Lukko pudotuspeleissä, kevät 2010

  • 87 956
  • 384

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Lukon sivuilla tosiaan lukee (JO NYT), että hinnasto on Ässät-otteluiden mukainen. Mutta tietääkö kukaan, että tarkoittaako se myös noita alennuksia? Lukon sivuilla olevan informaation mukaan minun mielestäni se tarkoittaisi sitä, että TPS-sarjaan saisi opiskelijahinnalla lipun, mutta pleijarit ovat aina "oma maailmansa".

Huomennahan sen sitten viimeistään näkee, mutta jos kuka tietää jo nyt, niin voisi olla ystävällinen ja kertoa köyhälle.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Täydellinen pleijarivastus näin Turussa asuvalle. Ja muutenkin joukkue, jonka minä ja moni muu otti ekalle kierrokselle vastaan riemusta kiljuen. Mahdollisuudet päästä jatkoon ovat erinomaiset.

Tepsi laittaa tietysti kovaa kampoihin. Nyt vain pitäisi lyödä sitä Uraman Tamilta kopioitua 60 min painetta. Sehän on jo tällä kaudella nähty, millaisessa kusessa tps on sitä vastaan. Nykyisellä pelaajakalustolla se tuskin toimii täydellisesti, mutta toivotaan parasta. Pakitkin ovat toivottavasti saaneet nyt ajaa itseään sisään suurempiin minuutteihin ja toivottavasti viime aikojen räikeät merkkausvirheet ja muut nukahdukset jäisivät pois.

Jos jatkoon mennään, niin seuraavaksi vastassa todennäköisesti Kalpa. Tämäkin miljoona kertaa miellyttävämpi vastus kuin pyhi. Mutta ei mennä asioiden edelle, ensin hoidetaan 4 voittoa turkulaisilta.

Ja vaikka mahdollinen tippuminen tulisi, niin siitä vitutuksesta huolimatta hyvä kausi ollut. Kyllä oikeat pleijarit aina voittavat nämä kaiken maailman villit kortit ja play-outit.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Huomennahan sen sitten viimeistään näkee, mutta jos kuka tietää jo nyt, niin voisi olla ystävällinen ja kertoa köyhälle.

Niinhän tuota sai ABC Kortelan kivoille tädeille antaa kolmekymppiä rahaa kahdesta seisomapaikkalipusta. Lukon tiedotuspolitiikka ontuu kyllä pahemman kerran, koska sivuilla luki, että "Lippujen hinnat ovat runkosarjan Ässät -ottelujen mukaiset (hinnat nähtävillä kotisivujen Liput -kohdassa)." Yllättäen oli lähtenyt sitten hinnastosta pois opiskelija-, varusmies- ja eläkeläisliput...

Eipä sillä, maksaahan tuosta lystistä sen 15€, mutta iso perse silti toimiston suuntaan tiedotuksesta.
 

#39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko; nyt ja aina!
Mahtaako lippuja vielä paljon olla? Kuulemani mukaan, oli aikamoiset jonot Prismassa ja Kiikolassa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niinhän tuota sai ABC Kortelan kivoille tädeille antaa kolmekymppiä rahaa kahdesta seisomapaikkalipusta. Lukon tiedotuspolitiikka ontuu kyllä pahemman kerran, koska sivuilla luki, että "Lippujen hinnat ovat runkosarjan Ässät -ottelujen mukaiset (hinnat nähtävillä kotisivujen Liput -kohdassa)." Yllättäen oli lähtenyt sitten hinnastosta pois opiskelija-, varusmies- ja eläkeläisliput...

Olisihan sen voinut tiedottaa, tai oikeastaan olisi pitänyt tiedottaa, mutta käsitykseni mukaan play offeissa ei ole koskaan mitään opiskelija-, varusmies- ja eläkeläisalennuksia ollut.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
--käsitykseni mukaan play offeissa ei ole koskaan mitään opiskelija-, varusmies- ja eläkeläisalennuksia ollut.

Totta, mutta ajat muuttuvat, tiderna förändras, ja kun tuo sanamuoto tosiaan lipunmyyntiuutisessa oli tuo, mikä oli, niin aloin jo ajatella, että josko opiskelijoita kerrankin oltaisiin ajateltu tässäkin, kun kerran nykyisin joukkueet saavat itse pitää nuo puolivälierälipputuotot itse.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olenkohan mä taas jotenkin hirveän synkkä, mutta mikään ihan helvetin hyvä viba ei mulla tästä pudotuspelisarjasta ole. Kaikki vaaralliset ennusmerkit ovat ilmassa, kotietu, runkosarjan hallinta, täysi halli, kaikki menestyspaineet Lukolla, Tepsissä Lukon "jämämiehiä" (älkää provosoituko vaikka kärjistän) jotka kuittaavat jne.

Koska ei se Lukon peli ole juuri viime aikoina parantunut - vaikka yksi SaiPa kauniisti kaatuikin. OK, ehkä hyvä treeni/lepoviikko tähän saumaan tekee ihmeitä, mutta mun nenukkaan haisee hyvinkin seitsemältä ottelulta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsehän hain liput Laitilan ABCilta,ilokseni myyjä tulosteli itselleni kaksi seisomalippua opiskelija-alennuksella.Iloissani olin kun muistin että pleijareissa ei ehkä ole tuota alennusta ennen ollut. Autossa lippuja tarkemmin tutkiessani havaitsin karmaisevan totuuden.Olin ostanut kaksi lastenlippua! Ellemmme noilla lipuilla sitten pääse peliä katsomaan,lähtee kyllä Lukon toimistolle taas kerran iso hevosenpää. Tiedotus on taas aivan perseestä! Iso perse myös ABCin myyjätytölle!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olenkohan mä taas jotenkin hirveän synkkä, mutta mikään ihan helvetin hyvä viba ei mulla tästä pudotuspelisarjasta ole. Kaikki vaaralliset ennusmerkit ovat ilmassa, kotietu, runkosarjan hallinta, täysi halli, kaikki menestyspaineet Lukolla, Tepsissä Lukon "jämämiehiä" (älkää provosoituko vaikka kärjistän) jotka kuittaavat jne.
Pessimisti ei pety koskaan, vai miten se oli..? Tai onhan tuo Datsunin kirjoitus ihan peruslukkofanin ajatusten juoksua. Ikinä ei uskalleta aidosti luottaa joukkueen tekemiseen. Parempi vain varautua pahimpaan, oltiin sitten pleijareissa, säälipleijreissa tai playout´ssa.

Ehkä itse en ole tyypillinen lukkofani, sillä uskon kyllä, että välieriin mennään. TPS tuskin päästää helpolla, mutta kun paras seitsemästä -systeemillä pelataan, niin luotan että Lukko homman hoitaa. Tepsi voi pari voittoa ottaa, mutta ei enempää.

McLeanin paluu runkosarjan lopulla antoi uskoa siihen, että joukkue saa kunnon draivin päälle ja turkulaisia pyöritellään aika kivasti. Viikko vielä, ja sitten se alkaa!
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olenkohan mä taas jotenkin hirveän synkkä, mutta mikään ihan helvetin hyvä viba ei mulla tästä pudotuspelisarjasta ole...

Koska ei se Lukon peli ole juuri viime aikoina parantunut - vaikka yksi SaiPa kauniisti kaatuikin. OK, ehkä hyvä treeni/lepoviikko tähän saumaan tekee ihmeitä, mutta mun nenukkaan haisee hyvinkin seitsemältä ottelulta.

Varmaan, mutta meitä on sitten kaksi synkkää. Se tuossa juuri onkin jujuna, että ei se peli play offien alkaessa tosta vaan, naps naps sormia napsauttamalla, kuntoon tule. Ei kai sentään kukaan tosissaan näin ajattelekaan, vaikka välillä esim. hallissa fanien juttuja kuunnellessa tulee mieleen että onko ne oikeasti noin perkeleen tyhmiä mitä antavat jutuillaan ymmärtää? Parempaan päin toki on menty, nämä runkosarjan lopun pari voittoa tulivat suureen tarpeeseen.

Pidän Lukon mahdollisuuksia jatkoon menoon parempina kuin ne olivat 90-luvun puolivälissä kun Tepsiä vastaan edellisen kerran play offeja pelattiin, vaikka kotietu silloinkin oli ja ainakin -95 Lukko lähti sarjaan suosikkina.

Vaikea uskoa että tämä sarja 4-0 menee kummallekaan, seitsemän peliä on hyvin mahdollinen. Tai sitten käy niinkuin 2004 HPK:ta vastaan, että nuoren joukkueen pää ei kestä. Ensimmäinen peli antaa hyvin osviittaa missä mennään.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai sitten käy niinkuin 2004 HPK:ta vastaan, että nuoren joukkueen pää ei kestä. Ensimmäinen peli antaa hyvin osviittaa missä mennään.

Tämänkään selityksen taakse ei oikein voi mennä, koska TPS:llä on nuorempi joukkue. Lukon joukkueen keski-ikä on 24,5 vuotta, kun taas TPS:n 24,3 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olenkohan mä taas jotenkin hirveän synkkä, mutta mikään ihan helvetin hyvä viba ei mulla tästä pudotuspelisarjasta ole. Kaikki vaaralliset ennusmerkit ovat ilmassa, kotietu, runkosarjan hallinta, täysi halli, kaikki menestyspaineet Lukolla, Tepsissä Lukon "jämämiehiä" (älkää provosoituko vaikka kärjistän) jotka kuittaavat jne.

Koska ei se Lukon peli ole juuri viime aikoina parantunut - vaikka yksi SaiPa kauniisti kaatuikin. OK, ehkä hyvä treeni/lepoviikko tähän saumaan tekee ihmeitä, mutta mun nenukkaan haisee hyvinkin seitsemältä ottelulta.
Mulla on kyllä ihan päinvastaiset odotukset. Olen erittäin luottavainen Lukon jatkoon menoon tästä sarjasta! Oikeastaan mikä tahansa muu joukkue, kuin TPS, saisi minut epäröimään. TPS on jo usean vuoden sopinut Lukolle hyvin. Ja tälläkin kaudella TPS on todella jäänyt jalkoihin. Se joulukuinen tappio Turkuhallissa oli vain tilastokummajainen. TPS sai silloin unelma-alun, kun ensimmäisessä erässä saivat aivan varkain muutamasta vastaiskusta 3 maalia ja pystyivät jäädyttämään lopun pelin. Tokihan tällainenkin on mahdollista uusiutua Turun peleissä, mutta melko epätodennäköistä se pudotuspeleissä on. TPS saa korkeintaan 2 voittoa tässä sarjassa, todennäköisesti vain yhden.

Minua saa moittia ylimieliseksikin, mutta voin vakuuttaa, että yleensä kuulun niihin, jotka epäilevät eniten Lukon mahdollisuuksia. Toivoin jo joulukuussa, että Lukko saisi vastaansa puolivälieriin joko Ässät tai TPS:n. Oikeastaan Ässätkin olisi voinut olla huonompi vaihtoehto. Ja kun tässä vaihtoehdoista tuli puhe, niin mietitäänpäs tällaisia joukkueita Lukkoa vastaan: Tappara, HPK, Blues, Jokerit, Kärpät...Käsi ylös kuka ottaisi noista viidestä jonkun mieluummin kuin TPS:n? Niin, sitähän minäkin.

Tokihan tätä sarjaa jonkin verran tasoittaa se, että Lukolta puuttuu kaksi erittäin tärkeää pakkia (jos siis puuttuvat). Mutta jos muut ovat kunnossa ja päästään noilla tutuilla ketjuilla turkulaisten kimppuun, sekin riittää mainiosti. Kuuleman mukaan TPS:n molemmat maalivahdit ovat pelanneet hyvin viime aikoina. Mutta onko raumalaistaustaisella Engrenillä sittenkin liian kovat paineet Äijänsuon täpötäyden yleisön edessä? Tietysti maalissa voi Raumalla olla Leggiokin, mutta nuori on hänkin. Sen myönnän toki, että jääkiekossa kaikki on mahdollista ja yllätyksiä sattuu, mutta uskon vahvasti, että paras seitsemästä -sarjassa ei tässä kohtaa yllätystä pääse syntymään. Jokin loukkaantumisepisodi Lukon avainpelaajalle (-jille) tai vastaava voisi olla se mikä TPS:n siivittäisi tästä jatkoon.

Enpä usko, että Urama sössii tätä mahdollisuutta. Nyt on niin hyvä tilaisuus hoitaa Rauman Lukko mitalipeleihin, että eipä ole aikoihin ollut. Taisi olla vain hyvä asia, että Lukko joutusi kohtaamaan hieman vastoinkäymisiä runkosarjan loppupuoliskolla. Se varmasti palautti porukan jään pinnalle, mikäli leijumista oli.

Turkulaiset tuntuvat olevan sitä mieltä, että Lukko oli juuri paras vaihtoehto neljästä parhaasta. Minä taas rohkenen olla sitä mieltä, että KalPa ja HIFK olisivat sopineet paremmin TPS:n pelisapluunaan - ja ehkä jopa JYPkin. Moni arvioi tilannetta viime aikojen pelien perusteella. Enemmän mielestäni tulisi katsoa sitä miten joukkueiden keskinäiset pelit ovat sujuneet. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että tuon Lukon heikon jakson aikana ketjukoostumukset elivät lähes joka pelissä, kun tärkeiltä pelipaikoilta oli äijää sairaslistalla. On päivän selvää, että tällainen vaikuttaa pelisuorituksiin kentällä ja virheitä sattuu paljon enemmän. Lukolla kävi kyllä älytön tuurikin, että kaikista noista vaihtoehdoista mitä oli, niin juuri TPS asettuu vastaan. Kuitenkin piste-erot olivat pieniä vähän joka puolella sarjataulukkoa. Vaikeammat lähtökohdat Lukolla olisi ollut runkosarjan voittajana lähteä esim. Bluesia vastaan puolivälieriin.

Pelätköön ken haluaa, minä luotan nyt Rauman sakkiin 100 prosenttisesti! Pääsy mitalipeleihin on ehdottomasti vähin mitä Lukolta odotan tällaisen runkosarjan jälkeen. Minusta olisi ollut suuri vääryys, että näin hyvin menneen runkkarin jälkeen vastustajaksi olisi tullut juuri Lukolle äärimmäisen hankala Tappara tai HPK. Se mikä Lukolle on helpompi tai vaikeampi vastus, ei sitä välttämättä ole jollekin toiselle joukkueelle.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Itsehän hain liput Laitilan ABCilta,ilokseni myyjä tulosteli itselleni kaksi seisomalippua opiskelija-alennuksella.Iloissani olin kun muistin että pleijareissa ei ehkä ole tuota alennusta ennen ollut. Autossa lippuja tarkemmin tutkiessani havaitsin karmaisevan totuuden.Olin ostanut kaksi lastenlippua! Ellemmme noilla lipuilla sitten pääse peliä katsomaan,lähtee kyllä Lukon toimistolle taas kerran iso hevosenpää. Tiedotus on taas aivan perseestä! Iso perse myös ABCin myyjätytölle!

Itse hain abc tallikedolta seisomalipun opiskelija alennukselta. Ennen kuin ehdin kommentoimaan mitään niin myyjä sanoi että turha pelko pois vaikka lipussa lukee "lapsi", koska alunperin ei ilmeisesti pitänyt olla näitä opiskelija,varusmies yms. alennuslippuja ja He olivat soitelleet ja selvittänyt että niitä saa myydä. Eli ilmeisesti tästä johtuen lukee lipussa Lapsi.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse hain abc tallikedolta seisomalipun opiskelija alennukselta. Ennen kuin ehdin kommentoimaan mitään niin myyjä sanoi että turha pelko pois vaikka lipussa lukee "lapsi", koska alunperin ei ilmeisesti pitänyt olla näitä opiskelija,varusmies yms. alennuslippuja ja He olivat soitelleet ja selvittänyt että niitä saa myydä. Eli ilmeisesti tästä johtuen lukee lipussa Lapsi.


Tästä on jotain epäselvyyttä ollut liikenteessä näköjään. Itse hain liput hetki sitten ja sain liput, joissa lukee "Lapsi, opiskelija, eläkeläinen" eli virhe korjattu, jos oikein tulkitsen.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Tästä on jotain epäselvyyttä ollut liikenteessä näköjään. Itse hain liput hetki sitten ja sain liput, joissa lukee "Lapsi, opiskelija, eläkeläinen" eli virhe korjattu, jos oikein tulkitsen.

Ilmeisesti korjattu virhe, ja hyvä niin. Täytyy toivoa ettei mitään ongelmia ilmenisi ovella kun "lapsi"lipulla kävelee sisään.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ilmeisesti korjattu virhe, ja hyvä niin. Täytyy toivoa ettei mitään ongelmia ilmenisi ovella kun "lapsi"lipulla kävelee sisään.
Mulla on käynyt kerran niin, että tollasella "lapsi"-lipulla menin peliin sisään ja se lipuntarkastaja rupesi jotain inisemään, että mitäs tämä nyt oikein meinaa. Ei uskonut, että olen ostanut opiskelijalipun. Sitten siihen hankittiin joku ylempiarvoinen lipuntarkastaja ja tämä selvitti, että liput ovat samanhintaisia ja pääsen sillä sisään. Ihan normaalia oli kuulemma, että ostaessa opiskelijalipun saa tuollaisen lasten lipun. Lipuntarkastaja oli vain ilmeisesti joku märkäkorva sillä kertaa.

Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin en ole satavarma siitä, tapahtuiko tämä Raumalla vai Turussa. Lippupalvelun toimipisteestä joka tapauksessa lippu oli ostettu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pessimisti ei pety koskaan, vai miten se oli..? Tai onhan tuo Datsunin kirjoitus ihan peruslukkofanin ajatusten juoksua. Ikinä ei uskalleta aidosti luottaa joukkueen tekemiseen. Parempi vain varautua pahimpaan, oltiin sitten pleijareissa, säälipleijreissa tai playout´ssa.
No eihän nyt voi sanoa että IKINÄ ei uskalleta aidosti luottaa. Mä vaan sitä että usein tuollainen altavastaajan asema joka tepsukalla nyt on kantaa sitä kuuluisaa hedelmää. Ja onhan viime otteluiden kuntokäyrät osoittaneet aivan eri suuntiin. Mutta se siitä.

Nollista lähtee, ja tietenkin olen 100% Lukon puolella. JA uskon myös että Lukko sarjan vie - vaikka sitten tarvittaisiinkin se 7 ottelua. Ottelussa nro 3 olen jopa itsekin paikalla, harvinaista tänä päivänä asuinpaikkakunnastani johtuen.
 

okkraj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lippujen hinnoista...

Ennen kuin haukutte jälleenmyyjiä enemmän, niin totuus on että lapset, eläkeläiset ja opiskelijat pääsevät 8 eurolla. Aamupäivän epäselvyys johtui siitä, että Lukko oli unohtanut infota jälleenmyyntipisteitä. Nyt asia on korjattu.....
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivotavasti ei leijuta

Nyt kun saatiin TPS vastaan puolivälieriin on pikkasen alkanut olla ilmassa leijuntaa joillakin kannattajilla. Saatiin helpoin mahdollinen vastus.Itse kääntäisin sen niin ,että saatiin ehkä vähiten vaikea vastus.Haastetta TPS:ssä kyllä riittää aivan tarpeeksi ja pitää vain toivoa ,että Rauli ja kumppanit osaavat psyykata ainakin pelaajat pois helpon vastuksen mielikuvasta.En tätä varsinaisesti epäilekään mutta pakko oli oikein kirjata se ylös tänne ketjuun.

Näissä kun on ennenkin käynyt väärin joillekin joukkueille.Ettei vaan silloin Ässien hopeakeväänä Tappara ehdoin tahdoin hävinnyt Lukolle runkosarjan viimeisessä pelissä saadakseen muka helpon Ässät vastaansa puolivälieriin ja kuinkas sitten kävikään?

Jos joku nyt on sitä mieltä ,että siinä taas yksi tyypillinen suomalainen fani tyyliin "me ollaan hävitty tää peli" niin pois se minusta.Olen ehdottomasti positiivisen odottavalla mielellä.Olisin sitä vaikka vastassa olisi mikä tahansa joukkue.

PS.Play-off-kortti on kyllä tilattu.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Eka matsi jää ikvästi väliin kun on työvuoro, mutta pitkäperjantain matsiin on kolme istumapaikkalippua taskussa. Yhden aikaan sain haettua Porista.Paikat on B2-katsomon alariviltä. Siitä näkee pelin hyvin.
 

Korinekki

Jäsen
Mihis katsomoon vierasfanit sijoittuvat? Ois tuossa pari mahdollisuutta ensi maanantain matsiin. Eli B5 oikea rivi 6 tai C vasen rivi 5. Kummasta paremmin näkee? Näin siis raumalaisittain ajateltuna. Itse ei ole aikaisemmin tullut kummassakaan näissä istuskeltua.
 

Magz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mihis katsomoon vierasfanit sijoittuvat? Ois tuossa pari mahdollisuutta ensi maanantain matsiin. Eli B5 oikea rivi 6 tai C vasen rivi 5. Kummasta paremmin näkee? Näin siis raumalaisittain ajateltuna. Itse ei ole aikaisemmin tullut kummassakaan näissä istuskeltua.


D1 ja D2 katsomoissa ainakin on usein ollut paljon raumalaisia ja fanibussiporukkaa. Kerran on ainakin kyllä fanibussilla tulevia on sijoitettu yläkatsomoon. D1 tuli itse kolme lippua hankittua.
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
D1 ja D2 katsomoissa ainakin on usein ollut paljon raumalaisia ja fanibussiporukkaa. Kerran on ainakin kyllä fanibussilla tulevia on sijoitettu yläkatsomoon. D1 tuli itse kolme lippua hankittua.

Ottaen huomioon sen tosiseikan, että ensi maanantaina peli pelataan Raumalla, niin ei todellakaan vierasfanit(TPS) istu d1 ja d2 katsomoissa, vaan ihan toisessa päädyssä. Virallinen vierasfanien fanikatsomohan Raumalla on B6. Jos faneja on paljon, niin sitten fanikatsomoa laajennetaan B5-B4 suuntaan.

Turussa tietysti raumalaiset (vierasfanit) ovat d-päädyssä, mutta tässä nyt kyseltiin Rauman hallin järjestelyistä. Kyseiseen maanantaina Rauman peliin C-katsomon Vasen lohkohan on kohtuu keskellä kenttää eli siinä radioselostamoiden lähellä eli eiköhän siitä ihan hyvin näe. B5 katsomossa todennäköisesti riittää mustapaitaisia vierasfaneja, vaikka B5 Oikea onkin kauimmaisessa osassa B5-katsomoa, jos ajatellaan, että vierasfanit ovat B6-katsomossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös