelläni Männikön porukkaan mikäli vaan on saatavilla.

Minulla on aina odotukset korkealla, tiedan varsin hyvin lukon taloudelliset resurssit joten miksi odottaa jotain Teemunurmia ykkoseen kun tuolla lompakolla sinne voi ihan yhta hyvin hommata Somervuoria. Itse lasken kakkosketjun jo taytetyksi, ja ykkoseen odotan kautta linjan sellaista supermiesta etta alta pois. Mutta ketjun heikoimmaksi lenkiksi voisin Mannikon kelpuuttaa, jos sentteri ja maalintekija olisivat sitten huippuluokkaa.

Tyytyvaisyys ei johda minkaanlaiseen kehitykseen. Lukko oli viime kaudella joukkueen kasaamisessa ja laatuvaatimuksissa oikealla tiella, mutta 6 kk liian myohaan. Jos lukon kaksi ekaa ketjua ja puolustus ovat yhta vahvoja nimellisesti elokuun alussa kuin ne olivat Clarken tulon jalkeen, kaudelta voi odottaa paljon. Jos hommataan kasa Nurmia ja Jacinoita, samaa paskaa saadaan taas niella kauden paatteeksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on aina odotukset korkealla, tiedan varsin hyvin lukon taloudelliset resurssit joten miksi odottaa jotain Teemunurmia ykkoseen kun tuolla lompakolla sinne voi ihan yhta hyvin hommata Somervuoria.

Kyllä kyllä, ihan samaa mieltä olen tuosta. Mutta minusta Männikkö menee jo enemmän tuonne "Somervuori-osastolle" kuin "Nurmi-osastolle". Ja kun tietää että kotimaisia ihan huippuluokan pelimiehiä ei ole kovin helposti saatavilla, edes Lukon taloudellisilla resursseilla (kuten tuo Somervuorenkin kieltäytyminen kertoo), niin kyllä minä olisin tyytyväinen esim. Männikköön joka on tosiaan pelannut jo kaksi yli 45 pisteen kautta peräkkäin ja on muutenkin minusta jokseenkin "Uraman näköinen pelaaja".
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jatkoajan pelaajakortti muuten kusee. Kausi 08-09 on kaksi kertaa, samoilla jäähyminuuteilla, eri pisteillä. 07-08 yhdeksässä po-ottelussa teki 11 pistettä ja runkkarissa "vain" 26. Sitä ennen Jypissä 39 pistettä (54 ottelua). Mutta ihmettelen ettei tuollainen +40 pojon mies, kuka osaa vielä pelata kumpaankin suuntaan ja omaa po-kokemusta, mahtuisi Lukon ykköseen.
 
Ilveksen puolella "tiesivät" jo kauan aikaa sitten Männikön suuntaavan Ruotsiin. Lisäksi liikkuu ainakin Ilveksen kannalta järjettömällä palkkapyynnöllä. Lukolla toimistolla nyt ei joka euroa lasketa, mutta veikataan nyt itsekin Ruotsia Männikön osoitteeksi.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Onko tuosta KalPan J.Junnilasta mitään hajua mihin päin mahtaa olla suunnistamassa? Joku taisi jo aiemmin mainita innoissaan hänen nimensä vaikka ei tainnut silloinkaan olla edes huhu-asteella vaan pelkästään yksittäisenä kiinnostuksen asteella? Tämäkään siis ei ole edes huhu vaan kiinnostavan pelaajan suhteen kysely, mihin saattaisi olla menossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös